• با گران‌قیمت‌ترین موبایل‌های تاریخ جهان آشنا شوید

    • 2 تعداد لایک

با گران‌قیمت‌ترین موبایل‌های تاریخ جهان آشنا شوید

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/07 چهارشنبه 7 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 10 دقیقه
    • |
    • 501 بار بازدید شده
    • 2 تعداد لایک

اگر فکر می کنید موبایل شما گران قیمت است، باید در این عقیده خود تجدید نظر کنید! موبایل‌های آیفون این روزها بیش از ۱۰۰۰ هزار دلار قیمت‌گذاری می‌شوند که طبیعتا هزینه بسیار زیادی برای اکثر مردم به حساب می‌آید. اما چنین ارقامی برای خریداران موبایل‌هایی که در این لیست آورده‌ایم مثل پول خرد می‌مانند.

در واقع اگر در جریان نیستید باید بگوییم که موبایل‌های هوشمندی در جهان یافت می‌شوند –عمدتا هم آیفون- که با قیمت‌هایی بالاتر از ۱ میلیون دلار به فروش می‌رسند. بنابراین خودتان را برای فهرست ۱۰ مورد از گران قیمت‌ترین موبایل‌های هوشمند جهان آماده کنید که هوش از سرتان می‌برند. لیستی که در ادامه تهیه شده، با گردآوری اطلاعات از منابع گوناگون به دست آمده و این منابع عمدتا متعلق به شرکت‌هایی بوده‌اند که اجناس لوکس و منحصر به فرد تولید می‌کنند. بنابراین به مطالعه ادامه دهید تا با ۱۰ موبایل گران قیمت حال حاضر جهان آشنا شوید.

 

۱۰. موبایل Virtue Signature Cobra با قیمت ۳۱۰ هزار دلار

نخستین موبایل لیست ما که با قیمتی عجیب و غریب روانه بازار شده، Virtue Signature Cobra نام دارد. شرکت Virtue بخش اعظمی از شهرت خود را مدیون ساخت برخی از بهترین موبایل‌های لوکس جهان است و موبایل Signature Cobra هم طبیعتا از این قاعده مستثنی به حساب نمی‌آید. اگر بخواهیم شرایط را واضح‌تر کنیم، سری محصولات Signature Cobra در واقع حاوی تنها ۸ موبایل هوشمند لوکس است که هرکدام ۳۱۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

این موبایل توسط شرکت جواهرسازی فرانسوی به نام Boucheron Vertu طراحی و سپس به صورت دستی و در کشور بریتانیا اسمبل شده‌اند. علاوه بر این که خود موبایل با لایه‌ای از طلا پوشانده شده، در چشم‌ترین و برجسته‌ترین قابلیت دستگاه نوعی مار کبرا است که به دور دستگاه کشیده شده. این مار هم از طلای جامد ساخته شده و حاوی چهار صد و سی و نه یاقوت و همینطور دو زمرد می‌شود.

از آن جایی که تنها هشت عدد از این دستگاه تولید شده، طبیعتا دسترسی یافتن به آن کار دشواری است، حتی اگر پول و ارتباطات لازم برای خرید یک Virtue Signature Cobra را هم داشته باشید.

 

۹. موبایل Goldvish Revolution با قیمت ۴۸۸ هزار دلار

مورد بعدی در این فهرست، موبایل تحسین‌برانگیز و ۴۸۸ هزار دلاری شرکت Goldvish است که برندی محبوب در کشور سوئد به حساب می‌آید. Revolution خانواده‌ای است که ۳۲ واحد از یکی از گران قیمت‌ترین موبایل‌هایی که تاکنون تولید و روانه بازار شده را در خود جای می‌دهد.

ظاهر دستگاه هم به شکل محسوسی با اکثر موبایل‌های امروزی تفاوت دارد و همین باعث می‌شود اندکی منحر به فردتر از اکثر رقبای خود جلوه کند. علاوه بر این، دستگاه از طلای سفید و صورتی، چرم اصل، چندین الماس و شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود (که در واقع محافظ نمایشگر نیز هست) ساخته شده است.

اگر تمام این‌ها برای شما کافی نیست، باید این را نیز اضافه کنیم که یک ساعت آنالوگ جدا شونده هم روی بدنه دستگاه قرار گرفته که توسط طراحی مشهور به نام Fredrick Jouvenot طراحی شده. بنابراین اگر حدودا نیم میلیون دلار اضافه آورده‌اید و نمی‌دانید باید با آن چه کنید، می‌توانید به سراغ موبایل Goldvish Revolution بروید!

 

۸. موبایل Gresso Luxor Las Vegas Jackpot با قیمت ۱ میلیون دلار

در جایگاه هشتم موبایل Las Vegas Jackpot شرکت Gresso را داریم که یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های طراحی لوازم جانبی در جهان به حساب می‌آید. در ازای هزینه بسیار ناچیز ۱ میلیون دلار، شما هم می‌توانید یکی از گران‌ قیمت‌ترین موبایل‌های جهان که توسط این شرکت ساخته و عرضه شده را خریداری کنید.

این خانواده حاوی تنها سه موبایل است و هر دستگاه همراه با شماره‌ای منحصر به فرد که پشت آن حکاکی شده به دست مشتریان خوش‌شانس و البته ثروتمند می‌رسد. این موبایل از ۱۸۰ گرم طلا و الماس مشکی ساخته شده که هرکدام ۴۵.۵ قیراط هستند. اگر دوست دارید موبایل‌تان با بافت‌هایی متفاوت و بسیار خاص از راه برسد باید بگوییم که پنل پشتی دستگاه هم از جنس چوبی بسیار ارزشمند است که از درختی ۲ هزار ساله در آفریقا به دست آمده است. این را نیز باید در نهایت اضافه کرد که تمام دکمه‌های موبایل از جنس یاقوت ۳۲ قیراطی هستند که همگی با دست صیقل خورده‌اند.

 

۷. موبایل Goldvish Le Million با قیمت ۱ میلیون دلار

موبایل بعدی لیست ما که از بازه قیمت‌گذاری ۱‍ میلیون دلاری عبور کرده، موبایل Le Million است که بار دیگر توسط برند لوکس سوئدی، Goldvish طراحی و روانه بازار شده است. Le Million در زمان عرضه‌اش توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند و حداقل در آن زمان به عنوان منحصر به فردترین و گران‌قیمت‌ترین موبایل جهان شناخته می‌شود.

این موبایل توسط امانوئل گویت طراحی شده که یک طراح سرشناس ساعت و جواهرات به حساب می‌آید. این موبایل از طلای سفید ۱۸ قیراطی ساخته شده و ۱۲۰ قیراط الماس درجه یک هم در جای‌جای آن به چشم می‌خورد. از سوی دیگر، محافظ نمایشگر از جنس یاقوت کبود است.

طبیعتا دسترسی یافتن به یکی از این موبایل‌ها هم کار آسانی نیست، چرا که Goldvish تنها سه عدد از آن را تولید کرده و به شکلی محدود به دست مشتریان خاص خود رسانده.

 

۶. موبایل Diamond Crypto Smartphone با قیمت ۱.۳ میلیون دلار

موبایل هوشمند Diamond Crypto Smatphone در دورانی نه‌چندان دور، گران قیمت‌ترین موبایلی به حساب می‌آمد که جهان به خود دیده بود. این موبایل توسط شرکت Aloisson طراحی و توسط JSC Ancort به تولید رسیده است.

بخش اعظمی از بدنه دستگاه از جنس پلاتینیوم جامد است و از سوی دیگر، لوگوی روی دستگاه و همینطور دکمه هوم آن از جنس رز گلد هستند. علاوه بر این‌ها، روی بدنه موبایل ۵۰ الماس قرار گرفته که ده مورد از آن‌ها، الماسی نادر با رنگ آبی هستند.

ناگفته نماند که شاهد استفاده از مقادیر محدودی از چوب در کناره‌های دستگاه نیز بوده‌ایم که از آبنوس ماکاسار به دست آمده‌اند. گذشته از ظاهر بسیار لوکس دستگاه، نرم‌افزار موبایل نیز با استفاده از یک تکنولوژی رمزنگاری خاص طراحی شده که باعث می‌شود اطلاعات حساس صاحب دستگاه شدیدا امن باقی بمانند.

 

۵. موبایل iPhone 3G Kings Button با قیمت ۲.۵ میلیون دلار

پنجمین دستگاه در لیست گران قیمت‌ترین موبایل‌های جهان یک آیفون 3G است که با پسوند Kings Button روانه بازار شده و با برچسب قیمت دیوانه‌وار ۲.۵ میلیون دلار از راه می‌رسد.

این موبایل توسط طراحی اتریشی به نام پیتر آلیسون قالب‌ریزی شده و از طلای سفید، زرد و صورتی ۱۸ قیراطی ساخته شده است. از سوی دیگر، نوار طلای سفیدی که در سراسر لبه‌های موبایل کشیده شده به صد و سی و هشت الماس مجهز شده است.

احتمالا برجسته‌ترین و پر زرق و برق‌ترین نکته راجع به این آیفون آن باشد که روی بدنه از الماسی ۶.۶ قیراطی و تک برش استفاده شده که در واقع جایگزینی برای دکمه هوم اصلی موبایل‌های آیفون است. بنابراین اگر فشردن یک الماس ۶.۶ قیراطی برای جابه‌جا شدن میان اپلیکیشن‌ها به اندازه کافی لوکس نیست، دیگری نمی‌دانیم چه چیزی را می‌توان لوکس به حساب آورد!

این موبایل ضمنا یکی از زیباترین دیوایس‌های موجود در بازار به حساب می‌آید و حسابی به دل آن‌هایی که طرفدار پر و پا قرص تکنولوژی موبایل هستند نشسته است.

 

۴. موبایل Goldstriker iPhone 3GS Supreme با قیمت ۳.۲ میلیون دلار

درست مانند موبایل 3G Kings Button، موبایل Goldstriker 3GS Supreme هم همراه با قابلیت‌هایی مشابه از راه می‌رسد، اما در عین حال قیراط بیشتری دارد.

این موبایل هم یک دستگاه موفقیت آمیز دیگر است که توسط استوارت هیوز و با استفاده از دویست و هفتاد و یک گرم از طلای ۲۲ قیراطی طراحی و ساخته شده.

حاشیه این آیفون حاوی صد و سی و شش الماس است و لوگوی اپل در پشت دستگاه هم با ۵۳ الماس پوشانده شده است. درست مانند آنچه در موبایل Kings Button دیدیم، دستگاه Goldstriker هم از الماسی تک برش به جای دکمه هوم استفاده می‌کند که البته ۷.۱ قیراط است.

این را نیز باید افزود که حتی اگر خود دستگاه نتواند دل شما را به دست آورد، در آن صورت بسته‌بندی و نحوه ارائه دستگاه به مشتریان شاید نظرتان را تغییر دهد. هنگامی که Goldstriker iPhone 3GS Supreme را می‌خرید، جعبه‌ای از جنس گرانیت به دست‌تان می‌رسد که با تنها یک تکه گرانیت ساخته شده و با چرم بسیار با کیفیت و همینطور طلای کشمیر پوشانده شده. دلتان نمی‌خواست می‌توانستید چنین موبایلی با چنین بسته‌بندی منحصر به فردی داشتید؟

 

۳. موبایل Stuart Hughes iPhone 4 Diamond Rose Edition با قیمت ۸ میلیون دلار

در جایگاه سوم فهرست گران قیمت‌ترین موبایل‌های جهان هم بار دیگر موبایلی آیفون را داریم که در همکاری با استوارت هیوز به تولید رسیده است. این موبایل آیفون ۴ که با پسوند Diamond Rose Edition از راه رسیده، اکنون سومین موبایل گران قیمت در جهان به حساب می‌آید.

برای اینکه دستگاه تا جای ممکن منحصر به فرد و نادر باقی بماند، تاکنون تنها دو واحد از آن به تولید رسیده و هر یک از این دو دستگاه نیز به صورت تمام و کمال برای صاحبان خود شخصی‌سازی شده‌اند. این موبایل از جنس طلای صورتی جامد است و حاوی پانصد الماس ۱۰۰ قیراطی می‌شود. از سوی دیگر، لوگوی اپل هم با پنجاه و سه الماس دیگر تزیین شده است.

درست مانند دو موبایل قبلی در لیست ما، دکمه فیزیکی هوم از جنس الماسی تک برش و ۷.۴ قیراطی است. اگر به بسته‌بندی محصولات نیز اهمیت می‌دهید، لازم است بدانید که با پرداخت رقم ناچیز ۸ میلیون دلار می‌توانید به جعبه‌ای از جنس گرانیت جامد دسترسی پیدا کنید و این همان رویه‌ای است که در بسته‌بندی Goldstriker Supreme و همینطور Kings Button در پیش گرفته شده.

 

۲. موبایل Stuart Hughes iPhone 4s Elite Gold با قیمت ۹.۴ میلیون دلار

در جایگاه دوم لیست هم استوارت هیوز بار دیگر تسلط خود بر بازار موبایل‌های لوکس را ادامه داده و بار دیگر یکی دیگر از گران قیمت‌ترین موبایل‌های جهان را ساخته. داریم درباره یک آیفون دیگر از استوارت هیوز صحبت می‌کنیم که به شکلی دیوانه‌وار، ۹.۴ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است.

طبیعتا وقتی راجع به دومین موبایل گران قیمت جهان صحبت می‌کنیم، انتظارات هم حسابی بالا می‌روند. اما باید این را نیز افزود که موبایل iPhone 4s Elite Gold به هیچ وجه ناامیدکننده ظاهر نمی‌شود.

این دستگاه که کاملا با دست ساخته شده حاوی پانصد الماس ۱۰۰ قیراطی است و پنل پشتی و همینطور لوگوی اپل آن هم از طلای ۲۴ عیار ساخته شده. اما کار همین جا به پایان نرسیده و برای اینکه المان غافلگیری حتی از قبل هم بزرگ‌تر باشد، لوگو از ۵۳ تکه الماس هم بهره می‌برد و دکمه هوم از جنس الماسی تک برش و ۸.۶ قیراطی است.

اگر به هر دلیلی این الماس تک برش و ۶.۸ قیراطی را گم کردید، نیازی به هیچ نگرانی نیست و باید بدانید که سرمایه‌گذاری ۹.۴ میلیون دلاری شما حاوی گارانتی برای این الماس شده و در واقع به یک الماس تک برش ۷.۶ قیراطی دیگر نیز به عنوان بکاپ دسترسی خواهید یافت!

حالا برای اینکه شرایط حتی از این هم جذاب‌تر شود باید بگوییم بسته‌بندی موبایل واقعا بی‌نظیر است. در واقع نمی‌توان با جعبه‌ای روبه‌رو هستیم که بیشتر مثل یک گنجینه می‌ماند. این جعبه از جنس پلاتینیوم جامد است و استخوان‌های واقعی یک دایناسور تی‌رکس نیز روی آن تعبیه شده است.

 

۱.موبایل Falcon Supernova iPhone 6 Pink Diamond با قیمت ۴۸.۵ میلیون دلار

و در نهایت به گران قیمت ترین موبایل جهان می‌رسیم که Falcon Supernova iPhone 6 Pink Diamond Edition نام دارد و هزینه باورنکردنی ۴۸.۵ میلیون دلاری را روی دست شما می‌گذارد، یعنی حدودا ۵ برابر بیشتر از موبایل قبلی همین لیست.

موبایل Falcon Supernova در واقع ورژنی شخصی‌سازی شده از آیفون ۶ است که در سال ۲۰۰۴ میلادی معروف شد و نه‌تنها با طلای بیست و چهار عیار پوشانده شده، بلکه از یک الماس بسیار بزرگ صورتی‌رنگ نیز برای تزیین بخش پشتی بهره می‌برد.

از سوی دیگر شاهد پوشش پلاتینیومی نیز هستیم و همینطور قابلیت‌هایی مانند جلوگیری از هک که باعث می‌شود اطلاعات حساس خریدار در مقابل چشم‌های اشتباه قرار نگیرد. فالکوپ سوپرنووا در حال حاضر در اختیار همسر ثروتمندترین مرد آسیا و همینطور صاحب تیم کریکت هندی، نیتا آمبانی، است. البته باید گفت که این خوش‌قیافه‌ترین موبایل ممکن در لیست ما به حساب نمی‌آید، اما کماکان گران قیمت‌ترین موبایل جهان به حساب می‌آید و همین افتخار و رکوردی به اندازه کافی تحسین‌برانگیز به حساب می‌آید.

در نهایت باید گفت که امیدواریم از لیست ۱۰ موبایل گران قیمت جهان لذت برده باشید. نظر شما راجع به این موبایل‌ها چیست؟ به نظرتان می‌توانید یک روز یکی از این موبایل‌های گران قیمت را برای خود بخرید؟ البته واقعا برایمان تعجب‌آور است که هنوز هم برخی از افراد حاضر به صرف چنین ارقامی بابت موبایل‌هایی می‌شوند که عملا دیوایس‌هایی در پوستین جواهرات هستند. 

 

ثبت نظر

*
*