• بررسی بازی Doctor Mario World؛ قارچ خور به جنگ میکروب‌ها می‌رود

    • 8 تعداد لایک

بررسی بازی Doctor Mario World؛ قارچ خور به جنگ میکروب‌ها می‌رود

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/03 پنجشنبه 3 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 10 دقیقه
    • |
    • 2480 بار بازدید شده
    • 8 تعداد لایک

ماریو از آن دسته نام‌هایی است که وقتی آن را می‌شنویم، به یاد دوران خاطره انگیز کودکی می‌افتیم. ماریو یا قارچ خور را همه با بازی مشهور میکرو می‌شناسند؛ جایی که قرار بود پرنسس از چنگال اژدها نجات داده شود و ماریو باید در این راه موجودات پلید را پشت سر می‌گذاشت.

نینتندو نسخه‌های مختلفی از ماریو را عرضه کرد. یکی از محبوب‌ترین آنها دکتر ماریو بود. در این بازی ماریو به نبرد ویروس‌ها رفته و آنها را با دارو نابود می‌کرد. پس از موفقیت شرکت ژاپنی در عرضه بازی سوپر ماریو ران، اکنون نوبت به ورود نسخه بازسازی شده دکتر ماریو به دنیای بازی‌های موبایل است.

دنیای دکتر ماریو (Dr Mario World) در هفته نخست 5 میلیون بار دانلود شده و کاربران از آن به خوبی استقبال کرده اند. آریزون در ادامه قصد دارد این بازی را بررسی کند و شما را به دنیای قدیمی ماریو ببرد.

داستان Doctor Mario World

ماجرا از این قرار است که ویروس‌ها به شهر پادشاهی قارچ‌ها حمله کرده و آن را تصرف کرده‌اند. حالا وظیفه دکتر ماریو و دیگر شخصیت‌ها است که شهر را نجات داده و به حالت عادی برگردانند.

ورود به دنیای دکتر ماریو

پس از نصب، بازی از شما می‌خواهد که یکی از گزینه‌های شروع از ابتدا، شروع از نقطه قبل و یا رفتن به سوالات متداول را انتخاب کنید. مرحله بعدی انتخاب کشور است و مطابق انتظار، نام ایران در میان گزینه‌ها دیده نمی شود. این مسئله چندان مهم نیست؛ یک کشور را برگزینید و به بازی ادامه دهید.

در ادامه داستان بازی برای شما توضیح داده می‌شود.پس انجام تنظیمات اولیه، یک نقشه راه برای شما نمایان می‌شود و مسیر بازی را مشخص می‌کند. شما باید مرحله به مرحله پیش رفته و با استفاده از کپسول‌ها ویروس‌ها را از میان بردارید. گرافیک بازی چشم‌نواز است و شما را به گذشته‌های دور می‌برد.

وارد مرحله نخست بازی که شدید، راهنما نحوه انجام حرکات و موارد مورد نیاز را مفصل به شما توضیح می‌دهد. ویروس‌ها در سه رنگ قرمز، آبی و سبز هستند و هر کپسول برای از بین بردن یکی از آنها مناسب است. با یک بار ضربه زدن روی کپسول نیز می‌توانید آن را افقی یا عمودی کنید. دقت کنید که داروها فقط رو به جلو حرکت می‌کنند. پس مراقب حرکاتی که انجام می‌دهید باشید.

تعداد کپسول‌های در نظر گرفته شده محدود است و باید به دقت از آنها استفاده شود. مدیریت قرص‌ها کار چندان سختی نیست و تنها به تمرکز نیاز دارد. در صورت تمام شدن داروها، می‌توان دوباره آنها را شارژ کرد. پس از تمام شدن فیلم‌ها و متن‌های آموزشی، بازی دنیای دکتر ماریو آغاز می شود.

گیم پلی دکتر ماریو بسیار ساده و در عین حال جذاب است. کافی است قرص‌ها را گرفته و بکشید و در جای مناسب قرار دهید. وقتی که ویروس‌ها را از بین می‌برید، یک مانع بر سر راهتان ایجاد می‌شود که با داروها از بین می‌روند.

پس از به پایان رساندن هر مرحله، بازی به شما امتیاز و تعدادی سکه می‌دهد. در اینجا دکتر ماریو و تعدادی گزینه جلوی چشم شما ظاهر می‌شوند. در بالای صفحه میزان سکه‌ها، الماس‌ها و قلب‌ها به چشم می‌خورند. اگر روی آیکون الماس‌ها کلیک کنید، وارد بخش فروشگاه بازی دنیای دکتر ماریو خواهید شد.

برنامه هر روز به شما یک جایزه رایگان می‌دهد. قرص‌های رنگی و ویژه، از جمله جوایز در نظر گرفته شده هستند. از فروشگاه می‌توانید الماس خریداری کنید. به ازای هر 20 الماس، دکتر ماریو مبلغ 2 دلار از شما می‌گیرد. گرانترین پیشنهاد مربوط به خرید 1050 الماس است که 70 دلار برای‌تان آب می‌خورد؛ البته همراه با این تعداد، میزان زیادی امتیاز نیز داده می‌شود.

با ضربه زدن روی علامت قلب، وارد بخش جدیدی از بازی خواهید شد. می‌توانید تعداد قلب‌های خود را افزایش دهید. البته باید به تعداد کافی الماس داشته باشید. یک روش خوب برای دریافت قلب وجود دارد: حساب کاربری فیسبوک خود را به بازی متصل کرده و از دوستان خود قلب بگیرید. برای خرید هر 5 قلب، به 10 الماس نیاز خواهید داشت. با داشتن 30 الماس، می‌توانید 60 دقیقه به صورت نامحدود بازی کنید.

با ضربه زدن روی تصویر دکتر ماریو، مشخصات قارچ‌خور دوست داشتنی به شما نشان داده می‌شود. لِوِل حمله، سرعت و قدرت دفاعی، از مشخصات نمایش داده شده برای دکتر ماریو هستند.

پس از پشت سر گذاشتن هر مرحله، بازی به شما 150 سکه می‌دهد. در مرحله نخست تنها با ویروس‌های قرمز رنگ مواجه می‌شوید. در مراحل بالاتر، میکروب‌های آبی و سایر رنگ‌ها نیز به دشمنان شما اضافه می‌گردند.

در نقشه راه دنیای دکتر ماریو، تعدادی گزینه وجود دارند که البته همه قفل هستند. برای دسترسی به آنها باید تا مرحله 20 بازی پیش بروید. دکتر ماریو مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شود و این گونه نیست که به راحتی بتوان بازی را به اتمام رساند. در مراحل مختلف گزینه‌های کمکی در اختیار شما قرار می‌گیرند تا بتوانید ویروس‌ها را از بین ببرید. یکی از این کمک‌ها دادن کپسول رنگی یا رنگین کمان به شماست. قرص‌های رنگی می‌توانند برای هر ویروسی استفاده شوند و دیگر محدودیتی برای استفاده در رنگ ندارند. پس از 7 بار تلاش موفق برای کشتن ویروس‌ها، دکتر ماریو یک کپسول رنگی به شما می‌دهد.

تمام مراحلی که گفته شد، مربوط به حالت تک نفره بازی هستند. اوج هیجان بازی دنیای دکتر ماریو را می‌توان در حالت (Versus) تجربه کرد. در این حالت، دیگر بازیکن‌ها از نقاط مختلف دنیا وارد بازی شده و به رقابت با شما می‌پردازند. هر شخصی موفق شود در زمان سریع‌تری ویروس‌ها را بکشد، بازی را برده است.

اگر در یکی ار مراحل کپسول‌های‌تان تمام شود، بازی به شما 5 قرص اضافی می‌دهد. اگر باز هم موفق به از بین بردن ویروس‌ها نشوید، باید مرحله را از اول بازی کنید. در مراحل بالاتر گزینه‌های بیشتری به بازی اضافه می‌شوند. ویروس‌ها لا‌به‌لای آجرها قرار گرفته و کشتن آن‌ها سخت‌تر می‌شود. البته آدمک‌های انفجاری به کمک شما می‌آیند؛ پس نگران نباشید.

از آغار مرحله نهم، دکتر ماریو به شما اجازه استفاده از گزینه‌های مختلف را می‌دهد. اولین قابلیت، اضافه شدن تعداد کپسول‌ها است. به مرور گزینه‌های انتخابی بیشتر شده و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

جمع بندی

بازی دنیای دکتر ماریو (Dr Mario World) از آن دسته بازی‌هایی است که به سختی می‌توان آن را رها کرد. سخت‌تر شدن هر مرحله، امکان استفاده از گزینه‌های جدید و امکان بازی گروهی، هیجان زیادی به دکتر ماریو بخشیده و آن را به یک محصول محبوب از کمپانی نینتندو تبدیل کرده است.

اگر به بازی‌هایی در این سبک علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم دنیای دکتر ماریو را دانلود و نصب کنید. البته باید حواستان باشد بیش از حد سرگرم بازی کردن نشده و به کارهای دیگر خود نیز برسید.

ثبت نظر

*
*