• بهترین اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی برای موبایل‌های اندرویدی

    • 2 تعداد لایک

بهترین اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی برای موبایل‌های اندرویدی

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/19 دوشنبه 19 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 803 بار بازدید شده
    • 2 تعداد لایک

نقاشی و طراحی یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های بشری به حساب می‌آید و مردمان سراسر جهان با فرهنگ‌های گوناگون، از دوران ماقبل تاریخ دست به این فعالیت می‌زدند. البته که این روزها تفاوت‌های فراوانی را نسبت به دوران باستان شاهد هستیم. به جای دیوارهای غارها، این روزها موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوترهایی را داریم که نقاشی و طراحی را آسان‌تر از همیشه کرده‌اند.

اگر شما هم یکی از آن افرادی هستید که حسابی به فکر نقاشی کردن افتاده‌اید و می‌خواهد هنرمند درون خود را بیدار کنید، در این مقاله به گردآوری بهترین اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی روی سیستم عامل اندروید پرداخته‌ایم. به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا شما را با برخی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی استور آشنا کنیم. برخی از این اپلیکیشن‌ها به درد افراد عادی می‌خورند و برخی دیگر نیازهای حرفه‌ای‌ها را برطرف می‌سازند. بنابراین لیست ما حداقل چند گزینه برای هرکسی دارد.

 

Clip Studio Paint

قیمت: رایگان / از ۰.۹۹ دلار در ماه به بالا

چه صرفا برای سرگرمی دنبال نقاشی کردن باشید و چه جزو هنرمندان حرفه‌ای به حساب آیید، Clip Studio Paint انبوهی قابلیت و گزینه‌ای برای تمام هنرمندان با خود به همراه می‌آورد. این اپلیکیشن حس طبیعی نقاشی کردن را با انبوهی قلم‌موی مختلف و مدل‌های سه‌بعدی که حتی شمارشان از دست‌تان در می‌رود ادغام کرده. روی ورژن اندرویدی اپلیکیشن‌، با تنها یک ضربه روی نمایشگر به گستره وسیعی از متریال‌ها دسترسی پیدا می‌کند و می‌توانید خیلی آسان، اثر هنری خود را به دنیای واقعی بیاورید. ضمنا Clip Studio Paint شما را به تنها یک دستگاه محدود نمی‌کند و می‌توانید تمام داده‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی ابری نگه دارید تا روی هر اپلیکیشن دیگری به آن دسترسی پیدا کنید. حتی می‌توانید ویدیوهایی تایم‌لپس از رویه طراحی آثار هنری خود تهیه کنید و هنر خود را در پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و توییتر به اشتراک بگذارید.

اما اگر نسبت به استفاده از این اپلیکیشن اطمینان کامل ندارید، می‌توانید به مدت سه ماه به آزمون و خطای رایگان مشغول شده و از نسخه مجانی آن لذت ببرید. البته تنها محدودیت این است که در هر روز، تنها به مدت ۱ ساعت قادر به کار با Clip Studio Paint خواهید بود. بعد از آن اما لازم است هزینه‌ای را بابت دانلود و نصب اپلیکیشن بپردازید.

 ___________________________________________________________________________________________

Adobe Illustrator Draw

قیمت: رایگان / تا سقف ۵۳.۹۹ دلار در ماه

Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch دو اپلیکیشن نقاشی و طراحی بسیار ارزشمند برای دیوایس‌های هوشمند هستند که توسط شرکت ادوبی توسعه یافته‌اند. Adobe Illustrator Draw به صورت خاص انبوهی از قابلیت‌های مختلف مانند پشتیبانی از لایه‌ها، پشتیبانی از ۵ نوک قلم مختلف و همینطور شخصی‌سازی هرکدام را با خود به همراه می‌آورد و حتی می‌توانید تا ۶۴ برابر روی آثار هنری خود زوم کنید تا به شکلی دقیق به جزییات رسیدگی شود. وقتی کارتان به پایان رسید، می‌توانید اثر خود را روی دستگاه اکسپورت بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید یا آن را روی دسکتاپ خروجی بگیرید و به داخل دیگر محصولات ادوبی ببرید. Photoshop Sketch هم مجموعه قابلیت‌های خاص خودش را دارد. هر دو اپلیکیشن با یکدیگر سازگاری دارند و بنابراین می‌توانید پروژه‌ها را از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر برده و کار خود را ادامه دهید. ناگفته نماند که به صورت رایگان قادر به دانلود هر کدام هستید و در صورت دلخواه، با پرداخت هزینه در ازای اشتراک Creative Cloud، به گزینه‌هایی هرچه بیشتر دسترسی خواهید یافت.

 ___________________________________________________________________________________________

ArtFlow

قیمت: رایگان / ۲.۹۹ الی ۴.۹۹ دلار

ArtFlow یکی از عمیق‌ترین اپلیکیشن‌های طراحی و نقاشی است که اکنون می‌توان در بازار پیدا کرد. اصلی‌ترین چیزی که موجب محبوبیت این اپلیکیشن شده، شمار دیوانه‌وار قلم‌هایی است که در اختیار شما می‌گذارد. به این ترتیب می‌توانید برای پیاده‌سازی آثار هنری خود به سراغ ۷۰ قلم مختلف و انبوهی ابزار گوناگون بروید. از سوی دیگر قابلیت لایه‌سازی و ادغام لایه‌ها را نیز می‌توان در آن یافت. بعد از این، قادر به خروجی گرفتن اثر هنری خود در قالب فایل JPEG یا PNG یا حتی PSD خواهید بود تا آن را بعدا در نرم‌افزارهایی نظیر فتوشاپ باز کنید. برای اینکه همه‌چیز از قبل هم بهتر شود، به تکنولوژی DirectStylus شرکت انویدیا هم دسترسی خواهید داشت، هرچند که برای بهره‌گیری از آن باید یک دیوایس انویدیا دسترسی داشته باشید. در مجموع با اپلیکیشنی عالی برای همه، از کودکان گرفته تا بزرگ‌سالان، روبه‌رو هستیم. اگر هم مطمئن نیستید، می‌توانید نسخه رایگان آن را به صورت آزمایشی دریافت کنید. این را نیز باید افزود که اگر مشترک سرویس Google Play Pass باشید، به این اپلیکیشن هم به رایگان دسترسی خواهید یافت.

 ___________________________________________________________________________________________

dotpict

قیمت: رایگان / ۴.۹۹ دلار

dotpict را می‌توان یکی از منحصر به فردترین اپلیکیشن‌های طراحی این روزها به حساب آورد. این یکی به شما اجازه می‌دهد که به پیکسل آرت مشغول شوید. هنگام آغاز به کار، صفحه‌ای خالی و مشبک در اختیار شما قرار می‌گیرد و سپس می‌توانید در آن جابه‌جا شوید یا زوم کنید و صحنه‌هایی کوچک یا سوژه‌های گوناگون را بکشید. برای این کار هم کافی است کادرهای خالی را با پیکسل علامت بزنید. سپس می‌توانید به بیرون زوم کرده و اثر هنری کامل خود را ببینید. این اپلیکیشن از قابلیت ذخیره‌سازی خودکار، بازگشت به گام قبلی و حتی خروجی گرفتن از کار پشتیبانی می‌کند. گذشته از این‌ها، شاهد قابلیت‌های آنقدر فراوانی نیستیم و اتفاقا همین سادگی را می‌توان یکی از نکات مثبت dotpict به حساب آورد. بنابراین اگر از پیکسل آرت لذت می‌برید، بدون هیچ تردیدی باید نیم نگاهی به dotpict بیندازید.

 ___________________________________________________________________________________________

Ibis Paint

قیمت: رایگان / ۴.۹۹ دلار

Ibis Paint یک اپلیکیشن نقاشی و طراحی است که با انبوهی قابلیت سرگرم‌کننده از راه می‌رسد. این اپلیکیشن بیش از ۱۴۰ قلم‌موی مختلف در اختیار شما می‌گذارد و بنابراین حتی اگر به دنبال آزمون و خطا با هرکدام از آن‌ها باشید هم مدت زیادی را پای اپلیکیشن خواهید نشست. علاوه بر این، می‌توانید از روند نقاشی خود فیلم بگیرید و ویدیوی آن را با دوستان و آشنایان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن از لایه‌بندی هم پشتیبانی می‌کند و تا جایی که پردازنده دستگاه اجازه دهد، قادر به ایجاد کردن لایه‌های هرچه بیشتر خواهید بود. حتی شاهد گزینه‌هایی برای نقاشی‌های به خصوص مانند مانگا (سبک نقاشی کمیک‌های ژاپنی) هم هستیم. برای شروع می‌توانید نیم‌نگاهی به نسخه آزمایشی اپلیکیشن بندازید و سپس برای بهره‌مندی حداکثری لازم است تا سقف ۵ دلار را از طریق خریدهای درون برنامه‌ای پرداخت کنید. در مجموع این یکی از جدی‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی است که می‌توان در گوگل پلی استور اندروید یافت.

 ___________________________________________________________________________________________

InspirARTion

قیمت: رایگان

InspirARTion یک اپلیکیشن کمتر محبوب برای نقاشی و طراحی به حساب می‌آید، اما برخی از کاربران حسابی از تجربه کار با آن لذت برده‌اند. این یکی حتی یک نسخه تحت وب هم دارد و بنابراین می‌توانید روی پلتفرم‌های گوناگون از قابلیت‌هایش بهره‌مند شوید. اپلیکیشن مورد نظر همراه با چند قابلیت مختلف از راه می‌رسد که از جمله آن‌ها می‌توان به تنوع بالای قلم‌موها اشاره کرد. علاوه بر این شاهد یک «حالت تقارن» هم هستیم و می‌توانید از تصاویر خود خروجی بگیرید. حتی می‌توانید رنگ مورد نظر خود را براساس رنگ‌های موجود در تصویر انتخاب کنید. این اپلیکیشن را نمی‌توان عمیق‌ترین گزینه موجود در لیست ما به حساب آورد. اما در عوض به صورت کاملا رایگان عرضه شده و گزینه‌ای قابل قبول برای آن‌هایی به حساب می‌آید که به صورت تفننی نقاشی می‌کنند یا می‌خواهند ایده‌های خود را به شکلی سریع روی نمایشگر بیفتند.

 ___________________________________________________________________________________________

LayerPaint HD

قیمت: ۲.۹۹ تا ۶.۹۹ دلار

LayerPaint HD را می‌توان یکی از تکامل‌یافته‌ترین اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی حاضر در این لیست به حساب آورد. این اپلیکیشن بی‌شمار قابلیت مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از حساسیت فشار قلم، پشتیبانی از فایل‌های PSD (برای فتوشاپ) و حالت لایه‌سازی اشاره کرد. حالت لایه‌سازی به صورت خاص اجازه می‌دهد افکت‌های گوناگون را روی اثر هنری خود اعمال کنید. حتی پشتیبانی از میانبرهای مبتنی بر کیبورد هم فراهم آمده تا بتوانید به شکلی بهینه‌تر نیازهای خود را برطرف سازید. ما این اپلیکیشن را تنها به افرادی پیشنهادی می‌کنیم که دیوایسی مجهز به نمایشگرهای بزرگ دارند. گزینه‌های متعددی که روی صفحه قرار گرفته‌اند بخش اعظمی از نمایشگر را می‌پوشانند و بنابراین هرچه نمایشگر بزرگ‌تری داشته باشید، به فضای بیشتری هم برای نقاشی دسترسی خواهید یافت. اپلیکیشن اصلی و کنونی ۶.۹۹ دلار قیمت‌‌گذاری شده و می‌توانید نسخه قدیمی‌تر LayerPaint را نیز با قیمت ۲.۹۹ دلار بخرید. با این حال، با توجه به به‌روزرسانی‌های اخیر، به نظرمان ورژن قدیمی‌تر کاملا رها شده و بنابراین خرید آن را زیاد پیشنهاد نمی‌کنیم.

 ___________________________________________________________________________________________

MediBang Paint

قیمت: رایگان

MediBang Paint یکی از بهترین اپلیکیشن‌های طراحی حال حاضر برشمرده می‌شود. بخش اعظمی از شهرت و محبوبیت آن نیز به خاطر پشتیبانی از چندین پلتفرم گوناگون به صورت همزمان است. به این ترتیب می‌توانید MediBang را روی موبایل هوشمند، کامپیوترهای مک یا سیستم عامل ویندوز مایکروسافت دریافت کنید. هر سه نسخه به صورت تمام و کمال از ذخیره‌سازی در فضای ابری پشتیبانی می‌کنند و این یعنی می‌توانید کارتان را روی یک پلتفرم آغاز کرده و پس از انتقال آن به پلتفرم دیگر، فرآیند را از همان‌جایی که رها شده ادامه دهید. این ویژگی واقعا معرکه است. علاوه بر این، شاهد شمار قابل قبولی از قلم‌مو‌های گوناگون، ابزارهای مختلف برای نقاشی آزاد یا طراحی کمیک و گزینه‌هایی سرگرم‌کننده هستیم که در قالب افزونه از راه می‌رسند. در مجموع با اپلیکیشنی روبه‌رو هستیم که به شکلی غافلگیرکننده معرکه از آب در آمده و ضمنا حتی یک قران هم هزینه روی دست شما نمی‌گذارد.

 ___________________________________________________________________________________________

PaperColor

قیمت: رایگان / ۴.۹۹ دلار

PaperColor (که قبلا تحت عنوان PaperDraw شناخته می‌شد) یکی از آن اپلیکیشن‌های نقاشی و طراحی اندرویدی است که سعی می‌کند تا جای ممکن به شبیه‌سازی جهان واقعی بپردازد. این اپلیکیشن تمام موارد بنیادین را در خود جای داده و برای مثال می‌توانید به سراغ انواع قلم‌موها بروید و خودتان راجع به اثری که خلق می‌کنید تصمیم بگیرید. آنچه این اپلیکیشن را از خیل عظیم رقبا متمایز می‌کند، قابلیت «رهگیری» یا Tracing است. با این قابلیت می‌توانید یک تصویر را درون اپلیکیشن وارد کرده و سپس آن را در حالت نیمه شفاف قرار دهید. از این لحظه به بعد نیز قادر به نقاشی روی همان تصویر و دنبال کردن خطوط هستید. به این ترتیب هم به شکلی معرکه قادر به نقاشی کشیدن خواهید بود و هم می‌توانید طراحی اصولی را به شکلی مفرح بیاموزید. استفاده از این اپلیکیشن در مجموع بسیار سرگرم‌کننده است، خصوصا اگر آماتور باشید. خوشبختانه به صورت رایگان قادر به دانلود اپلیکیشن هستید، اما برای دستیابی به برخی از قابلیت‌های اضافه لازم است به سراغ خریدهای درون برنامه‌ای رفته و چند دلاری هزینه کنید.

 ___________________________________________________________________________________________

Rough Animator

قیمت: ۴.۹۹ دلار

Rough Animator یک اپلیکیشن طراحی و نقاشی است که اجازه می‌دهد به ساخت انیمیشن‌های گوناگون مشغول شوید. به جای ساخت تصاویری ثابت که امکان خروجی گرفتن و اشتراک‌گذاری آن‌ها مهیا است، با Rough Animator می‌توانید انیمیشن‌هایی کامل بسازید. در واقع می‌توانید نقاشی خود را فریم به فریم روی نمایشگر بیاورید و سپس با چسباندن آن‌ها به یکدیگر، کارتون‌های کوتاه و جذاب بسازید. این اپلیکیشن قابلیت‌هایی برای مدیریت نرخ فریم و رزولوشن دارد و از سوی دیگر ابزارهایی ساده برای طراحی در اختیارتان می‌گذارد. پروژه‌های پایان یافته را می‌توان در قالب فایل‌های گیف یا فایل‌های ویدیویی QuickTime خروجی گرفت. خبر بد اینکه برای دستیابی به این اپلیکیشن باید از همان ابتدا ۵ دلار هزینه کنید، اما برای مدتی نسبتا کوتاه فرصت دارید که اپلیکیشن را تست کرده و در صورت عدم رضایت، پول خود را استرداد کنید.

 ___________________________________________________________________________________________

Sketchbook by Autodesk

قیمت: رایگان

اپلیکیشن Sketchbook by Autodesk برای مدت زمانی بسیار طولانی در دسترس بوده است. به همین ترتیب داریم راجع به اپلیکیشنی صحبت می‌کنیم که برای مدتی طولانی گزینه محبوب هنرمندانی بوده که به دنبال یک ابزار نقاشی و طراحی ارزشمند می‌گردند. خوشبختانه در این اپلیکیشن شاهد مجموعه قابل قبولی از قابلیت‌های گوناگون هستیم. به عنوان مثال به ۱۰ قلم‌موی مختلف دسترسی دارید که می‌توان هرکدام را بسته به نیازهای شما شخصی‌سازی کرد. از سوی دیگر می‌توان تا سقف سه لایه در اپلیکیشن ایجاد کرد، به سراغ شش حالت مختلف برای ادغام رفت، به زوم ۲۵۰۰ درصدی روی تصاویر مشغول شد و حتی به شبیه‌سازی حساسیت به فشار پرداخت. آن دسته از افرادی که به سراغ نسخه Pro می‌روند، به ۱۰۰ قلم‌موی دیگر، لایه‌های بیشتر و سایر ابزارها دسترسی خواهند یافت. در مجموع این اپلیکیشنی نسبتا قدرتمند است که به صورت خاص برای هنرمندان جدی طراحی شده. در به‌روزرسانی‌های اخیر این اپلیکیشن شکلی کاملا رایگان به خود گرفت، اما حواس‌تان باشد که بعد از یک برهه آزمایشی ۷ روزه نیاز به ساخت یک اکانت Autodesk دارید.

ثبت نظر

*
*