• بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2019 (قسمت اول)

    • 241 تعداد لایک

بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2019 (قسمت اول)

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/02 چهارشنبه 2 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 25 دقیقه
    • |
    • 18554 بار بازدید شده
    • 241 تعداد لایک

درست است که کنسول‌های بازی مانند پی‌اس‌4 و ایکس‌باکس در این دوران بسیار محبوب بوده و علاقه‌مندان تنها به آنها توجه می‌کنند، اما نباید از کامپیوترها به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کنسول‌های بازی غافل شد. بازی‌های کامپیوتری همیشه زیبا و جذاب و سرگرم کننده بوده‌اند. اکنون در سال 2019 با وجود پیشرفت خیره کننده بازی‌های پی‌اس‌4 و ایکس‌باکس، هنوز هم کامپیوتر در این صنعت حرفی برای گفتن دارد. اگر به دنبال بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های کامپیوتری هستید، آریزون در این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

یکی از برتری‌های کامپیوتر نسبت به کنسول‌های بازی، امکان ارتقای سیستم و تعویض قطعات است. با وجود کارت‌های گرافیک قدرتمند و رم بالا، مانیتورهای باکیفیت و کنترلرهای پیشرفته، می‌توان تجربه‌ای فوق‌العاده حتی بهتر از کنسول‌ها در بازی کردن داشت. به علاوه اینکه لپ‌تاپ‌ها نیز اکنون بسیار قدرتمند شده و از پس اجرای تمام بازی‌ها بر می‌آیند.

کارت گرافیک‌های قدرتمند انویدیا و ای‌ام‌دی با ویژگی‌های بی‌نظیر و افکت‌های گوناگون، بازی‌ها را به گونه‌ای اجرا کرده که کنسول‌ها حتی کیفیت نزدیک به آن را نیز نمی‌توانند ارائه کنند. فرقی ندارد بازی آخر الزمانی «Metro Exodus» باشد یا «سکیرو: سایه‌ها دو‌باره می‌میرند»، گیمرها با اجرای آنها روی کامپیوتر به دنیایی جدید و بی‌نقصی قدم خواهند گذاشت.

شرکت‌های زیادی بازی‌های مختلفی برای کامپیوتر عرضه می‌کنند. تعداد بازی‌ها به قدری زیاد است که کاربر هنگام انتخاب آنها سردرگرم می‌شود. آریزون برای شما تعدادی از بهترین بازی‌های کامپیوتر را در نظر گرفته و قصد دارد آنها را به شما معرفی کند. از عناوین جدید مانند یاکوزا کیوامی 2 و مورتال کامبت‌11 گرفته  تا بازی های قدیمی‌تر، در ادامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
گیمر‌های کامپیوتر بهتر می‌دانند که قبل از خرید هر بازی، باید سیستم مورد نیاز آن را چک کنند. اگر می‌خواهید بازی‌های جدید و آنهایی که در ادامه معرفی می‌شوند را به راحتی و با کیفیت بالا تجربه کنید، بهتر است این سیستم را داشته باشید: کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2060، پزدازنده اینتل Core i7-6950X، مادربرد ایسوس X99 Sabertooth و رم 16 گیگابایتی کورسیر Vengeance DDR4. با این قطعات دیگر هیچ مشکلی در اجرای بازی ها نخواهید داشت.

بهترین بازی های کامپیوتر در سال 2019

 

بازی SEA OF SOLITUDE؛ نبرد بی‌پایان با تنهایی

بهترین ویژگی‌ها:

  • روش منحصر به فرد اجرای MH در بازی
  • سبک هنری قابل توجه
  • گیم پلی پنهانکارانه و خاص

دست گذاشتن روی مسائل حساس و مواردی که شاید تابو و ممنوعه باشند، می تواند در هر فضایی یک چالش به شمار بیاید؛ به ویژه وقتی که درباره سلامت ذهنی صحبت می کنیم. Sea of Solitude با قدم گذاشتن جای پای «Hellblade: Senua's Sacrifice» دختر جوانی را به عنوان شخصیت اصلی نشان می‌دهد. او در دنیایی مملو از هیولاها که نشان دهنده تنهایی، غم و اندوهش در مبارزه با افسردگی هستند، گیر‌کرده و در حال مبارزه است.

داستان به گونه‌ای است که ارتباط شما با گذشته و رو به رو شدن با آن را در بر می‌گیرد. شهری که در بازی مشاهده می‌کنید، از برلین الهام گرفته شده و باید با استفاده از گیم پلی، راه خود را برای رسیدن به صلح و آرامش عاطفی باز کنید. این بازی تجربه‌ای خارق العاده است و خاطرات «What Remains of Edith Finch» می‌اندازد.

Final Fantasy XIV: Shadowbringers؛ پیچیده‌تر از همیشه

بهترین ویژگی‌ها:

  • آپشن‌های جدید و تازه
  • افزایش «Level Cap» به 80
  • اضافه شدن منطقه جدید

فاینال فانتزی از آن دست بازی‌هایی بود که با ورودش همه چیز را تغییر داد و استانداردهای جدیدی را در صنعت گیم تعریف کرد. اکنون نسل چهاردهم این بازی محبوب به بازار آمده و علاقه‌مندان را شدیدا ذوق‌زده کرده است. اکنون شاهد اضافه شدن موارد جدید به مسابقه «The Viera» هستیم.

همانطور که انتظار می‌رفت، فاینال فانتزی در Shadowbringers سطح لول را از 70 به 80 افزایش داده و مناطقی جدید برای ماجراجویی معرفی کرده است. این نقاط شامل «Rak'tika Greatwood»، «Amh Araeng» و «Il Mheg» می‌شوند که هر کدام داستان و ماجرای مخصوص به خود را دارند.

فرمول یک 2019 (F1 2019)؛ اوج هیجان

بهترین ویژگیها:

  • امکان بازی با F2 همانند مسابقات فرمول 1
  • بهتر شدن حالت Career
  • نمایش مدل رانندگی به رقبای جدید و قدیمی

سال‌هاست که همه کمپانی «codemasters» را به عنوان متخصص شبیه‌سازی مسابقات می‌شناسند؛ بنابراین مطابق انتظار باید شاهد ارائه یک بازی سطح بالا با جزئیات خیره‌کننده باشیم. فرمول یک 2019، می‌تواند هم کسانی که سالها از شبیه سازها استفاده کرده‌اند را راضی کند و هم توانایی یاد‌دادن به افراد تازه وارد و ناآشنا را‌دارد.

حالت Career بازطراحی شده به همراه ورود فرمول 2 به بازی، از مهم‌ترین تغییرات محصول جدید  «codemasters» هستند. برای شما اهداف و رقبایی تعیین شده که می توانید با تلاش به آنها رسیده و رقیبانتان را از میان بردارید. سری بازی‌های فرمول یک مسیر کاملا درستی را طی می‌کنند؛ اگر به ماشین‌سواری و مسابقه دادن علاقه دارید، به هیچ وجه این بازی را از دست ندهید.

بازی «The Sims 4»؛ زندگی در جزیره

بهترین ویژگیها:

  • آیکون‌ها و گزینه‌های جدید
  • فعالیت‌ها و مشاغل جدید

اگر بخواهیم یک بازی را به عنوان بیشترین بازی که تغییرات داشته و گزینه‌های جدید اضافه کرده معرفی کنیم، بدون شک باید از « The Sims 4» نام ببریم. تغییرات تازه که در نسخه «Island Living» اعمال شده، به شما اجازه می‌دهد دنیای درون بازی را از اول و با موارد جدید بسازید. فعالیت‌هایی مانند شنا، حمام آفتاب و قایق سواری، از گزینه‌های اضافه شده به بازی هستند.

همچنین می‌توانید هنگام شنا‌کردن با دلفین‌ها نیز بازی کرده و شخصیت‌هایی فانتزی مانند پری دریایی خلق کنید. ماهیگیری، نجات‌دادن دیگران و حتی شیرجه زدن در آب، تنها بخشی از کارهایی هستند که می‌توانید انجام دهید. « The Sims 4» می تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند.

موتو جیپی 2019 (MOTOGP 2019)؛ هیجان موتور سواری

بهترین ویژگیها:

  • امکان بازی آنلاین به عنوان مسئول مسابقات
  • امکان مسابقه با تمام موتور سواران برای «MOTOGP GLORY»

«Milestone» توسعه دهنده ایتالیایی، مدت‌های زیادی است که شبیه‌ساز موتور‌سواری را ساخته و به بازار عرضه می‌کند. موتو جی‌پی را می توان به راحتی بهترین شبیه‌ساز موتور سواری در جهان دانست.

بهبودهای زیادی در این بازی انجام گرفته که کاربران را به وجد می‌آورند. سامانه هوش مصنوعی پیشرفته که باعث واکنش موتور سواران نسبت به رفتار شما در پیست می‌شود و قابلیت کنترل و اعمال قوانین هنگام به عهده گرفتن نقش برگزار کننده مسابقه در بازی آنلاین، از جلمه قابلیت‌های جدید «MOTOGP 2019» هستند. بیش از 50 موتورسوار‌مدرن همراه با 35 موتور و تعداد زیادی مسیر مربوط به فصل جاری و مسیرهای قدیمی، این بازی را به بهترین شبیه‌ساز موتور سواری تبدیل کرده است.

بازی الدر اسکورولز (THE ELDER SCROLLS: ELSWEYR)؛ بازگشت اژدهاها

بهترین ویژگیها:

  • بیش از 30 ساعت محتوای جدید
  • امکان مبارزه با اژدها‌ها به کمک رویدادهای مداوم جهانی

دلایل زیادی وجود داشت که کاربران بازی «The Elder Scrolls V: Skyrim» را دوست داشته باشند. یکی از بهترین ویژگی‌های آن، مبارزه کردن با اژدها‌های غول پیکر هنگام گشت و گذار در دنیای مملو از برف بود. تقریبا پس از 8 سال گذشتن از تاریخ ارائه «The Elder Scrolls V: Skyrim»، الدر اسکورولز با یک افزونه جدید پا به دنیای بازی‌های آنلاین گذاشته است.

سرزمین «Elsweyr» محل زندگی قوم عجیب خاجیت است و در آن اتفاقاتی فراتر از «morrowind» و «summerset» رخ خواهد داد. قرار است رویدادهایی جهانی شکل بگیرند که در آنها بازیکنان مختلف به نبرد اژدها‌های غول پیکر می‌روند.

کریکت 2019 (CRICKET 19)؛ شبیهساز جهانی

بهترین ویژگیها:

  • ورزشگاه‌ها با جزئیات بسیار دقیق
  • هوش مصنوعی قدرتمند
  • حالت سناریو و ایجاد ارزش بالا

استودیوی استرالیایی «Big Ant» سالها است خودش را به عنوان شبیه‌ساز حرفه‌ای در زمینه کریکت معرفی کرده است. بازی‌هایی مانند «Don Bradman» و «Ashes Cricket» این گفته را به خوبی اثبات می‌کند. این کارها و تجربیات قبلی، اکنون یک بازی دیدنی به نام «کریکت 19» را رقم زده‌اند.

در این نسخه حالت کامل کریر به همراه امکان به‌روز رسانی و تغییر در عملکرد درون زمین و سناریوهای جدید که هر کدام به نوعی شما را سرگرم می‌کنند، قرار گرفته است. شما می‌توانید به راحتی خودتان را به چالش کشیده و مهارت‌های گوناگون خود را بسنجید.

جنگ تمام عیار؛ سه امپراطوری (Total War: Three Kingdoms)؛ بلندپروازانه ترین نبرد

بهترین ویژگیها:

  • بازگویی دقیق تاریخ چین
  • وجود ابزارهای دیپلماسی و نکات ظریف

مجموعه بازی‌های نبرد تمام عیار، در طول سال‌ها همیشه فراز و فرود‌های زیادی داشته‌اند، اما شرکت بریتانیایی «Creative Assembly» این بار بسیار خوب عمل کرده و با نبرد‌های بزرگ و تصمیمات تاکتیکی که ما را به یاد دوران روم و قرون وسطی می‌اندازد، موفق ظاهر شده است. حالت‌های جدید در نظر گرفته در بازی نیز به جذابیت آن افزوده‌اند.

داستان سه امپراطوری، فروپاشی سلسله هان در چین را روایت می کند. اضافه شدن بخش دیپلماسی به بازی، به خوبی حال و هوای سیاست در آن دوران را القا می‌کند. هیچ یک از مجموعه بازی های توتال وار نتوانسته‌اند از نظر میزان فروش و محبوبیت، به پای سه امپراطوری برسند. جنگ تمام عیار جدید، مورد استقبال منتقدان نیز قرار گرفته است.

بازی Rage 2؛ خشونت خلاقانه

بهترین ویژگیها:

  • قدرت عجیب و بی‌نظیر شاتگان
  • قدرت‌های بسیار زیاد و باور نکردنی

 هنگامی که «id software» در سال 2011 نسخه اول بازی rage را معرفی کرد، کاربران انتظار نداشتند که روزی سری دوم بازی نیز از راه برسد. Rage تا حدودی جهان فیلم‌های آخر الزمانی مانند مکس دیوانه را تداعی می‌کرد؛ البته داستان سرایی و روایت‌گری بازی چندان جالب نبود.

شما باید در نقش فردی به نام واکر، به نبرد کسانی بروید که قصد دارند با دسترسی به فناوری‌های برتر، خود را به عنوان قدرت نظامی بلامنازع معرفی کرده و دنیا را در دست بگیرند.‌شاتگان در نظر گرفته شده برای ریج 2، بسیار قدرتمند است و دشمنان را به هوا پرتاب می‌کند. شما باید بجنگید تا مسیرهای جدید را کشف کرده و قدرت‌های پنهانی را به دست آورید. اگر می‌خواهید تا رسیدن نسخه جدید بازی‌هایی مانند دوم و فرانکنشتاین خودتان را سرگرم کنید، rage 2 گزینه مناسبی خواهد بود.

یاکوزا کیوامی 2؛ نبرد خیابانی

بهترین ویژگیها:

  • وفاداری به داستان اصلی
  • نسخه کامل Virtua Fighter 2

مجموعه بازی‌های یاکوزا مدتی است که به آرامی در حال ارائه روی کامپیوتر و ویندوز هستند. این بازی برگرفته از یاکوزای 2 کنسول ps2 است و داستان فردی به نام کازومو کریو یکی از اعضای مافیای ژاپن را روایت می‌کند. شما بیشتر وقت خود را صرف درگیری‌های خیابانی خواهید کرد، اما یاکوزا برای شما محتوای گسترده‌تری در نظر گرفته است.

داستان‌های جانبی مختلف مانند کارائوکه، برای علاقه‌مندان ارائه شده‌اند؛ البته باید آنها را آنلاک کنید. حتی می‌توانید با دوست خود به مبارزه بپردازید. همه چیز بازسازی شده و به نظر با یک بازی کاملا جدید رو به رو هستیم. موتور گرافیکی یاکوزا 6 نیز به جذابیت نسخه جدید افزوده است.

مورتال کمبت 11؛ بهترین کمبت تاریخ

بهترین ویژگیها:

  • بهترین و خلاقانه‌ترین داستان در تمام سری‌ها
  • حالت‌های تاورز تا مدت‌ها شما را سرگرم می‌کنند

امکان ندارد گیمرها با دنیای مورتال کمبت و داستان‌های آن آشنا نباشند. این مجموعه بازی از روز اول نظر همه را جلب کرد و توانست محبوبیت زیادی به دست بیاورد. این بار «NetherRealm Studios» ویژگی‌ها و داستان‌هایی به بازی اضافه کرده که در نسخه‌های قبلی آنها را ندیده بودیم. فیتالیتی‌ها از همشه خونبار تر هستند و حالت داستانی نیز بهترین موردی است که تا به حال دیده‌ایم. بخش آنلاین نیز حتی اگر پینگ بالایی نداشته باشید، به خوبی کار می‌کند.

می‌توانید شخصیت مورد علاقه خود را از بین 25 جنگجو انتخاب کنید. البته برخی شخصیت‌ها در بازی وجود ندارند، اما قرار است در DLC هایی که ارائه می‌شود، 6 مبارز دیگر از جمله شنگ سونگ نیز به مورتال کمبت 11 اضافه گردند.

بازی ANNO 1800؛ بازگشت باشکوه

بهترین ویژگیها:

  • حالت داستانی گسترده
  • دارا بودن ویژگی‌های تمام نسخه‌های قبلی

همانطور که احتمالا می‌دانید، در بازی آنو یا پس از میلاد، باید به شهرسازی و ساخت و ساز مشغول شوید. داستان آنو 1800 در قرن 18 میلادی جریان دارد و در کنار تلاش برای ساخت شهر، نبردهای دریایی نیز به چشم می‌خورند. موسیقی بازی بسیار خوب ساخته شده و شما را مسحور خودش می‌کند.

آنو 1800 شما را به حال و هوایی معماری قدیم برده و حس خوبی درونتان ایجاد می‌کند. می‌توانید به آرامش شهر را به شکل دلخواه خود بسازید و از ساخت و ساز و معماری آن لذت ببرید.

جنگ جهانی زد؛ تلاش برای زنده ماندن (World War Z)

بهترین ویژگیها:

  • گیم‌پلی سوم شخص عالی
  • 4 موقعیت مختلف
  • تعداد بالای زامبی‌ها

داستان زامبی‌های گرسنه و حمله همه جانبه آن‌ها با تعداد زیاد، موضوع جدیدی در دنیای بازی‌ها نیست. مطابق انتظار این بازی موفق نشده نظرات منتقدان را جلب کند، اما کاربران استقبال زیادی از کشتار زامبی‌ها کرده‌اند.

گیم‌پلی بازی کاملا مشخص است و باید با همکاری سایر بازیکن‌ها، برای بقای خود و پاکسازی شهر از زامبی‌ها تلاش کنید. دقیقا بر اساس فیلمی به همین نام که در سال 2013 اکران شد، شما و 3 بازیکن دیگر موقعیت‌های دفاعی مختلفی خلق خواهید کرد و برای زامبی‌ها تله خواهید گذاشت. تعداد هیولاهای درون صحنه بسیار زیاد است و علاقه‌مندان حسابی با آنها سرگرم می‌شوند.

بازی «GENERATION ZERO»؛ نبرد رباتها

بهترین ویژگیها:

  • پشتیبانی از حالت 4 بازیکن

همه گیمر‌ها کمپانی سوئدی آوالانچ را با سری just cause و اکشن‌های عالی آن می‌شناسند، اما ظاهرا این استودیو در ژانرهای دیگر نیز توانمند است. از آنجایی که سازنده بازی سوئدی است و داستان نیز در دهه 1980 همین کشور روایت می‌شود، شاهد پرداختن عالی به جزئیات هستیم. ماجرا از این قرار است که شما به عنوان گروهی از گردشگرها راهی خانه هستید که ناگهان با ماشین‌های کشنده رو‌به‌رو می‌شوید و باید بفهیمد چرا چنین اتفاقی رخ داده است.

شما باید همیشه به دنبال غذا و اسلحه باشید و زنده ماندن در شرایط بازی اصلا راحت به نظر نمی‌رسد. با وجود ربات‌های قاتل و موقعیت جنگی سخت، همیشه باید تاکتیک‌ها و روش‌های مناسب در پیش بگیرید تا برای برنده شدن و رهایی از مرگ شانس داشته باشید.

بازی تروپیکو 6؛ بازگشت دیکتاتور

بهترین ویژگیها:

  • شهرسازی در یک مجمع الجزایر بزرگ
  • سیستم‌های بهبود یافته ساخت و ساز
  • امکان بازی آنلاین تا 4 نفر

بازی‌های سری تروپیکو همواره روشی خاص و منحصر به فرد را برای شبیه‌سازی ساخت و ساز ارائه کرده‌اند. ترکیب دستور العمل‌ها و مدیریت شهری از تروپیکو یک بازی خوب و سرگرم کننده ساخته است.

یکی از تغییرات بزرگی که در سری جدید مشاهده می‌شود، رفتن بازی از یک جزیره به تعدادی جزیره به هم پیوسته است. بنابراین می‌توانید صنایع را گسترش داده و در نقاط مختلف، مراکز تجاری و مسکونی را بیشتر کنید. امکان ساخت پل برای اتصال جزایر به یکدیگر نیز وجود دارد. شما می‌توانید با دیگر بازیکن‌ها به صورت آنلاین بازی کرده و وظایف گوناگون را به آن‌ها محول کنید.

افزایش تعداد جزیره‌ها به خوبی حس می‌شود. نه تنها شاهد اضافه‌شدن موقعیت‌‌های جدید هستیم، بلکه مکان‌های تازه نوع ساخت و ساز و هدایت مردم را نیز تغییر داده‌اند. در مجموع تروپیکوی 6 در مقایسه با نسخه قبلی پیشرفت زیادی داشته؛ به ویژه در افزایش اندازه نقشه‌ها، قابلیت فرستادن مامورها به نقاط مختلف برای جمع‌آوری اطلاعات و روش تحقیق بازطراحی شده. اگر به بازی‌های شهرسازی علاقه دارید، تروپیکوی جدید شما را راضی خواهد کرد.

بازی «SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE»؛ مرگ و زندگی پس از Dark Souls

بهترین ویژگیها:

  • سطح سختی بسیار زیاد
  • روش مبارزه تهاجمی‌تر
  • حرکات و جا‌به‌جایی بهتر

شرکت ژاپنی «FromSoftware» که با ارائه مجموعه بازی‌های «Dark Souls» دنیای گیم‌های اکشن را متحول کرد، اکنون با عنوانی دیگر سعی دارد خودش را دوباره اثبات کند.‌در این بازی شاهد حذف تمام المان‌های موجود در محصول قبلی توسعه دهنده ژاپنی هستیم.

Sekiro: Shadows Die Twice در عوض مبارزه لحظه به لحظه در تمام صحنه‌های بازی را دنبال می‌کند. داستان در ارتباط با رابطه یک ارباب جوان و محافظی به نام «گرگ» است. در یک درگیری ارباب دزدیده شده و گرگ باید او را پیدا کند.

 بازی TOM CLANCY'S THE DIVISION 2

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • قابلیت بازی همزمان برای چهار نفر
  • طراحی قوی‌‌تر مأموریت‌‌ها در مقایسه با قسمت اول
  • افزایش و کاربردی‌‌تر شدن سیستم لوت

سیستم لوت در بازی‌‌هایی با پایۀ اسلحه، در سال 2019 تقریباً فراگیر شده و با وجود عناوینی مانند Destiny‌2 و Anthem که جایگاه خود را پیدا کرده‌‌اند و همچنین بازی Borderlands که به‌‌زودی منتشر می‌‌شود، کمپانی توسعه دهنده Massive با بازی Division 2 رنگ و بویی تازه به این گونه بخشیده؛ این بازی نیز همانند نسخۀ اول، یک تیرانداز را با سیستم‌‌های بی ‌شمار آر.پی.جی و به صورت سوم‌ شخص نشان می ‌دهد با این تفاوت که میزان لوت در آن افزایش یافته و طرح مأموریت برای خلق تنوع و روان‌‌تر شدن داستان انتهایی بازی بهبود پیدا کرده است.

چینش تازۀ شهر واشنگتن نیز تنوع بیشتری را در مقایسه با شهر نیویورک در نسخۀ قبل ارائه می‌‌دهد و همه ‌چیز، از نواحی شهری تا پارک‌‌های چشم‌‌نواز، در نسخۀ جدید نمود بیشتری دارد؛ جدا از اینکه شرکت سازنده، Ubisoft، ادعا می‌‌کند این بازی سیاسی نیست، تجربۀ یک تیراندازی تعاملی چهارنفره در قالبی که از آنها انتظار می‌‌رود، ارائه می‌گردد. 

بازی DEVIL MAY CRY 5

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • بیشترین تعداد شخصیت در مقایسه با سایر بازی‌ها
  • تحرک سریع و آشنای ویژۀ این بازی
  • کیفیت بسیار تأثیرگذار

شرکت پرآوازه کپکام این روزها زیاد اهل ریسک کردن نیست، اما به خوبی توانسته عناوین قدیمی که قبلا نامی برای خود دست و پا کرده‌اند را بازسازی کند. پس از ارائه موفقیت آمیز Monster hunter و Resident Evil‌2 این بار نوبت به دانته و نرو رسیده تا حال و هوایی تازه کنند. با بازگشت هیده آکی ایتسونو کارگردان مجموعه وتران، در Devil May Cry 5 نیز شاهد نبردهای سهمگین، تفنگ و حرکات آکروباتیک خواهیم بود.

شخصیت‌ها اکنون حس بهتری به کاربر داده و هر یک دارای قدرت‌ها و ویژگی‌های خاص خود هستند. در Devil May Cry 5 گرافیک، شخصیت‌ها و داستان به شیوه‌ای در نظر گرفته شده که هم طرفداران قدیمی را راضی نگه دارد و هم کسانی که تازه پا به بازی کپکام گذاشته‌اند را جذب کند.

بازی APEX LEGEND

بهترین ویژگی‌ها:

  • وجود Battle Royale از سازندگان Titanfall
  • فراوانی نیروها، تجهیزات و سلاح
  • رایگان بودن

این بازی با انتشار غیر منتظره‌اش، به یکی از داغ‌ترین بازی‌های سال تبدیل شده. گونۀ Battle Royale شباهت زیادی به بازی‌‌های Fortnite و PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG) است: یعنی شما یک نقشه و یک گروه بزرگ دارید که باید بتوانید در بین گروه‌‌های شبیه خودتان زنده بمانید.

چیزی که این بازی را از دیگر رقبا متمایز می‌‌کند، اقلام منحصر به فرد آن از جمله ربات‌های درمان‌‌گر خودکار و توا‌ نایی احیای هم‌‌گروهی‌ها و قدرت منحصر به فرد هر شخصیت است؛ این بازی در وجود مخفیگاه‌هایی برای غافلگیری دشمن یا تهیۀ ادوات نظامی قوی، رقیبی قدرتمند برای بازی GOTY در سال 2019 به شمار می‌رود.

بازی Anthem

بهترین ویژگی‌ها:

  • کنترل‌های باورنکردنی برای پرواز
  • گزینه‌های زیاد برای تغییر دلخواه مشخصات نیزه
  • داستان جذاب

پس از مسائل و داستان‌های ارائه بازی «Mass Effect: Andromeda»، «Bioware» توسعه دهنده کانادایی با سال‌ها تجربه در ساخت بازی‌های اکشن، محصولی روانه بازار کرده که داستان گیرایی داشته و به خوبی برای فضای آنلاین بهینه شده است. شما سربازی هستید که در یک دنیای خطرناک مملو از دشمن‌ها و هیولاها به سر می‌برید و باید با هر ابزاری که دارید، به جنگ آنها رفته و سعی کنید زنده بمانید.

شما می‌توانید به صورت آنلاین همراه با 3 بازیکن دیگر یک تیم تشکیل دهید. امکان شخصی سازی قدرت‌ها و سلاح‌ها در طول بازی نیز وجود دارد؛ هر یک از این ویژگی‌ها می توانند شانس موفقیت شما در نبردها را افزایش دهند. اگر بازی‌های درگیرانه سوم شخص علاقه دارید، Anthem را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازی FAR CRY NEW DAWN

بهترین ویژگی ‌ها:

  • پایگاه‌‌های قابل بازپس‌گیری، ارزش بازی دوباره را دوچندان می‌کنند.
  • منابع به‌خوبی با مهارت و شناسایی هماهنگ می‌شود.

این بازی وقایعی که پس از Far Cry 5 رخ داده را روایت می کند. داستان از این قرار است که انسان‌ها پس گذشت سالها از حادثه نابودی زمین و پناه گرفتن در غارها، به سطح زمین آمده و دوباره سرگرم ساخت تمدن‌های جدید می‌شوند. در این بین گروهی بی‌رحم ظهور کرده و قصد دارد همه چیز را از سر راه خود بردارد.

تغییرات در ساخت سلاح‌ها و ابزارهای جدید و بهبود شکار و تکمیل مهمات، از کارهای صورت گرفته در Far Cry New Dawn هستند. اگر از این سری بازی لذت می‌برید، نسخه جدید آن را از دست ندهید.

بازی METRO EXODUS

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • نبردهای جذاب و سنگین
  • فضای درگیر کننده
  • ویژگی‌‌های فنی جذاب

این بازی در حال و هوای سال 2036 – 2 سال پس از وقایع بازی «Metro: Last Light» رخ می دهد. توضیح بیشتر داستان Metro Exodus از جذابیت آن کم می‌کند، اما هواداران مطمئن باشند که شاهد همان المان های اعتیاد آور و بی‌نظیر سبک بقا (Survival) که سری‌های قبلی را از رقبایش جدا می‌کرد، خواهند بود. نگهداری از سلاح‌ها، تجهیزات گوناگون به همراه ماسک گاز و نبردهای سخت، همگی در بازی حضور دارند.

از نظر بصری بازی در کامپیوتر به صورت خیره کننده‌ای اجرا می‌شود. موتور گرافیکی 4A جزئیات خارق‌العاده در محیط‌ها، افکت‌های نوری دیدنی در شب و سایر موارد که جوی خاص به بازی می‌بخشد را برای کاربر به ارمغان می آورد. Metro Exodus بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 است.

بازی WARGROOVE

بهترین ویژگی‌ها:

  • تاکتیک‌‌های متنوع و میخکوب‌ کننده
  • پشتیبانی از بازی همزمان برای چند نفر، به هر دو صورت آفلاین و آنلاین

این بازی که یکی از مهیج‌‌ترین بازی‌‌های امسال به شمار می‌‌رود، محصول شرکت مستقل Chucklefish است که بازی‌‌های Stardew Valley و Risk of Rain را پیش از این منتشر کرده بود؛ Wargroove تاکتیک‌‌های متنوعی دارد که علاوه بر تکنیک‌ بازی‌‌های بزرگی مانند Advance Wars، عناصر جدید مختص به خود را به میان آورده است.

در این بازی، می‌توانید یک نفر را از میان سیزده فرمانده انتخاب کنید و با یکی از چهار گروه موجود متحد شوید، اما این توانایی را نیز دارید که با استفاده از نفوذ فرمانده، نبرد را هر طور که مایلید به پیش ببرید؛ همچنین، می‌توانید افراد جدید را به راحتی به گروهتان اضافه کنید چراکه این بازی قابلیت پشتیبانی از چند بازیکن را به هر دو صورت آفلاین و آنلاین دارد. حتی می ‌توانید نقشه‌ها را خودتان بکشید و تنظیم کنید.

بازی SUNLESS SKIES

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • ارایه شده توسط تیم سازندۀ دو بازی Sunless Seas و Fallen London
  • شناسایی و نبرد جذاب در داستانی تو در تو

شرکت بریتانیایی Failbetter Games در چند سال اخیر توانسته جایگاه بسیار ویژه‌‌ای برای خود دست و پا کند؛ داستان و طرح روایت در این بازی اولویت دارد، به این صورت که شما با ارواح، آدم ‌خوارها و هجوم زنبورهای شوم و مصِر مواجه هستید. این بازی که آخرین پروژۀ شرکت بریتانیایی است، مفهوم خود را از بالا به پایین روایت می‌کند: به این صورت که در فضایی با فناوری قدیمی و قطارهای بخار که دودشان به آسمان می‌‌رود، تعریف شده است.

با اینکه تجربۀ این بازی سنگین است، تصمیم‌ شرکت سازنده برای چنین طرحی به غرق شدن بیشتر در فضایی کوچک اما پیچیده می‌‌انجامد؛ شما در این بازی با قطارهای دیگر نبرد می‌‌کنید، به جستجوی شخصیت‌هایی که مدام در حال زیاد شدن هستند می‌‌روید و حتی ممکن است افرادتان را به خاطر فضای بازی ببلعید.

بازی RESIDENT EVIL

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • تجربۀ سیستم RE2 به صورت کاملاً ارتقا یافته برای سال 2019
  • اضافه شدن شخصیت‌‌هایی مانند Hunk و Tofu

این بازی در کنار نسخۀ چهارم آن، حتی پس از گذشت بیست سال از انتشار نسخۀ اول، همچنان در رأس بازی‌های ترسناک در گونۀ نبرد برای بقا قرار می‌گیرد؛ اما شرکت کپکام برای سال 2019، Resident Evil را از پایه نوسازی کرده و تمام پیشرفت‌های سال‌های اخیر را در آن گنجانده است.

شما هنوز مکان‌های پر از زامبی و همچنین غلبۀ ویروس تی را مشاهده می‌کنید، با این تفاوت که لحظه‌های دلهره‌آور را با وضوحی خیره‌کننده و مهیب می‌بینید؛ این نسخه با حذف همۀ اشکالات نسخه‌های قبل (مانند زاویۀ ثابت دوربین)، به بهترین شکل ممکن ارائه شده و مخاطب را کاملا درگیر خود می‌کند.

بازی ATLAS

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • یک بازی بزرگ چند نفرۀ آنلاین با موضوع دزدی دریایی
  • وجود بیش از 40،000 نقش‌آفرین روی سروری بسیار بزرگ

بعد از ساخت یک بازی بزرگ چندنفرۀ آنلاین به نام Survival Evolved که با اشکالاتی همراه بود، تیم سازنده این بار با ATLAS بازگشته است: یک تجربۀ آنلاین با موضوع دزدی دریایی که به اندازۀ ماجراجویی مشکل نیز دارد؛ با پشتیبانی از ده‌‌ها هزار بازیکن متصل به تنها یک سرور، می‌توانید گروه خود را تشکیل دهید، کشتی‌‌تان را هدایت کنید، به مقرها یورش ببرید و گنجینه‌‌ها را همراه با سایر بازیکنان شکار کنید.

700 مکان منحصر به فرد در طول 45،000 کیلومتر در خشکی و دریا در این بازی وجود دارد؛ ATLAS بسیار بزرگ است که گروه‌ در آن ساخته می‌شود و از بین می‌رود، نبرد در آن صورت می‌گیرد و همه به دنبال ماجراجویی و البته گنج‌‌های هنگفت هستند.

بازی MEDIEVAL KINGDOM WARS

 

بهترین ویژگی‌‌ها:

  • شروع از سطح پایین و ارتقا به بالاترین سطح نیروهای نظامی
  • قابلیت بازی به‌صورت تک‌ نفره، مشترک و چندنفره

اگر از آن بازیکنانی هستید که عمر خود را صرف بازی‌‌هایی با استراتژی بزرگ در زمان واقعی کرده‌‌اید، باید بدانید که medieval kingdom wars شما را کاملاً راضی خواهد کرد؛ شما در این بازی از یک نجیب‌زاده در اروپای قرون وُسطی به رهبر ارتشی تبدیل خواهید شد که لیاقت خدمت به پادشاه را خواهد داشت.

چیزی شبیه به یاغی‌‌گری نیز در medieval kingdom wars وجود دارد که هر نبرد را به مصافی سهمگین مبدل می‌‌کند و شما هر بار باید منابع و نیروهایتان را برای نتیجۀ نامعلوم برد یا باخت هزینه کنید؛ این یک بازی سرگرم‌کننده و مهیج است که می‌‌تواند جایگزین مناسبی برای بازی‌هایی مانند Total War باشد. 

بازی Dusk؛ نوستالژی دوست داشتنی

بهترین ویژگی‌ها:

  • اکشن سریع و برق آسا
  • سه کمپین کامل و حالت چند بازیکن

در حالی که امروزه بیشتر گیمرها به بازی‌های با گرافیک و دارای جزئیات بالا علاقه نشان می‌دهند، Dusk سعی کرده با روشی متفاوت نظر علاقه‌مندان را جلب کند. این بازی ما را به یاد DOOM قدیمی و حتی بازی خاطره انگیز آکوجی می‌اندازد. شما در دید اول شخص به جنگ به دشمنان رفته و باید معماهای گوناگون را حل کنید.

کمپین‌های متعدد تک نفره، حالت Survival بی پایان و حالت چند بازیکن آنلاین، از امکانات بازی هستند. Dusk شاید در سطح بازی‌هایی مانند Battlefield و Call of Duty نباشد، اما با محیط و گیم پلی نوستالژی گونه‌اش قطعا شما را راضی می‌کند.

 

ثبت نظر

*
*