• بهترین کنترلرهای بازار برای تجربه بازی‌ها روی کامپیوتر شخصی

    • 1 تعداد لایک

بهترین کنترلرهای بازار برای تجربه بازی‌ها روی کامپیوتر شخصی

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/10/12 دوشنبه 12 دی 1401
    • |
    • زمان مطالعه 6 دقیقه
    • |
    • 808 بار بازدید شده
    • 1 تعداد لایک

انتخاب بهترین کنترلر برای کامپیوترهای شخصی کار آنقدرها آسانی نیست، خصوصا که این روزها انبوهی از کنترلرها و گزینه‌های مختلف را می‌توان در بازار یافت. از سوی دیگر، برخی کنترلرهای گیمینگ برای تمام گیمرها مناسب به حساب نمی‌آیند، هرچند که می‌توانند تجربه بسیاری از بازی‌ها را به مراتب سرگرم‌کننده‌تر کنند. این کنترلرها در گذر زمان به تکامل فراوان رسیده‌اند و می‌توان گفت که اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید یک کنترلر جدید برای کامپیوتر شما است، عمدتا به این خاطر که کنترلرهای زیادی را می‌توان در بازه‌های قیمت گوناگون یافت که هرکدام مجموعه‌ای از مزایا و معایب گوناگون را با خود به همراه می‌آورند.

بنابراین خودتان قطعا تا این لحظه متوجه شده‌اید که هنگام انتخاب بهترین کنترلر برای کامپیوترهای شخصی به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد. ما در این مقاله به تمام این فاکتورها توجه کرده‌ایم و لیستی از بهترین کنترلرهایی که اکنون می‌توان برای کامپیوترهای شخصی خرید گرد هم آورده‌ایم تا شما نیازمند تحقیق گسترده نباشید و صرفا یکی از این موارد را برای خود انتخاب کنید. به مطالعه ادامه دهید.

 

چطور بهترین کنترلر را برای کامپیوتر شخصی انتخاب کنیم؟

اگرچه کنترلرها به صورت سنتی جزو لوازم جانبی کنسول‌های خانگی به حساب آمده‌اند، اما اکنون سازگاری بسیار خوبی با کامپیوترهای مدرن دارند. به این ترتیب نه‌تنها انبوهی از کنترلرهای مختلف را می‌یابید که به صورت خاص برای کامپیوترهای شخصی طراحی شده‌اند، بلکه می‌توانید از کنترلرهای عادی کنسول‌ها نیز روی کامپیوتر استفاده کنید: به عنوان مثال می‌توان به کنترلر ایکس باکس یا کنترلرهای DualShock 4 و DualSense پلی استیشن اشاره کرد.

تا جایی که به پشتیبانی بازی‌های از کنترلر مربوط می‌شود، اکثر بازی‌های امروزی با کنترلرها سازگاری دارند و اگر هم از میزان سازگاری بازی مورد علاقه خود باخبر نبودید، می‌توانید پیش از خرید آن جوانب مختلف موضوع را بررسی کنید. اما آیا تجربه بازی‌ها با کنترلر بهتر از ماوس و کیبورد است؟ در پاسخ باید بگوییم که به ژانر بازی‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال کنترلرها بهترین گزینه برای تجربه بازی‌های مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی به حساب می‌آیند، اما اگر در حال صحبت راجع به بازی‌های شوتر مانند کال آو دیوتی باشیم، هدف‌گیری با کنترلر قطعا سخت‌تر خواهد بود. البته که نباید سلیقه شخصی را نیز نادیده گرفت و این روزها خیلی‌ها ترجیح می‌دهند حتی بازی‌های شوتر را هم با کنترلر تجربه کنند. بنابراین همه‌چیز وابسته به ژانر‌های محبوب شما و همینطور میزان راحتی‌ای که طلب می‌کنید است.

از سوی دیگر لازم است اطمینان حاصل کنید که از ابعاد، شکل و وزن کنترلری که می‌خرید رضایت داشته باشید. یک کنترلر بد دست، در اوقاتی که می‌خواهید ساعت‌ها به تجربه بازی‌ها مشغول شوید حسابی آزارتان خواهد داد.

 بهترین کنترلرها برای کامپیوترهای شخصی

مجموعه قابلیت‌ها و ساختار کلی کنترلرهای امروزی به نقطه‌ای تقریبا بی‌نقص رسیده و بنابراین حالا می‌توانید گزینه‌های بسیار زیادی بیابید که به استانداردترین شکل ممکن طراحی شده‌اند. هنگام مطالعه لیست ما نیز پی خواهید برد که بهترین کنترلرهای گیمینگ برای کامپیوترهای شخصی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند. اما گاهی شاهد تفاوت‌هایی کوچک اما تاثیرگذار نیز هستیم. به مطالعه ادامه دهید تا با بهترین محصولاتی که می‌توانید همین حالا در بازار بیابید و بخرید، آشنا شوید

Xbox Wireless Controller

وقتی صحبت از انتخاب بهترین کنترلر ممکن برای کامپیوترهای شخصی و سیستم عامل ویندوز باشد، کنترلر خود مایکروسافت اساسا هیچ رقیبی ندارد. Xbox Wireless Controller در واقع ورژنی ارتقا یافته از همان کنترلری است که پیشتر برای خانواده کنسول‌های ایکس باکس وان عرضه شده بود و اکنون که همراه با ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس عرضه شده، جزو بهترین کنترلرهای ممکن به حساب می‌آید. طراحی این کنترلر کمابیش همان چیزی است که در نسل هشتم کنسول‌های بازی مشاهده کردیم، اما تغییراتی اندک نیز در آن به وجود آمده تا بهتر در دست بنشیند و کمتر در دست سر بخورد. با میانگین قیمت ۴۰ الی ۶۵ دلار (که بسته به رنگ‌بندی‌های گوناگون تغییر می‌کند)، این کنترل یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه‌ها به حساب آمده و شما را برای سالیان طولانی همراهی خواهد کرد.

در ورژن ارتقایافته که همراه با کنسول‌های جدید مایکروسافت عرضه شده، پورت Micro USB جای خود را به پورت جدیدتر USB-C داده. اما احتمالا تنها مشکل بزرگ این باشد که کنترلر مایکروسافت هنوز از باتری‌های قلمی معمولی استفاده می‌کند و بنابراین خبری از باتری داخلی و قابل شارژ نیست. اگرچه برخی این ویژگی را یک برتری به حساب می‌آورند، اما برای اکثر کاربران چیزی جز سردرد اضافه نیست. اگر خواستار استفاده از یک باتری پرظرفیت و درست و حسابی باشید، یا باید باتری جانبی Xbox Rechargeable Battery را به صورت جداگانه تهیه کنید یا به سراغ باتری‌های قلمی قابل شارژ که دوام طولانی دارند بروید.

 ___________________________________________________________________________________________

Xbox Elite Wireless Controller Series 2

اگرچه کنترلر معمولی ایکس باکس یا همان Xbox Wireless Controller که بالاتر به آن پرداختیم واقعا عالی است، اما برند ایکس باکس یک کنترلر حرفه‌ای‌تر به نام Elite نیز ساخته که نیازهایی را برطرف می‌کند که اصلا نمی‌دانستید دارید. Xbox Elite Wireless Controller Series 2 بسیاری از ابعاد مربوط به کنترلر اصلی را بهبود داده و همراه با انبوهی زرق و برق اضافه از راه می‌رسد. از جمله این زرق و برق‌ها می‌توان به آنالوگ‌های قابل تنظیم از نظر حساسیت به فشار، دکمه‌های روی شانه‌ای که مسافتی کمتر طی می‌کنند، بدنه‌ای آج‌دار برای نشستن بهتر در دست و همینطور پدال‌هایی در پشت (که حسابی در بازی‌های مسابقه‌ای به کار می‌آیند) اشاره کرد.

اساسا اگر محدودیت خاصی از نظر بودجه ندارید و می‌خواهید به بالاترین سطح از کارایی و عملکرد دست پیدا کنید، در آن صورت نباید حتی یک لحظه در خرید کنترلر Elite برای کامپیوتر شخصی خود تردید کنید. برخلاف کنترلر اصلی ایکس باکس، این دسته از یک باتری داخلی و قابل شارژ هم برخوردار شده.

این دسته هم مانند برادر کوچک‌ترش از پورت و کابل USB-C پشتیبانی می‌کند و حتی یک داک شارژ هم دارد که درون بسته‌بندی آن قرار گرفته. برای این کنترلر باید رقم نسبتا گزاف ۱۸۰ دلار را بپردازید، اما بعد می‌توانید مطمئن باشید که به بهترین چیزی که در بازار یافت می‌شود دسترسی پیدا کرده‌اید.

 ___________________________________________________________________________________________

Sony DualSense Wireless Controller

کنترلرهای قدیمی‌تر شرکت سونی که تحت عنوان DualShock شناخته می‌شدند دیوایس‌هایی آنقدرها معرکه نبودند و ارزش چندانی از نظر خرید جداگانه نداشتند، اما با عرضه کنسول پلی استیشن ۵، این شرکت ژاپنی دست به حرکتی معرکه زده است. کنترلر جدید این شرکت که تحت عنوان Sony DualSense Wireless Controller شناخته می‌شود بدون هیچ تردید بهترین کنترلری است که سونی تا به امروز ساخته و تمام نیازهای پی‌سی گیمرها را نیز برطرف می‌سازد. بسیاری از گیمرها ساختار متقارن کنترلرها را ترجیح می‌دهند و این می‌تواند اصلی‌ترین برتری DualSense نسبت به کنترلر ایکس باکس برای آن‌ها باشد. اما می‌خواهیم به شما بگوییم که برتری‌ها همین‌جا به پایان نمی‌رسند.

این کنترلر به تکنولوژی‌های جدید و معرکه‌ای مجهز شده که حسابی شما را سر ذوق می‌آورند. پیش از هرچیز باید به دکمه‌های روی شانه تطبیق‌پذیر اشاره کنیم که از تکنولوژی مقاومت در برابر فشار جدیدی برخوردار شده‌اند تا تجربه‌ای کاملا متفاوت ارائه کنند. این بدان معناست که دکمه‌های R2 و L2 در کنترلر DualSense بسته به اینکه در بازی چه سلاحی در دست دارید، سطوح متفاوتی از مقاومت در برابر فشار را به نمایش می‌گذارند. مثلا می‌توانید لگد سلاح اسنایپر را در بازی کال آو دیوتی احساس کنید یا حس کشیده شدن زه کمان را به دست آورید.

البته اگر در صدد استفاده از این کنترلر روی کامپیوترهای شخصی باشید باید چند نکته را مد نظر نگه دارید. پیش از هر چیز، سونی هیچ درایوری به صورت رسمی برای کامپیوترها منتشر نکرده. با این حال، پلتفرم استیم از دوال‌سنس پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به کمک آن، اتصال میان کنترلر و پی‌سی را امکان‌پذیر کنید. خبر خوب اینکه بسیاری از بازی‌های کامپیوتری امروزی هم از قابلیت‌های جدید (مانند آنچه بالاتر توصیف کردیم) دوال‌سنس پشتیبانی می‌کنند. بنابراین دوال‌سنس را می‌توان یکی از بهترین کنترلرهای موجود در بازه قیمت ۶۰ دلار به حساب آورد.

 ___________________________________________________________________________________________

Razer Wolverine V2 Chroma

وقتی مشغول انتخاب بهترین کنترلر برای گیمینگ روی کامپیوترهای شخصی هستید، احتمالا نورپردازی RGB را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مد نظر خود به حساب نمی‌آورید، اما برخی از گیمرها آنقدر عاشق این نورپردازی‌ها هستند که می‌خواهند از آن در تمام لوازم و تجهیزات خود بهره‌مند شوند. اگر شما هم جزو این دسته دوم هستید، در آن صورت از آشنایی با کنترلر Rzer Wolverine V2 Chroma خوشحال خواهید شد. این دسته تغییراتی نسبی در قیاس با طراحی کنترلر ایکس باکس به وجود آورده، اما نه تغییراتی آنقدر بزرگ که باعث تعجب ما و شما شود. از سوی دیگر شش دکمه قابل تنظیم اضافه گیرتان خواهد آمد که واقعا عالی است و انعطاف‌پذیری بیشتر را به بازی‌های ویدیویی مورد علاقه شما می‌آورد.

کنترلر شرکت ریزر به صورت کامل از قابلیت‌های ایکس باکس پشتیبانی می‌کند و اگر بخواهیم دقیق‌تر به موضوع بپردازیم، از نظر قابلیت‌ها و کارکردهای کلی، Razer Wolverine V2 Chroma را می‌توان نقطه‌ای میانی بین کنترلر اصلی ایکس باکس و کنترلر Xbox Elite دانست. در مجموع اگر از طرفداران طراحی‌ها و محصولات شرکت ریزر هستید، این کنترلر دقیقا برای شما ساخته 

 ___________________________________________________________________________________________

Scuf Instinct Pro

برند Scuf برخی از با کیفیت‌ترین کنترلرهای گیمینگی که می‌توان در بازار یافت را می‌سازد. بنابراین اگر به دنبال یک کنترلر متفاوت برای کامپیوتر گیمینگ خود می‌گردید که دوام بسیار بالایی هم دارد، Scuf Instinct Pro یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. این دستگاه با ظاهر و احساسی معرکه که دقیقا انتظارش را از Scuf دارید از راه می‌رسد و همینطور انبوهی گزینه‌های شخصی‌سازی نیز در اختیار شما می‌گذارد. در واقع می‌توان اجزای گوناگون این دسته را کمابیش سفارشی‌سازی کرد تا بیشترین سازگاری را با علایق شما داشته و بهترین احساس ممکن را منتقل کند.

در این کنترلر شاهد پدال‌هایی قابل دستکاری خواهید بود و دکمه‌های روی شانه هم از دو حالت متفاوت پشتیبانی می‌کنند: یکی از آن‌ها مثل تمام کنترلرهای عادی است و حالت دیگر باعث می‌شود هنگام فشار دادن دکمه‌ها، احساسی شبیه به کلیک کردن در ماوس منتقل شود. Instinct Pro یکی از بهترین کنترلرهای بازار است، اما با برچسب قیمتی حتی بالاتر از Xbox Elite Controller به دست شما خواهد رسید. با قیمت ۲۹۹ دلار، این کنترلر از آن لوازمی نیست که بتوانیم مقرون به صرفه به حساب آوریم.

 ___________________________________________________________________________________________

PowerA Enhanced Wired Controller

شاید دلتان نخواهد که انبوهی پول بی‌زبان را صرف خرید یک کنترلر وایرلس برای کامپیوتر گیمینگ خود کنید و بنابراین به عنوان آخرین محصول به سراغ کنترلری رفته‌ایم که تمام قابلیت‌ها و زرق و برق‌های اضافه –از جمله اتصال وایرلس- را کنار می‌گذارد. PowerA Enhanced Wired Controller یکی از بهترین کنترلرهای اقتصادی بازار است و به خاطر کارایی فوق‌العاده‌اش، حسابی مقرون به صرفه ظاهر می‌شود.

با قیمت حدودی ۳۸ دلار، کنترلر PowerA Enhanced Wired تمام نیازهای بنیادین شما را پوشش می‌دهد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موتورهای دوگانه برای ویبره، جنس خوب بخش پشتی کنترلر برای چسبندگی حداکثری دست و حتی یک D-Pad فلزی اشاره کرد. از سوی دیگر، می‌توانید به پورت صدای ۳.۵ میلی‌متری نیز دسترسی پیدا کنید و هدفون را مستقیما به کنترلر متصل سازید. بنابراین اگر به دنبال کنترلری سرراست و بی‌دردسر می‌گردید که هزینه چندانی هم نمی‌تراشد، بدون هیچ تردید باید به سراغ این یکی بروید.

 ___________________________________________________________________________________________

سوالات رایج هنگام خرید کنترلر برای کامپیوترهای شخصی

س: آیا می‌توان کنترلرهای پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان را به کامپیوتر وصل کرد؟

پ: بله، کنترلرهای چهار کنسول پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴، ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان همگی به کامپیوترهای شخصی متصل می‌شوند. کنترلرهای کنسول‌های جدید پلی استیشن ۵ و همینطور ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم با کامپیوترهای شخصی سازگاری دارند.

س: آیا می‌توان محیط سیستم عامل کامپیوتر را با کنترلر کنترل کرد؟

پ: اگرچه نمی‌توان محیط ویندوز را به صورت پیش‌فرض با کنترلر مدیریت و کنترل کرد، اما نرم‌افزارهایی شخص ثالث مانند Gopher 360 و Keysticks دقیقا طراحی شده‌اند تا همین نیاز را برطرف سازند.

س: کدام بازی‌های کامپیوتر از کنترلر پشتیبانی می‌کنند؟

پ: اکثر بازی‌های کامپیوتری قادر به پشتیبانی از کنترلر هستند و این موضوع راجع به تمام بازی‌های جدید و محبوب مصداق دارد. با این حال در برخی از بازی‌های آنلاین ممکن است در لابی‌هایی خاصی قرار بگیرید و صرفا با افراد دیگری که آن‌ها هم از کنترلر استفاده می‌کنند رقابت کنید.

س: برای استفاده از کنترلر روی کامپیوتر نیاز به یک درایور داریم؟

پ: برخی کنترلرها، مانند کنترلر ایکس باکس مایکروسافت به شکلی روان به کامپیوتر متصل می‌شوند و نیاز به اتصال هیچگونه درایوری نخواهد بود. با این حال برخی دیگر از کنترلرها ممکن است نیازمند نصب درایورها به صورت دستی باشند و گاهی هم یک اپلیکیشن مجزا برای مدیریت کارکرد دکمه‌ها و مواردی از این دست دارند.

ثبت نظر

*
*