• معرفی بازی «Dota underlords»؛ نبرد بی پایان قهرمان ها

    • 4 تعداد لایک

معرفی بازی «Dota underlords»؛ نبرد بی پایان قهرمان ها

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/04/25 ﺳﻪشنبه 25 تير 1398
    • |
    • زمان مطالعه 15 دقیقه
    • |
    • 1462 بار بازدید شده
    • 4 تعداد لایک

حتی مدیران شرکت ولو (Valve) نیز فکر نمی کردند که بازی جدیدشان «Dota underlords» تنها در یک هفته بیش از یک و نیم میلیون بار دانلود شود. این بازی موبایل در 20 ژوئن سال جاری به صورت عمومی منتشر شد و در مدتی کوتاه توانست به یکی از اعتیادآور ترین بازی های موبایل تبدیل گردد. شرکت ولو تصمیم گرفت بر اساس Auto Chess یک بازی مسقل ارائه کند که نتیجه آن، «Dota underlords» نام گرفت. این بازی در سبک استراتژی است و می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند. اگر با ویژگی ها و محیط «Dota underlords» آشنا نیستید، این مقاله را از دست ندهید؛ آریزون بازی را به دقت بررسی کرده و برایتان توضیح می دهد.

«Dota underlords» دقیقا چه نوع بازی است؟!

قبل از آنکه وارد بازی شده و بخش های مختلف آن را تشریح کنیم، بهتر است اندکی درباره سبک «Dota underlords» و ویژگی هایش حرف بزنیم. در این بازی شما قرار است با 7 نفر دیگر به مبارزه بپردازید. البته بازی کردن با هوش مصنوعی نیز در نظر گرفته شده و «Dota underlords» به صورت آفلاین نیز قابل استفاده است.

شما بسته به میزان طلایی که در اختیار دارید، یکی از قهرمان های را انتخاب کرده و به نبرد رقبا خواهید رفت. در این راه ابزارها و ویژگی های زیادی شما را همراهی خواهند کرد تا در نهایت به پیروزی برسید. «Dota underlords» بخش های مختلفی دارد که در ادامه درباره آنها صحبت می کنیم.

 

ورود به دنیای «Dota underlords»

پس از نصب بازی از طریق اپ استور یا گوگل پلی، در ابتدا باید دیتای 500 مگابایتی را دانلود کنید. سپس صفحه شروع بازی «Dota underlords» ظاهر می شود. قبل از ورود به دنیای باستانی، می توانید تنظیمات مختلف را انجام داده و حساب کاربری بسازید. می توانید به صورت آنلاین «Dota underlords» را بازی کنید و با دیگر کاربران به رقابت بپردازید. البته همانطور که گفته شد، هوش مصنوعی نیز برای بازی کردن در نظر گرفته شده است.

تنظیمات مختلف مانند کیفیت صدا، تصویر، حالت ذخیره باتری و زبان، در «Dota underlords» وجود دارد. پس از لمس دکمه بازی، سه گزینه تک نفره، چند نفره و دستورالعمل ها را مشاهده خواهید کرد.

گرافیک «Dota underlords»

بازی «Dota underlords» از نظر ظاهری و گرافیکی کاملا نمره قبولی می گیرد. قهرمان ها به خوبی طراحی شده و انیمیشن ها نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. درخواست کردن و روحیه بالای قهرمان ها پس از آنکه بازیکن امکان اضافه کردن شخصیتی جدید به بازی را پیدا می کند، در نوع خود جالب و خلاقانه است.

در حال حاضر یک میدان نبرد برای مراحل مختلف بازی در نظر گرفته شده. به نظر می رسد می توان در آینده زمین های بیشتری به «Dota underlords» اضافه کرد و به آن تنوع بخشید. البته با توجه به مدت زمان کوتاه عرضه بازی، نباید انتظارات را بیش از حد بالا برد و ولو «Valve» تا اینجا نیز عملکرد خارق العاده ای داشته است.

منوها کارکرد خوبی دارند و صدا و موسیقی نیز به بهترین شکل ممکن هیجان بازی را افزایش می دهد.

راهنمای بازی «Dota underlords»

بخش راهنما خلاقانه و سرگرم کننده طراحی شده و به خوبی بازی را به شما نشان می دهد. در بخش نخست باید یک قهرمان را انتخاب کنید. سپس شخصیت انتخابی با کشیدن وارد زمین بازی می شود و نبرد آغاز می گردد. اگر برنده مبارزه شوید، «Dota underlords» به شما تعدادی جایزه پیشنهاد می دهد. به این ترتیب می توانید سکه های طلا بگیرید و برای انتخاب شخصیت های بعدی از آنها استفاده کنید.

«Dota underlords» به صورت مرحله ای است و در هر راند یک قهرمان را باید برگزینید. هر چه در بازی جلوتر بروید، قهرمان های بیشتری قابل انتخاب کردن هستند. شخصیت های انتخابی به اصطلاح روی نیمکت قرار گرفته و در صورت لزوم، می توانند به زمین بازی اضافه شوند. در سه راند ابتدایی، با دشمنان هوش مصنوعی مبارزه خواهید کرد.

از مرحله چهارم به بعد، مبارزه با یک شخصیت واقعی خواهد بود. همانطور که گفته شد، در صورت پیروزی جوایزی به شما پیشنهاد می گردد. اگر هم ببازید، «Dota underlords» خودش یک جایزه برایتان در نظر خواهد گرفت.

در طول بازی باید سطح شخصیت انتخابی خود را به حداکثر ممکن برسانید تا «Dota underlords» به شما اجازه آوردن یک قهرمان دیگر به زمین بازی را بدهد. این کار بسیار ضروری است؛ در بازی هم باید کاری کنید که تعداد افراد از تعداد دشمنان بیشتر شود و هم با اضافه کردن قهرمان های جدید، اتحاد میان شخصیت ها را بالا ببرید.

اگر دقت کنید، هر قهرمان در «Dota underlords» به همراه خود دو آیکون دارد. این علامت ها نشان دهنده میزان اتحاد و همخوانی شخصیت ها با یکدیگر هستند.

قهرمان ها در «Dota underlords» قابل ارتقا نیز هستند؛ می توان میزان تحمل آسیب پذیری آنها را بالا برده و مدت زمان زنده ماندشان را افزایش داد. برای این کار باید سه کپی از یک شخصیت داشته باشید. این سه کپی در هم ادغام شده و به یک قهرمان دو ستاره تبدیل می گردند. با تکرار همین روند، شخصیت های چند ستاره نیز قابل ساختن هستند.

رقابت آنلاین در «Dota underlords»

برای آنلاین بازی کردن در «Dota underlords» باید حساب کاربری استیم داشته باشید؛ پس قبل از هر چیزی این کار را انجام دهید. میزان سلامتی هر قهرمان با عدد 100 سنجیده می شود. اگر ببازید مقداری از سلامتی را از دست داده و اگ برنده شوید، این میزان تغییری نخواهد کرد.

استراتژی هایی که برای بازی آنلاین در نظر می گیرید، باید متفاوت باشند. شما با افرادی سروکار دارید که هر کدام نقشه ای متفاوت در ذهن دارند، بنابراین نمی توانید همانند هوش مصنوعی با آنها رفتار کنید. چیدمان قهرمان ها در زمین بازی می تواند تعیین کننده باشد. باید مشخصات و توانایی های شخصیت ها را شناخته و بر اساس آن مهره های خود را مستقر کنید؛ درست مانند بازی شطرنج.

در پایان هر راند «Dota underlords»، بازی یک برنده خواهد داشت. بازیکنی که آخرین شخصیت باقی مانده در زمین را داشته باشد، بازی را برده است؛ به شرطی که سلامت سایر قهرمان ها به صفر برسد. میزان هماهنگی و اتحاد شخصیت ها، در بازی آنلاین به خوبی مشخص می شود.

در زمین بازی «Dota underlords» بین دو شخصیت به وسیله یک خط ارتباط برقرار می شود. این اتحاد کمک می کند که شاهد حرکات و ضربات ترکیبی و زیبا در بازی باشیم. در «Dota underlords» تعدادی هیولا نیز به شما حمله می کنند؛ اگر آنها را از میان بردارید، آیتم های گوناگونی برایتان ظاهر می شود. مانند خود بازی، اگر از هیولا شکست بخورید نیز یک جایزه برده اید؛ البته به انتخاب «Dota underlords» نه خودتان.

نکاتی برای برنده شدن در بازی «Dota underlords»

  • قهرمان انتخاب کنید نه هم تیمی: درست است که هماهنگی و اتحاد بین شخصیت ها به بردن بازی کمک می کند، اما کیفیت قهرمان را نباید فدای این مسئله کنید. برخی از شخصیت ها  با توجه به قابلیت های شان، بسیار بیشتر از یک هم تیمی ارزش داشته و می توانند در کیفیت بازی تفاوت ایجاد کنند.
  • موفق بودن در اوایل بازی به معنای برنده شدن نیست: وقتی که قهرمان ها ارتقا پیدا می کنند، سطوح بیشتری در بازی اضافه شده و آیتم های قدرتمند تر در دسترس خواهند بود. برخی از شخصیت ها در اوایل بازی بسیار قوی ظاهر می شوند، اما در ادامه به راحتی شکست می خورند. بنابراین باید در مراحل مختلف، قهرمان های متناسب را انتخاب کنید.
  • بدون داشتن برنامه بازی را ارتقا ندهید: ارتقای شخصیت در بازی «Dota underlords» به نظر کار خوبی است؛ قهرمان های بیشتری وارد بازی شده و احتما برد بیشتر می گردد. اما نباید بدون داشتن استراتژی چنین اقدامی کرد. اگر شخصیتی قدرتمند و بهبود یافته که از نظر اتحاد و هماهنگی در سطح خوبی قرار دارد، در اختیار نداشته باشید، داشتن ارتقا و یار بیشتر چندان موثر نیست. در این شرایط بهتر است تمرکز خود را روی گرفتن سکه و افزایش توان قهرمان ها قرار دهید.

سخن پایانی درباره «Dota underlords»

اگر بپرسید که این بازی ارزش نصب کرد را دارد یا نه، قطعا پاسخ مثبت است. «Dota underlords» در مدت زمانی کوتاه به یکی از محبوب ترین بازی های استراتژی تبدیل شده و چند میلیون کاربر را جذب کرده.

البته این خطر وجود دارد که پس از نصب آن، دیگر به سراغ کاری نروید و به اصطلاح اعتیاد پیدا کنید. بازی «Dota underlords» می تواند در 20 دقیقه به پایان برسد، اما در موارد زیادی تا 2 ساعت هم امکان ادامه دارد. بازی های موبایل معمولا باید کوتاه بوده و زود به اتمام برسند، اما «Dota underlords» کمتر این گونه است.

بخش تمرینی بازی با قسمت هوش مصنوعی آن زیاد متفاوت نیست. بنابراین شاید «Dota underlords» در ابتدا بازیکنان جدید را کمی سردرگم کند. البته جای نگرانی نیست و همه در زمانی کوتاه و پس از چند ساعت، بازی را به خوبی یاد خواهند گرفت. اگر علاقه مند به بازی های استراتژی هستید، بازی جدید ولو (Valve) انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود. اکنون اندکی با «Dota underlords» آشنا شده اید؛ بهتر است سراغ بازی رفته و با تمرین زیاد، دوستان و رقبای خود را شکست دهید.

 

ثبت نظر

*
*