• هرآنچه که اپل در مراسم Far Out خود معرفی کرد

    • 3 تعداد لایک

هرآنچه که اپل در مراسم Far Out خود معرفی کرد

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/06/19 شنبه 19 شهریور 1401
    • |
    • زمان مطالعه 5 دقیقه
    • |
    • 490 بار بازدید شده
    • 3 تعداد لایک

اپل اخیرا و طبق روال هر ساله خود مراسمی به نام Far Out برگزار کرد که در جریان آن شاهد رونمایی از چند محصول جدید بودیم. برجسته‌ترین خبر این مراسم، رونمایی از خانواده موبایل‌های آیفون ۱۴ بود که حالا شمایلی هیجان‌انگیزتر از همیشه پیدا کرده‌اند و تفاوت‌هایی معنادار با مدل‌های پیشین دارند. بعد از این هم شاهد رونمایی از اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا بودیم و در نهایت نیز نوبت به ایرپادز پرو رسید.

اپل در مراسم پایان تابستان خود به شکلی فوری به سراغ ساعت‌های هوشمند جدیدش رفت و بعد هم تمرکز را روی همان چیزی گذاشت که همه ما بی‌صبرانه منتظرش بودیم: خانواده آیفون ۱۴. تمامی این محصولات به‌گونه‌ای به‌روزرسانی شده‌اند و از قابلیت‌هایی بهره می‌برند که زندگی روزمره کاربران را بهتر می‌کنند. برای مثال می‌توان به قابلیت‌هایی مانند تشخیص تصادف و همینطور تماس اضطراری ماهواره‌ای اشاره کرد.

بنابراین اگر وقت کافی برای تماشای این لایو استریم نداشتید و هنوز هم اخبار را آن‌طور که باید و شاید دنبال نکرده‌اید، در ادامه این مقاله مروری سریع بر تمام وقایع خواهیم داشت. بنابراین به مطالعه ادامه دهید تا با هر آنچه در جریان مراسم Far Out اپل معرفی شد آشنا شوید. 

 

خانواده آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرو جدید قرار است آغازگر دوران حذف ناچ یا همان بریدگی نمایشگری باشد که تاکنون میزبان سنسور Face ID بوده. خانواده آیفون ۱۴ درست مثل مدل‌های سال‌های اخیر شامل چهار دیوایس مختلف می‌شود. بدین ترتیب هنوز یک مدل آیفون ۱۴ استاندارد داریم، بعد یک آیفون ۱۴ پلاس، بعد یک آیفون ۱۴ پرو و در نهایت یک آیفون ۱۴ پرو مکس. این موبایل‌ها بر تکنولوژی eSIM مبتنی هستند و از یک حالت ماهواره‌ای برای برقراری تماس‌های اضطراری هم پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر باید گفت که خیر، این بار خبری از یک آیفون مینی دیگر نیست.

پیش از هر چیز لازم است آیفون ۱۴ استاندارد را بررسی کنیم که تغییراتی آنقدرها افراطی نسبت به سال‌های پیش را پشت سر نگذاشته. آیفون ۱۴ از یک دوربین جلوی جدید با قابلیت فوکوس خودکار بهره‌مند است، سیستم دوربین بهبودیافته دارد، عمر باتری بیشتری در اختیار شما می‌گذارد و از یک حالت اکشن جدید هم برخوردار شده که باعث می‌شود قادر به ضبط ویدیوهایی شدیدا روان باشید. بریدگی نمایشگر را هنوز هم می‌توان در این موبایل دید، اما در مجموع با موبایلی بسیار بهبودیافته روبه‌رو هستیم که می‌خواهد عمر باتری را به بیشترین مقدار در تاریخچه دیوایس‌های هوشمند اپل برساند.

از سوی دیگر موبایل‌های سری آیفون ۱۴ پرو کاری می‌کنند که اپل از نظر قابلیت‌های نرم‌افزاری قادر به رقابت با اصلی‌ترین رقبای خود در دنیای اندروید باشد و گاهی هم از آن‌ها پیشی بگیرد. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس به چیپست A16 Bionic مجهز شده‌اند که قابلیت‌هایی جدید مانند نمایشگر همیشه روشن و همینطور نرخ تازه‌سازی متغیر نمایشگر را با خود به همراه می‌آورد.

نمایشگر همیشه روشن یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌هایی است که در دنیای موبایل‌های اندرویدی یافت می‌شود. در این حالت نمایشگر انرژی بسیار پایینی مصرف می‌کند و در عین حال، به صورت مداوم اطلاعات ضروری مانند تاریخ، ساعت، اعلانات، عمر باتری و موارد این چنینی را نمایش می‌دهد. گفته می‌شود در یک روز ۸ ساعته، این قابلیت کمتر از ۵ درصد از مجموع باتری را مصرف خواهد کرد.

با این حال بریدگی نمایشگر برجسته‌ترین چیزی است که در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس دچار تغییر شده است. در این موبایل‌های جدید، بریدگی یا همان ناچ اپل شکلی کوچک‌تر و دایره‌ای دارد و اپل نام آن را «جزیره پویا» یا Dynamic Island گذاشته است. این بدان خاطر بوده که iOS 16 استفاده‌ای حداکثری از این ناچ دارد و در واقع همه‌چیز دگرگون شده است. اپل اساسا بریدگی نمایشگر را به مرکز نمایش نوتیفیکیشن‌ها تبدیل کرده که حرکتی بسیار هوشمندانه به حساب می‌آید.

هنگام پرداخت پول، استفاده از اپل موزیک یا مشاهده نوتیفیکیشن‌ها، ناچ دستگاه تغییر شکل داده و انیمیشن‌هایی متنوع به نمایش درمی‌آورد.

آیفون ۱۴ پرو جدید ضمنا نمایشگری دارد که از نرخ تازه‌سازی متغیر پشتیبانی می‌کند، روشنایی‌اش بیشتر از همیشه است و تصاویری بسیار شفاف و با کیفیت را به نمایش درمی‌آورد. در پشت هم شاهد دوربین اصلی شدیدا بهبودیافته ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و بهبودهایی گسترده در سیستم دوربین هستیم که چهار گزینه برای زوم را با خود به همراه می‌آورند.

تمام موبایل‌های جدید خانواده آیفون ۱۴ و همینطور ساعت‌های اپل واچ سری ۸ از قابلیت جدیدی برای تشخیص تصادف پشتیبانی می‌کنند که عملکردی واقعا معرکه دارد. به لطف سنسورهای جدید، میکروفون‌های داخلی، ژیروسکوپ و همینطور شتاب‌سنج، این دیوایس‌ها می‌توانند وقوع تصادف را شناسایی کرده و فورا با مخاطبان اضطراری شما و همینطور فوریت‌های پزشکی تماس حاصل کنند.

قیمت دیوایس‌های مختلف خانواده آیفون ۱۴ به شرح زیر است:

آیفون ۱۴ (۶.۱ اینچ): ۷۹۹ دلار

آیفون ۱۴ پلاس (۶.۷ اینچ): ۸۹۹ دلار

آیفون ۱۴ پرو (۶.۱ اینچ): ۹۹۹ دلار

آیفون ۱۴ پرو مکس (۶.۷ اینچ): ۱۰۹۹ دلار

 

خانواده اپل واچ سری ۸

همانطور که انتظارش را داشتیم، اپل علاوه بر آیفون‌های جدید از خانواده ساعت‌های بهبودیافته واچ سری ۸ هم رونمایی کرد. در نگاه نخست، اپل واچ ۸ ظاهری بسیار مشابه به مدل‌ قدیمی‌تر خود دارد، اما در پایین و همینطور در درون دچار تغییراتی معنادار شده است.

پیش از هر چیز، اپل واچ سری ۸ حالا با دو سنسور حرارت‌سنج جدید از راه می‌رسد که قابلیت‌های سنجش سلامت، پایش ورزش و همینطور پایش تخمک‌ریزی در بانوان را با خود به همراه می‌آورند. علاوه بر این از همین سنسورها در آیفون ۱۴ برای تشخیص تصادفات رانندگی استفاده شده است.

اپل در این ساعت از یک حالت مصرف انرژی کم پرده برداشته که در صورت نیاز، عمر باتری را به ۳۶ ساعت می‌رساند. افزون بر این شاهد قابلیت‌هایی برای پایش دوچرخه‌سواری، واچ‌فیس‌های جدید و چند بند مختلف و جذاب هستیم.

اپل واچ سری ۸ قرار است با قیمت پایه ۳۹۹ دلار در ازای مدل GPS روانه بازار شود و این قیمت برای مدل GPS + ارتباط مخابراتی به ۴۹۹ دلار می‌رسد. درست مانند موبایل‌های جدیدش نیز، اپل عرضه این ساعت‌ها را از روز ۱۶ سپتامبر آغاز می‌کند.

 

اپل واچ اولترا

بالاخره اپل همان ساعتی که همه همیشه به دنبالش بودند را ساخت، اما به جای اینکه از پسوند Pro استفاده کند، نام آن را Apple Watch Ultra گذاشته است.

اپل واچ اولترا جدید یکی از بزرگ‌ترین غافلگیری‌های مراسم اپل بود و توجه زیادی را به خود جلب کند. درحالی که آیفون‌های جدید واقعا معرکه هستند، اما اپل واچ اولترا محصولی کاملا نوین به حساب می‌آید. در واقع می‌توانید فرض را بر این بگذارید که تمام ویژگی‌هایی که باعث شدند اپل واچ تا این حد پوشیدنی معرکه‌ای باشد، حالا به شکلی بهتر و صیقل‌خورده‌تر به دست‌تان می‌رسند. از سوی دیگر انبوهی ویژگی نرم‌افزاری جدید داریم تا بتوانید استفاده خود از یک ساعت هوشمند را به بیشینه برسانید.

این ساعت هوشمند فریمی از جنس تیتانیوم دارد و نمایشگری از جنس یاقوت کبود. اسپیکرهای دستگاه موسیقی را با صدایی بلندتر پخش می‌کنند و حتی شاهد چند بند جدید هستیم که به صورت خاص برای ورزشکاران و کوهنوردان طراحی شده‌اند.

اپل واچ اولترا یک تاج دیجیتالی بزرگ‌تر از همیشه دارد که دسترسی به ویژگی‌های مختلف را آسان‌تر می‌کند، حتی در زمانی که دستکش به دست کرده‌اید. بعد هم نوبت به دکمه مخصوص «Action Button» می‌رسد که به شکلی فوری روتین‌های ورزشی، سیستم پایش دوچرخه‌سواری، قابلیت‌های مربوط به شنا و موارد این چنینی را فعال می‌کند. صدای بلندتر دستگاه به لطف اسپیکر ثانویه‌ای است که می‌توانید در تصاویر ساعت ببینید. این اسپیکر صدایی معادل یک آژیر ۸۶ دسیبلی دارد و به همین خاطر باعث می‌شود در شرایط اضطراری و زمانی که در نقاط دورافتاده گم شده‌اید، دیگران قادر به پیدا کردن شما باشند.

ساعت اولترا حتی جوازهای لازم برای غواصی را هم دریافت کرده و می‌توانید آن را با خود تا عمق ۱۳۰ پایی آب ببرید. جالب‌تر اینکه ساعت می‌تواند در هر لحظه عمق آبی که در آن حضور دارید را هم به نمایش درآورد. در مجموع باید گفت که اپل واچ اولترا واقعا عالی به نظر می‌رسد. اما برای دسترسی به تمام این ویژگی‌ها باید مبلغ ۷۹۹ دلار را بپردازید که واقعا اشک را به چشمان آدمی می‌آورد!

 

ایرپادز پرو (نسل دوم)

و در نهایت نوبت به نسخه به‌روزرسانی شده محبوب‌ترین ایرباد وایرلس جهان می‌رسد. داریم درباره نسخه جدید و بهبودیافته AirPods Pro صحبت می‌کنیم که اکنون نسل دوم آن برای پیش‌خرید در دسترس قرار گرفته.

ایرپادز پرو جدید اپل در مجموع همان طراحی سابق را دارد، اما با این فرق کوچک که اکنون از یک سری جدید با سایز SX پشتیبانی می‌کند تا آن‌هایی که گوش‌های کوچک‌تر دارند هم قادر به استفاده از دستگاه باشند. گذشته از ظاهر بیرونی، هرچیز دیگری درون خود ایرپادز و همینطور کیس شارژ آن دچار تغییر شده است. بزرگ‌ترین به‌روزرسانی، نویز کنسلینگی است که اکنون عملکردی دو برابر بهتر از پیش دارد و بدین ترتیب در رده بهترین هدفون‌های نویز کنسلینگ جهان قرار می‌گیرد.

نسل دوم ایزپادز پرو به لطف سیستم اکتیو نویز کنسلینگ جدیدش می‌تواند صدای بیرون را به طور کامل قطع کند. از سوی دیگر یک قابلیت جدید به نام «شفافیت تطبیق‌پذیر» یا «Adaptive Transparency» داریم که اجازه می‌دهد در مواقع لزوم، صدای بیرون را بشنوید، اما در عین حال اصوات بیش از حد بلند مانند صدای عبور قطار را حذف می‌کند.

این هدفون جدید صدای فضایی شخصی‌سازی شده دارد، قادر به بهبود صدای مکالمات است و سیستم‌های کنترل آن در کناره‌ها هم لمسی و خازنی هستند. بنابراین با تنها یک اشاره انگشت و کشیدن آن روی بدنه ایرپادز می‌توانید صدا را کم و زیاد کنید. در نهایت باید این را هم افزود که کیس شارژ ایرپادز پرو نسل دوم اکنون با شارژرهای اپل واچ هم سازگاری دارد و از یک اسپیکر داخلی برخوردار شده تا در صورت گم شدن، آن را از طریق صدا پیدا کنید.

در نهایت باید گفت که اپل قیمت ۲۴۹ دلار را برای ایرپادز پرو نسل دوم خود برگزیده است.

ثبت نظر

*
*