• بررسی جامع اپلیکشن Relive؛ تلفیق خلاقانه ورزش و سرگرمی

    • 330 تعداد لایک

بررسی جامع اپلیکشن Relive؛ تلفیق خلاقانه ورزش و سرگرمی

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/04/12 چهارشنبه 12 تير 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 38967 بار بازدید شده
    • 330 تعداد لایک

ورزش های صبحگاهی و همگانی، همواره جز بهترین و بانشاط ترین فعالیت ها به شمار می روند. گاهی اوقات تنها یک پیاده روی یا کوه نوردی می تواند حال ما را عوض کند. این روزها با ظهور شبکه های اجتماعی و استفاده گسترده مردم از آنها، می توان چنین لحظاتی را با دوستان و آشنایان به اشتراک گذاشت.
در این بین، شبکه اجتماعی اینستاگرام توانسته با بخش جذاب استوری، از دیگر رقبا جلو بزند. افراد برای جذاب شدن استوری ها از فیلترهای مختلف مانند اسنپ چت استفاده می کنند. اما این فیلترها و امکانات، تنها ظاهر داستان را تغیییر می دهند؛ می توان با استفاده از برخی اپلیکیشن ها، داستانی متفاوت رقم زد.
به اشتراک گذاشتن فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و کوه نوردی، حس نشاط و سلامتی را به دیگران منتقل می کند. اگر این کارها را با داستانی جذاب تعریف کنیم، تاثیر آن چند برابر خواهد شد. اپلیکیشن Relive این کار برای شما انجام خواهد داد.
این نرم افزار قابلیت های منحصر به فردی برای فعالیت های بیرون از خانه دارد. با استفاده از Relive می توانید به زیباترین شکل ممکن کارهای خود را به اشتراک بگذارید. در ادامه امکانات، قابلیت ها و توانایی های اپلیکیشن Relive را به شما خواهیم گفت.

فید در ریلیو

اپلیکیشن Relive چیست و چگونه کار می کند؟

نرم افزار Relive برای کسانی طراحی شده که عاشق انگیزه دادن به خود و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران هستند. اگر از جمله افرادی هستید که صبح ها ورزش می کنید و یا جمعه ها به کوه می روید، Relive انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.
به طور حتم با برنامه هایی که فعالیت های بدنی را کنترل و رهگیری می کنند آشنایی دارید. نرم افزارهایی مانند samsung health و apple health میزان کالری، تعداد قدم ها و ضربان قلب را به شما می گویند.
اپلیکیشن Relive از زاویه ای دیگر فعالیت ها را رهگیری می کند. شما می توانید با دادن مسیر به برنامه، کارهایی مانند دویدن و دوچرخه سواری را ضبط کرده و از آنها یک کلیپ خارق العاده بسازید. در ادامه نحوه استفاده از Relive را برایتان توضیح می دهیم.

  • باز کردن اپلیکیشن:قبل از پرداختن به برنامه باید بگوییم که می توانید نرم افزار را از گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید و اپ استور برای آی او اس دانلود کنید. پس از باز کردن برنامه، Relive از شما می خواهد با استفاده از حساب کاربری گوگل یا فیسبوک، لاگین کنید و نوتیفیکیشن را نیز روشن نمایید. در گام بعدی، اپلیکیشن Relive تعدادی از افراد مشهور در دوچرخه سواری، کوه نوردی و دیگر فعالیت ها را پیشنهاد می دهد. می توانید با دنبال کردن آنها از فعالیت های شان مطلع شده و حسابی انگیزه بگیرید.
  • ثبت فعالیت ها با Relive:قسمت ضبط برنامه برای ذخیر فعالیت های کاربر در نظر گرفته شده. پس از وارد شدن به این بخش، Relive از شما اجازه دسترسی به موقعیت مکانی را می خواهد. اپلیکیشن محل استقرار شما را مشخص می کند؛ در ادامه می توانید با زدن دکمه استارت، روند ثبت را شروع کنید.
فید در ریلیو

قابلیت ها و امکانات اپلیکیشن Relive

نرم افزار Relive از 6 بخش مختلف تشکیل شده که در ادامه تمام آنها را کامل بررسی می شوند:

Feed

در این قسمت، برنامه ورزشکاران و چهره های مشهور در هر زمینه را به شما نشان می دهد. با کلیک روی هر اسم، اطلاعاتی مانند تعداد دنبال کننده ها، تعداد فعالیت، زمینه ورزشی و آخرین کارهای فرد نمایش داده می شود. شما می توانید روی فعالیت های آن شخص کلیک کرده و آمار و ویدیوی مربوط به آن را مشاهده کنید.
اگر فعالیت یک فرد برایتان جذاب به نظر برسد، می توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. یکی از قابلیت های جالب اپلیکیشن Relive امکان لایک کردن و نظر دادن درباره فعالیت های افراد مختلف است. برنامه Relive شبیه به یک شبکه اجتماعی تخصصی ورزشی است. پس از دنبال کردن افراد مختلف، فعالیت ها و ورزش های آنان در صفحه فید شما به نمایش در می آید.
در بالای بخش فید، دو علامت «به علاوه» و «پروفایل» دیده می شوند. متاسفانه بخش هایی از برنامه Relive پولی است و باید برای استفاده از آنها هزینه بپردازید. پس از کلیک روی علامت مثبت، برنامه از شما اطلاعات حساب می خواهد. طبق اعلام سازندگان Relive، نرم افزار پس از پرداخت هزینه امکانات زیر را در اختیار کاربر قرار می دهد:

  • امکان اضافه کردن فعالیت های قدیمی و تبدیل کردن آنها به استوری
  • ساخت ویدیو با کیفیت HD
  • ویرایش ویدیوها به صورت نامحدود
  • کنترل و مدیریت سرعت ویدیو
  • اضافه کردن موسیقی به ویدیوها
  • دریافت سریعتر ویدیوها
  • امکان انجام فعالیت های طولانی تر و بالای 12 ساعت
  • مسیر تعاملی و سه بعدی
  • امکان اضافه کردن 50 عکس به ویدیو

یکی از قابلیت های کاربردی اپلیکیشن Relive، امکان اضافه کردن فعالیت ها از سایر برنامه ها است. شما می توانید از نرم افزارهای استراوا (Strava)، گارمین (Garmin)، اندوموندو (Endomondo) و پولار (Polar) کارهای بدنی خود را به Relive انتقال داده و ویدیو درست کنید.

فید در ریلیو

جستجو (Search)

بخش جستجوی اپلیکیشن Relive ساده است و قابلیت خاصی به شما ارائه نمی کند. با توجه به نوع فعالیت ها و کسانی که دنبال کرده اید، Relive افرادی را برای ارتباط و فالو کردن به شما پیشنهاد می دهد. همچنین قسمتی برای دعوت از دوستان در نظر گرفته شده که به خوبی با برنامه های مختلف مانند تلگرام و واتس اپ کار می کند.

جستجو در ریلیو

ثبت فعالیت ها (Record)

مهمترین و کاربردی ترین بخش اپلیکیشن Relive، ثبت فعالیت ها است. پس از ورود به این قسمت و دادن دسترسی موقعیت مکانی به برنامه، نرم افزار محل استقرار شما را روی نقشه نشان می دهد. نقشه Relive ساده است و جزئیات کمی در آن دیده می شود؛ با این حال دقیق و خوب عمل می کند.
در پایین صفحه سه گزینه وجود دارد: شروع، مسیر حرکت و دوربین. با زدن گزینه استارت، برنامه ثبت فعالیت شما را آغاز می کند. می توانید از گزینه بالا و سمت چپ نرم افزار، نوع ورزش خود (پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی، اسکی، اسنوبورد و ...) را انتخاب کنید.
استارت را که بزنید، اپلیکیشن Relive اطلاعاتی از قبیل مدت زمان فعالیت، مسافت طی شده و سرعت را به شما نشان خواهد داد. می توانید با زدن گزینه توقف، هر زمان که خواستید فعالیت را به طور موقت متوقف کرده و یا به آن پایان دهید. گزینه دوربین در پایین صفحه، به شما امکان عکسبرداری هنگام فعالیت را می دهد. تصاویر گرفته شده بعدا با مسیر ترکیب شده و ویدیو را تشکیل می دهند.
همچنین می توانید با انتخاب آیکون جاده، برای خود چند مسیر مشخص کنید. پس از ورود به این بخش، با زدن علامت مثبت به نقشه هدایت می شوید. درست مانند اپایکیشن های تاکسی اینترنتی، باید مبدا و مقصد خود را مشخص کنید. پس از این کار برنامه Relive به طور خودکار برایتان مسیر را مشخص می کند. شما می توانید بیش از یک نقطه را به عنوان مقصد انتخاب کرده و به نوعی ایستگاه تعیین نمایید.
Relive مسافت تقریبی را نیز نشان می دهد. پس از انتخاب ایستگاه ها، می توانید مسیر را با اسم دلخواه ذخیره کنید. پس از تمام شدن فعالیت و زدن آیکون پایان، اپلیکیشن Relive ساخت ویدیو را آغاز می کند.
در ابتدا از شما خواسته می شود تصاویر مورد نظر برای قرار گرفتن در ویدیو را انتخاب کنید. شما می توانید از عکس هایی که گرفته اید و یا عکس های قدیمی تر استفاده نمایید. سپس Relive مسافت و مسیر طی شده را به شما نشان می دهد.
در نقشه این امکان در نظر گرفته شده که در هر جای مسیر، یک رویداد ثبت شود. بنابراین اگر در یک نقطه اتفاق خاصی رخ داده و یا لحظه ای برایتان اهمیت داشته باشد، می توانید آن را ثبت کنید. همچنین تصاویر گرفته شده نیز امکان ویرایش دارند و می توان شرح اتفاق و حتی ایموجی مناسب با آن را به عکس ها اختصاص داد.
گام بعدی انتخاب عنوان ویدیو و تنظیمات آن است. می توانید نوع فعالیت را تغییر دهید و دوستان خود را نیز به آن اضافه کنید. در بخش تنظیمات، قابلیت اضافه کردن تصاویر مناظر مربوط به مسیر نیز گنجانده شده است. در پایین صفحه، گزینه های اضافه کردن موسیقی، تنظیم سرعت ویدیو و کیفیت HD دیده می شوند که البته غیر فعال هستند و تنها برای دارندگان نسخه پریمیوم کار می کنند. با لمس گزینه «خلق» ساخت ویدیو آغاز می شود.
نکته جالب درباره اپلیکیشن Relive استفاده از نقشه های ماهواره ای برای ساخت ویدیو است. نقشه به صورت سه بعدی نشان داده شده و مسیر روی آن نمایان می گردد. مسافت طی شده، مدت زمان فعالیت و ارتفاع از سطح دریا نیز نمایش داده می شوند. قابلیت ویرایش ویدیو، از جمله گزینه های دیگر برنامه Relive است. ویدیوی زیر را ببینید تا عملکرد Relive را بهتر درک کنید:

ثبت فعالیت های ریلیو

مسیرها و علاقه مندی ها

بخش مسیرها درست همانند قسمت مشابه در ثبت فعالیت ها است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. می توانید مسیرهای خود را مدیریت و ویرایش کرده و یا یک مسیر جدید ایجاد کنید. کار با این قسمت راحت است و مورد خاصی در آن مشاهده نمی شود.
در علاقه مندی ها نیز فعالیت های مورد علاقه خود و دیگران قرار می گیرند. کاربر قادر است با یک اشاره، فعالیت را به لیست علاقه مندی ها اضافه کرده و در زمان مناسب به آن مراجعه کند.

پروفایل (حساب کاربری)

در این بخش عکس پروفایل شما همراه با تعداد فعالیت ها، دنبال کنندگان و افراد دنبال شده نمایش داده می شود. همچنین می توانید جملاتی کوتاه درباره خود، زندگی و توانایی های تان بنویسید. در نسخه رایگان برنامه تنها یک پروفایل می توان ایجاد کرد.
با لمس آیکون چرخ دنده وارد بخش تتظیمات خواهید شد. می توانید ایمیل و رمز عبور خود را ویرایش کرده، زبان و بخش اعلانات را تغییر دهید و واحدهای اندازه گیری را عوض کنید. قبلا گفته بودیم که اپلیکیشن Relive امکان اتصال به سایر برنامه های رهگیری و ثبت رویدادها را دارد. این کار از طریق بخش برنامه های متصل شده قابل انجام است.

پرفایل نرم افزار ریلیو

چه کسانی از نرم افزار Relive استفاده می کنند؟

با وجود آنکه چند سالی بیشتر از عمر اپلیکیشن Relive نمی گذرد، اما این برنامه توانسته جایگاه خوبی به دست آورده و حتی در میان ورزشکاران حرفه ای نیز محبوبیت داشته باشد. تیبو پینو دوچرخه سوار مشهور فرانوسی و دارنده مدال برنز مسابقات تور فرانسه در سال 2014 و پیتر تامپسون دونده مشهور ماراتون، از جمله سرشناس ترین چهره هایی هستند که از اپلیکیشن Relive استفاده می کنند. گردشگران و ورزشکاران مشهور دیگر نیز در Relive فعالیت ها و داستان های خود را به اشتراک می گذارند.

نرم افزار Relive برای چه کسانی مناسب است؟

تمام افراد می توانند از Relive هم به عنوان سرگرمی و هم به عنوان برنامه ای حرفه ای استفاده کنند. اگر با دوستان خود به تفریح و گردش رفته اید، می توانید با برنامه Relive ویدیویی متفاوت ساخته و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.
اگر به طور حرفه ای و منظم ورزش می کنید، Relive علاوه بر ویدیوی سرگرم کننده، امکان رهگیری فعالیت و همچنین ارتباط و آشنایی با دیگر ورزشکاران را برای تان فراهم خواهد کرد. در مجموع اپلیکیشن Relive امکانات مناسب و خلاقانه ای دارد و می تواند نظر اقشار مختلف با فعالیت های گوناگون را جلب کند.

ثبت نظر

*
*