• سرنوشت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گلکسی نوت 10

    • 5 تعداد لایک

سرنوشت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گلکسی نوت 10

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/03/25 شنبه 25 خرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 1374 بار بازدید شده
    • 5 تعداد لایک

سرنوشت جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در گلکسی نوت 10

بسیاری از افراد با نگاهی به روند چند سال اخیری که سامسونگ در پیش گرفته، امیدوار باقی مانده‌‍اند که شایعات چند وقت اخیر دروغین بوده و کمپانی کره‌ای به تعبیه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در موبایل‌های بعدی سری گلکسی نوت ادامه دهد؛ اما خبر بدی برای این افراد داریم، چرا که به نظر می‌رسد سامسونگ هم مسیری که با آیفون‌های اپل آغاز شد را در پیش خواهد گرفت.

اخیراً اسناد بیشتری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه وقت خداحافظی با جک فیزیکی هدفون در موبایل‌های این شرکت فرا رسیده است. طی چند سال اخیر، سامسونگ با در پیش گرفتن استراتژی دفاع از جک هدفون و توصیف آن با به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وجوه تمایزش با رقبا، به فروش دیوایس‌های گلکسی ادامه می‌داد. اما حالا کره‌ای‌ها هم می‌خواهند به گونه‌ای رفتار کنند که گویی جک هدفون هیچوقت وجود نداشته است.

یکی از منابع موثق اخبار افشایی چند وقت اخیر، کاربری در توییتر بوده که با نام Ice Universe فعالیت می‌کند و او اخیراً مجموعه‌ای از تصاویر متعلق به رندرهای سه‌بعدی قاب محافظ گلکسی نوت 10 منتشر کرده که البته هنوز چند ماهی تا معرفی رسمی آن فاصله داریم.

با نگاهی به رندرهای متعلق به این قاب محافظ، نکاتی را می‌بینیم که پیشتر در شایعات مربوط به گلکسی نوت 10 درباره‌شان شنیده بودیم. به عنوان مثال، چیدمان دوربین اصلی شکلی عمدی به خود گرفته و حالا شباهت بیشتری به طراحی دوربین در هواوی پی 30 پرو و آیفون XS Max پیدا کرده و از طراحی سنتی موبایل‌های سری گلکسی نوت فاصله گرفته.

در این قاب، بریدگی معمول استایلوس S-Pen در بخش زیرین موبایل و کنار پورت USB-C به چشم می‌خورد و در عین حال، خبری از فضای مخصوص جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست.

البته که گلکسی نوت 10 نخستین موبایل سامسونگ نیست که به پورت ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشت می‌کند. کمپانی ساکن سئول پیش از این پشتیبانی از تجهیزات صوتی فیزیکی را از موبایل گلکسی A80 در ماه مه متوقف کرده بود. گلکسی A8s و گلکسی فولد سامسونگ هم از پورت ۳.۵ میلی‌متری بی‌بهره بودند؛ هرچند که گلکسی فولد همراه با یک جفت هدفون Galaxy Buds عرضه شد تا فاصله گرفتن از پورت ۳.۵ میلی‌متری که استانداردی در صنعت موبایل است، با سهولت بیشتری انجام شود.

در حال حاضر مشخص نیست که گلکسی نوت 10 چه نفعی از حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهد بود، اما بدیهی است که سامسونگ باید جوابی قانع‌کننده برای مشتریان خود داشته باشد. به صورت معمول، سازندگان موبایل‌های هوشمند حذف این جک را با اختصاص فضای آن به سخت‌افزاری دیگر، مانند باتری توجیه می‌کنند.

به عنوان مثال وقتی شرکت رقیب وان پلاس، پورت هدفون را از پرچمدار OnePlus 6T حذف کرد گفت که با این تصمیم، قادر به تعبیه ظرفیت باتری بیشتری درون فریم موبایل خود بوده و اینکه هدفون‌های بلوتوث آنقدر پیشرفت کرده‌اند که کنار گذاشتن اتصال سیمی، ارزش‌اش را دارد. چنین بهانه‌ای کاملاً قانع‌کننده نیست، اما حداقل به مشتریان این نوید را می‌دهد که در نبود پورت ۳.۵ میلی‌متری، می‌توانند منتظر بهبود مشخصه‌ای دیگر از دستگاه باشند.

از پورت هدفون که بگذریم، انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 همراه با بریدگی کوچکی در نمایشگر عرضه شود که در واقع فضایی برای دوربین سلفی است و کره‌ای‌ها آن‌ را Infinite-O نامیده‌اند. این زبان طراحی، برای نخستین بار در موبایل گلکسی A8s به کار گرفته شد و سپس اوایل سال جاری میلادی، راه خود را به گلکسی S10e، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس باز کرد. علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ سامسونگ، موبایل‌های سری گلکسی نوت در دو مدل عرضه خواهند شد؛ نخستین مدل اقتصادی‌تر Galaxy Note 10e را داریم و سپس مدل Note 10 Pro که مشخصه‌های بهتری را در اختیار کاربران حرفه‌ای تر قرار می‌دهد.

در گزارش‌ها آمده که Galaxy Note 10e نمایشگری ۶.۳ اینچی خواهد داشت و این ابعاد در مدل گران قیمت‌تر به ۶.۷ اینچ خواهد رسید. ضمناً هر دو دستگاه در دو مدل مبتنی بر اتصالات شبکه 5G و 4G از راه خواهند رسید و به این ترتیب، باید مجموعاً منتظر عرضه ۴ ورژن مختلف از گلکسی نوت 10 در سراسر جهان باشیم.

ثبت نظر

*
*