• کدام گوشی‌ها برای بازی بهترند!

    • 10 تعداد لایک

کدام گوشی‌ها برای بازی بهترند!

    • شایان ضیایی شایان ضیایی
    • |
    • 1399/10/13 شنبه 13 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 3153 بار بازدید شده
    • 10 تعداد لایک

 

در لیست بهترین موبایل‌های گیمینگ سال ۲۰۲۰، به شما هرآنچه که باید راجع به بهترین دیوایس‌هایی که برای تجربه بازی‌های موبایل ساخته شده‌اند بدانید را معرفی می‌کنیم.

اگرچه وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی باشد، کنسول‌های خانگی و کامپیوترهای گیمینگ بیشترین توجه را به خود جلب می‌کنند، موبایل‌های گیمینگ و بازی‌های موبایل نیز در گذر زمان به شکل چشمگیری پیشرفت کرده‌اید و اکنون از مشاهده پیچیدگی و جزییات موجود در بسیاری از بازی‌هایی که برای آیفون‌ها یا موبایل‌های اندرویدی ساخته شده‌اند متعجب خواهید شد. از سوی دیگر قطعات داخلی موبایل‌های سریع‌تر شده‌اند، نمایشگرها ابعادی بزرگ‌تر یافته‌اند و انبوهی از موبایل‌های مخصوص بازی نیز در بازار داریم.

بهترین موبایل‌های گیمینگ آن‌هایی هستند که سخت‌افزار فوق سریع را با نرم‌افزار بهینه همراه می‌کنند و تجربه‌ای بسیار اون و دلچسب از آن‌ها حاصل می‌شود. ما در آریزون عاشق موبایل‌هایی هستیم که بیشترین کیفیت ساخت را داشته باشند و در لیست هم آن دسته از موبایل‌های پریمیومی را جمع‌آوری کرده‌ایم که دقیقا با همین خصیصه از راه می‌رسند.

بنابراین اگر خیلی جدی به فکر گیمینگ با موبایل‌ هوشمندتان افتاده‌اید، این لیست را با دقت بخوانید.

Razer Phone 2

دلایل خرید:

  •          نمایشگر بسیار شفاف و روشن
  •          سیستم خنک‌کننده بهبودیافته

ریزر یکی از نام‌آشناترین و برجسته‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و اکنون دومین ورژن از موبایل ریزر فون را روانه بازار کرده که حتی از مدل قبلی هم تحسین‌برانگیزتر است. نمایشگر این موبایل روشن‌تر است، اسپیکرهایش اصواتی بلندتر تولید می‌کنند و زیر شنل دستگاه هم قدرت سخت‌افزاری بیشتری می‌یابید که منجر به دریافت نرخ فریم بالاتر روی سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی می‌شود.

نمایشگر ۵.۷ اینچی این موبایل قادر به نمایش رزولوشن 1440x2560 است –معادل ۵۱۳ پیکسل در هر اینچ- و با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز، کوچک‌ترین جزییات و اتفاقات بازی‌ها از چشمتان دور نخواهند ماند. علاوه‌بر این، از سیستم خنک‌کننده بهبودیافته‌ای درون شاسی دستگاه استفاده شده که باعث می‌شود پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و ۸ گیگابایت حافظه رم موجود در دستگاه در هر شرایطی خنک و بهینه باقی بمانند.

در این بین شاید استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب و همینطور دوربین اصلی دوگانه با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی آنقدرها برای گیمرها اهمیت نداشته باشند،‌ اما در هر صورت این‌ها هم قابلیت‌هایی ارزش افزوده هستند که باعث می‌شوند ریزر فون ۲ به عنوان یک موبایل معمولی نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به جا بگذارد. به عنوان موبایلی که توسط متخصصین حوزه گیم و برای گیمرها ساخته شده، ریزر فون ۲ بهترین محصولی است که در بازار موبایل‌های گیمینگ خواهید یافت.

Asus ROG Phone 3

دلایل خرید:

  •          انبوهی از قدرت پردازشی
  •          سیستم خنک‌کننده پیشرفته
  •          دکمه‌های مخصوص گیمینگ

هیچ تردیدی نیست که ایسوس برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ را با برند ROG خود به دست گیمرها می‌رساند و حالا همان موفقیت با اسمارت‌فون‌های برند ROG نیز تکرار شده است. سومین ورژن از موبایل این شرکت همراه با چند بهبود چشمگیر از راه می‌رسد که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های مخابراتی 5G و دوربین بهتر اشاره کرد. در این بین، هرآنچه باعث شد که عاشق ورژن قبلی باشیم نیز همچنان حی و حاضر است.

این موبایل انبوهی از قدرت پردازشی دارد و نه‌تنها همراه با بهترین پردازنده ممکن در موبایل‌های اندرویدی سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسد، بلکه ۱۶ گیگابایت حافظه رم نیز در اختیارتان می‌گذارد که مقادیری وحشتناک برای یک دیوایس پرتابل این چنینی به حساب می‌آید. در واقع این موبایل آنقدر قدرتمند است که احتمالا بتوانید سه بازی را به صورت بغل به بغل اجرا کند و شاهد هیچگونه افت سرعت نباشید.

اما کار همین‌جا به پایان نرسیده و ایسوس ویژگی‌های دوست داشتنی دیگری نیز به موبایل خود آورده. برای مثال باید به دکمه‌های قابل شخصی‌سازی در کناره‌های ROG Phone 3 اشاره کرد و همینطور یک حالت گیمینگ مخصوص که دستیابی به بیشینه پرفورمنس را تضمین می‌کند. نمایشگر ۶.۵۹ اینچی هم از برجسته‌ترین ویژگی‌های دستگاه است که همراه با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز به دست‌تان خواهد رسید و شکلی بسیار روان به بازی‌ها خواهد بخشید.

شیائومی Black Shark 3

دلایل خرید:

  •          طراحی بسیار قدرتمند و مقاوم
  •          نمایشگر عظیم و خوش‌رنگ و لعاب
  •          بهره‌گیری از تجهیزات جانبی واقعا جذاب

آخرین موبایل عرضه شده در خانواده گیمینگ «بلک شارک» شرکت چینی شیائومی، درست به اندازه دو موبایل قبلی تحسین‌برانگیز و جذاب است: این دستگاه همراه با انبوهی از قابلیت‌ها و قدرت پردازشی از راه می‌رسد و یک دیوایس واقعا کاربری برای آن‌هایی به حساب می‌آید که به دنبال یک تجربه ایده‌آل از بازی‌های موبایل هستند. از نقطه نظر یک گیمر، یافتن هرگونه ایراد در این موبایل واقعا دشوار است و ضمنا باید اشاره کرد که یک مدل پرو هم از آن وجود دارد که با نمایشگر بزرگ‌تر روانه بازار شده.

البته که این موبایلی اقتصادی نیست و هزینه‌ای بالا روی دست‌تان می‌گذارد، اما در عین حال نسبت به آن‌چه گیرتان می‌آید بسیار مقرون به صرفه محسوب می‌شود. چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام نقش قلب تپنده دستگاه را ایفا می‌کند و شاهد یک سیستم خنک‌کننده بسیار پیشرفته نیز هستیم. باتری ۴۷۲۰ میلی‌آمپر ساعتی در فواصل شارژ دستگاه برای مدتی بسیار طولانی همراه‌تان خواهد کرد و می‌توانید از تجربه طولانی‌مدت بازی‌های سنگین مثل پابجی موبایل یا کال آو دیوتی موبایل لذت ببرید.

با نمایشگر ۶.۶۷ اینچی و مقادیر زیادی حافظه رم، و همینطور ارگونومی بالا که باعث می‌شود دستگاه به خوبی در دست‌تان بنشیند، بدون تردید این یکی از بهترین موبایل‌های گیمینگ بازار کنونی به حساب می‌آید. ضمنا شیائومی تجهیزات جانبی جذابی هم برای بلک شارک ۳ تدارک دیده و برای مثال می‌توان به یک شارژر مخصوص اشاره کرد که امکان شارژ دستگاه به صورت همزمان با بازی کردن را مهیا می‌سازد. از سوی دیگر هم شاهد یک گیم‌پد مخصوص هستیم که کنترل بازی‌ها را ساده‌تر کرده و دیگر نیازی به لمس نمایشگر نخواهید داشت.

اپل آیفون ۱۲

دلایل خرید:

  •          عملکرد باثبات و پولیش شده
  •          پشتیبانی از لوازم جانبی فراوان
  •          پشتیبانی از انبوهی از بازی‌های مختلف

اکثر موبایل‌های گیمینگ، سیستم عامل اندروید را به خاطر گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر و انعطاف‌پذیری قابل توجه‌تر انتخاب می‌کنند، اما این باعث نمی‌شود که به راحتی سیستم عامل iOS را نیز نادیده بگریم. موبایل‌های آیفون پردازنده‌های بسیار سریع، پردازشگرهای گرافیکی قدرتمند و یکپارچگی بی‌نظیر میان سخت‌افزار و نرم‌افزار دارند و به همین خاطر، می‌توانند گزینه‌هایی عالی برای تجربه بازی‌های موبایل باشند.

به این ترتیب می‌رسیم به آیفون ۱۲ که همین چند ماه پیش معرفی شد و احتمالا بهترین آیفون ممکن برای گیمینگ باشد. این موبایل درست مانند آیفون ۱۲ پرو به نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز شده و از آن‌جایی که اصلی‌ترین وجوه تمایز مدل پرو را در دوربین‌های آن خواهید یافت، نیازی نیست برای تمرکز روی گیمینگ خالص، به سراغ مدل پیشرفته‌تر و گران‌قیمت‌تر بروید. و البته نباید تجهیز آیفون ۱۲ به پردازنده فوق سریع A14 Bionic را از یاد برد که برای گیمینگ کاملا ایده‌آل است.

از عمر باتری گرفته تا کیفیت ساخت، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آیفون ۱۲ را به همراه موبایل گیمینگ خود انتخاب کنید. کمتر دستگاهی قادر به مقابله با قدرت پردازشی این موبایل آیفون است و ضمنا به انبوهی از بازی‌های مختلف روی سیستم عامل iOS دسترسی خواهید داشت. این شرکت مدتی پیش از سرویس اشتراکی Apple Arcade نیز رونمایی کرده که در ازای ماهانه ۱۰ دلار، صدها بازی برتر روی سیستم عامل iOS را در اختیارتان می‌گذارد.

وان پلاس ۸ پرو

دلایل خرید:

  •          سخت‌افزار قدرتمند
  •          نمایشگر بزرگ و زیبا
  •          بهبود سریع سیستم عامل OxygenOS

این موبایل به صورت خاص به عنوان یک موبایل گیمینگ معرفی نشده، اما دلایل بسیار زیادی وجود دارد که وان پلاس ۸ را یکی از بهترین دیوایس‌های گیمینگ حال حاضر به حساب آوریم: نمایشگر ۶.۷۸ اینجی دستگاه برای مثال همراه با لبه‌های خمیده و یک بریدگی کوچک برای دوربین سلفی از راه می‌رسد. کافیست موبایل را به صورت افقی در دست بگیرید و متوجه می‌شوید که به شکلی بی‌نقص قادر به نمایش بازی‌ها است و هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد که حواستان را از بازی پرت کند.

بعد نوبت به مشخصات سخت‌افزاری و پرفورمنس دستگاه می‌رسد که نیاز هرکسی را برطرف می‌کنند. آخرین چیپست کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ در نقش قلب تپنده دستگاه ظاهر می‌شود و در جایی دیگر ۱۲ گیگابایت حافظه رم می‌یابید که باعث می‌شود بازی‌ها به روانی بال زدن پروانه‌ها به اجرا درآیند. تا به اینجای کار تجربه بصری معرکه و پرفورمنس معرکه را داشتیم و به لطف اسپیکرهای استریوی توانمند دستگاه، تجربه صوتی معرکه را هم به این لیست اضافه کنید.

وان پلاس ۸ پرو از سوی دیگر همراه با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی (که برای تجربه بازی‌های اول شخص ضروری است) از راه می‌رسد و یک «حالت گیمینگ» بهبودیافته هم دارد که کیفیت تصویر و بازخوردهای لمسی را بهتر می‌کند. این حالت گیمینگ قادر به مسدود کردن تمام تماس‌های تلفنی و نوتیفیکیشن‌ها به هنگام تجربه بازی‌هاست و از تازه‌ترین قابلیت‌های سیستم عامل تحسین‌برانگیز OxygenOS به حساب می‌آید که روز به روز فقط بهتر می‌شود.

سام


سامسونگ گلکسی اس ۲۰ پلاس

دلایل خرید:

  •          قدرت پردازشی کمتر دیده شده
  •          ظاهر و نمایشگر چشم‌نواز
  •          انبوهی از گزینه‌های شخصی‌سازی

از میان سه موبایلی که سامسونگ امسال در خانواده گلکسی اس ۲۰ عرضه کرد، گلکسی اس ۲۰ پلاس آن مدلی است که بیشترین شباهت ممکن را به یک موبایل گیمینگ دارد. البته می‌توانید هزینه‌ای کمتر بابت اس ۲۰ استاندارد یا هزینه‌ای بیشتر بابت اس ۲۰ اولترا بپردازید و در هر صورت از انتخاب خودتان پشیمان نخواهید شد.

گلکسی اس ۲۰ پلاس سامسونگ همراه با نمایشگر بسیار شفاف ۶.۶۷ اینچی از راه می‌رسد که ظاهری بسیار خوش‌قیافه دارد و با کمترین حاشیه ممکن طراحی شده. البته که همچنان باید منتظر یک بریدگی کوچک درون نمایشگر باشید، اما این بریدگی آنقدر بزرگ نیست که حواستان را از آنچه درون بازی می‌گذرد پرت کند. نرخ به‌روزرسانی همین نمایشگر نیز به ۱۲۰ هرتز می‌رسد که یک قابلیت ارزش افزوده برای تجربه بازی‌ها به حساب می‌آید.

بعد هم نوبت به مشخصات سخت‌افزاری می‌رسد که به زحمت قادر به یافتن مشخصاتی بهتر از آن‌ها در هر یک از موبایل‌های سال ۲۰۲۰ میلادی خواهید بود: چیپست اگزینوس ۹۹۰ یا اسنپدراگون ۸۵۶ (بسته به اینکه کدام ورژن از دستگاه در کدام نقطه از جهان خریداری شود)، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی (که می‌توان آن را با کارت‌های حافظه مایکرو اس‌دی گسترش داد). از منظر بهترین موبایل‌های گیمینگ موجود در بازار، این یکی از بهترین گزینه‌هایی است که خواهید یافت.

سونی Xperia 1 II

دلایل خرید:

  •          نمایشگر 4K با نسبت ابعاد ۲۱:۹
  •          احساس سبک‌وزنی و پریمیوم بودن در دست
  •          اجرای ورژنی بسیار سبک از اندروید

اگر به دنبال بهترین موبایل ممکن برای تجربه بازی‌های ویدیویی می‌گردید، حتما باید نگاهی به موبایل سونی Xperia 1 II نیز بیندازید: این دستگاه همراه با یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۲۱:۹ از راه می‌رسد که رزولوشن 4K را نیز به نمایش در می‌آورد. این یعنی بازی‌ها قرار است ظاهری بسیار شفاف و دلربا روی نمایشگر موبایل سونی داشته باشند.

انبوهی از تکنولوژی‌های دیگر را هم در این دیوایس خواهید یافت. برای مثال نمایشگر از دامنه داینامیک بالا (HDR) پشتیبانی می‌کند و تکنولوژی Dolby Atmos هم باعث می‌شود بازی‌ها (و فیلم‌های سینمایی) بهترین خروجی صدای ممکن را داشته باشند. از سوی دیگر هم شاهد استفاده از پردازنده اسنپدراگون ۸۶۵ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم هستیم و امکان اتصال به شبکه‌های مخابراتی 5G نیز مهیا شده است.

به دور از آنچه باعث بهبود تجربه بازی‌ها می‌شود، سونی Xperia 1 II همراه با دوربین اصلی سه‌گانه از راه می‌رسد که تصاویری حقیقتا خارق‌العاده به ثبت می‌رساند و اندروید ۱۰ هم به صورت پیش‌فرض روی آن نصب شده – اما با این تفاوت نسبت به سایر موبایل‌ها که این ورژن از اندروید بسیار تر و تمیز است و بدون انبوهی از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده به دست‌تان می‌رسد. در مجموع اگر به دنبال یک موبایل گیمینگ همه‌فن حریق هستید، این یکی ارزش بررسی کردن را دارد.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰

دلایل خرید:

  •          پشتیبانی از قلم S Pen
  •          نمایشگر بسیار روشن و شفاف
  •          مشخصات سخت‌افزاری رده بالا

سامسونگ با ساخت موبایل گلکسی نوت ۲۰ حسابی سنگ تمام گذاشته و از هیچ بهبودی در آن دریغ نکرده است. همین باعث شده که دستگاه همراه با قطعات داخلی فوق سریع و نمایشگر اولد ۶.۷ اینچی از راه برسد و تمام بازی‌هایی که رویش اجرا می‌کنید، عاری از نقص بوده و به زیبایی به تصویر کشیده شوند. ضمنا با توجه به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، پیش از اینکه فضای از دسترس به اتمام برسد قادر به نصب گستره وسیعی از بازی‌های اندرویدی خواهید بود.

و البته که بعد نوبت به پشتیبانی از استایلوس S Pen می‌رسد که همواره یکی از ویژگی‌های اصلی خانواده گلکسی نوت سامسونگ بوده است. این قلم در بسیاری از بازی‌ها به کمک‌تان می‌آید و در عین حال می‌توانید برای رسیدگی به وظایف دیگر (مثلا کنترل کردن دوربین اصلی دستگاه به صورت از راه دور) از آن استفاده کنید.

تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود که دستگاه قدرتی بیشتر از کافی برای اجرا سنگین‌ترین بازی‌های موجود داشته باشد و به لطف باتری عظیم ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، در فواصل شارژ دستگاه می‌توانید ساعت‌ها به تجربه بازی‌های مختلف بپردازید. اگر یک تجربه رده‌ بالا از بازی‌ها می‌خواهید، این موبایل را شدیدا پیشنهاد می‌کنیم.

نوبیا Red Magic 5G

دلایل خرید:

  •          موبایلی همه‌فن حریف در تمام حوزه‌ها
  •          عمر باتری خوب
  •          دکمه‌های مخصوص گیمینگ

موبایل نوبیا رد مجیک 5G توسط شرکت چینی ZTE ساخته شده و بسیاری از ویژگی‌هایی که از یک موبایل گیمینگ قدرتمند انتظار دارید را در خود جای داده است: این دستگاه همراه با نمایشگر بزرگ و شفاف از راه می‌رسد، باتری بسیار غول‌آسا دارد و از دکمه‌های سخت‌افزاری مخصوص گیمینگ بهره‌مند شده که یعنی دیگر مجبور به اتکای صرف به نمایشگر لمسی برای کنترل کردن بازی‌ها نخواهید بود.

ظاهر دستگاه هم نباید از یاد برود، زیرا از نظر ویژگی‌های بصری، این یکی از بهترین موبایل‌های گیمینگی است که تا به امروز مشاهده شده است. استایل دستگاه جسورانه و چشم‌نواز است و در دو رنگ مشکی و قرمز قادر به تهیه آن خواهید بود. بخواهیم خیلی ساده بگوییم، وقتی این موبایل را از جیب خود در می‌آورید، تمام سرها به سمت آن چرخیده خواهد شد.

زیر شنل دستگاه نیز چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ شرکت کوالکام به چشم می‌خورد که حتی سنگین‌ترین بازی‌ها را به روان‌ترین شکل ممکن به اجرا در می‌آورد. سپس نمایشگری با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتز نیز داریم که به تصاویر شکلی شفاف و روان می‌بخشد. اگرچه این موبایل در برخی حوزه‌ها (مانند دوربین) عملکردی اندک ضعیف‌تر دارد، اما به عنوان یک موبایل گیمینگ، حیرت‌زده‌تان خواهد کرد.

ثبت نظر

*
*