• بهترین موبایل‌های میان‌رده سال ۲۰۲۰

    • 2 تعداد لایک

بهترین موبایل‌های میان‌رده سال ۲۰۲۰

    • شایان ضیایی شایان ضیایی
    • |
    • 1399/10/04 پنجشنبه 4 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 1159 بار بازدید شده
    • 2 تعداد لایک

آیا می‌خواهید در هزینه‌های خود هنگام خرید موبایل هوشمند بعدی‌تان صرفه‌جویی کنید؟ بنابراین وقتش رسیده که موبایل‌های پرچمدار را فراموش کرده و به سراغ یکی از موبایل‌های میان‌رده‌ای بروید که در این مقاله از نظر رد کرده‌ایم.

بهترین اسمارت‌فون‌های بازار بدون تردید بسیار خواستنی هستند: فقط کافیست به خانواده گلکسی اس ۲۰ سامسونگ یا تازه‌ترین آیفون‌های اپل نگاه کنید. اما بسیاری از ما انبوهی از پول در جیب نداریم که آن را صرف خرید پریمیوم‌ترین موبایل‌ها کنیم. خبر خوب اینست که طی چند سال اخیر شاهد عرضه انبوهی از موبایل‌های میان‌رده باکیفیت بوده‌ایم که پرفورمنس عالی را همراه با طراحی چشم‌نواز در اختیارتان قرار می‌دهند.

در واقع موبایل‌های میان‌رده اخیر نه‌تنها ظاهر و احساسی مشابه به همتایان «پرچمدار» خود دارند، بلکه در برخی حوزه‌ها واقعا بهتر از آن‌ها نیز ظاهر می‌شوند. بنابراین حتی اگر پول خرید یکی از آن موبایل‌های هزار دلاری یا بالاتر را نیز دارید، بد نیست که قبلش نگاهی به گزینه‌های میان‌رده نیز بیندازید، شاید نظرتان عوض شد و دیوایسی یافتید که به همان اندازه برایتان جذاب بود و نیازهایتان را برطرف می‌کرد. بیایید قبل از اینکه بهترین موبایل‌های میان‌رده سال ۲۰۲۰ را از نظر رد کنیم، به دو سوال مهم پاسخ دهیم.

موبایل میان‌رده چه تعریفی دارد؟

وقتی درباره اسمارت‌فون‌های میان‌رده صحبت می‌کنیم، به صورت معمول منظورمان دستگاهی است که بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ یورو قیمت‌گذاری شده است. البته این موضوع درست است که جدیدترین و بهترین اسمارت‌فون‌ها با گذشت هر روز گران‌قیمت‌تر از قبل می‌شوند. برای مثال هواوی مدتی پیش از یک موبایل تاشوی ۲۰۰۰ دلاری رونمایی کرد. بنابراین چندان بعید نیست که همین ماجرا با موبایل‌های میان‌رده نیز تکرار شود. اما در این مقاله به همان رنج قیمتی که بالاتر اشاره کردیم پایبند می‌مانیم و موبایل‌هایی را معرفی می‌کنیم که به بالانسی میان قیمت‌گذاری و قابلیت‌ها رسیده‌اند.

در یک موبایل میان‌رده دنبال چه باشیم؟

هرکسی اولویت‌های خودش را دارد، بنابراین ایده خوبی است که شما هم اولویت‌هایتان را بچینید. آیا بیشتر از هر چیز به دنبال عمر باتری طولانی‌مدت هستید تا از رسیدگی به تمام کارهایتان در یک روز طولانی مطمئن شوید؟ یا اینکه بیشتر دلتان موبایلی می‌خواهد که بتوانید با آن تصاویری باکیفیت‌تر به ثبت برسانید؟

در هر صورت پیشنهاد ما به شما اینست که در مرحله نخست به مشخصات سخت‌افزاری موبایل مد نظرتان نگاه کنید: باید به دنبال پردازنده‌ای باشید که بتواند از پس اجرای اپلیکیشن‌های مورد نیاز شما برآید، آن هم حداقل برای یک یا دو سال آینده. همینطور که مشغول بررسی مشخصات هستید، ببینید حافظه داخلی دستگاه چقدر است و برای داده‌هایتان کفایت می‌کند یا خیر. اگر موبایل مد نظرتان از کارت‌های حافظه مایکرو اس‌دی پشتیبانی کند که چه بهتر.

نمایشگر موبایل هم عنصری بسیار مهم است، هرچه نباشد قرار است برای مدتی بسیار طولانی به این نمایشگر نگاه کنید. در حال حاضر انبوهی از موبایل‌های میان‌رده در بازار داریم که همراه با نمایشگرهای معرکه عرضه می‌شوند. اما در هر صورت ریسک نکنید و خودتان به بررسی هرچه عمیق‌تر ابعاد ماجرا بپردازید.

1.    وان پلاس 8T

در طول چند سال اخیر، وان پلاس توانسته جایگاه خود را به عنوان برندی که موبایل‌های میان‌رده با توانایی رقابت با پرچمداران می‌سازد در بازار تثبیت کند. این کمپانی غول چینی امسال از تازه‌ترین اسمارت‌فون میان‌رده خود نیز رونمایی کرد که وان پلاس 8T نام گرفته و بدون تردید یکی از بهترین محصولات وان پلاس تا به امروز تلقی می‌شود.

از طرف دیگر، این موبایل قیمت‌گذاری بسیار محشری نیز دارد. وان پلاس 8T یکی از نخستین موبایل‌هایی است که از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند (و دستگاه ظرف ۴۰ دقیقه، از صفر تا ۱۰۰ شارژ می‌شود)، اما از سوی دیگر می‌توانید منتظر نمایشگر بسیار چشم‌نواز ۱۲۰ هرتزی و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ (که عمدتا در موبایل‌های پریمیوم و پرچمدار یافت می‌شود) نیز باشید. عمر باتری ۲۶ ساعته هم قطعا نیازهای سخت‌گیرترین مشتریان را نیز برآورده خواهد کرد.

آنچه باعث می‌شود این موبایل حسابی جذاب باشد، این حقیقت است که وان پلاس 8T قیمتی معادل نصف اکثر موبایل‌های پرچمدار موجود در بازار دارد و در عین حال قابلیت‌هایی کاملا مشابه ارائه می‌کند.

2.    آیفون SE سال ۲۰۲۰

شاید باورش سخت باشد، اما آیفون SE سال ۲۰۲۰ مقرون به صرفه‌ترین موبایلی است که اپل تا به امروز ساخته است. اپل دلش می‌خواهد که عمده مشتریان به سراغ آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲ گران‌قیمت‌تر بروند، اما حقیقت اینست که آیفون SE به خاطر قیمت معقولانه‌ترش، گزینه‌ای به مراتب جذاب‌تر به حساب می‌آید و اجازه می‌دهد کیف پولتان نیز نفسی از سر آسودگی بکشد.

برخلاف قیمتی که اندکی بیشتر از نصف قیمت پرچمداران اپل است، آیفون SE سال ۲۰۲۰ از چیپست قدرتمند A13 Bionic استفاده می‌کند که پیشتر در آیفون ۱۱ یافت شده است و دوربین دستگاه هم تصاویری واقعا چشم‌نواز ثبت می‌کند. تنها مشکل بزرگ دستگاه، عمر باتری‌اش است که اصلا با استانداردهای موبایل‌های مدرن سازگاری ندارد. اما برای هر مشکلی یک راه حل هست و شارژ ۱۸ واتی آیفون SE می‌تواند تحمل شرایط را اندکی آسان‌تر کند. ضمنا اگر آنقدرها از موبایل‌های بزرگ خوش‌تان نمی‌آید، آیفون SE با نمایشگر ۴.۷ اینچی‌اش می‌تواند انتخابی بسیار عالی باشد و به راحتی، می‌توانید با تنها یک دست از آن استفاده کنید.

اگر نمی‌خواهید ارقامی فضایی صرف خرید بهترین آیفون‌های اپل کنید و در عین حال مشکلی با عدم وجود چند قابلیت خاص در دوربین یا طراحی کوچک‌تر بدنه ندارید، آیفون SE بدون هیچ تردید بهترین محصولی است که می‌توانید در بازار بیابید.

3.    سامسونگ گلکسی M31

هر زمان که چنین لیستی از بهترین موبایل‌های بازار در دسته‌بندی‌های مختلف تهیه می‌شود، بعید است که یک یا دو موبایل از سامسونگ راه‌شان را به فهرست باز نکنند. و مقاله پیش روی شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. از نظر قیمت‌گذاری، گلکسی M31 بیشتر از اینکه یک موبایل میان‌رده باشد، به موبایل‌های اقتصادی تنه می‌زند و در عین حال همراه با باتری غول‌آسای ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از راه می‌رسد که باعث می‌شود یکی طولانی‌ترین عمرهای باتری را در بازار شلوغ موبایل‌های هوشمند داشته باشد.

با ارائه بهترین عمر باتری ممکن، گلکسی M31 می‌تواند برای بیش از ۳۰ ساعت به پخش مداوم محتویات ویدیویی بپردازد و این یعنی اگر شارژ کردن آن را فراموش کنید، به راحتی قادر به استفاده از دستگاه برای نزدیک به دو روز خواهید بود. اما همه‌چیز در این موبایل راجع به باتری نیست و با خرید گلکسی M31 می‌توانید منتظر پرفورمنس قابل قبول و دوربینی باشید که با توجه به قیمت‌گذاری دستگاه، تصاویری واقعا عالی ثبت می‌کند. نمایشگر دستگاه هم بسیار خوش‌رنگ و لعاب و دوست‌داشتنی از آب درآمده است.

4.    گوگل پیکسل 4a

گوگل چند وقتی است که توجه بیشتری به بازار موبایل‌های میان‌رده نشان می‌دهد و یکی از بهترین محصولاتش برای این بازار، پیکسل 4a است. با وجود اینکه دستگاه فشار چندانی به کیف پولتان نمی‌آورد، اما پیکسل 4a یک پکیج بسیار تحسین‌برانگیز است که در تمام حوزه‌های ضروری، حرفی برای گفتن دارد. پرفورمنس در ازای چنین قیمتی واقعا معرکه است، دستگاه از ظاهر دوست‌داشتنی بهره می‌برد و نمایشگر هم نه‌تنها اندکی بزرگ‌تر از همتایان پرچمدار است، بلکه تصاویری چشم‌نواز تولید می‌کند.

اما مهم‌تر از همه این‌ها آن است که پیکسل 4a همراه با دوربین پیشرفته دیگر موبایل‌های پیکسل و همینطور ورژن خالص و دستکاری نشده از اندروید از راه می‌رسد. تصاویر ثبت شده با این موبایل معرکه هستند و حالت تصویربرداری Night Sight به شما کمک می‌کند که در شرایط کم‌نور تصاویری باورنکردنی ثبت نکنید. اگر به دنبال موبایلی هستید که بتواند گالری پیج اینستاگرام شما را سر و سامان دهد، در خرید محصول گوگل تردید نکنید.

5.    وان پلاس نورد

اگر تنها یک چیز باشد که در دنیای سریع موبایل‌های هوشمند می‌توانیم از آن اطمینان کامل داشته باشیم، اینست که هر بار وان پلاس یک موبایل جدید عرضه می‌کند، به راحتی تمام چارت‌ها و معیارهای مقرون به صرفگی را در می‌نوردد. امسال موبایل وان پلاس ۸ به اندازه محصولات قبلی وان پلاس اقتصادی نبود، اما در عوض موبایل وان پلاس نورد را نیز داشتیم که شباهت بیشتری به آنچه معمولا از این کمپانی انتظار می‌رود دارد. با چنین قیمت‌گذاری معقولی، وان پلاس نورد به جرئت موبایلی بی‌نقص است.

وان پلاس برای کاهش قیمت دستگاه مجبور به اندکی سازش بوده، اما در بیشتر مواقع، کاستی‌ها در نقاطی به وجود آمده که کمترین اهمیت یا کمترین تاثیر ممکن را دارند. نمایشگر دستگاه برخلاف نمایشگر خمیده وان پلاس ۸، کاملا تخت است و خبری از استاندارد IP برای مقاومت در برابر آب یا گرد و خاک نیز نیست. اما فارغ از این‌ها، وان پلاس نورد کارکردی کاملا مشابه به موبایل‌هایی دارد که چند صد دلار بیشتر قیمت‌گذاری شده‌اند. حرفمان را باور ندارید؟ احتمالا تعبیه شش دوربین روی بدنه دستگاه، پشتیبانی از شبکه مخابراتی 5G و استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 765G باعث شود بیشتر حرفمان را باور کنید.

6.    سامسونگ گلکسی A51

خانواده گلکسی سامسونگ تنها محدود به موبایل‌های فوق پریمیوم سری اس یا سری نوت نیست. لاین‌آپ موبایل‌های سری گلکسی A همواره اهداف متفاوتی را دنبال کرده‌اند و مشخصات مشابه به پرچمداران داشته‌اند و در عین با برچسب قیمتی کمتر به دست مشتریان رسیده‌اند. موبایل گلکسی A51 نیز از این قاعده مستثنی نیست. A51 یک موبایل تحسین‌برانگیز و مقرون به صرفه است که نه‌تنها ظاهری خوش‌قیافه و خوش‌دست دارد، بلکه همواره با نمایشگر باکیفیت از راه می‌رسد و مشخصات سخت‌افزاری‌اش نیز برای عموم مردم کفایت می‌کند.

این موبایل ضمنا تصاویری معرکه به دست می‌رساند و عمر باتری هم یکی از بهترین چیزهایی است که در بازار اسمارت‌فون‌های میان‌رده خواهید یافت. در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، گلکسی A51 در تست‌های عمر باتری، به مدت زمان بسیار خوب ۱۹ ساعت دست یافته است. بنابراین اگر از طرفداران برند سامسونگ هستید یا موبایلی قابل اتکا می‌خواهید که هزینه‌ وحشتناکی روی دست‌تان نمی‌گذارد، گلکسی A51 احتمالا همان چیزی باشد که به دنبالش می‌گردید.

7.    ال جی Velvet

ال‌جی با ساخت موبایل Velvet سعی کرد به سراغ تولید یک اسمارت‌فون میان‌رده برود که مرز میان موبایل‌های میان‌رده و پرچمدار را باریک می‌کند. و به خاطر طراحی شدیدا بهبودیافته نسبت به موبایل‌های قبلی و پشتیبانی از شبکه مخابراتی 5G، می‌توان گفت که کمپانی کره‌ای در کار خود موفق بوده است.

مثل بسیاری از موبایل‌هایی که امسال روانه بازار شدند، Velvet همراه با چیپست بسیار توانمند اسنپدراگون 765G از راه می‌رسد. این موبایل بهترین چیزی نیست که در بازار شلوغ موبایل‌ها یافت می‌شود، اما اکثر نیازهای اساسی شما را برطرف می‌کند. به لطف تجهیز به یک مودم 5G نیز خیالتان از آینده راحت خواهد بود و هر زمان که به تکنولوژی نسل بعد شبکه‌های مخابراتی دست پیدا کردید، نیازی نیست یک موبایل کاملا جدید بخرید.

از دیگر نقاط قوت برجسته دستگاه می‌توان به نمایشگر بسیار روشن و خوش‌منظر و همینطور پورت ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون‌های سیمی اشاره کرد.

8.    شیائومی می نوت ۱۰

می نوت ۱۰ یک موبایل میان‌رده است که بسیاری از خصیصه‌های موبایل‌های پرچمدار را در خود جای داده است. این اسمارت‌فون همراه با ۵ دوربین، سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری بسیار پر ظرفیت از راه می‌رسد که شما را در یک روز پرمشغله یاری خواهد کرد.

در برخی حوزه‌ها، شیائومی می نوت ۱۰ از همان استانداردهایی پشتیبانی می‌کند که معمولا در موبایل‌هایی با دو برابر قیمت یافت می‌شوند. کناره‌های دستگاه از جنس فلز بوده و در جلو و پشت آن نیز از بریده‌های شیشه خمیده استفاده شده است. ضمنا در میان این بخش‌های شیشه‌ای و فلزی، خبری از پلاستیک نیست: موضوعی که برای یک موبایل میان‌رده بسیار نامتعارف و نادر تلقی می‌شود.

می نوت ۱۰ یک نمایشگر ۶.۴۷ اینچی با پنل OLED و رزولوشن 2340x1080 پیکسل دارد که در ازای هزینه‌ای که باید بپردازید، واقعا معرکه به حساب می‌آید. شاید بتوانید موبایلی بزرگ‌تر از این پیدا کنید، اما بسیار بعید است که قادر به یافتن موبایلی بهتر باشید. خصوصا اگر نمایشگر خمیده دستگاه به مذاق‌تان خوش بیاید.

 

ثبت نظر

*
*