• مشخصات, قیمت و بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

    • 44 تعداد لایک

مشخصات, قیمت و بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/06/07 پنجشنبه 7 شهریور 1398
    • |
    • زمان مطالعه 18 دقیقه
    • |
    • 4255 بار بازدید شده
    • 44 تعداد لایک

با گلکسی نوت 10 پلاس ۶.۸ اینچی آشنا شوید؛ موبایل هوشمند که آمده به مایی که گاهی با خودمان فکر می‌کنیم «نمایشگر موبایل‌های هوشمند نمی‌تواند از اینی که هست بزرگ‌تر شود»، اثبات کند که امکان چنین چیزی وجود دارد.

با ابعادی معادل ۶.۸ اینچ، با موبایلی غول‌آسا از برند سامسونگ روبرو هستیم که به اندازه ابعاد بزرگش، قیمتی کلان هم دارد. اما اگر از دوست‌داران موبایل‌های هوشمند پریمیوم با ویژگی‌های نوآورانه باشید، قطعاً عاشق بدنه شیشه‌ای و نمایشگر دستگاه خواهید شد. این موبایل پرچمداری واقعی است که هم برای رهبری موبایل‌های هم‌رده‌اش آمده، هم ظاهری بسیار شکیل دارد.

البته که بهترین موبایل‌های امروزی همگی به نمایشگری بزرگ مجهز هستند، از جمله چندین مدل دیگر سامسونگ. حالا گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ پا را فراتر از گلکسی اس 10 پلاس که شش ماه پیش از راه رسید گذاشته و تمرکزی مضاعف بر استایلوس S Pen که در انحصار سری نوت است گذاشته و آن را به سیستم‌های کنترل مبتنی بر ژست کاملاً جدیدی مجهز کرده.

نمایشگرهایی با این سایز، بدون هیچ تردید نیازمند یک استایلوس است و وقتی اس 10 پلاس را «یک موبایل تقریباً همه‌چیز تمام سامسونگی» می‌خوانیم، واقعاً به آن باور داریم. اما کاربران نیاز به چیزهایی بیشتر از یک نمایشگر بزرگ و یک قلم دارند و بی‌راه نیست اگر بگوییم نوت 10 پلاس در ارائه اکثر آن ویژگی‌های ارزش افزوده موفق بوده.

5 دوربین تعبیه شده روی بدنه دستگاه، همگی حالت پرتره «لایو فوکوس» را ارائه می‌کنند و فیلترهایی در اختیارتان قرار می‌دهند که از استفاده از آن‌ها لذت فراوان خواهید برد. اگرچه پیکسل 3 گوگل از نظر تصویربرداری در شرایط کم‌نور بهتر از دوربین‌های اصلی نوت 10 ظاهر می‌شود، فیلترهای متعدد پرچمدار سامسونگ، تصویربرداری سلفی را به سطوحی تازه از جذابیت می‌برند. خیلی ساده اگر بگوییم، نوت 10 پلاس بهترین دوربین سلفی را در میان تمام موبایل‌هایی که تا به امروز تست کرده‌ایم دارد.

و باید افزود که سامسونگ با پیاده‌سازی ایده‌هایی که لزوماً به آن‌ها نیازی نداشته‌ایم هم گام‌هایی تازه برداشته. روی کاغذ، قابلیت فوکوس زنده ویدیویی بسیار منطقی ظاهر می‌شود، اما به محض استفاده از آن متوجه می‌شوید که دلتان یک افکت بلور حواس‌پرت‌کن روی ویدیوهایتان را نمی‌خواهد. همین موضوع درباره AR Doodle هم مصداق دارد؛ استفاده از آن جذاب، اما شدیداً غیر ضروری است.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

همین قابلیت‌ها و استایلوس را روی گلکسی نوت 10 «معمولی» و ۶.۴ اینچی هم خواهید یافت که نمایشگر مناسب‌تر برای استفاده تک‌دستی دارد و با قیمتی ارزان‌تر به دست مشتریان می‌رسد. اما آنچه در انحصار نوت 10 پلاس درآمده، مشخصات سخت‌افزاری سریع‌تر، درگاه کارت‌های حافظه مایکرو SD، باتری بزرگ‌تر و سرعت شارژ فوق سریع است.

هر دو موبایل نوت در سال ۲۰۱۹ از نبود یک قابلیت مهم رنج می‌برند: جک هدفون سنتی ۳.۵ میلی‌متری. سامسونگ بالاخره به این ترند نه چندان محبوب که توسط اپل به راه افتاد تن داده و در تلاش بوده که با حذف جک هدفون، موبایلی باریک‌تر و مجهز به باتری بزرگ‌تر بسازد.

حالا که هر آنچه لازم بود درباره این دستگاه لوکس بدانید را مطرح کردیم، باید این را هم بدانید که در ازای پولتان، دوربینی فوق‌العاده در جیب خواهید داشت که البته بهترین نمونه در میان موبایل‌های هوشمند نیست. و بسیار سریع هم هست، هرچند که از نظر فنی، باز هم سریع‌ترین نمونه موجود در بازار به حساب نمی‌آید.

اما تمام لیست‌های رده‌بندی بهترین موبایل‌های بازار را فراموش کنید، اهمیتی ندارند. چرا که گلکسی نوت 10، بهترین موبایل سامسونگ است و مهم‌تر از آن، سرگرم‌کننده‌ترین تجربه کار با یک اسمارت‌فون در سال ۲۰۱۹ را برای ما رقم زده است. این احتمالاً آخرین موبایل فوق‌العاده سامسونگ، قبل از وقوع انقلابی باشد که قرار است با گلکسی فولد به راه بیفتد. حالا که با کلیات آشنا شدیم، بیایید نگاهی موشکافانه‌تر به جنبه‌های مختلف گلکسی نوت 10 داشته باشیم. و کار را با مشخصات سخت‌افزاری آغاز می‌کنیم.

 

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 10 پلاس

 بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

وزن: ۱۹۶ گرم
ابعاد: ۱۶۲.۳ در ۷۷.۲ در ۷.۹ میلی‌متر
سیستم عامل: اندروید ۹ پای
ابعاد نمایشگر: ۶.۸ اینچ
رزولوشن: QHD+
پردازنده: چیپست ۸ هسته‌ای
حافظه رم: ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
باتری: ۴۳۰۰ میلی‌ آمپر ساعت
دوربین اصلی: ۱۶ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + VGA
دوربین جلو: ۱۰ مگاپیکسل
مقاومت در برابر آب: استاندارد IP68
جک هدفون: ندارد!
استایلوس: S Pen

تحلیل قیمت

  • در روز ۲۳ آگوست و پس از معرفی در روز ۷ آگوست عرضه شد
  • ورژن ۲۵۶ گیگابایتی: ۱۰۹۹ دلار
  • ورژن ۵۱۲ گیگابایتی: ۱۱۹۹ دلار (تا به اینجای کار در انحصار ایالات متحده)
  • قابل مقایسه با آیفون XS Max، اما با حافظه بهتر

تاریخ عرضه گلکسی نوت 10 پلاس در روز جمعه، ۲۳ آگوست بود که می‌شود حدود دو هفته بعد از رونمایی‌اش در روز ۷ آگوست و برای این اسمارت‌فون مجهز به قلم S Pen، باید رقمی تقریباً بالاتر از هر موبایل هوشمند اندرویدی دیگر بپردازید.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

این دستگاه ۱۰۹۹ دلار یا ۹۹۹ یورو قیمت دارد که با قیمت آیفون XS Max در اکثر مناطق جهان برابری می‌کند. در نظر داشته باشید که این قیمت برای ورژن مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است (با این قیمت به مدل ۶۴ گیگابایتی محصول آیفون دسترسی خواهید داشت) و سامسونگ نمایشگری بزرگ‌تر، قلم S Pen و درگاه کارت‌های مایکرو SD برای افزایش هرچه بیشتر ظرفیت حافظه را نیز ارائه می‌کند که جای خالی همگی در آیفون XS Max حس می‌شود.

گلکسی نوت 10 پلاس یک مدل 512 گیگابایتی هم دارد که ۱۱۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده و تا به اینجای کار صرفاً در انحصار بازار ایالات متحده بوده است. در این میان، مدل 5G گلکسی نوت 10 پلاس هم ۱۲۹۹ دلار قیمت دارد و فعلاً به صورت انحصاری از سوی اپراتور مخابراتی ورایزن در آمریکا به فروش می‌رسد.

اسمارت‌فون‌های مجهز به نمایشگر غول‌آسا پدیده جدیدی نیستند و به همین خاطر گلکسی نوت 10 رقبای زیادی از این نظر دارد. با این حال، هیچ یک به استایلوس مجهز نیستند و بنابراین سامسونگ از این نظر موبایلی منحصر به فرد روانه بازار کرده است.

نمایشگر

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • نمایشگر غول‌آسای ۶.۸ اینچی با رزولوشن Quad HD+ کاملاً برای استفاده از S Pen ایده‌آل است
  • در بخش مرکزی بالای نمایشگر، سوراخی داریم که میزبان دوربین جلو است
  • بریدگی نمایشگر برای دوربین جلو، ۲۶ درصد کوچکتر از بریدگی اس 10 پلاس است
  • در نبود حاشیه نمایشگر، ممکن است به دفعات نمایشگر را اشتباهاً لمس کنید

گلکسی نوت 10 پلاس ۶.۸ اینچی آنقدر بزرگ است که باعث می‌شود بیش از هر زمان دیگر به نوآوری‌هایی که گلکسی فولد و دیگر موبایل‌های تاشو با خود ارمغان می‌آورند علاقه‌مند شویم.

نمایشگر تمام بخش‌های پنل جلویی موبایل را اشغال کرده و با یک طراحی لبه تا لبه روبرو هستیم که باعث می‌شود پیکسل‌ها از لبه‌های راستی و چپی بریزند. خمیدگی‌های نمایشگر در کناره‌ها هم به شکلی زیبا طراحی شده و نوعی شمایل رضایت‌بخش به دستگاه بخشیده که باعث می‌شود نوت 10 زیباتر از هر کهکشانی دیگری باشد.

استفاده همیشگی سامسونگ از ترکیب رنگی گرم و سرد زیبا، در کنار رزولوشن Quad HD+ آکنده از پیکسل و روشنایی بالا، همواره باعث شده که نمایشگر سوپر امولد موبایل‌هایش عملکردی بی‌نظیر داشته باشند. همان نمایشگر بی‌نظیر حالا به بیشینه ابعاد خود رسیده تا تجربه‌ای درگیرکننده‌تر از هر زمان دیگر داشته باشید.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

بسیار خب، اعتراف می‌کنیم که نوت 10 پلاس نمایشگری روان با نرخ رفرش ۹۰ هرتز ندارد؛ برخلاف آنچه در اسمارت‌فون وان پلاس 7 پرو می‌توان یافت. و لبه‌های خمیده نمایشگر در بسیاری از اوقات و هنگامی که موبایل کاملاً در دست‌تان جای گرفته، به لمس اتفاقی لبه‌ها منجر می‌شوند. اما هیچ موبایل دیگری نمایشگری با این سطح از کیفیت ندارد.

ابعاد ۶.۸ اینچی باعث می‌شود تصور کنیم با موبایلی بسیار بزرگ روبرو هستیم, حداقل بسیار بزرگ‌تر از آیفون ۶.۵ اینچی، مگر نه؟ اما باید بگوییم که اگر چنین تصوری دارید در اشتباه هستید و عرض دستگاه تنها چند دهم میلی‌متر از آیفون XS Max بزرگ‌تر است و اتفاقاً کل دستگاه وزن کمتری هم دارد. تنها تفاوت عمده، چند میلی‌متری است که گلکسی نوت 10 بلندقامت‌تر ظاهر می‌شود.

ترفند سامسونگ در ساخت نمایشگری بزرگ‌تر با بدنه‌ای کوچک‌تر این بوده که از یک سوراخ در مرکز بخش بالایی نمایشگر استفاده کرده که میزبان دوربین جلو است. این سوراخ (یا به عبارت‌ دیگر، بریدگی) حدوداً ۲۶ درصد کوچک‌تر از سوراخ تعبیه شده در گوشه سمت راست گلکسی اس 10 پلاس است و فضای به مراتب کمتری نسبت به بریدگی نمایشگر موبایل اپل اشغال می‌کند. در بررسی‌هایمان متوجه شدیم که هنگام تماشای فیلم یا هر کار مشابه دیگری، نادیده گرفتن این سوراخ کار چندان دشواری نیست.

طراحی

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای به این معناست که برای جلوگیری از شکستنش، باید به سراغ کیس محافظ بروید
  • خبری از جک هدفون نیست، اما درگاه مایکرو SD کماکان در مدل پلاس به قوت خود باقیست
  • رنگ‌ها: هاله درخشان، هاله مشکی، هاله سفید، هاله صورتی، هاله قرمز

چه با مشکل لمس اتفاقی نمایشگر مواجه باشید و چه نه، دلتان می‌خواهد که محکم به موبایل غول‌آسای گلکسی نوت 10 چنگ بزنید. این موبایل می‌تواند گاهی سُر باشد و فضایی به مراتب بیشتر از آنچه در دست‌تان جای می‌گیرد اشغال کند. پرچمدار سامسونگ اینقدر بزرگ است.

ما در مگ‌زون مطمئن نیستیم که عاشق رنگ «هاله درخشان» دستگاهیم یا از آن متنفر. نه تنها در دست گرفتن پنل پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی دستگاه بدون یک قاب محافظ سخت است، بلکه این بدنه به راحتی و به وفور لک می‌شود.

اما همین بدنه آینه‌ای را زیر نور مناسب قرار دهید و نوعی افکت رنگین‌کمانی مسحورکننده ایجاد می‌کند که باعث می‌شود گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ به اسباب بازی پر زرق و برق مورد علاقه‌تان تبدیل شود.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

استفاده از نمایشگر یکپارچه و مجهز به سوراخی کوچک برای دوربین جلو به این معنا بوده که جایی برای استفاده از اسکنر مادون قرمز موجود در نوت 9 باقی نمانده و دیگر نمی‌توانید دستگاه را از طریق تشخیص چهره باز کنید. در عوض این سنسور جای خود را به یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و مافوق صوت داده که در تست‌های ما، به عنوان جایگزینی شایسته ظاهر شد. به نظر می‌رسد این تکنولوژی بهبود فراوانی نسبت به اسمارت‌فون گلکسی اس 10 پلاس داشته است.

گلکسی نوت امسال ضمناً یک دکمه کمتر روی بخش کناری خود دارد. دکمه پاور حالا در سمت چپ دستگاه قرار گرفته و با دکمه نه‌چندان محبوب بیکسبی ادغام شده است. این حرکتی هوشمندانه بوده است. بیکسبی هنوز نتوانسته فراتر از یک دستیار صوتی کاملاً متوسط ظاهر شود و برای عادت به ادغام آن با دکمه پاور به اندکی زمان نیاز خواهید داشت.

اما تمام تغییرات اعمال شده در طراحی هم آنقدرها محشر نیستند به عنوان مثال دیگر اثری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون باقی نمانده. در عوض، سامسونگ از پورت USB-C استفاده می‌کند و قادر به گوش سپردن به موسیقی با هدفون‌های مجهز به USB-C که در جعبه دستگاه قرار گرفته‌اند خواهید بود. این اتفاقی بود که دیر یا زود باید می‌افتاد.

حقه‌های جادوییS Pen

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • بهترین روش برای نوت برداشتن، کپشن نویسی برای اسکرین‌شات‌ها و امضای فرم‌ها
  • بازگشت قابلیت‌هایی که عاشقشان بودیم: مانند شاتر از راه دور دوربین
  • قابلیت‌های جدید مانند Air Gestures، تشخیص «بهتر» دست‌نوشته‌ها صرفاً خوب است

سلاح مخفی خانواده گلکسی نوت، استایلوس S Pen است و مدل امسال همراه با قابلیت‌های جدید و بسیار جذابی از راه می‌رسد. با این حال، هیچ یک از این قابلیت‌ها برای متقاعد کردن شما به خرید این موبایل گران قیمت کافی نیستند.

وقتی S Pen را از گوشه سمت راست بخش زیرین گلکسی نوت 10 پلاس در می‌آورید، قابلیتی که به دستگاه بازگشته متقاعدکننده‌ترین ویژگی خواهد بود. این قلم حالا کوتاه‌ قامت‌تر و باریک‌تر از قبل است، اما هنوز هم همان تجربه خارق‌العاده در یادداشت‌برداری را در اختیارتان خواهد گذاشت.

S Pen بهترین راه برای ثبت تصاویر اسکرین‌شات از صفحه دستگاه و یادداشت‌نویسی روی آنهاست و قابلیت Screen Off Memo هنوز هم سریع‌ترین راه برای نوشتن با S Pen به حساب می‌آید. و حتی نیازی به روشن کردن نمایشگر نوت 10 برای این کار نیست.

شاتر از راه دور که قبلاً در نوت 9 مورد استفاده قرار گرفته بود مجدداً به نوت 10 پلاس بازگشته و به لطف قابلیت‌های Bluetooth Le این قلم، بهترین راه برای تصویربرداری از راه دور به حساب می‌آید. ضمناً قلم گلکسی نوت 10 پلاس به ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هم مجهز شده که باعث می‌شود قادر به کارهای جادویی زیادی با «ژست‌های هوایی» یا همان Air Gestures باشید.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

ژست‌های هوایی به شما اجازه می‌دهند که با چرخاندن قلم در جهت عقربه‌های ساعت یا عکس آن روی هوا، قادر به زوم این و زوم آوت در نمای دوربین باشید و با حرکت قلم به سمت راست یا چپ، می‌توانید میان منوهای مختلف اپلیکیشن دوربین سوایپ کنید. اما باید این را هم در نظر داشته باشید که عادت کردن به این قابلیت‌های جدید، تمرین زیادی می‌طلبد.

S Pen به ما اجازه داد که در ثبت تصاویر سلفی به درجه استادی برسیم، به سرعت در اپلیکیشن دوربین تصاویری در حالات مختلف ثبت کنیم و حسابی با تصاویر «فوکوس زنده» خوش بگذرانیم. هرچند که اگر یک پایه دوربین داشته باشید، همه‌چیز بسیار راحت‌تر می‌شود. با قرار دادن دستگاه روی زمین و بدون دسترسی به پایه، به زوایای تصویربرداری بسیار اشتباهی دست خواهید یافت و در عین حال، حمل یک پایه دوربین برای یک اسمارت‌فون چندان عقلانی به نظر نمی‌رسد.

قابلیت جدید دیگر S Pen، تشخیص بهتر دست‌نوشته‌هاست. این قابلیت به نوعی آنطور که انتظار می‌رود عمل می‌کند اما گاهی دچار اشتباه هم می‌شود. به عبارت دیگر کم پیش نمی‌آید که قادر به تشخیص صحیح دست خط شما نباشد. در مجموع بهتر از قبل است، اما بهتر بودن کاملاً نسبی است.

۵ دوربین

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • با دوربین‌های عادی، تله‌فوتو، فوق عریض و لنز عمق‌سنج در پشت دستگاه، «بهترین» تجربه تصویربرداری را نخواهید داشت، اما قطعاً سرگرم‌کننده‌ترین را چرا
  • دوربین اصلی ۱۲.۳ مگاپیکسلی از حالت تصویربرداری در شب برخوردار است، اما هنوز به اندازه پیکسل 3 در شرایط کم‌نور قدرتمند ظاهر نمی‌شود
  • لنزهای فوق عریض و تله‌فوتو پرسپکتیوهای به مراتب جالب‌تری ارائه می‌کنند و پیکسل 3 قادر به رقابت با آن‌ها نیست
  • فیلترهای پرتره و فوکوس زنده باعث می‌شوند با بهترین دوربین سلفی بازار روبرو باشیم

گلکسی نوت 10 پلاس با ۵ دوربین‌اش صرفاً بر یک موج هایپ سوار نشده و واقعاً پرسپکیتیوها و عملکردی عالی ارائه می‌کند؛ نکته‌ای که قبلاً در لنزهای شش‌گانه موبایل ال جی جی 8 هم مشاهده شده بود.

چهار دوربین روی بدنه پشتی دستگاه قرار گرفته و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی قادر به ثبت تصاویری بسیار روشن با رنگ‌هایی عمیق است؛ دقیقاً همان چیزی که دوربین‌های سامسونگ به خاطرش شهرت دارند. این دوربین بسیار قدرتمند است اما تقریباً یکسان با آنچه دوربین گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ ارائه می‌کند.

تصاویر ثبت شده در شرایط کم‌نور به لطف حالت Night Mode که دقیقاً به همین شرایط اختصاص یافته از هر زمان دیگر بهتر هستند. بدون استفاده این قابلیت، پوست مردم شبیه به پرتره‌هایی خواهد بود که زمان عرضه نخستین ورژن از فوتوشاپ ساخته می‌شدند.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

با راه‌اندازی حالت Night Mode اما دیگر خبری از رتوش شدید تصاویر نیست اما شاهد نویز بیشتری خواهید بود. در اکثر سناریوهای تاریک، به نظر ما نویز بیشتر ارزشش را داشت. اما به همین خاطر است که گوگل پیکسل 3 و توانایی‌اش در پردازش تصاویر Night Mode برنده این رقابت باقی می‌ماند.

آنچه واقعاً گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ را متمایز می‌کند، لنزهای تله فوتو (۱۲ مگاپیکسل با گشودگی دهانه f/2.1) و فوق عریض (۱۶ مگاپیکسل با گشودگی دهانه f/2.2) است. این لنزها تصاویری با پرسپکتیوهای گوناگون را به ارمغان می‌آورند و لنز عمق‌سنج VGA (که در انحصار مدل نوت 10 پلاس است) هم افکت بوکه «فوکوس زنده» را روی تصاویر اعمال می‌کند (در مدل کوچک‌تر نوت 10، ماتی تصویر به صورت نرم‌افزاری صورت می‌گیرد).

با این اوصاف، ما قادر به ثبت تصویر با راهکارهایی تازه بودیم: مثلا ثبت تصاویر نمای نزدیک بدون اعوجاج از طریق لنز تله‌فوتو و جای دادن محتویات بیشتر درون قاب به لطف لنزهای فوق عریض همه این‌ها بدون نیاز به عقب بردن دوربین تا همه‌چیز در شات جای بگیرد.

لنزهای فوق عریض گلکسی نوت 10 پلاس

ویژگی بارز دیگر دستگاه، سوراخ کوچک تعبیه شده روی نمایشگر است که میزبانی دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی را برعهده دارد. با فیلترهای فوکوس زنده‌ای که قرار دادنشان روی تصاویر سلفی بسیار سرگرم‌کننده است، ما قادر به ثبت تصاویر از سوژه‌هایی بودیم که واقعاً منحصر به فرد ظاهر شدند.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

فیلتر Color Point که میراثی از سری گلکسی اس 10 سامسونگ است، قطعاً فیلتر مورد علاقه ما بود، اما حالا یک فیلتر دیگر هم اضافه شده که به همان اندازه دوستش داریم: Big Circles. این فیلتر بوکه جدید که به صورت نرم‌افزار اعمال می‌شود، پس‌زمینه را بلور می‌کند اما به شکلی که نورهای دوردست به شکلی بسیار طبیعی بلور می‌شوند و حسابی به چشم می‌آیند.

پیکسل 3 هم تصاویر سلفی خارق‌العاده‌ای ثبت می‌کند و استفاده گوگل از دو لنز در پنل جلویی دستگاه مورد تمجید بسیاری قرار گرفت؛ در واقع یک لنز اضافه، برای سلفی‌های دسته‌جمعی و عریض در نظر گرفته شده است. اما در مجموع، تصویربرداری سلفی با نوت 10 پلاس بسیار سرگرم‌کننده‌تر ظاهر شد و ضمناً وقتی تصاویری که با فیلتر Color Paint ویرایش شده‌اند را به هرکسی نشان می‌دهید، تعجب آن‌ها را خواهید دید.

در بررسی‌هایمان متوجه شدیم که تفاوت میان دوربین‌های گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس هم‌چنان اندک است. فیلم‌برداری حوزه‌ایست که موبایل جدید سامسونگ در آن بسیار سنت‌شکن ظاهر می‌شود؛ اما لازم است که شما هم حواستان پرت قابلیت‌هایی احمقانه نشود که در واقع بهترین ویژگی‌ها را کمرنگ کرده‌اند.

فیلم‌برداری در گلکسی نوت 10 را می‌توان با تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال «Super Steady» به انجام رساند. مقایسه بغل به بغل ما با آیفون XS Max و نوت 10 نشان داد که موبایل‌های جدید سامسونگ ویدیوهایی به مراتب روان‌تر ضبط می‌کنند. این تکنولوژی باعث نخواهد شد که چیزی مانند پهپاد DJI Osmo Mobile 3 را بیخیال شوید، اما در مجموع ویدیوهایی خواهید داشت که به شکلی قابل توجه کمتر می‌لرزند.

بازگشت ادیتور ویدیویی سامسونگ که حالا برای نیازهای سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی شده هم اتفاق خوبی است. این ادیتور با اپلیکیشن گالری ادغام شده و استفاده از آن بسیار آسان است، انگار که دارید با ورژنی قابل دسترس‌تر از Adobe Premier Rush سر و کله می‌زنید. و این اپلیکیشن به خوبی با S Pen سازگاری دارد تا ویرایش‌هایی خارق‌العاده روی تایم‌لاین ویدیوها بزنید.

از آن جایی که بسیاری از ما از کار با تصاویر فوکوس زنده لذت می‌بریم، افزودن ویدیوهای فوکوس زنده هم به نظر مثل یک افزونه کارآمد می‌رسد. بلور کردن بک‌گراند سوژه‌های در حال حرکت گاهی بسیار جالب است، خصوصاً وقتی که سوژه‌ای شاداب و رنگارنگ را با افکت Color Point در مقابل پس‌زمینه‌ای سیاه و سفید قرار می‌دهید.

اما ویدیوهای فوکوس زنده آنقدرها باثبات نیستند که بیشتر از ساخت یک پست برای شبکه‌های اجتماعی کاربردی ظاهر شوند. برخلاف تصاویر فوکوس زنده، قادر به استفاده از این قابلیت تا زمانی نخواهید بود که لبه‌های سوژه کاملاً قابل تمیز از پس‌زمینه باشد. در مجموع آنچه سامسونگ تدارک دیده از همتای ال جی روی موبایل جی 8 بهتر است، اما یکبار دیگر، بهتر بودن نسبی است.

قابلیت Zoom-in Audio هم علی‌رغم هدف‌گذاری‌اش، عملکرد متفاوتی از خود به نمایش می‌گذارد. با این ویژگی قرار است صدای تولید شده توسط سوژه‌ای که روی او زوم می‌کنید بیشتر شود. با این حال، تست‌های ما نشان داد که گلکسی نوت 10 پلاس تمام اصوات داخل اتاق را افزایش می‌دهد و نه فقط سوژه‌ای را که ما رویش زوم کرده‌ایم.

باتری

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • عمر باتری بیشتر از یک روز با قرار دادن رزولوشن روی حالت پیش‌فرض Full HD
  • ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری، از هر موبایل دیگر سامسونگ بیشتر است
  • شارژر ۲۵ واتی برای شارژ سریع در جعبه قرار گرفته، اما دستگاه با ۴۵ وات هم سازگار است

عمر باتری سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس، شما را برای مدت زمانی بیشتر از یک روز همراهی خواهد کرد و در عین حال در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به موبایل‌های قبلی این شرکت کره‌ای شارژ می‌شود.

به لطف ظرفیت غول‌آسای ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه، بعد از یک استفاده طولانی و سنگین، همچنان ۲۰ الی ۳۰ درصد باتری داشتیم. این تقریباً با آنچه روی گلکسی اس 10 پلاس دیده‌ایم برابری می‌کند که ظرفیت باتری کمتری دارد و در عین حال با نمایشگر کوچک‌تری از راه می‌رسد.

بخش عمده‌ای از این موفقیت در ارائه یک باتری که برای مدتی طولانی همراهیتان می‌کند، بر دوش سیستم مدیریت انرژی سامسونگ بوده که طی چند سال اخیر به بهبودهای فراوان رسیده و همینطور این حقیقت که دستگاه به صورت پیش‌فرض با رزولوشن 1080p کار می‌کند و نه رزولوشن QuadHD+.

بیرون از دنیای واقعیت مجازی، پی بردن به تفاوت میان رزولوشن 1080p و Quad HD+ چندان آسان نیست و باید افزود که تنظیمات کارآمد «نمایشگر همیشه روشن» هم به صورت دیفالت خاموش است. ما تصمیم گرفتیم آن را روشن کنیم چون دسترسی دائمی به ساعت و نوتیفیکیشن‌ها، آن هم تنها با یک نگاه، تفاوتی اساسی در استفاده از موبایل ایجاد می‌کند و متوجه شدیم که تاثیر چندانی هم بر عمر باتری ندارد.

سامسونگ بالاخره قابلیت‌ شارژ سریع خود را با ۴۵ وات سازگار کرده که افزایشی چشمگیر نسبت به شارژرهای ۱۵ واتی است که قبلاً به استفاده از آن‌ها عادت داشتیم. با این حال، درون جعبه دستگاه یک شارژر ۲۵ واتی قرار گرفته که باز هم برای عموم مردم بهبودی قابل توجه به ارمغان خواهد آورد. با شارژر ۲۵ واتی، شارژ باتری از صفر درصد تا ۱۰۰ درصد، حدوداً ۷۰ دقیقه زمان‌ می‌برد.

شارژر ۴۵ واتی که به صورت جداگانه فروخته می‌شود، با وعده شارژ کامل گلکسی نوت 10 پلاس شما در عرض تنها ۳۰ دقیقه به بازار آمده و این ویژگی، باز هم یک قابلیت انحصاری مدل پلاس به شمار می‌رود که مشابه‌اش را روی گلکسی نوت 10 معمولی پیدا نخواهید کرد. این شارژر جداگانه ۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

شارژ وایرلس هم تا ۱۵ وات بهبود یافته که خبری خوب است؛ زیرا محدودیت ۱۲ واتی تکنولوژی «شارژ سریع وایرلس 2.0» روی گلکسی اس 10 آنقدرها هم سریع به نظر نمی‌رسید. اما اگر قبلاً Wireless Charger Pads Duo را با بیشینه ۱۲ وات تهیه کرده‌اید، حالا برای دستیابی به سرعت بیشتر مجبور به خرید مدل جدید و ۱۵ واتی آن خواهید بود.

رابط کاربری

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • رابط کاربری One UI سامسونگ، دسترسی به منوها را روی چنین موبایل بزرگی تسهیل می‌کند
  • سامسونگ دکس بدون داک کار می‌کند فقط کافیست نوت 10 پلاس را با USB-C به یک لپتاپ متصل کنید
  • «بیکسبی جدید» همان هوش مصنوعی سابق است که در درک دستورات ما مشکل دارد

نرم‌افزار سامسونگ در گلکسی نوت 10 پلاس از نو طراحی شده تا منطقاً سازگاری بیشتری با این موبایل بلندقامت داشته باشد. همه‌چیز در منوهای سیستم به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند و اپلیکیشن دوربین دستگاه جزو بهترین نرم‌افزارهای آن است که به هیچ وجه احساس بیش از حد پیچیده بودن منتقل نمی‌کند.

رابط کاربری تر و تمیز One UI اکثر گزینه‌های ناوبری را در نیمه پایینی نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس جای داده است و با انگشت شست به آن‌ها دسترسی سریع دارید. همه‌چیز در دستگاه با ساختاری عالی قرار گرفته. اما وقتی درباره نرم‌افزار سامسونگ، فراتر از آنچه روی موبایل به نمایش در می‌آید صحبت کنیم، دیگر چنین چیزی مصداق ندارد.

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

سامسونگ دکس حالا تجربه‌ای از کار با دسکتاپ را بدون نیاز به یک داک اکسترنال ارائه می‌کند و فقط کافیست موبایل‌تان را از طریق USB-C به یک کامپیوتر شخصی یا مک متصل کنید. علاوه بر این شاهد یک حالت جدید به نام Link to Windows هستیم که برای دریافت نوتیفیکیشن‌ها و پیغام‌ها روی کامپیوترهای شخصی کاربرد دارد. تمام این‌ها می‌توانست بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشد، فقط اگر کارکرد درگ اند دراپ درنرم‌افزار سامسونگ به اندازه فعلی باگ نداشت.

آنچه بیشتر از همه ما را آزار می‌دهد این‌است: اپلیکیشن‌های مهم، مانند Samsung Notes دارای ورژن خوبی برای حالت دسکتاپ نیستند. اگر ما چیزی بنویسیم و بخواهیم آن نوشته را از موبایل به پی‌سی یا مک ببریم، هیچ راه قابل اتکایی برای انجامش وجود نخواهد داشت. اگر سامسونگ اکوسیستم قدرتمندی که اپل میان دیوایس‌هایش ساخته است را نداشته باشد، قادر به ترغیب ما به استفاده از دکس و قابلیت‌های منحصر به فردی که با خود به همراه می‌آورد نخواهد بود.

این هم یک سورپرایز دیگر: بیسکبی، هنوز هم همان بیسکبی سابق است. این دستیار صوتی همچنان به درستی متوجه نمی‌شود چه می‌گوییم. هر بار که یک موبایل جدید از سامسونگ را تست می‌کنیم، کمپانی کره‌ای می‌گوید که «با بیکسبی جدید آشنا شوید» و با این حال باز هم با همان بیکسبی کاملاً متوسط و نه‌چندان دوست‌داشتنی روبرو هستیم. هر بار.

عملکرد

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

  • یکی از سریع‌ترین موبایل‌های اندرویدی بازار، اما نه «سریع‌ترین»
  • ۱۲ گیگابایت حافظه رم برای وب‌گردی روی دسکتاپ با دکس، از کافی هم بیشتر است
  • ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی
  • درگاه کارت مایکرو SD برای افزایش حافظه داخلی (که در نوت کوچک‌تر تعبیه نشده)

همانطور که ممکن است از یک موبایل نوت جدید انتظار داشته باشید، گلکسی نوت 10 پلاس جزو سریع‌ترین موبایل‌های امروز بازار است. قطعاً، آیفون سال گذشته و چند موبایل اندرویدی دیگر اندکی سریع‌تر هستند، اما وقتی در این سطح از قدرت پردازشی صحبت می‌کنیم، آن تفاوت‌های اندک صرفاً دستاویزی برای فخرفروشی کمپانی‌های تولیدکننده موبایل هستند.

در تست‌هایمان متوجه شدیم که حافظ رم ۱۲ گیگابایتی دستگاه، برای استفاده از حالت دسکتاپ Dex از کافی هم بیشتر است و می‌توانید به راحتی و با باز کردن چندین و چند تب در مرورگر، به وب‌گردی بپردازید. ورژن پلاس گلکسی نوت 10 همراه با ۱۲ گیگابایت رم عرضه شده که به مراتب از رم 8 گیگابایتی نوت 10 معمولی بیشتر است. اما در هر صورت هر دو موبایل بسیار سریع هستند. در تست بنچمارک Geekbench، به امتیاز ۱۰۸۴۹ در تست چند هسته‌ای دست پیدا کردیم.

هر دو موبایل گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به یکی از دو چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ یا اگزینوس ۹۸۲۵ مجهز شده‌اند که این تفاوت، بستگی به منطقه زندگی شما دارد. سامسونگ تمایلی به استفاده از چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس که در Asus ROG Phone 2 یافت می‌شود و بر گیمینگ تمرکز بیشتری دارد نشان نداده، اما نوت 10 پلاس همراه با سیستم خنک‌کننده از راه می‌رسد که به راحتی از پس سنگین‌ترین بازی‌های سه‌بعدی روز برمی‌آید.

یک مزیت دیگر که در انحصار مدل پلاس باقی مانده این است: این ورژن همراه با درگاه کارت‌های حافظه مایکرو SD از راه می‌رسد که امکان افزایش حافظه داخلی را مهیا می‌کند. این موضوع درباره هر دو مدل ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی مصداق دارد.

گلکسی نوت 10 پلاس برای چه افرادی ساخته شده؟

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

افرادی که روی موبایل ویدیو تماشا می‌کنند

با از راه رسیدن سرویس‌های استریم محتوا، دیگر چندان غیر رایج نیست که مردم در طول روز روی موبایل خود فیلم، ویدیوهای یوتوبی و استوری‌های ایسنتاگرامی تماشا کنند. اگر شما هم یکی از همین افراد هستید، نمایشگر ۶.۸ اینچی تجربه‌ای بسیار درگیرکننده برایتان رقم خواهد زد

افرادی که به وفور سلفی می‌گیرند

گلکسی نوت 10 پلاس بهترین دوربین سلفی را دارد؛ به این خاطر که استفاده از سیستم شاتر کنترل از راه دور S Pen و فیلترهای فوکوس زنده مانند Color Point و Big Circles جذابیت بسیار زیادی دارد.

افرادی که عاشق نوت‌برداری هستند

استایلوس S Pen دقیقاً برای افرادی ساخته شده که عاشق نوت‌برداری و طراحی هستند. قابلیت‌های از راه دور این قلم بسیار جذاب ظاهر می‌شوند اما در هسته، بهترین کاربرد قلم سامسونگ در یادداشت برداری ظاهر می‌شود.

افرادی که موبایلی با قیمت معقول می‌خواهند

موبایل‌های زیادی با نصف قیمت گلکسی نوت 10 پلاس وجود دارند که بسیار از همان قابلیت‌ها را در کنار نمایشگری بزرگ ارائه می‌دهند. بنابراین اگر بودجه محدودی دارید و کاربردی برای S Pen یا ۵ دوربین دستگاه نمی‌یابید، گلکسی نوت 10 پلاس آنقدرها هم برایتان باارزش ظاهر نمی‌شود.

افرادی که موبایلی با کارکرد تک‌دستی می‌خواهند

با اینکه شدیداً عاشق پنل شیشه‌ای پشتی دستگاه هستیم، مواد و ابعاد به کار گرفته شده در گلکسی نوت 10 پلاس برای افرادی که دستانشان عرق می‌کند بسیار دردسرساز خواد بود. این دستگاه به انگشت شست شما تا حد رگ به رگ شدن فشار می‌آورد!

بررسی تخصصی گلکسی نوت 10 پلاس

افرادی که بهترین تصویربرداری با دوربین اصلی را می‌خواهند

سامسونگ یک بار دیگر تجربه‌ای محشر از کار با دوربین فراهم آورده و نمود این موضوع به خوبی در ۵ دوربین دستگاه و اپلیکیشن مخصوصش دیده می‌شود. اما دوربین اصلی دستگاه همیشه عملکردی به خوبی پیکسل 3 گوگل ندارد؛ خصوصاً در شرایط کم‌نور.

ثبت نظر

*
*