• ۱۴ اپلیکیشن برتر برای تدوین ویدیو روی اندروید و iOS

    • 4 تعداد لایک

۱۴ اپلیکیشن برتر برای تدوین ویدیو روی اندروید و iOS

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1401/06/30 چهارشنبه 30 شهریور 1401
    • |
    • زمان مطالعه 8 دقیقه
    • |
    • 929 بار بازدید شده
    • 4 تعداد لایک

هیچکس نمی‌تواند این را انکار کند که مخاطبان امروزی بیشتر از هر زمان دیگر به محتویات ویدیویی توجه نشان می‌دهند و این دست از محتویات به خصوص برای پرومد محصولات مختلف و همینطور بهبود عملکرد در شبکه‌های اجتماعی ضروری به حساب می‌آیند.

درحالی که نشستن پشت کامپیوتر یا لپ‌تاپ، چسباندن ویدیوهای مختلف به یکدیگر و ساخت یک کلیپ ویدیویی ارزشمند کاری دشوار به حساب می‌آید، خوشبختانه اکنون انبوهی از اپلیکیشن‌های رایگان یا ارزان‌قیمت برای موبایل‌های هوشمند داریم که به شما در ادیت و ساخت ویدیوهایی حرفه‌ای یاری می‌رسانند.

در این مقاله قصد داریم ۲۰ مورد از بهترین اپلیکیشن‌های تدوین ویدیو که اکنون برای دو سیستم عامل اندروید و iOS یافت می‌شوند را معرفی کنیم. هدف از نگارش این مطلب این بوده که اپلیکیشن‌های مختلف برای نیازهای مختلف را از نظر رد کنیم و به این ترتیب دیگر مجبور به گشت‌وگذار طولانی‌مدت در اپ استور اپل یا گوگل پلی نخواهید بود.

نکته‌ای که در پایان باید به آن اشاره کرد اینست که مقاله به دو بخش تقسیم شده. در بخش نخست به معرفی بهترین اپلیکیشن‌های رایگان می‌پردازیم و از جایی به بعد، به سراغ اپلیکیشن‌های پولی می‌رویم. بنابراین مهم است که پیش از پرداخت پول بابت اپلیکیشن‌های پایانی، چندین مورد از نمونه‌های رایگان را تست کنید.

 

Quik App

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: قابلیت‌های ویرایش خودکار

معایب: برخی کاربران ممکن است خواستار کنترل بیشتر بر ویژگی‌های تدوین باشند

مناسب برای: تدوین سریع ویدیو

Quik App یک اپلیکیشن تدوین ویدیوی رایگان است که توسط سازندگان دوربین‌های معروف GoPro توسعه یافته.

این اپلیکیشن قرار است سرعت پروسه تدوین را بالاتر ببرد تا در چند دقیقه قادر به ضبط، ادیت و انتشار ویدیوهای معرکه باشید. به همین خاطر، شاهد جزییات کمتری نسبت به اپلیکیشن خواهر Quik، یعنی Splice هستیم. اما برخلاف Splice، اپلیکیشن مورد اشاره روی اندروید هم در دسترس قرار گرفته است.

از کارهایی که Quik می‌تواند به صورت خودکار انجام دهد حسابی غافلگیر خواهید شد. این اپلیکیشن به دنبال لحظات عالی در ویدیوهای شما می‌گردد، به صورت خودکار آن را برش زده و تدوین می‌کند و حتی قادر به افزودن ترنزیشن است. با این همه، اگر به دنبال کنترل بیشتر بر ادیت‌های ویدیویی خود باشید، می‌توانید به صورت دستی هم وارد عمل شوید.

در مجموع اگر به دنبال اپلیکیشنی می‌گردید که به شما اجازه می‌دهد با سرعت بسیار بالا به تدوین ویدیوهای معرکه بپردازید، Quik دقیقا برای شما ساخته شده.

 

Adobe Premiere Rush

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: استفاده آسان، قابلیت اکسپورت سریع فایل‌ها، پشتیبانی از چند پلتفرم

معایب: نبود برخی قابلیت‌های کلیدی مانند تمپلیت استوری‌برد

مناسب برای: یوتیوبرهایی که می‌خواهند در هرجایی ویدیوهای خلاقانه بسازند

Adobe Premiere Rush یک اپلیکیشن تدوین ویدیوی بسیار محبوب است. این اپلیکیشن بسیاری از المان‌های کلیدی خود را از سه نرم‌افزار Premiere Pro ،Audition و After Effect قرض گرفته که همگی برخی از قدرتمندترین ابزارهای موجود در دنیای تدوین ویدیو به حساب می‌آیند.

با نرم‌افزار شرکت ادوبی قادر به تنظیم سرعت، برش زدن ویدیوها، ساخت افکت‌های زوم و بهبود چیزهایی مانند رنگ هستید. اگر هم اندکی احساس خلاقیت کردید، Rush از لایه‌های انیمیشنی و متون پشتیبانی می‌کند تا ویدیو را آنطور که خود دوست دارید شخصی‌سازی کنید.

یکی از بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن، پشتیبانی از چندین ترک ویدیویی است. این به شما اجازه می‌دهد که به سراغ افکت‌های ویدیویی باحال مانند اسپلیت ویدیو یا تصویر در تصویر بروید. افزون بر این‌ها، به آسانی قادر به تنظیم نسبت ابعاد دلخواه هستید و مثلا می‌توانید به سراغ نسبت‌های ابعاد ۴:۵، مربع و پرتره بروید و یک ویدیو را برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌سازی کنید. Rush ابعاد تمام ویدیوهای موجود در یک سکانس را به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند و این قابلیتی عالی برای تولید محتوا برای اینستاگرام، تیک‌تاک و اینستاگرام به حساب می‌آید.

بعد از پشت سر گذاشتن فرایند تدوین، می‌توانید یک تصویر بندانگشتی به آن‌ اضافه کنید، محتوای خود را زمان‌بندی کنید و به صورت مستقیم از درون اپلیکیشن، به انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازید. Adobe Premiere Rush به صورت کاملا رایگان عرضه شده، اما یک ورژن پریمیوم هم دارد که با خرید آن به قابلیت‌هایی اضافه مانند فریم‌سازی خودکار، بالانس صدا و اکسپورت ویدیوی 4K دست پیدا می‌کنید.

InShot

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: انبوهی از قابلیت‌های مختلف درون یک اپلیکیشن

معایب: در ورژن رایگان باید با واترمارک و تبلیغات سر و کله بزنید

مناسب برای: ساخت ویدیوها، کلاژها و تصاویر ساده

اپلیکیشن InShot یک پکیج تمام و کمال برای تدوین محتوای بصری است. با این اپلیکیشن می‌توانید به ساخت ویدیو، ادیت تصویر و همینطور ساخت کلاژهای تصویری مشغول شوید.

انبوهی از ابزارهای مختلف هم درون اپلیکیشن یافت می‌شوند. می‌توانید ویدیوها را برش بزنید، سرعت ویدیو را تغییر دهید و فیلتر، موزیک و متن به آن اضافه کنید. به همین ترتیب می‌توانید ویدیوها را بچرخانید که قابلیتی کارآمد است و در اپلیکیشن‌های زیادی یافت نمی‌شود.

نقطه ضعف InShot اینست که برای حذف کردن تبلیغات درون اپلیکیشن و همینطور واترمارکی که به ویدیوها اضافه می‌شود باید ۲.۹۹ دلار بپردازید. با این وجود، InShot رابط کاربری بسیار خوش‌دستی دارد و هرآنچه ممکن است هنگام تدوین نیاز داشته باشید را در خود جای داده. این اپلیکیشن برای تولیدکنندگانی که می‌خواهند به شکلی بی‌دردسر ویدیوهای باکیفیت بسازند بی‌نظیر است.

 

KineMaster

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: قابلیت‌ها و رابط کاربری معرکه

معایب: واترمارک شدن ویدیوها در ورژن رایگان، اشتراک ماهانه برای ورژن پریمیوم

مناسب برای: تدوین‌گرهای حرفه‌ای ویدیو روی پلتفرم اندروید

رابط کاربری بسیار نوآورانه و خوش‌دست KineMaster باعث می‌شود تدوین ویدیو روی موبایل، تجربه‌ای بسیار آسان و جذاب باشد. در واقع آسان‌ترین حالت ممکن.

این اپلیکیشن درست مانند اکثر برنامه‌های تدوین ویدیویی که روی کامپیوترهای دسکتاپ می‌یابید، امکان ادیت چندین کلیپ و متصل کردن آن‌ها به یکدیگر را فراهم می‌آورد. علاوه بر این قادر به افزودن افکت‌ها، متون و موزیک‌های مختلف به ویدیوی خود هستید. از یک سو امکان ضبط صدا درون اپلیکیشن و افزودن به ویدیو مهیا شده و از طرف دیگر در فروشگاه KineMaster Asset می‌توانید انبوهی از موزیک‌ها و افکت‌های صوتی جذاب را بیابید.

اصلی‌ترین نقطه ضعف اپلیکیشن اینست که در ورژن رایگان آن، ویدیوهایتان همراه با یک واترمارک اکسپورت می‌شوند. و اشتراک ماهانه ۴.۹۹ دلار هم رقمی بالاتر از آن چیزیست که دیگر اپلیکیشن‌های تدوین ویدیو از شما طلب می‌کنند. اما حتی با این وجود، مقادیری غافلگیرکننده از قابلیت‌های مختلف را درون KineMaster خواهید یافت و این باعث می‌شود اپلیکیشن گزینه‌ای مناسب برای تدوینگرهای حرفه‌ای باشد.

 

WeVideo

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: قابلیت‌ها و کارکردهای معرکه و پریمیوم

معایب: نسخه رایگان اپلیکیشن بیشتر از اینکه ورژنی رایگان باشد، ورژنی آزمایشی است

مناسب برای: کسب‌وکارهایی که می‌خواهند ویدیوهای خود در شبکه‌های اجتماعی را به سطوح تازه ببرند

وقتی صحبت از اپلیکیشن‌های تدوین ویدیوی مبتنی بر فضای ابری باشد، خیلی ساده هیچ گزینه‌ای بهتر از WeVideo نخواهید یافت. این یعنی نرم‌افزار مورد اشاره به صورت کاملا آنلاین کار می‌کند و نیازی به فضای ذخیره‌سازی یا قدرت پردازشی دیوایس شما ندارد.

و این اپلیکیشن واقعا عالی از آب درآمده است – البته اگر مایل به پرداخت هزینه در ازای ورژن‌های پریمیومش باشید. ورژن رایگان WeVideo همراه با تمام قابلیت‌های بنیادین از راه می‌رسد تا بتوانید آن‌ها را تست کنید. به این ترتیب می‌توانید ویدیوها را برش بزنید، به آن‌ها فیلتر اضافه کنید، به انتخاب موسیقی از لایبرری داخلی اپلیکیشن بپردازید و کارهایی از این دست.

با این همه تنها ۱۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری برای ادیت‌های ویدیویی در اختیارتان قرار می‌گیرد و ورژن رایگان یک واترمارک هم روی ویدیوهایتان می‌چسابند. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر از یک ویدیو را تدوین کنید، نیازمند ارتقا به ورژن پریمیوم خواهید بود.  اگر حاضر به چنین کاری شدید، می‌توانید منتظر قابلیت‌های عالی و پیشرفته در ورژن پریمیوم WeVideo باشید. از جمله این‌ها می‌توان به یک لایبرری موسیقی شامل انبوهی موزیک لایسنس شده و امکان اشتراک‌گذاری ویدیوها با رزولوشن 4K Ultra HD اشاره کرد.

PicPlayPost

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: قابلیت کلاژ ویدیویی

معایب: نیاز به ارتقا برای دسترسی یافتن به بهترین قابلیت‌ها، ساده بودن قابلیت‌های ادیت ویدیو

مناسب برای: اینفلوئنسرهایی که مهارت لازم برای ساخت کلاژ ویدیویی را دارند

PicPlayPost یک اپلیکیشن تدوین ویدیوی ساده برای اندروید و iOS است که امکان ساخت کلاژهای ویدیویی را برایتان فراهم می‌آورد. این قابلیت به صورت خاص به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند به داستان‌سرایی از طریق ویدیو کلیپی متفاوت بپردازند.

برای مثال می‌توانید در چنین کلاژی، به نمایش حرکات ورزشی بپردازید. در یک ویدیو حرکت مورد نظر را نشان می‌دهید و در ویدیوی دیگر به صورت همزمان شرایط را توصیف می‌کنید. برای دسترسی یافتن یافتن به این قابلیت معرکه اما باید ورژن پریمیوم اپلیکیشن را بخرید که در قالب اشتراک ماهانه ارائه می‌شود.

از سوی دیگر امکان برش زدن کلیپ‌ها، افزودن موزیک و همینطور ویرایش رنگ و شکل و ابعاد فریم کلاژ هم مهیا شده است.

 

Horizon

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: استفاده بسیار آسان، افقی باقی نگه داشتن ویدیوها

معایب: ورژن اندروید به اندازه ورژن iOS پیشرفته نیست، بسته به نیازهایتان ممکن است خرید درون برنامه‌ای ضروری باشد

مناسب برای: ضبط همیشگی فیلم‌ها به صورت افقی

گاهی از اوقات وقتی می‌خواهیم فورا از یک لحظه خاص فیلم‌برداری کنیم، افقی باقی نگه داشتن دوربین ممکن است تبدیل به کاری دشوار شود. Horizon اپلیکیشنی ساده است که در صدد حل این مشکل برآمده است و به کاربران اجازه می‌دهد فارغ از اینکه موبایل را در چه وضعیتی در دست گرفته‌اند، همواره به ضبط ویدیوهای افقی بپردازند.

اگرچه این اپلیکیشن ابزارهای ویرایش چندانی در اختیارتان نمی‌گذارد، اما اگر به صورت مداوم به ضبط ویدیو می‌پردازید و نیاز دارید محتویات همواره افقی باقی بمانند، بهتر است که همین حالا به دانلود Horizon بپردازید.

 

Video Shop

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: ترکیب کردن چند ویدیو با یکدیگر

معایب: در هر لحظه امکان استفاده از تنها یک صوت وجود دارد

مناسب برای: ویدیوهای سرگرم‌کننده یوتیوبی

Video Shop یک اپلیکیشن تدوین ویدیویی معرکه برای اندروید و iOS است که می‌توانید هم برای مصارف شخصی و هم مصارف حرفه‌ای به استفاده از آن بپردازید. ویدیوها با سهولت هرچه تمام‌تر برش می‌خورند، می‌توانید سرعت را کم زیاد کنید و حتی به ادغام چندین کلیپ درون یک کلیپ واحد بپردازید.

به عنوان یک تدوینگر ویدیوی خوش‌دست و کوچک برای اندروید و iOS، این اپلیکیشن به درد افرادی می‌خورد که می‌خواهند با سرعت هرچه تمام‌تر به ادیت ویدیو، افزودن فیلتر، افزودن افکت صوتی و چیزهایی از این دست بپردازند.

از دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن می‌توان به امکان افزودن متن، افزودن ساندترک به ویدیو، فیلترهای بهبود دهنده تصویر و ترنزیشن‌های انیمیشنی اشاره کرد. با دسترسی یافتن به تمام این قابلیت‌ها، بعید است که نیازی به هیچ اپلیکیشن دیگری برای ادیت ویدیوهایتان داشته باشید.

VivaVideo


در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: بیش از ۲۰۰ فیلتر ویدیویی

معایب: واترمارک شدن ویدیوها در ورژن رایگان

مناسب برای: ساخت ویدیوهای داستان‌‌محور حرفه‌ای در تنها چند گام

VivaVideo اپلیکیشنی بسیار محبوب برای تدوین ویدیو است که به صورت خاص به درد ساخت کلیپ‌های کوتاه برای شبکه‌های اجتماعی می‌خورد. می‌توانید از استایل تدوین استوری‌برد این اپلیکیشن برای بارگذاری، تدوین، برش زدن و ادغام کلیپ‌های خود استفاده کنید. اساسا تدوین ویدیو با این اپلیکیشن مثل آب خوردن می‌ماند.

با بیش از ۲۰۰ فیلتر ویدیوی، اینپوت متنی و پشتیبانی از اسلو موشن یا فست موشن، جای تعجب ندارد که VivaVideo در سال ۲۰۱۹ به عنوان «بهترین اپلیکیشن تدوین ویدیوی رایگان» از سوی بلاگرهای اندرویدی انتخاب شد. VivaVideo یک ورژن رایگان با واترمارک و محدودیت زمانی دارد و ورژن پرو می‌تواند بین ۰.۹۹ الی ۳۲.۹۹ دلار هزینه روی دست‌تان بگذارد.

VideoShow

در دسترس روی اندروید و iOS

مزایا: استفاده بسیار آسان به خصوص برای تازه‌کاران

معایب: واترمارک در ورژن رایگان اپلیکیشن

مناسب برای: ویدیوهای سریع و ساده

VideoShow بهترین تدوینگر ویدیوی در دسترس روی اندروید و iOS برای ساخت ویدیو یا اسلایدشوهایی است که شامل تصویر، موزیک و افکت‌های صوتی می‌شوند. با استفاده از افکت‌ها، گیف‌ها، استیکرها، فیلترها، ترنزیشن‌ها و ساند‌افکت‌های داخلی و همینطور قابلیت دوبله همزمان، ساخت ویدیوهای ولاگ هیچوقت اینقدر آسان نبوده است.

این اپلیکیشن انبوهی فلیتر سازگار با ترندهای روز نیز دارد که باعث می‌شوند ولاگ‌ها و تصاویر شما بسیار زیبا به نظر برسند. ضمنا می‌توانید به نقاشی روی ویدیوها بپردازید تا مخاطبان را با محتوای خود درگیر کنید یا به سوالات احتمالی آن‌ها پاسخ دهید.

 

Splice App

در دسترس تنها روی iOS

مزایا: رابط کاربری ساده و آسان

معایب: تنها در دسترس روی iOS

مناسب برای: ادیت چندین کلیپ به صورت همزمان و در کنار یکدیگر

Splice App یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تدوین ویدیویی است که در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار گرفته است. این اپلیکیشن که توسط سازندگان گوپرو طراحی و منتشر شده، به خاطر رابط کاربری ساده و نوآورانه‌اش روند یادگیری را بسیار آسان می‌کند.

همانطور که از نام اپلیکیشن پیداست، می‌توانید کلیپ‌های ویدیویی مختلف را به یکدیگر بچسبانید، آن هم با تنها چند گام ساده و در نهایت نتیجه‌ای بسیار زیبا گیرتان می‌آید. این اپلیکیشن امکان برش زدن و ادیت کلیپ‌های مختلف را در ویدیوی شما مهیا کرده و ترنزیشن‌ها را هم می‌توانید به دلخواه خودتان شخصی‌سازی کنید.

Splice حتی یک لایبرری بزرگ از موسیقی‌های مختلف دارد و بنابراین می‌توانید فورا با انتخاب یک موسیقی درست، شکلی حرفه‌ای به ویدیوهای خود ببخشید.

 

iMovie

در دسترس تنها روی iOS

مزایا: یادگیری کار با اپلیکیشن بسیار آسان است

معایب: تدوینگرهای باتجربه با محدودیت‌های زیادی مواجه می‌شوند

مناسب برای: آن دسته از کاربران آیفون و آیپد که در ادیت ویدیو تازه‌کار هستند

iMovie هم یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تدوین ویدیوی بسیار محبوب در این لیست است. آیا iMovie به صورت رایگان عرضه شده؟ بله، این اپلیکیشن ۱۰۰ درصد رایگان است. اما خبر ناراحت‌کننده اینست که مثل تمام نرم‌افزارهای اپل، تنها در دسترس کاربران سیستم عامل iOS قرار دارد.

استفاده از این تدوینگر ویدیو حقیقتا آسان و جذاب است. رابط کاربری اپلیکیشن کاملا بر محوریت درگ و دراپ طراحی شده و بنابراین با کمترین دردسر می‌توان به پیچیده‌ترین نیازها رسیدگی کرد.

iMovie تمام قابلیت‌های بنیادینی که برای تدوین ویدیو روی آیفون یا آیپد به آن‌ها نیاز خواهید داشت را در خود جای داده. می‌توانید کلیپ‌ها را برش بزنید، موزیک اضافه کنید، به ضبط صدا بپردازد و فیلترهای مختلف را به کار بگیرید. یک لایبرری غنی از ترنزیشن‌های از پیش آماده وجود دارد و پشتیبانی از رزولوشن 4K هم امکان‌پذیر شده است.

اگر تجربه چندانی در تدوین ویدیو ندارید، اپلیکیشن iMovie اپل یک نقطه شروع معرکه خواهد بود. اما به محض اینکه از ویژگی‌های مختلف سر در آوردید، احتمالا دلتان بخواهد به سراغ یک اپلیکیشن تدوین ویدیوی دیگر بروید که قابلیت‌های بیشتری در خود جای داده باشد.

LumaFusion

تنها در دسترس روی iOS

مزایا: دسترسی به انبوهی ویدیوی آموزشی برای پیشرفته شدن

معایب: امکان همگام‌سازی میان دیوایس‌ها از طریق iCloud مهیا نیست

مناسب برای: متخصصینی که اپلیکیشنی قدرتمند برای تدوین ویدیو روی آیفون می‌خواهند

LumaFusion ادیتوری با قابلیت پشتیبانی از چندین ترک ویدیویی است که می‌تواند برای هرکسی، از ژورنالیست‌ها و فیلم‌سازی گرفته تا تولیدکنندگان ویدیویی که می‌خواهند داستان‌هایی جذاب روایت کنند کارآمد باشد.

این اپلیکیشن تدوین ویدیوی حرفه‌ای، بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین نمونه‌های موجود روی دیوایس‌های آیفون به حساب می‌آید. وب‌سایت معتبر MacWorld اپلیکیشن LumaFusion را «یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که با انتظارات همگام می‌ماند» توصیف کرده و دلیلش این بوده که نرم‌افزار همراه با انبوهی از قابلیت از راه می‌رسد و در عین حال رابط کاربری بسیار ساده و خوش‌دستی دارد.

این اپلیکیشن توسط خالقین اپلیکیشن Pinnacle Studio طراحی شده که یک تکنولوژی پیشرفته در ادیت فیلم‌های هالیوودی است. بنابراین می‌تواند خیال‌تان راحت باشد که توسعه‌دهندگان LumaFusion کار خود را به خوبی بلدند.

Filmmaker Pro

در دسترس تنها روی iOS

مزایا: پشتیبانی از کلیپ‌ها، ترک‌های صوتی و لایه‌های متنی نامحدود

معایب: وجود واترمارک در ویدیوهایی که با ورژن رایگان تدوین می‌شوند

مناسب برای: آن‌هایی که به دنبال کنترل حداکثری بر روند تدوین روی iOS می‌گردند

Filmmaker Pro به کاربران اجازه می‌دهد که به متعلقات زیرین در پروژه‌ها دسترسی یابند تا به آسانی قادر به مدیریت، اشتراک‌گذاری یا اکسپورت گرفتن از کلیپ‌های مجزا باشند.

به عنوان اپلیکیشن تدوین ویدیویی که فنی‌تر از بسیاری از گزینه‌های دیگر ظاهر می‌شود، با Filmmaker Pro می‌توانید گرادینت رنگی، بالانس رنگ سفید، اشباع رنگی و کنتراست ویدیوهای خودتان را تنظیم کنید.

بسیاری از قابلیت‌های اپلیکیشن به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند، اما در ازای ۱۹.۹۹ یا ۵.۹۹ دلار در ماه، می‌توانید تمام قابلیت‌ها را آزاد کنید: از جمله مد دستی برای کنترل تمام پروسه ویرایش ویدیو.

ثبت نظر

*
*