• بهترین ربات‌های جاروبی که همین حالا می‌توانید بخرید

    • 7 تعداد لایک

بهترین ربات‌های جاروبی که همین حالا می‌توانید بخرید

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1399/10/23 ﺳﻪشنبه 23 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 4 دقیقه
    • |
    • 2472 بار بازدید شده
    • 7 تعداد لایک

یک خبر خوب برایتان داریم. چند سالی است که از عرضه ربات‌های جاروب می‌گذرد و این دیوایس‌ها حالا نه‌تنها ارزان‌قیمت‌تر و بهینه‌تر ظاهر می‌شوند، بلکه با مهارت بسیار بیشتری منزل شما را تمیز می‌کنند. بنابراین دیگر با محصولی برای مشتریان عاشق تکنولوژی یا آن‌ها که به دنبال اجناس لوکس می‌گردند طرف نیستیم. البته باید در نظر داشت که حتی بهترین ربات‌های جاروب‌ هم شما را از جارو برقی‌های معمولی بی‌نیاز نمی‌کنند. اما اگر به صورت روزانه و مداوم به استفاده از آن‌ها بپردازید، در واقع راهی موثر برای زدودن گرد و خاک و آشغال‌های ریز از روی فرش و زمین خانه یافته‌اید.

در یکی دو سال اخیر، استانداردهای ربات‌های جاروب به شکلی استثنایی بهبود یافته‌اند و اگر یکی از این محصولات را این روزها تهیه کنید، از عملکردشان حیرت‌زده می‌شوید. اما سوال اصلی اینست که کدام ربات جاروب بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته و برای منزل شما بهتر است؟

بهترین ربات جاروب چیست؟

با توجه به تعدد گزینه‌های موجود در بازار که در رنج قیمتی بسیار گسترده از راه می‌رسند، پاسخ دادن به این سوال کار آسانی نیست. گران‌قیمت‌ترین ربات‌های جاروب کنونی iRobot Roomba i7+ و Roomba s9+ هستند و بهترین عملکرد را با خود به ارمغان می‌آورند. اما در عین حال می‌توانید اندکی در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و به سراغ مدل‌های عادی Roomba i7 و Roomba S9 بروید که اساسا همان محصول هستند اما بدون قابلیت تخلیه خودکار مخزن از راه می‌رسند.

اما اگر بیخیال گران‌قیمت‌ترین محصول ممکن شویم و در عوض به سراغ مقرون به صرفه‌ترین برویم، احتمالا بهترین گزینه برای اکثر مردم، ربات‌های جدیدی باشند که اخیرا سر از اروپای شرقی درآورنده‌اند. از جمله بهترین ربات‌ها می‌توان به S6 MaxV اشاره کرد. این ربات با سیستم مسیریابی معرکه و امکان ممانعت از برخورد با موانع موجود در خانه، سرعت بالا و بهینگی فراوان در کار زباله‌روبی، عملا بهترین جایگزین برای ربات‌های Roomba به حساب می‌آید و با قیمت کمتری نیز به دست‌تان می‌رسد.

چطور بهترین ربات جاروب را بیابیم؟

تمام ربات‌هایی که در این لیست معرفی کرده‌ایم همراه با ایستگاه شارژ از راه می‌رسند و بعد از تمیز کردن خانه و اتمام باتری، به صورت خودکار به ایستگاه شارژ بازمی‌گردند. سپس همین فرآیند آنقدر تکرار می‌شود تا تمام نقاط خانه به صورت کامل رباله‌روبی شده باشد. باز هم باید تاکید کرد که مدل‌های جدیدتر با مهارت بیشتری به تمیز کردن خانه و برداشتن زباله‌هایی که ابعاد متوسط دارند می‌پردازند. اما حواستان باشد که امکان بالا رفتن از پله وجود ندارد.

از سوی دیگر، می‌توانید این ربات‌ها را از ایستگاه‌های شارژشان دور کنید، درون یک اتاق قرارشان دهید و درب را ببندید تا تنها به تمیز کردن آن نقطه از خانه بپردازند. البته در این صورت دیگر امکان بازگشت به ایستگاه وجود ندارد و ربات از محل دقیق آن باخبر نخواهید بود. با این همه، بهترین و تازه‌ترین ربات‌ها نه‌تنها نقشه‌ای دقیق از خانه شما می‌سازند، بلکه به شما اجازه می‌دهند که تعیین کنید می‌خواهید دقیقا کدام نقطه از منزل تمیز شود.

مسیریابی با مجموعه‌ای از سنسورها، لیزرها و در برخی از موارد، دوربین‌ها صورت می‌گیرد. استفاده از دوربین آخرین تکنولوژی موجود در این ربات‌های جاروب به حساب می‌آید، اما لزوما قرار نیست شاهد عملکردی بهتر از سنسورها یا اسکن لیزری باشید. همانطور که می‌توانید تصور کنید، رباتی که مسیر خود را با نگاه کردن به «بالا» از طریق دوربین می‌یابد، هنگام رفتن زیر مبل یا وسایل مشابه به مشکل خواهد خورد. بنابراین سنسورها در بخش پایینی و رو به زمین تعبیه شده‌اند تا هم از این مشکل جلوگیری شود، هم ربات‌ها هنگام نزدیک شدن به پله‌ها، پایین نیفتند.

اگر به فکر خرید یکی از این ربات‌های جاروب افتاده باشید، چند قانونی کلی باید مد نظرتان باشد: نخست اینکه هیچوقت از این ربات‌ها مثل یک جارو برقی عادی استفاده نکنید. برای تمیز کردن خانه، نباید تنها یک بار در هفته ربات را به کار بیندازید. ربات‌های جاروب زمانی به بهینه‌ترین شکل ممکن عمل می‌کنند که به صورت مداوم مشغول به کار باشند و به خوبی برادرهای بزرگ‌تر خود آشغال‌ها را جمع نمی‌کنند. حتی اگر به خوبی آن‌ها کار کنند نیز، مخازن کوچک‌شان فضای چندانی ندارد.

اما نکته خوب اینست که این‌ها «ربات» هستند. بنابراین می‌توانید آن‌ها را به تمیز کردن خانه به صورت روزانه مجبور کنید و هیچ شکایتی به گوشتان نخواهد رسید! حتی اگر دوست داشتید، بیشتر از یک بار در روز. فقط باید یادتان باشد که مخازن آن‌ها را حدودا هر دو روز یک‌بار تخلیه کنید.

از سوی دیگر، ربات‌های جاروب بیشتر به درد خانه‌هایی می‌خورند که اثاث چندانی در آن‌ها قرار نگرفته باشد. اگر خانه‌تان پر از لوازم مختلف باشد و بسیار شلوغ،‌ ربات برای یافتن مسیر خود میان تمام اثاث بسیار تقلا خواهد کرد. و در این صورت اپلیکیشن مخصوص دستگاه روی موبایل، دائما اعلانی برایتان خواهد فرستاد که می‌گوید:‌ «ربات شما گیر کرده است».

حالا که این نکات را از نظر رد کردیم، بیایید به مرور بهترین ربات‌های جاروب بازار بپردازیم.

Roborock S6 MaxV

دلایل خرید:

·         تمیز کردن خانه به شکلی بهینه

·         نقشه‌برداری بسیار منطقی از خانه

·         عملکرد طولانی‌مدت

دلایل اجتناب:

·         توانایی ربات در تی کشیدن خانه تعریفی ندارد

·         از وای‌فای ۵ گیگاهرتز پشتیبانی نمی‌شود

درست مانند مدل قبلی و ارزان‌قیمت‌تر S5 Max، این ربات جاروب مهارت‌های مسیریابی تحسین‌برانگیز داشته و به شکلی منطقی به نقشه‌برداری محیط منزل می‌پردازد، در واقع کار را با لبه‌های خانه آغاز می‌کند و سپس به سراغ میانه‌های اتاق‌ها می‌رود. این ربات ضمنا با استفاده از یک مخزن آب ۱۴۰ میلی‌لیتری، سرامیک یا کف چوبی خانه را تی می‌کشد. اما اگر زمین خانه‌تان ترکیبی از فرش و زمین سفت باشد، برنامه‌ریزی دستگاه شکلی دشوار به خود می‌گیرد.

S6 MaxV همراه با دو دوربین در جلو از راه می‌رسد و به تکنولوژی ReactiveAI کمپانی سازنده مجهز شده که قادر به شناسایی موانع و ممانعت از برخورد با آن‌هاست. به این ترتیب، با متخصصی در حوزه مسیریابی روبه‌رو هستیم که از بزرگ‌ترین اثاث خانه تا کوچک‌ترین لوازم مانند اسباب‌بازی کودکان را شناسایی کرده و از آن‌ها دور می‌ماند.

نقطه ضعف این متد مسیریابی هوشمندانه اینست که برخی از اوقات ربات نمی‌تواند لبه‌های اجسامی مانند پایه‌های میز و صندلی را تمیز کند. در نزدیکی چنین نقاطی از خانه، ربات خیلی ساده سر جای خود می‌ایستد و هیچ تلاشی برای سر درآوردن از زیر صندلی‌ها نمی‌کند. در طرف مثبت ماجرا، می‌توانید ربات را از طریق اپلیکیشن Roborock و دوربین‌هایی که جلویش تعبیه شده‌اند پایش کنید که نه‌تنها کاری سرگرم‌کننده است، بلکه می‌تواند یک جور تدبیر امنیتی نیز به حساب آورده شود. البته اگر جور دیگری به موضوع نگاه کنیم، این کار می‌تواند به نقض حریم شخصی افراد حاضر در خانه نیز منجر شود! بنابراین اگر ما جای شما بودیم، این قابلیت را خاموش می‌کردیم.

S6 MaxV یک سیستم مکش قدرتمند با توان ۲۵۰۰ پاسکال دارد و بنابراین گزینه‌ای عالی برای زباله‌رویی روی فرش به حساب می‌آید. نقشه‌برداری روی اپلیکیشن هم عمدتا خوب از آب درآمده. البته در تست این ربات جاروب متوجه می‌شویم که عملکردش در نقشه برداری به اندازه ربات‌های iRobot قابل اتکا نیست، اما در هر صورت از وظیفه خود برمی‌آید.

افزونه تی هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای برخی از کاربران باشد، اما عملکردی آنقدرها عالی ندارد. این ربات با مخزن آب ۱۴۰ میلی‌لیتری‌اش قادر به تی کشیدن زمین سخت است، اما نتایج کار خیلی درخشان نیست. همانطور که بالاتر هم گفتیم برنامه‌ریزی آن برای تی کشیدن زمین سفت و سپس سوییچ کردن به حالت جاروب برای فرش آسان نیست و در بسیاری از مواقع هم به نظر نمی‌رسد که اصلا قادر به تشخیص فرش باشد.

اما هر چیز دیگری در این ربات جاروب معرکه از آب درآمده است، از نقشه‌برداری بسیار منطقی‌اش گرفته تا سیستم بهینه‌ای که برای تمیز کردن به کار می‌گیرد. حالا فقط کافیست Roborock مسیر iRobot را دنبال کند و مدلی مجهز به مخزنی با قابلیت تخلیه خودکار بسازد.

 

Eufy BoostIQ Robovac 30C

دلایل خرید:

·         عملکرد معرکه در ازای قیمت

·         کنترل مکش خودکار

دلایل اجتناب:

·         مهارت اندک در مسیریابی

ربات 30C شرکت Eufy که از زیرمجموعه‌های کمپانی Anker به حساب می‌آید، یک مثال دیگر از بهبودهایی است که ربات‌های جاروب طی سال‌های اخیر پشت سر گذاشته‌اند. تنها تا دو سال پیش، رباتی که کمتر از ۳۰۰ دلار قیمت داشت اساسا به‌دردنخور به حساب می‌آمد، اما محصول Eufy اکنون با چنین قیمتی عرضه می‌شود و به سختی می‌توان آن را به‌دردنخور تلقی کرد. این ربات از هیچ قابلیت هوشمندی برای شناسایی موانع استفاده نمی‌کند، اما یک بدنه پلاستیکی منعطف دارد که نقاط دردسرساز خانه را به خوبی شناسایی می‌کند. اما اگر خودتان هم اندکی دست به کار شده و نقاط شلوغ خانه را خلوت کنید، با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهید شد. ضمنا این ربات آنقدرها ظرافت به خرج نمی‌دهد و گاهی با وسایل خانه شدید برخورد می‌کند، اما اگر آن را به حال خودش رها کنید، تمام زمینی که باید تمیز شود را تحت پوشش قرار خواهد داد. ضمنا 30C به سیستم تشخص خودکار جنس کف زمین مجهز شده که قابلیتی نادر برای این رنج قیمت به حساب می‌آید.

اگر فرش‌هایی اندک عمیق در خانه داشته باشید، 30C گزینه‌ای نه‌چندان ایده‌آل برایتان به حساب می‌آید، اما اگر بیشتر خانه را زمین سفت تشکیل داده و چند فرش کوچک هم در گوشه‌ و کنارها دارید، می‌توانید در هزینه جاروب‌های هوشمند گران‌قیمت‌تر صرفه‌جویی کنید و اینطور نخواهد بود که شاهد تفاوتی معنادار باشید.

 

iRobot Roomba i7 Plus

دلایل خرید:

·         مسیریابی بسیار پیشرفته و اتاق به اتاق

·         عملکرد عالی در زباله‌روبی به عنوان یک ربات

·         مخزن غول‌آسا در مدل i7+

دلایل اجتناب:

·         بعد از رفتن زیر اثاثی مانند مبل‌ها، گم می‌شود

برای اینکه هیچ شک و شبهه‌ای باقی نباشد، این ربات جاروب در دو مدل به دست مشتریان می‌رسد. مدل پلاس Roomba i7 یک کانتینر بسیار بزرگ برای جمع‌آوری زباله‌ها دارد و از این نظر، مثل یک جارو برقی سنتی عمل می‌کند. وقتی ربات درون داک خود قرار می‌گیرد، زباله‌ها از داخل مخزن کوچک به درون مخزنی بزرگ‌تر مکش می‌شوند. ضمنا این مخزن آنقدر بزرگ است که حتی بعد از گذشت چند ماه هم کاملا پر نمی‌شود. بنابراین اگر واقعا از خالی کردن مخزل جاروب خوش‌تان می‌آید، مدل پلاس برای شما ساخته شده.

مدل Roomba i7 هم اساسا همان ربات است که بدون مخزن بزرگ‌تر به دست‌تان خواهد رسید و قیمتی کمتر هم دارد. اینکه قیمت پایین‌تر ارزشش را دارد یا خیر، به خودتان بستگی دارد. اما از این حقیقت باخبر باشید که iRobot مدت‌ها با انتقادات مشتریان مواجه بود که تخلیه مخزن ربات‌ها کاری دشوار است و برای پاسخ دادن به همین انتقادات بود که مخزن بزرگ‌تر را برای مدل پلاس تدارک دید.

در هر دو مدل، i7 عملکردی بسیار عالی در زباله‌روبی از خود نشان می‌دهد. سیستم ممانعت از برخورد با موانع عالی عمل می‌کند و مسیریابی هم به شکلی سریع و بهینه صورت می‌گیرد. در اکثر مواقع هم در یک دور کامل تمام منزل تمیز نمی‌شود و نیازی به توقف عملکرد برای شارژ دستگاه نیست.

نکته بسیار هوشمندانه راجع به i7 اینست که بعد از چند مرتبه تمیز کردن خانه، نقشه آن را در حافظه خود ذخیره می‌کند و سپس قادر به دسترسی به همین نقشه درون اپلیکیشن هستید و امکان نام‌گذاری جداگانه هر اتاق مهیا می‌شود. بعد از این، می‌توانید از i7 یا i7+ بخواهید که نقاطی مشخص از خانه را تمیز کند و کاری با دیگر نقاط نداشته باشد.

این قابلیت بسیار کارآمد از آب درآمده. البته در حقیقت همه‌چیز راجع به i7 کارآمد است و این ربات در ازای قیمت خود به شکلی بسیار معرکه عمل می‌کند. یکی از معدود مشکلات اینست که ربات هنگام تمیز کردن بخش زیرین اثاثی مانند مبل‌ها به چالش می‌خورد. i7 ارتفاعی کوتاه دارد و این یعنی می‌تواند زیر تقریبا هر چیزی در خانه برود. اما از آن‌جایی که دوربین‌ها به سمت بالا تعبیه شده‌اند، رفتن زیر چنین لوازمی می‌تواند به معنای آن باشد که ربات دیگر نمی‌داند در چه نقطه‌ای از فضا و زمان قرار دارد! البته این موضوع باعث نمی‌شود که ربات از کار بیفتد، اما گاهی خیلی طول می‌کشد تا بالاخره از محیط پیرامون خود سر در آورده و دوباره روشنایی روز را ببیند. اما اگر از این مشکل چشم‌پوشی کنید، این بهترین ربات جاروبی است که اکنون می‌توان در بازار یافت و عملکرد معرکه‌اش غافلگیرتان خواهد کرد.

 

iRobot Roomba S9+

دلایل خرید:

·         سیستم تخلیه مخزن اتوماتیک هوشمندانه

·         گزینه‌ای عالی برای آن‌ها که حیوان خانگی دارند

·         عملکرد عالی روی تمام سطوح

·         اپلیکیشن Fab

دلایل اجتناب:

·         قیمت‌گذاری نسبتا بالا

این احتمالا پیشرفته‌ترین –و گران‌قیمت‌ترین- ربات جاروبی باشد که در بازار کنونی می‌تواند یافت. مشکل اکثر ربات‌های جاروب اینست که باید به صورت مداوم مخزن زباله آن‌ها را به صورت دستی تخلیه کنید. و منظورمان از مداوم اینست که در واقع باید بعد از هر بار زباله‌روبی منزل به سراغشان بروید و اگر حیوان خانگی داشته باشید نیز، موهای بدن آن به حجیم‌تر شدن آشغال‌ها منجر می‌شود و دفعات تخلیه مخزن نیز بیشتر می‌شود.

اما درست مانند مدل قدیمی‌تر و مقرون به صرفه‌تر i7+ که بالاتر به صحبت راجع به آن پرداختیم، شرکت iRobot به حل این مشکل در S9+ پرداخته و آن را همراه با قابلیت تخلیه خودکار مخزن به دست‌تان می‌رساند که واقعا کارآمد تلقی می‌شود. این کار به کمک مخزن بزرگی امکان‌پذیر می‌شود که به ایستگاه شارژ ربات متصلشده است. زمانی که مخزن ۴۰۰ میلی‌متری داخل S9+ پر شده باشد، ربات خودش قادر به تشخیص موضوع است و به داک بازمی‌گردد تا تمام زباله‌ها را به مخزن بزرگ‌تر منتقل کند. و برای اینکه یک درک کلی از ماجرا داشته باشید، مخزن بزرگ‌تر ظرفیتی معادل ۳۰ مخزن موجود در خود ربات دارد. بعد از اتمام روند تخلیه نیز S9+ به روال عادی کار خود باز خواهد گشت. این یعنی فقط هر چند هفته یک بار باید به سراغ مخزن بروید و کیسه زباله موجود در آن را تعویض کنید.

مثل تمام ربات‌های جاروب، باید S9+ را به حال خودش رها کنید و مهم نیست که الگوی زباله‌روبی آن چقدر عجیب به نظر می‌رسد. بعد از گذشت دو یا سه روز، دستگاه یک نقشه دقیق از منزل شما تهیه می‌کند و به صورت مداوم قادر به تمیز کردن آن است. تنظیمات زمان‌بندی کار ربات را هم می‌توانید از طریق اپلیکیشن واقعا کارآمد iRobot تعیین کنید.

iRobot Roomba S9+ حدودا ۶۰۰ دلار گران‌قیمت‌تر از i7+ است،‌ بنابراین این سوال مطرح می‌شود که اصلی‌ترین وجوه تمایز چیست؟ پیش از هر چیز، S9+ قدرت مکندگی بیشتری دارد (۲۲۰۰ پاسکال در برابر ۱۷۰۰ پاسکال) و به شکلی بهینه‌تر به تمیز کردن سطوح فرشی می‌پردازد. به این ترتیب، ربات قادر به تمیز دادن سطوح از یکدیگر و کاهش یا افزایش قدرت مکندگی براساس آن‌ها است. تکنولوژی Smart Mapping ربات هم بسیار دقیق عمل می‌کند و تنها با گذشت چند روز، شاهد عملکرد و در پیش گرفتن الگوهایی منطقی‌تر خواهید بود. ظاهر D شکل دستگاه (برخلاف اکثر ربات‌ها که ظاهر دایره‌ای دارند) باعث می‌شود S9+ در تمیز کردن لبه‌های اثاث منزل نیز بسیار عالی عمل کند و در لبه‌ها، سرعت گردش روبنده‌ها کاهش می‌یابد تا آسیبی به لوازم خانگی وارد نشود. باتری هم نسبت به i7+ بسیار پرظرفیت‌تر (۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در برابر ۱۸۰۰ میلی‌آمپر) است و می‌تواند برای ۱۲۰ دقیقه مداوم به تمیز کردن بپردازد.

آیا این ربات جاروب نقطه ضعفی هم دارد؟ متاسفانه بله و عملکرد ربات روی فرش‌های باریک و روی ریشه‌های فرش آنقدرها تعریفی ندارد. از آن‌جایی که دو روبنده پایین‌تر از دو روبنده دیگر قرار گرفته‌اند، ممکن است گاهی باعث تخریب ریشه‌های فرش شوند. البته این ربات احمق نیست و می‌توانید با خاموش کردن روبنده‌های پایینی، از میزان مشکل بکاهید.

از نظر تکنولوژی‌های جانبی هم S9+ حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و در واقع یکی از معدود دیوایس‌ها در نوع خود است که به شبکه وای‌فای ۵ گیگاهرتز متصل می‌شود. اپلیکیشن iRobot هم یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که برای یک ربات جاروب توسعه یافته و در عین سادگی فراوان، انبوهی از گزینه‌های مختلف در اختیارتان می‌گذارد و می‌توانید نقشه خانه را به نقاط گوناگون تقسیم کنید، مخزن را از راه دور تخلیه کنید و حتی به زمان‌بندی آغاز کار بپردازید.

سوال پایانی اینست که آیا باید این مدل را بخرید یا به سراغ مدل ارزان‌قیمت‌تر و مشابه i7+ بروید؟ اگر خانه‌ای بزرگ‌تر و حیوان خانگی دارید، قطعا. عملکرد این ربات جاروب از i7+ بهتر است و به شکلی بهینه‌تر نیز به تمیز کردن منزل می‌پردازد. اما اگر هزینه بالاتر برایتان مشکل‌ساز است، i7+ ارزان‌قیمت‌تر، همان وظایف را نیز به شکلی قابل قبول به انجام می‌رساند.

Neato Botvac Connected

دلایل خرید:

·         سیستم تمیزکننده بسیار تحسین‌برانگیز

·         سیستم مسیریابی بهینه و سریع

·         قیمت اندک ارزان‌تر نسبت به رقبا

·         مخزن بزرگ

دلایل اجتناب:

·         نه‌چندان خوش‌قیافه و پر سر و صدا

·         سیستم عامل مضحک

این جاروب هم طراحی D شکل دارد و از بابت تمیز کردن تمام گوشه و کنارها و لبه‌های موجود در منزل، خیالتان راحت خواهد بود. و با توجه به قیمت‌گذاری نسبتا ارزانش، Botvac Connected گزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه به حساب می‌آید.

اگر از این ربات جاروب به صورت روزانه یا چند روز یک بار استفاده کنید، به اندازه رقبای موثرتر و گران‌قیمتش بهینه ظاهر می‌شود و ضمنا نسبت به ربات‌های ارزان شرکت iRobot، معمولا فشار کمتری به اجسام شکننده داخل منزل وارد می‌کند.

Neato Botvac با متد و الگویی بسیار خوب حرکت می‌کند و با سرعت بسیار خوبی زمین سخت و فرش‌ها را تمیز می‌کند. عملکرد ربات در تمیز کردن خانه و زباله‌روبی در مجموع خوب است و قادر به جمع کردن موها نیز خواهد بود. البته مکنده دستگاه آنقدرها قدرتمند نیست، ولی می‌تواند اکثر زباله‌های درشت را از روی زمین جمع کند.

به خاطر قامت کوتاه دستگاه، Neato Botvac Connected عملا می‌تواند زیر هر چیزی برود و از آن‌جایی که مسیریابی‌اش با لیزر و سنسورها (به جای دوربین)‌انجام می‌شود،‌ رفتن زیر اجسامی مانند مبل باعث نمی‌شود که اساسا کور شود. البته هر از گاهی امکان گیر کردن ربات زیر چنین اجسامی وجود دارد، اما اعلان مربوط به آن به سرعت به صدا در می‌آید و می‌تواند دستگاه را نجات دهید.

تنها مشکل بزرگ Botvac Connected اینست که در متصل ماندن با مشکل مواجه می‌شود و اتصال به شبکه وای‌فای گاهی قطع می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که بیشتر از یک محصول واقعی، مثل نسخه پروتوتایپ چنین دستگاهی به نظر می‌رسد. از این بدتر اینکه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را باید روی کامپیوتر دانلود کنید و سپس به انتقال آن‌ها از طریق پورت USB بپردازید که واقعا احمقانه به نظر می‌رسد.

خوشبختانه می‌توانید تمام قابلیت‌های هوشمند و متصل را نادیده بگیرید و خیلی ساده به سراغ دکمه «Start» بروید. در مواقعی که قابلیت‌های متصل دستگاه کار می‌کنند نیز قادر به استفاده از سیستم کنترل خانگی مبتنی بر دستیارهای صوتی اسیستنت یا الکسا خواهید بود تا ببینید کدام نقاط خانه تمیز شده‌اند.

 

AOSO Smart Robotic Cleaner

دلایل خرید:

·         بسیار ارزان‌قیمت

·         عملکرد عالی روی سطوح سخت

·         قامت کوتاه

دلایل اجتناب:

·         مهارت‌های دستگاه در مسیریابی تعریفی ندارد

این جاروب اقتصادی از برند AOSO در ازای قیمتش عملکردی بسیار قابل قبول از خود به نمایش می‌گذارد و به شکلی بسیار ساده، از قابلیت‌های مسیریابی مانند تشخیص پرتگاه‌ها و ممانعت از برخورد پشتیبانی می‌کند. نکته جالب و منحصر به فرد راجع به این ربات آن است که از دو طرف به تمیز کردن منزل می‌پردازد و بنابراین قادر به تمیز کردن تمام گردها و زباله‌های ریز در لبه‌های اتاق‌ها و لوازم خانگی نیز خواهد بود. گذشته از اپلیکیشن دستگاه که استفاده از آن اجباری نیست، ربات مورد اشاره همراه با یک ریموت کنترل از راه می‌رسد که کارآمدتر از آنچه که ممکن است فکر کنید ظاهر می‌شود. اما دستگاه تنها با شبکه وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز سازگاری دارد و احتمالا مجبور به دستکاری تنظیمات روترتان شوید.

در ازای برچسب قیمتی پایین، این ربات واقعا غافلگیرکننده و تحسین‌برانگیز ظاهر می‌شود. بله، سیستم مسیریابی آن به اندازه مدل‌های گران‌قیمت‌تر عالی نیست، اما می‌تواند کاری که لازم است را به انجام برساند و سپس راهش را به اتاقی دیگر یا داک شارژ پیدا کند. این ضمنا یکی از کوتاه قامت‌ترین محصولاتی است که در بازار ربات‌های جاروب می‌یابید و بنابراین حتی از بهترین رقبایش نیز بهتر ظاهر شده و راهش را به زیر لوازم بیشتری در خانه باز می‌کند.

ثبت نظر

*
*