• بهترین ماشین‌ لباسشویی‌های سال ۲۰۲۰

    • 5 تعداد لایک

بهترین ماشین‌ لباسشویی‌های سال ۲۰۲۰

    • شایان ضیایی شایان ضیایی
    • |
    • 1399/10/16 ﺳﻪشنبه 16 دی 1399
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 2439 بار بازدید شده
    • 5 تعداد لایک

بهترین ماشین‌های لباسشویی آن‌هایی هستند که ظاهر و بویی تازه به لباس‌های شما بخشیده و روزی که قرار است به نظافت بپردازید را برایتان آسان کنند. علاوه بر این، یک ماشین لباسشویی خوب اطمینان حاصل می‌کند که لباس‌های ظریف شما خراب نشوند. چه به دنبال یک ماشین لباسشویی اقتصادی باشید، چه گزینه‌ای با در از بالا که از پس لباس‌های خانواده برمی‌آید و چه ماشینی هوشمند که از راه دور کنترل بشود، در این لیست برخی از بهترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار را لیست کرده‌ایم تا به راحتی قادر به انتخاب باشید.

یک ماشین لباسشویی خوب ضمنا دستگاهی است که لباس‌های شما را عاری از جرم و باکتری نگه دارد. درحالی که ویروس‌هایی مانند کووید-۱۹ به احتمال بیشتری از طریق هوا منتشر می‌شوند، سازمان پیشگیری از بیماری‌های واگیردار آمریکا پیشنهاد کرده که لباس‌ها را در گرم‌ترین حالت ممکن بشویید و آن‌ها را در هوا تکان ندهید.

چطور بهترین ماشین لباسشویی ممکن را انتخاب کنیم؟

پیش از اینکه بهترین لباسشویی ممکن را برای نیازهای خودتان انتخاب کنید، لازم است چند فاکتور مختلف را مد نظر داشته باشید. به دنبال دستگاهی می‌گردید که از جلو پر شود یا از بالا؟ آیا دستگاه با اتصالات برق و آب موجود در خانه‌تان سازگاری دارد؟ و در نهایت آیا فضای کافی درون دیگ دستگاه وجود دارد؟

ماشین لباسشویی درب از جلو یا درب از بالا؟

درب از بالا: همانطور که از نامش پیداست، در این ماشین‌ لباسشویی‌ها، لباس‌ها از بالا وارد دستگاه می‌شوند و درون یک دیگ بزرگ و دایره‌ای شکل قرار می‌گیرند. در برخی از مدل‌ها یک ستون مرکزی درون دیگ دیده می‌شود که دستگاه هم‌زننده نام دارد و آب و لباس‌ها را به حرکت در می‌آورد. در برخی دیگر از مدل‌ها هم شاهد صفحه‌ای گردان در زیر هستیم. معمولا مدل‌هایی که صفحه چرخان دارند گزینه بهتری به حساب می‌آید و کمتر باعث ساییدگی لباس‌ها یا حتی پارگی آن‌ها می‌شوند.

درب از جلو: لباس‌ها از یک درب در جلو وارد دستگاه می‌شوند و درون دیگی دایره‌ای شکل قرار می‌گیرند که به صورت کامل چرخیده و لباس‌ها را به حرکت در می‌آورد. در این مدل از ماشین لباسشویی‌ها معمولا شاهد مصرف آب و برق کمتری نسبت به مدل‌های درب از بالا هستیم و برای شسته شدن لباس‌ها هم نیاز نیست دیگ را کاملا پر کنید. با این همه در سیکل شستشو، در دستگاه باید کاملا فقط باشد. این موضوع بدان معناست که اگر آب‌بندی در دچار مشکل شود، امکان دارد آب به بیرون رخنه کرده و در سراسر اتاق پخش شود. البته که ماشین‌های لباسشویی درب از جلوی مدرن معمولا چنین مشکلات پیش پا افتاده‌ای نداشته و کاملا قابل اتکا ظاهر می‌شوند.

ترکیبی: برای آن دسته از افرادی که به فضای محدود دسترسی دارند، مدل‌های ترکیبی لباسشویی/ خشک‌کن گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آیند. در این مدل‌ها، لباس‌ها درون دیگی یکسان شسته و خشک می‌شوند. ولی باید حواس‌تان باشد که روند خشک کردن لباس‌ها طولانی‌تر از دستگاه‌های مستقل است و به خاطر پیچیدگی طراحی نیز، احتمال خرابی در آن‌ها بالاتر به حساب می‌آید.

اتصالات آب و برق

تمام ماشین‌های لباسشویی به سه چیز نیاز دارند: اتصال برق، اتصال آب و راه‌آب برای تخلیه آب چرک. برای برق، به یک سوکت ۱۱۰ ولتی نیاز دارید که مدار خودش را داشته باشید. از نظر اتصال آب هم حداقل به یک مجرای آب سرد و گاهی همراه آن، یک مجرای آب داغ نیاز خواهد داشت. در واقع برخی از مدل‌ها یک هیتر داخلی برای گرم کردن آب دارند و از این نظر، نیازمند دو جریان آب نیستند. و در نهایت هم به یک مجرا برای تخلیه آب چرک نیاز دارید. و لازم است که در برابر وسوسه‌تان برای قرار دادن شلنگ آب چرک درون سینک مقاومت کنید، زیرا چنین اتفاقی به شکلی اجتناب‌ناپذیر به بیرون افتادن شلنگ و ریختن آب چرک در سراسر اتاق خواهد شد.

دسترسی به فضای کافی

اگر ماشین لباسشویی را در فضایی کوچک یا زیر یک کانتر قرار می‌دهید، باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه ابعاد درست را داشته و در آن فضا فیت می‌شود. اکثر ماشین‌های لباسشویی درب از جلو ابعادی استاندارد داشته و در فضایی مشخص زیر کانتر جا می‌شوند. اما در هر صورت ریسک نکنید و پیش از هزینه کردن، ابعاد فضا را اندازه‌گیری کنید. ضمنا این را نیز باید افزود که اکثر درب از جلوها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید خشک‌کن را نیز رویشان قرار داده و در فضا صرفه‌جویی کنید. اما باز هم ریسک نکرده و ببینید دستگاه چنین قابلیتی دارد یا خیر.

بهترین ماشین‌های لباسشویی بازار

Electrolux EFLS627UTT

دلایل خرید:

·         عملکرد عالی در شستشوی لباس‌ها

·         پشتیبانی از قرص‌های شستشوی لباس

·         درب از جلو

دلایل اجتناب:

·         عدم وجود هیچ اپلیکیشنی برای پایش وضعیت دستگاه از طریق اسمارت‌فون

بهترین ماشین لباسشویی موجود در بازار کنونی تقریبا از تمام لحاظ، Electrolux EFLDS627UTT است که به تمام نیازهای شما رسیدگی می‌کند. با قیمت اندک کمتر از ۱۰۰۰ دلار، این مدل درب از جلو در جلب نظر تمام منتقدین موفق بوده و بیشترین امتیاز ممکن را از بسیاری از رسانه‌های فعال در حوزه لوازم خانگی دریافت کرده است. دیگ این دستگاه ظرفیتی معادل ۱۲۴ لیتر دارد و می‌تواند انبوهی از لباس‌ها را در هر بار بشوید. ساخته Electrolux نه چرخه شستشو دارد و از یک حالت شستشوی ۱۵ دقیقه‌ای برای زمان‌هایی که واقعا عجله دارید هم پشتبانی می‌کند. شمار چرخه‌های شستشو کمتر از سایر نمونه‌های موجود در بازار است، اما سطح شستشو و دمای آب را در هر یک می‌توان تنظیم کرد و بنابراین انبوهی از گزینه‌های قابل شخصی‌سازی پیش رویتان خواهد بود.

ماشین لباسشویی EFL627UTT یک فضای مخصوص برای قرص‌های لباسشویی نیز دارد. برخی از ماشین‌ها با چنین قرص‌هایی دچار مشکل می‌شوند، مثلا پوسته قرص باعث گرفتگی در بخشی از دستگاه می‌شود یا مواد شوینده به خوبی پخش نمی‌شوند، اما الکترولوکس از قابلیت Adaptive Dispenser استفاده کرده که باعث می‌شود مواد شوینده درون قرص از پیش با آب ترکیب شوند و سپس راهشان را به درون دیگ باز کنند.

یکی از معدود نواقص این محصول نیز، عدم پشتیبانی از یک اپلیکیشن مخصوص است. درحالی که بسیاری از ماشین‌ لباسشویی‌های امروزی قابلیت‌های هوشمند را در آغوش گرفته و امکان پایش و کنترل از راه دور را مهیا ساخته‌اند، در EFSL627UTT چنین قابلیتی نخواهید داشت. البته این باعث نمی‌شود که با یک محصول خانگی احمق طرف باشید، الکترولوکس در مجموع دستگاهی بسیار پیچیده ساخته که استفاده از آن آسان است و به راحتی شخصی‌سازی می‌شود.

 

GE GTW685BSLWS

دلایل خرید:

·         عملکرد معرکه در شستشوی لباس‌ها

·         درب از بالا

دلایل اجتناب:

·         فشار آوردن به لباس

·         مصرف بالاتر برق نسبت به مدل‌های درب از جلو

ماشین‌های لباسشویی درب از جلو معمولا بهینه‌ترین گزینه‌های ممکن به حساب می‌آیند، اما بسیاری از مردم در عین حال مدل‌های درب از بالا را ترجیح می‌دهند. قرار دادن لباس‌ها در این مدل‌‌ها آسان‌تر است و اتکاپذیری بالاتری نیز دارند. بنابراین اگر شما هم یکی از آن افراد هستید، GE GTW685BSLWS بهترین محصولی است که اکنون در بازار می‌یابید.

درون دیگ ۱۲۷ لیتری این ماشین لباسشویی می‌توانید انبوهی از لباس‌ قرار دهید و ستون هم‌زننده هم به‌گونه‌ای کار می‌کند که تمام لباس‌های موجود درون دیگ به حرکت بیفتند. البته این دستگاه اندکی پر سر و صدا است، اما اگر آن را در زیرزمین یا هر اتاقی که به دور از اتاق حال به حساب می‌آید قرار دهید، مشکلی نخواهد بود. مشکل اصلی در خانه‌های کوچک ایجاد می‌شود.

مصرف برق GTW685BLSWS نیز اندکی بالا است: تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از ماشین لباسشویی درب از بالایی که پیشتر به آن پرداختیم. اگرچه این محصول ارزان‌قیمت‌تر است، اما به مرور زمان با مصرف برقش هزینه بیشتری روی دست‌تان خواهد گذاشت. ضمنا خبری از هیتر آب نیست و این یعنی چرخه شستشو تنها به اندازه آب داغ موجود در خانه‌تان گرم خواهد بود. اگر هیتر خانگی‌تان آنقدرها خوب نباشد، چرخه شستشو نیز به اندازه کافی موثر واقع نمی‌شود.

GTW685BSLWS بدون قابلیت‌های هوشمند خانگی از راه می‌رسد، اما اگر حاضر به پرداخت هزینه‌ای اندک اضافه باشید، امکان استفاده از ماژول GE ConnectPlus WiFi مهیا خواهد بود که ۴۹ دلار قیمت داشته و درون دستگاه جای می‌گیرد. با این ماژول، پشتیبانی از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل فراهم می‌شود و با فرمان‌های صوتی قادر به کنترل کردن دستگاه خواهید بود.

 

Maytag MVWX655DW

دلایل خرید:

·         کم‌هزینه

·         عملکرد قابل قبول

دلایل اجتناب:

·         مصرف بالای انرژی و آب

·         سازگاری بسیار پایین با پودرهای شوینده

اگر در نقطه‌ای زندگی می‌کنید که هزینه‌های آب و برق آنقدرها بالا نیست، Maytag MVWX655DW یکی از بهترین ماشین‌های لباسشویی به حساب می‌آید که عملکرد بالا رده را در ازای قیمت کمتر از ۸۰۰ دلار با خود به ارمغان می‌آورد.

این ماشین لباسشویی دیگی با ظرفیت ۱۲۰ لیتر دارد، چندین چرخه شستشوی مختلف در اختیارتان قرار می‌دهد و با توجه به آنچه منتقدین بارها گفته‌اند، عملکردی خوب در انجام وظایف خود دارد. البته این دستگاه حسابی سر فرصت به کارهایی که به آن سپرده‌اید رسیدگی می‌کنید. برای مثال چرخه PowerWash که بهینه‌ترین عملکرد را در شستشوی لباس‌ها دارد، بیش از یک ساعت طول می‌کشد.

بزرگ‌ترین نقص دستگاه –مانند بسیاری از ماشین لباسشویی‌های درب از بالا- اینست که انبوهی از انرژی و آب را در خود می‌بلعد. برای مثال سیکل PowerWash نیازمند ۲۰ گالن آب است و انرژی فراوانی می‌کشد. از سوی دیگر با دستگاهی نسبتا ساده طرف هستیم که هیچ قابلیت هوشمندی ندارد. اما Maytag MVWX655DW در جایی که واقعا مهم است عملکردی مجموعا خوب دارد: شستشوی اصولی لباس‌ها.

 

ال‌جی WM3500CW

دلایل خرید:

·         قابل اتکا

·         کم‌هزینه

·         سیکل‌های شستشوی سریع

دلایل اجتناب:

·         کنترل پنلی که سر و کله زدن با آن دشوار است

اگر ماشین لباسشویی LG WM3770HWA را برداشته و برخی از قابلیت‌های هوشمندش را حذف کنید، آنچه گیرتان می‌آید دستگاه WM3500CW است. در این بین، حداقل ۲۰۰ دلار در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد و یکی از بهترین ماشین‌ لباسشویی‌های درب از جلوی اقتصادی بازار را نیز خواهید کرد. این ماشین لباسشویی اتکاپذیری سطح بالا، چرخه‌های شستشوی سریع و عملکرد در مجموع عالی را برایتان به ارمغان می‌آورد و کاملا با مدل گران‌قیمت‌تری که به آن اشاره کردیم برابری می‌کند.

اما آنچه با این دستگاه گیرتان نمی‌آید، هیتر داخلی آب است. بنابراین اگر آب منزلتان آنقدرها داغ نیست و می‌خواهید لباس‌ها عمیقا استریلیزه شوند، بهتر است به سراغ مدل گران‌قیمت‌تر بروید. ضمنا در WM3500CW به برخی از چرخه‌های شستشوی اضافه،‌ مانند آغاز به کار با تاخیر دسترسی نخواهید داشت. اما برخی از قابلیت‌های هوشمند و مبتنی بر وای‌فای کماکان دسترسی خواهید داشت و بنابراین می‌توانید وضعیت ماشین لباسشویی را از راه دور پایش کرده و از حس صرفه‌جویی در هزینه‌ها لذت ببرید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که برخی چرخه‌های شستشو بیشتر از یک ساعت زمان می‌برند و سر در آوردن از کنترل پنل دستگاه هم آنقدرها آسان نیست.

 

ال‌جی WM9000HVA

دلایل خرید:

·         امکان شستشوی همزمان حجم زیادی از البسه

·         سیستم شستشوی سریع

دلایل اجتناب:

·         قیمت‌گذاری بالا

·         مصرف بسیار بالای آب و برق

آیا خانواده‌ای بزرگ دارید که انبوهی از لباس به تن می‌کنند؟ آیا به صورت مداوم مجبور به شستن لحاف‌ها هستید؟ در این صورت LG WM900HVA دقیقا برای شما ساخته شده است. این ماشین همراه با دیگی با ظرفیت ۱۵۰ لیتر از راه می‌رسد و بنابراین می‌تواند به راحتی حجم زیادی از البسه را به صورت همزمان بشوید و این کار را نیز در قالب چرخه‌هایی نسبتا سریع به انجام می‌رساند.

هیتر داخلی دستگاه از قرار داشتن آب در دمای مطلوب اطمینان حاصل می‌کند و بنابراین خیالتان می‌تواند از استریلیزه کامل لباس‌ها راحت باشد. از سوی دیگر، قابلیت TurboWash هم همراه با اسپری‌های مخصوصی درون دیگ از راه می‌رسد که مواد شوینده را به روی لباس‌ها می‌پاشد.

جالب اینکه اگر نیازمند اندکی فضای اضافه باشد یا بخواهید لباس‌های ظریف را به صورت جداگانه بشویید، ماشین لباسشویی WM9000HVA با مدل ثانویه و ۵۷۰ دلاری LG WD100CV Siedekick هم سازگاری دارد. WD100CV یک شوینده جداگانه است که زیر دستگاه اصلی قرار می‌گیرد و به صورت مستقل از آن عمل می‌کند. بنابراین به صورت همزمان قادر به شستشوی دو سری لباس خواهید بود.

ال‌جی WM3900HWA

دلایل خرید:

·         چرخه‌های شستشوی سریع، قابل اتکا و بی صدا

·         پخش یک آهنگ دلچسب بعد از اتمام شست و شو

دلایل اجتناب:

·         دیگ دستگاه برای خانواده‌های پرجمعیت کافی نیست

ماشین لباشویی LG TurboWash WM3900HWA یکی از بهترین محصولات موجود در این بازار به حساب می‌آید که به دیگی با ظرفیت ۱۲۷ لیتر مجهز شده و به این ترتیب، میزبان انبوهی از لباس‌های شما خواهد بود. با پرسه زدن میان گزینه‌های موجود در دستگاه، انبوهی از چرخه‌های شستشوی مختلف می‌یابید که از جمله آن‌ها می‌توان به TurboWash سریع و حالت Allegience با دمای بسیار بالا اشاره کرد. این سیکل شستشو ضمنا به تایید بنیاد آسم و آلرژی آمریکا رسیده و به ادعای ال‌جی، بیش از ۹۵ درصد از مواد آلرژی‌زا را از بین می‌برد. و نباید حالت شستشوی بخار را از بین برد که شکلی بهینه‌تر به روند شستشوی لباس‌های شما خواهد بخشید.

LG WM3900WHA همان مسیری را ادامه داده که شرکت کره‌ای با مدل WM3770WHA آغاز کرد و آن مدل هم به خاطر دیگ بزرگ و چیدمان دکمه‌های آسانش حسابی مورد تمجید منتقدین قرار گرفت. همین منتقدین گفتند که عملکرد ماشین لباسشویی در بهترین حالت ممکن است و تمام لکه‌ها بدون وارد ساختن هیچ‌گونه آسیب به لباس‌ها پاک می‌شوند.

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید،‌ احتمالا بهتر باشد که به سراغ مدل WM9000HVA بروید که درامی بزرگ‌تر دارد. اما اگر البسه‌ای دارید که باید به شکلی ظریف‌تر شسته شوند، LG WD100CW Sidekick که پیشتر راجع به آن صحبت کردیم هم نیازهایتان را برطرف خواهد کرد.

Kenmore 41262

دلایل خرید:

·         عملکرد بسیار خوب در شستشوی البسه

·         مصرف پایین آب و برق

دلایل اجتناب:

·         عدم پشتیبانی از وای‌فای یا قابلیت‌های هوشمند

·         گزینه‌های اندک برای چرخه‌های شستشو

Kenmore 41262 یک ماشین لباسشویی ساده اما قدرتمند از نوع درب از جلو است. این یعنی دستگاه عملکردی عالی در شستشوی لباس‌های شما از خود به نمایش می‌گذارد، اما نباید منتظر قابلیت‌های هوشمند و پیشرفته در آن باشید. و ضمنا بهینگی فراوان در مصرف آب و برق هم یکی از ویژگی‌های برجسته آن به حساب می‌آید.

آنچه با خرید مدل 41262 گیرتان نمی‌آید، قابلیت‌هایی است که باعث می‌شوند استفاده از سایر ماشین لباسشویی‌ها آسان‌تر و انعطاف‌پذیرتر باشد. با این دستگاه نمی‌توانید به پایش وضعیت شستشو از راه دور بپردازید یا از قابلیت‌های هوشمند بهره‌مند شوید. به ممین ترتیب، چرخه‌های شستشوی کمتری هم در اختیارتان قرار می‌گیرد و به خاطر نبود هیتر داخلی برای گرم کردن آب، خبری از چرخه استریلیزه نیز نیست.

البته قابلیت Stay-Fresh کماکان گیرتان می‌آید که باعث می‌شود تا ۱۹ ساعت بعد از اتمام چرخه شستشو، به لباس‌هایتان درون ماشین لباسشویی هوا برسد و بوی نا نگیرند. راستی حالا که صحبت از بوی نا شد، این را هم اضافه کنیم که Kenmore 41262 با یک قابلیت جالب دیگر از راه می‌رسد و نوعی ترمز مغناطیسی باعث می‌شود درب ماشین لباسشویی در حالتی که مشغول به کار نیست اندکی باز بماند و درون دیگ مرطوب باقی نماند.

سامسونگ WF45R6300AW

دلایل خرید:

·         عملکرد عالی در شستشوی لباس‌ها

·         چرخه شستشوی استریلیزه

·         قابلیت کنترل از طریق اپلیکیشن

دلایل اجتناب:

·         کنترل پنل گیج‌کننده

ماشین لباسشویی سامسونگ WF45R6400AW دستگاهی درب از جلو است که با قیمت‌گذاری معقول و قابلیت‌های بسیار عالی از راه می‌رسد. افزون بر عملکرد بسیار خوب در شستشوی لباس‌های کثیف، قابلیت‌های هوشمند دستگاه زندگی را برایتان آسان‌تر خواهند کرد و رده‌بندی مصرف انرژی EnergyStar به این معناست که قرار نیست کمرتان زیر هزینه‌های برق بشکند.

با استفاده از حالت شستشوی بخار، دستگاه عملکردی عالی در پاک کردن لکه‌ها دارد و منتقدین نیز می‌گویند که WF45R6400AW با رفتار لطیفی که با لباس‌ها دارد، عمر آن‌ها را طولانی‌تر می‌کند. یک چرخه شستشوی استریلیزه هم در میان گزینه‌های مختلف خواهید یافت که با کشتن اکثر جرم‌ها، آرامش خاطر را در دوران سخت کنونی برایتان به ارمغان می‌آورد. و باید در کنار تمام این‌ها اشاره کرد که امکان اتصال دستگاه به موبایل‌های هوشمند هم وجود دارد و برای مثال هنگامی که کار دستگاه تمام می‌شود، یک اعلان روی موبایل‌تان دریافت خواهید کرد. اگر هم به فضایی محدود برای ماشین لباسشویی و دستگاه خشک‌کن دسترسی دارید، می‌توانید یک خشک‌کن ثانویه را روی دستگاه قرار دهید.

Maytag MVW6200KW

دلایل خرید:

·         امکان تنظیم میزان آب مصرفی در چرخه شستشو

·         امکان مخلوط کردن آب با مواد شوینده

·         گزینه‌های متعدد برای شستشو

دلایل اجتناب:

·         عدم پشتیبانی از قابلیت‌های هوشمند یا مبتنی بر وای‌فای

·         مصرف انرژی بالا

اگرچه این دستگاه هوشمند نیست، اما ماشین لباسشویی جدید Maytag MVW6200KW همراه با انبوهی از قابلیت‌های مختلف از راه می‌رسد و عملکرد عالی در شستشوی لباس‌ها را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه برایتان به ارمغان می‌آورد. ظرفیت دستگاه به ادعای Maytag برای شستشوی ۱۹ حوله به صورت همزمان کفایت می‌کند. از سوی دیگر، این امکان در اختیار کاربر قرار داده شده که مقدار آب موجود در دیگ را به دلخواه انتخاب کند و مثلا اگر لباس‌هایتان بیش از اندازه زیاد یا کثیف هستند، قادر به افزایش مقادیر آب خواهید بود تا از شستشوی اصولی آن‌ها مطمئن شوید.

درون کشوی مخصوص مواد شوینده، آب با این مواد ترکب می‌شود و به این ترتیب، لباس‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن شسته خواهند شد و از سوی دیگر خبری از لکه‌های پودر شوینده روی لباس‌ها نخواهید بود. زمانی هم که نیمه شب یادتان می‌افتد بلوز محبوب‌تان را برای فردا نشسته‌اید، چرخه شستشوی سریع و ۳۰ دقیقه‌ای دستگاه به دادتان خواهد رسید. اما آنچه با این قیمت گیرتان نمی‌آید، امکان چک کردن از راه دور وضعیت دستگاه و کنترل چرخه‌های شستشو از طریق موبایل هوشمند است.

ثبت نظر

*
*