• چرا عرضه هواوی میت اکس به تعویق افتاد؟

    • 5 تعداد لایک

چرا عرضه هواوی میت اکس به تعویق افتاد؟

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/04/10 دوشنبه 10 تير 1398
    • |
    • زمان مطالعه 3 دقیقه
    • |
    • 1598 بار بازدید شده
    • 5 تعداد لایک

برخلاف برنامه‌ریزی‌های قبلی، موبایل هواوی میت اکس قرار نیست طی ماه جاری میلادی عرضه شود. کمپانی ساکن شنژن، هواوی تایید کرده که تاریخ عرضه‌ای که در ماه فوریه و در جریان کنگره جهانی موبایل مشخص شد، حالا تغییر کرده و موبایل مورد اشاره با تاخیر روانه بازار می‌شود.
یکی از سخنگویان هواوی در تازه‌ترین مصاحبه خود با خبرگزاری CNBC می‌گوید: «نمی‌خواهیم محصولی عرضه کنیم که به شهرت‌مان آسیب بزند» و به نظر می‌رسد که با این گفته، اشاره‌ای شیطنت‌آمیز به موبایل تاشوی سامسونگ، گلکسی فولد دارد. Dark mode اما علت این تاخیر چیست؟ هواوی دلایل دقیقی برای این تصمیم خود و به تاخیر انداختن ورودش به بازار موبایل‌های تاشو، آن هم تنها چند هفته پیش از عرضه رسمی دستگاه ارائه نکرده است. اما در مجموعه‌ای از مصاحبه‌های مختلف با نشریه‌هایی مانند CNBC و وال استریت ژورنال، هواوی توضیح داده که بعد از مشکلاتی که با گلکسی فولد گریبان‌گیر سامسونگ شد، می‌خواهد رویکردی «محتاطانه» در پیش بگیرد.
گلکسی فولد سامسونگ در ابتدا برای عرضه در روز بیست و ششم آوریل در بازار ایالات متحده برنامه‌ریزی شده بود و برای عرضه در روز سوم ماه در بریتانیا، اما مشکلات مربوط به نمایشگر Infinite Flex دستگاه که بعد از ارسال دستگاه برای خبرگزاری‌ها به چشم آمدند، باعث شد که عرضه این موبایل برای مدت نامعلومی به تعوبق بیفتد. و در حالی که این مطلب نوشته می‌شود، سامسونگ هنوز تاریخ دقیقی برای حضور مجدد گلکسی فولد در بازار عرضه نکرده.
در یک بیانیه، هواوی گفته که می‌خواهد تدابیری در پیش بگیرد که به «تقویت حفاظت از نمایشگر» منجر می‌شوند و نیز «راهنمای حفاظت و استفاده از نمایشگر، همراه با با لایه محافظتی» بهبود داده خواهد شد. Dark mode تا پیش از اعلام این خبر توسط هواوی، هیچ نشانه‌ای وجود نداشت از اینکه میت اکس قرار است با مشکل مواجه شود. در واقع حتی بعد از مشکلات پیش آمده برای سامسونگ، هواوی سریعاً به مشتریان خود اطمینان خاطر داد که میت اکس همچنان با برنامه‌ریزی قبلی روانه بازار خوهد شد.
برخلاف گلکسی فولد که به داخل تا می‌شود (و نمایشگر شکننده دستگاه را در داخل نگه می‌دارد و هنگامی که دستگاه تا شده، نیاز به نمایشگری ثانویه را به وجود می‌آورد تا کاربر همچنان قادر به استفاده از دستگاه باشد)، نمایشگر مورد استفاده در هواوی میت اکس به سمت بیرون تا می‌شود. به این ترتیب، هواوی طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به گلکسی فولد در پیش گرفته و برخلاف همتای سامسونگ، نیازی به دو نمایشگر ندارد.
علاوه بر این، طراحی به کار گرفته شده از سوی هواوی به این معناست که موبایل میت ایکس می‌تواند قطر به مراتب کمتری داشته باشد ؛ زیرا نمایشگر انعطاف‌پذیر امولد به صورت تخت در کنار لولاها قرار می‌گیرد. ولی گلکسی فولد نیازمند فاصله‌ای کوچک با نمایشگر است و به همین خاطر به صورت کاملاً تخت تا نمی‌شود؛ زیرا در این صورت نمایشگر دستگاه می‌شکند. Dark mode یک مشکل احتمالی که ممکن است گریبان‌گیر میت اکس هواوی شده باشد، سیستم عاملی است که به آن قوت می‌رساند. بعد از جنجال‌های اقتصادی به وجود آمده میان چین و آمریکا، هنوز مشخص نیست که میت اکس قادر به استفاده از اندروید به عنوان سیستم عامل خواهد بود یا خیر.
CNBC مدعی شده از آن‌جایی که میت اکس پیش از مشکلات تجاری چین و آمریکا معرفی شد، هم‌چنان قادر به استفاده از اندروید P خواهد بود؛ اما در این شرایط مشخص نیست که امکان دریافت به‌روزرسانی اندروید Q را هم خواهد داشت یا خیر. از طرف دیگر هم خبرگزاری معتبر وال استریت ژورنال می‌گوید هواوی احتمالاً به استفاده از سیستم عامل مخصوص خودش مجبور خواهد شد که همین حالا در مراحل توسعه به سر می‌برد.
در نهایت باید افزود هواوی میت اکس به یک نمایشگر ۸ اینچی از نوع اولد مجهز شده که از وسط تا می‌شود و نمایشگری کوچک‌تر به وجود می‌آورد که برای استفاده به صورت یک دستی مناسب خواهد بود. یک پنل کوچک هم برای دستگاه در نظر گرفته شده که قطعات سخت‌افزاری را کنار هم نگه داشته و ضمناً میزبان سه دوربین و پورت شارژ هم هست. میت اکس با ۸ گیگابایت حافظه رم، قیمتی معادل ۲۶۰۰ دلار دارد.

ثبت نظر

*
*