• بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت دوم)

    • 22 تعداد لایک

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت دوم)

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/26 شنبه 26 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 60 دقیقه
    • |
    • 6356 بار بازدید شده
    • 22 تعداد لایک

به لیست راهنمای خرید بهترین‌ بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۹ خوش آمدید. لیستی که مگ‌زون با دقت هرچه تمام‌تر برای شما جمع‌آوری کرده تا فقط شامل برترین عناوین پلی‌استیشن 4 که هم‌اکنون در بازار قابل دسترس‌اند باشد. تمام بازی‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند، به نظر ما شدیداً سرگرم‌کننده بوده‌اند و بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که همه آن‌ها، به آرشیو عناوین پلی‌استیشن 4 شما ارزش می‌بخشند.

از زمان عرضه پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۳، سونی به شکلی هوشمندانه روی عرضه مجموعه‌ای گسترده و غنی از بازی‌های کامپیوتری تمرکز کرده که همگی روی سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، پلی استینش 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو به اجرا در می‌آیند؛ و آنچه در این لیست مشاهده خواهید کرد، بهترین‌هایی هستند که طی این ۶ سال روانه بازار شده‌اند؛ چه عناوین انحصاری و چه بازی‌های شخص ثالثی که تجربه‌شان برای همه گیمرها ضروری است.

بازی‌هایی مانند دویل می کرای 5، مترو اگزدوس، دیز گان، مورتال کامبت 11، Sekiro: Shadows Die Twice، فاینال فانتزی 14 و بسیاری عنوان دیگر، باعث شده‌اند پلی‌استیشن 4 هم‌اکنون کنسولی فوق‌العاده برای تجربه بهترین بازی‌هایی باشد که بشریت تا امروز ساخته است.

و وقت آن رسیده تا آرشیو بازی‌های پلی‌استیشن 4 خودتان را با برخی از این عناوین فوق‌العاده غنی کنید. عمدتا به این خاطر که ما اکنون در تابستان به سر می‌بریم و به صورت معمول، بهترین فصل سال خالی از عناوین دندان‌گیر است. اما گیمرها معمولاً هرطور که شده راهی برای پر کردن اوقات فراغت خود می‌یابند و ما هم اینجاییم تا به شما در یافتن بهترین عناوین و سرگرم‌ شدن در بهترین سه ماه سال کمک کنیم.

خب حالا که تمام این مقدمه‌چینی‌ها را کردیم، بیایید بدون اتلاف به سراغ لیست نهایی بهترین عناوینی که همین حالا می‌توانید برای پلی‌استیشن 4 خریداری کنید برویم.

 

Far Cry New Dawn

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Far Cry New Dawn

دلایل خرید:

+امکان ساخت و ساز اسلحه و اتومبیل‌های گوناگون
+درجه‌بندی دشمنان، مبارزات مسلحانه را تاکتیکال می‌کند

تنها یک سال از زمانی که Far Cry 5 نقشه‌ای بزرگ در اختیارمان گذاشت تا فرقه‌ای افراطی را از بین ببریم می‌گذرد و این سری بازی با یک نسخه دنباله دار به میدان بازگشته که داستانش ۱۷ سال پس از پایان نسخه قبلی دنبال شده و جهان آن حالا شمایلی پسا آخرالزمانی به خود گرفته است. سرزمینی که زمانی تحت اشغال انسان‌ها بود جالا توسط طبیعت باز پس گرفته شده است و در کنار جامعه کوچکی از بازماندگان، بازی از شما می‌خواهد که با گروهی دیوانه به نام The Highwaymen مبارزه کنید و بقای خودتان را تضمین کنید.

در Far Cry New Dawn نیابد منتظر اعمال تغییرات بنیادین در فرمول همیشگی فار کرای باشید، اما منتظر نقشه‌ای اندک کوچک‌تر و رویکرد تازه به سیستم ساخت و ساز و مبارزات باشید. هنوز باید برای به دست آوردن کنترل Outpost ها بجنگید، اما می‌توانید این بار آن‌ها را تخریب کنید یا مجدداً کنترل آن‌ها را به دشمنان ببازید. در مجموع این نسخه علی‌رغم شباهت‌هایش به سری فارکرای، تفاوت‌های جالبی هم دارد که اتمسفری شبیه به فیلم‌های مد مکس به آن بخشیده‌است.

Metro Exodus

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Metro Exodus

دلایل خرید:

+مبارزات خشونت‌آمیز و رضایت‌بخش
+گرافیک بسیار تحسین برانگیز
+داستان‌سرایی و جهان درگیرکننده

سری بازی مترو که براساس کتابی با همین نام نوشته دمیتری گلوخوفسکی ساخته شده، یک بار دیگر با نسخه‌ای جاه‌طلبانه‌تر از همیشه به نام Exodus بازگشته که برای نخستین بار، بازیکن را از سیستم‌های تو در توی متروی مسکو رها کرده و به او اجازه می‌دهد آزادانه در جهان بیرون و روسیه پسا آخرالزمانی پرسه بزند.

با بزرگ شدن ابعاد کار سازندگان اما بسیاری از آن نکاتی که مترو را به یک شوتر اول شخص بی‌نظیر تبدیل می‌کند تغییری به خود ندیده‌ و هنوز هم با یک بازی ژانر بقا طرف هستیم که چشمه‌هایی از نقش‌آفرینی هم دارد و ضمناً با قابلیت شخصی‌سازی سلاح‌ها و تجهیزات و همینطور اکشن‌های واقع گرایانه مانند پاک کردن خون از روی ماسک یا تغییر فیلترهای آن، کاری می‌کند که به تجربه‌ای شدیداً باورپذیر دست پیدا کنید.

این جزییات کوچک اما اتمسفرساز، هنگامی که با سیستم مبارزه دیوانه‌وار بازی که به تیراندازی با سلاح‌ها احساسی بسیار طبیعی و کشنده بخشیده، باعث می‌شود هر مرحله یا هر گشت و گذار واقعاً درگیرکننده باشد. از طرف دیگر، بازی چند پایان دارد که این یعنی بازیکنان دقیقاً به آن جمع‌بندی از داستان خواهند رسید که بسته به تصمیمات‌شان، لیاقتش را دارند.

به عنوان نخستین شوتر درست و درمان سال ۲۰۱۹، بازی Metro Exodus بدون هیچ شک یکی از بهترین بازی‌ های پلی‌استیشن 4 است که می‌توانید هم‌اکنون بازی کنید.

Kingdom Hearts 3

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Kingdom Hearts 3

دلایل خرید:

+داشتن برخی از زیباترین لوکیشن‌ها در میان تمام بازی‌های ویدیویی
+قسمت‌های مرتبط به داستان اسباب بازی و دزدان دریایی کارایبب بسیار نبوغ‌آمیز است

عرضه این بازی آنقدر طول کشید که نیمی از ما انتظار داشتیم هیچوقت روانه بازار نشود، اما اسکوئر انیکس بالاخره وعده یک دهه‌ای خود را عملی و نسخه سوم فرنچایز با سابقه را با تمام زرق و برق‌های نسل فعلی کنسول‌ها عرضه کرد. کینگدام هارتس 3 داستان همیشگی این سری را که شامل کاراکترهای دیزنی و فاینال فانتزی می‌شود را ادامه داده و در این مسیر، شخصیت‌های شناخته شده بسیاری از انیمیشن‌های معروف دیزنی، مانند داستان اسباب بازی، فروزن، کمپانی هیولاها و حتی فیلم دزدان دریایی کارائیب را به بازی آورده.

در این نسخه می‎‌توانید منتظر هک اند اسلش بیشتری باشید، اما سیستم مبارزه در عین حال تغییرات چشمگیری به خود دیده و مراحل هم آزادی عمل بیشتری نسبت به هر زمان دیگر به شما خواهند داد. خلاصه اگر بگوییم، کینگدام هارتس 3 یک دنباله شایسته برای عنوانی است که تقریباً یک دهه پیش عرضه شد و ما را برای مدت‌های طولانی منتظر نگه داشت.

Resident Evil 2 Remake

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Resident Evil 2 Remake

دلایل خرید:

+راکون سیتی از نو بازسازی شده است
+دوربین روی شانه تفاوت‎‌های چشمگیری ایجاد کرده

ژانر ترسناک بقا با نام بسیاری از کلاسیک‌های شاهکار گره خورده، اما عناوین معدودی به اندازه بازی‌های رزیدنت اویل این چنین در جلب نظر مخاطبان و همین‌طور منتقدین موفق بوده‌اند. رزیدنت اویل 2 که در ابتدا طی سال ۱۹۹۸ میلادی عرضه شد، هنوز هم به خاطر تعادل بی‌نظیرش در ارائه اکشن، وحشت، گشت و گذار و معما، جزو بهترین بازی‌های تاریخ به حساب می‌آید.

اما بیایید ۲۱ سال به آینده فلش فوروارد کنیم و حالا کپکام این دستاورد بزرگ در صنعت گیمینگ را کاملاً از نو بازسازی کرده است. تمم نقاط راکون سیتی با افکت‌های بصری مدرن بازسازی شده‌اند. به همین ترتیب، دیگر خبری از زوایای دوربین ثابت نیست و با نقطه نگاهی شبیه به Resident Evil 4 که دوربین را روی شانه شخصیت اصلی قرار داده بود، می‌توانید تجربه‌ای کاملا متفاوت و به مراتب بهتر از نسخه ابتدایی رزیدنت اویل 2 داشته باشید و حقیقتا با یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 آشنا شوید.

Ace Combat 7: Skies Unknown

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Ace Combat 7: Skies Unknown

دلایل خرید:

+ترکیبی از مبارزات هوایی آرکید و شبیه‌سازی شده
+حالت‌های بازی تک نفره و چند نفره
+پشتیبانی از واقعیت مجازی پلی‌استیشن

از زمانی که آخرین نسخه درست و حسابی از سری بازی شبیه‎ساز جنگ‌های هوایی باندای نامکو منتشر شد زمان زیادی می‌‌گذرد و در حالی که نسخه‌های میانی که در این سال‌ها عرضه شدند عمدتاً به سمت آرکید بودن سوق داشتند، Ace Combat 7: Skies Unknown موفق شده پلی میان ژانر آرکید و شبیه‌ساز زده و طرفداران هر دو سبک را راضی نگه دارد. نتیجه نهایی، یک شبیه‌ساز پرواز هیجان‌انگیز است که به خوبی در ارائه گیم‌پلی جذاب موفق بوده و استفاده هوشمندانه‌ای از ابرها به عنوان جان‌پناه کرده است.

گذشته از پشتیبانی از حالت چندنفره، و یک حالت شبیه به بتل رویال، نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی از هدست واقعیت مجازی PSVR هم پشتیبانی می‌کند. البته نمی‌توانید تمام بازی را به شکل واقعیت مجازی تجربه کنید، اما چندین مرحله دستچین شده وجود دارد که مهارت شما در انداختن هواپیماهای دشمن را به چالش می‌کشند.

Yakuza 6: The Song of Life

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Yakuza 6: The Song of Life

دلایل خرید:

+یک جمع‌بندی عالی برای خط داستانی سری یاکوزا
+گستره عظیمی از فعالیت‌های جانبی و کوئست

سری یاکوزا از دوران پلی‌استیشن 2 در حال عرضه شده و با عرضه سه نسل از کنسول‌های بازی، این سری بازی نقش‌آفرینی ژاپنی بالاخره برای ارائه یک جمع‌بندی داستانی آماده است. با حضور در ژاپن مدرن، ششمین نسخه از فرنچایز یاکوزا تمرکزی دو برابری روی هرآن چیزی که تا به امروز ارائه کرده دارد و مبارزات آرکیدش، فعالیت‌های جانبی احمقانه‌اش و ساید کوئست‌های بی‌پایانش همگی به‌روزرسانی و به مراتب سرگرم‌کننده‌تر از نسخه‌های قبلی شده‌اند.

علاوه بر این، یاکوزا 6 فرصتی مناسب برای افرادی است که هیچوقت یاکوزا را تجربه نکرده‌اند، اما اگر از طرفداران قدیمی باشید، متوجه خواهید شد یاکوزا 6 یک جمع‌بندی تمام عیار برای سری بازی دوست‌داشتنی‌ای است که برای سالیان متمادی، میراث سری Shenmue را زنده نگه داشت.

Onrush

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Onrush

دلایل خرید:

+مسابقات رانندگی چندنفره و بسیار هیجان‌انگیز
+رویکرد خلاقانه نسبت به طراحی مسیرهای مسابقه

طی چند سال اخیر چندین و چندین بازی مسابقه‌ای یه‌یادماندنی داشته‌ایم، اما در حالی که همه دیوانه امثال Forza Horizon 4 شده‌اند، چندین بازی دیگر هم داریم که حیف است اگر از قلم بیفتند. OnRush یکی از همین بازی‎هاست که توسط استودیویی ساخته شده که قبلاً با نام Evolution Studios می‌شناختیمش (و سری Motorstorm را ساخته بود).

OnRush ماهیت همکاری‌طلبانه هیرو شوترها را برداشته و آن را در قالب یک مسابقه رانندگی آف‌رود ارائه می‌کند و برخی قابلیت‌ها می‌توانند به درمان هم‌تیمی‌ها یا افزایش سرعت آن‌ها کمک کنند. با انبوهی از حالت‌ها و قوانین بازی مختلف، مجموعه‌ای تقریباً بی‌پایان از شخصی‌سازی‌های مرتبط با اتومبیل‌ها و مجموعه‌ای قابل قبول از مسیرهای مسابقه، OnRush یکی از مورد ظلم قرار گرفته ترین بازی‌های امسال به شمار می‌رود.

WWE 2K19

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-WWE 2K19

دلایل خرید:

+ بازگشت حالت Showcase
+اکشن سریع‌تر و کمتر شبیه‌سازی شده

طی سال‌های اخیر، سری بازی WWE 2K درس‌های زیادی از بازی‌های NBA 2K گرفته و رویکردی شبیه‌سازانه در قبال مسابقات پر زد و خورد کشتی کج در پیش گرفته است. اما امسال دو استودیوی Yukes و Visual Concepts به انتقادات طرفداران گوش داده و تصمیم گرفتند به گیم‌پلی آرکید قدیم بازگردند که باعث می‌شود هر مسابقه شکلی سریع‌تر و سرگرم‌کننده‌تر داشته باشد.

در کنار این تغییر رویکرد در قبال گیم‌پلی، حالت Showcase هم به بازی برگشته که تاریخچه فعالیت‌های دنیل برایان، یکی از کشتی کج کاران افسانه‌ای را از ابتدا تا انتها به نمایش درآورده و به شما اجازه می‌دهد به جای او بازی کنید. علاوه بر این، حالت Road to Glory هم به بازی برگشته و یک سری برج هم داریم که کارکردی شبیه به تاورهای مورتال کامبت دارند. خیلی ساده می‌توان گفت با دسترسی‌پذیرترین نسخه در این فرنچایز طرف هستیم.

Spyro Reignited Trilogy

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Spyro Reignited Trilogy

+یک بازسازی بی‌نظیر از هر سه نسخه بازی Spyro
+به همان زیبایی نسخه‌های قدیمی اجرا می‌شود
+یک بازسازی وفادار به نسخه‌های کلاسیک، از ابتدا تا انتها

در حالی که سونی هرآن چیزی که برای عرضه روی پلی‌استیشن 5 در چنته دارد را پشت درهای بسته نگه داشته، برای سال‌های پایانی پلی‌استیشن 4 تصمیم گرفته نگاهی دوباره به آرشیو عناوین انحصاری خود بیندازد و برخی از بهترین بازی‌های دوران پلی‌استیشن 1 را ریمیک و مجدداً روانه بازار کند. نخستین بازی Crash Bandicoot: N’Sane Trilogy بود و حالا نوبت به Spyro Reignited Trilogy رسیده است تا راه خودش را به لیست بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 باز کند.

استودیوی Toys for Bob هر سه نسخه سری بازی اسپایرو که روی پلی‌استیشن 1 عرضه شده بودند را بازسازی کرده و باورتان نمی‌شود اگر بگوییم چقدر به چشم‌انداز ابتدایی نسخه‌های کلاسیک پایبند بوده و چقدر هاب بازی، دشمنان و مینی‌گیم‌ها را ماهرانه بازطراحی کرده است. حتی برای بازی لیست کاملاً جدیدی از ساندترک طراحی شده که البته با حفظ المان‌های موسیقی‌های اصلی ساخته شده‌اند. یک بازی عالی و نوستالژیک برای این تابستان خالی از بازی.

Battlefield V

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Battlefield V

دلایل خرید:

+برخی از بهترین نقشه‌های چندنفره در تاریخ بتلفیلد
+وجود حالت کمپین تک نفره
+به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی رایگان

پیش از عرضه نسخه Black Ops 4، سری بازی کال آو دیوتی تصمیم گرفت مجدداً به دوران جنگ جهان‌باز گردد و حالا بعد از بتلفیلد 1 که در دوران جنگ جهانی اول می‌گذشت، بتلفیلد 5 از راه رسیده تا تصویری تازه از جنگ جهانی دوم ترسیم کند. با ارائه برخی از بزرگ‌ترین و خلاقانه‌ترین نقشه‌های تاریخ این فرنچایز، حالت‌های متنوع در بخش چندنفره (از جمله حالت بتل رویال و Grand Operations، بتلفیلد 5 توانسته موفق‌تر از نسخه‌های قبلی‌اش ظاهر شود. حتی یک کمپین داستانی تمام عیار هم برای بازی در نظر گرفته که جای خالی حالت داستانی در Black Ops 4 را پر می‌کند.

الکترونیک آرتز و استودیوی دایس برنامه‌های طولانی برای پشتیبانی از بازی دارند که نقشه‌های بیشتر، حالت‌های جدید، سلاح‌های متفاوت و حتی وسائل نقلیه اضافه را شامل می‎شود. راستی اضافه کردیم که تمام این محتویات اضافه به صورت رایگان در اختیار تمام بازیکنان قرار می‌گیرند؟

Red Dead Redemption 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Red Dead Redemption 2

دلایل خرید:

+یکی از بهترین بازی‌های این نسل
+داستانی هوشمندانه درباره روزهای پایانی غرب وحشی
+جهان‌سازی بی‌نظیر
+یک جهان‌باز پرجزییات و داینامیک

درست مثل Grand Theft Auto V، آخرین ساخته شرکت راک استار، یعنی Red Dead Redemption 2 که در غرب وحشی دنبال می‌شود، دستاوردی مهم در دوران گیمینگ مدرن به حساب می‌آید. هشت سال روند توسعه، به ساخت جهانی باز و غنی منجر شده که برخی از بهترین داستان‌سرایی‌های تاریخ گیم را با خود به ارمغان خواهد آورد؛ از داستان اصلی گرفته تا مواجهه‌های داینامیک که در دشت‌ها، باتلاق‌ها، کوهستان‌ها و صحراهای بازی اتفاق می‌افتند.

می‌توانید با سایر تفنگ‌داران دوئل کنید، اسب‌های وحشی را رام کنید، به شکار حیوانات افسانه‌ای بروید و وارد داستانی شوید که دوران گذار ایالات متحده از عصر غرب وحشی به دنیای مدرن را به نمایش در می‌آورد. در این بین، گروه‌های خلافکار خودشان را در حال غرق شدن در دنیای مدرن و به پایان رسیدن دوران جولان خود می‌بینند. با یک اثر هنری تمام عیار طرف هستیم و خیلی ساده باید این مقاله را رها کرده و همین حالا آن را برای پلی‌استیشن 4 یا پلی‌استیشن 4 پرو تهیه کنید. این یکی صرفاً جزو بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 نیست، به جرئت یکی از سه بازی برتر آن است.

Hitman 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Hitman 2

دلایل خرید:

+بازگشت مامور 47 برای یک سندباکس مخفی‌کاری پر زرق و برق
+ادامه دادن موفقیت‌آمیز مسیری که با ریبوت سال ۲۰۱۶ آغاز شد
+بزرگ‌ترین و پر جزییات‌ترین محیط در تمام بازی‌های هیتمن
+شان بین یکی از اهداف قتل شماست!

در سال ۲۰۱۶ میلادی، استودیوی IO Interactive شبیه‌ساز قتلی که Hitman بود را برداشت و نفسی تازه به فرمول سنتی آن داد. حالا بعد از آن بازی، به نسخه دنباله‌ای رسیده‌ایم که المان‌های موفقیت‌آمیز نسخه ابتدایی مانند مراحل عظیم قابل گشت و گذار، پر شده از بی‌شمار راه برای کشتن اهداف را برداشته و خیلی ساده آن را بهبود بخشیده است.

اما به جای عرضه اپیزود بازی مثل نسخه ابتدایی، IO Interactive بازی Hitman 2 را به صورت کامل عرضه کرده و بسیاری از محتویات مانند Elusive Target ها که در نسخه قبلی به مرور زمان از راه می‌رسیدند را هم گنجانده است. ضمن اینکه یکی از این چالش‌ها، قتل شان بین (بازیگر ند استارک در سریال Game of Thrones) است.

God of War

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-God of War

دلایل خرید:

+بهترین گاد آو وار تاریخ
+سیستم مبارزه از نو ابداع شده و رضایت‌بخش
+کمپین داستانی طولانی و گیرا

بعد از کشتن هر موجود و هر خدایی که در کوه‌های المپ یونان زندگی می‌کرد، کوه درد و خشم، کریتوس که داستانش در سه گانه ابتدایی با ریختن استخری از خون به پایان رسید، حالا شروعی دوباره را تجربه می‌کند. اما مقصد بعدی کجاست؟ اساطیر اسکاندیناوی و البته با یک ریش.

نتیجه نهایی، بازی God of War است که ریبوتی برای این فرنچایز به حساب آمده و یک سیستم مبارزه کاملاً جدید، جهانی‌باز و درگیرکننده و داستانی که از به درد آوردن قلب شما ابایی ندارد ارائه می‌کند. و علاوه بر این، بازی شمایل حیرت آوری روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو دارد و نشان می‌دهد سخت‌افزار گران قیمت سونی تا چه حد قادر به نمایش گرافیک‌های فک‌برانداز است.

Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition

دلایل خرید:

+سیستم مبارزه عمیق و تاکتیکال
+جهانی پویا و پر از حس زندگی
+واقعاً خنده‌دار با داستانی که به زیبایی نوشته شده

شاید کمتر کسی فکر می‌کرد یک روز شاهد عرضه یک CRPG ماجرایی که به صورت معمول روی کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شوند، راهش را به پلی‌استیشن 4 باز کند. اما Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition یک پورت عالی برای کنسول است که به خوبی لذت نسخه PC را به کنسول گیمرها هم منتقل می‌کند.

 اگر از طرفداران بازی‌های نقش‌آفرینی دهه ۹۰ مانند بالدورز گیت، آیس‌ویند و پلین‌اسکیپ باشید، به محض آغاز دیوینیتی 2 احساس در خانه بودن می‌کنید؛ همان المان‌های سنتی، مانند سیستم ساخت و ساز عمیق کاراکتر، جهان درگیرکننده، داستان‌سرایی جذاب به کمک کاراکترهای همراه، سیستم مبارزه تاکتیکال خستگی‌ناپذیر و آزادی عمل بی حد و حصر هم مجدداً در بازی حضور دارند تا هیچوقت احساس غریبی نکنید.

با هزاران بهبود نسبت به نسخه ابتدایی، Divinity: Original Sin 2 Definitive Edition تجربه‌ای است که نباید از دست بدهید و به تمام عاشقان بازی‌های نقش‌آفرینی پیشنهاد می‌شود.

Marvel’s Spider Man

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Marvel’s Spider Man

دلایل خرید:

+بهترین مکانیک تارزنی از زمان عرضه Spider Man 2
+داستانی عالی راجع به مرد عنکبوتی
+سیستم مبارزه روان بازی، به راحتی سری Batman: Arkham را به چالش می‌کشد

از زمانی که مارول با یک بازی با کیفیت و درست و حسابی، طرفداران به وجد آورده زمان زیادی می‌گذرد؛ آن هم در حالی که دی سی با سری Batman: Arkham، هیچ کمبودی در این حوزه احساس نمی‌کرد.

اما به لطف هنر استودیوی سازنده سری بازی Ratchet and Clank، یعنی Insomniac Games، این موضوع تغییر کرده و آن‌ها موفق به ساخت عنوانی برای اسپایدی محبوب همه شده‌اند که در قالب یک ماجراجویی جهان‌باز ارائه می‌شود و به مرور زمان به شما اجازه می‌دهد برخی از جذاب‌ترین قابلیت‌ها و گجت‌های اسپایدرمن را به کار بگیرید. یک دلیلی دارد که اسپایدرمن از نظر سرعت فروش انحصاری‌های پلی‌استیشن 4، حتی گاد آو وار را هم شکست داده است.

Shadow of the Tomb Raider

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Shadow of the Tomb Raider

دلایل خرید:

+بهترین نسخه از Tomb Raider از زمان عرضه Underworld
+سیستم مبارزه به شکلی ماهرانه با مخفی‌کاری در هم آمخیته
+مقبره‌های بسیار زیاد و سرگرم‌کننده

درحالی که بازی Uncharted: The Lost Legacy استودیوی ناتی داگ اثبات کرد که سری بازی شکار گنج این استودیو هنوز به صورت تمام و کمال به پایان نرسیده، حالا نوبت کریستال داینامیکس و استودیوی سازنده جدید سری توم ریدر، یعنی EidosMontreal است تا گامی بلند برداشته و اثبات کنند لارا کرافت هنوز هم می‌تواند رقیبی قدرتمند برای نیتن دریک و کلوئی باشد و نشان دهد مهاجم مقبره واقعی کیست.

خوشبختانه Shadow of the Tomb Raider کارش را به خوبی انجام داده و شاهد برخی از بزرگ‌ترین طراحی‌های مقبره و برخی از بزرگ‌ترین هاب‌های سندباکس در آن هستیم. سیستم مبارزه حالا بیشتر به سمت شکار و مخفی‌کاری سوق داده شده که به لارا اجازه می‌دهد مثل یک شکارچی واقعی عمل کنید. البته بازی در برخی لحظات مشکلات خودش را هم دارد و برخی شخصیت‌ها  در نمایش انگیزه‌هایشان ناکام می‌مانند، اما آخرین نسخه از سه‌گانه لارا کرافت همچنان ارزش تجربه کردن را دارد.

Call of Duty: Black Ops 4

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Call of Duty: Black Ops 4

دلایل خرید:

+حالت Blackout جایگزینی مناسب برای کمپین داستانی است
+بهبودهای فراوان در حالت چندنفره
+بهترین کمپین زامبی در تاریخ Call of Duty

آخرین نسخه از سری Call of Duty در تلاش بوده که کمبودهای خود در نسخه‌های پیشین را با ارائه مجموعه‌ای از حالت‌های آنلاین و مکانیک‌های جدید جبران کند تا شباهت بیشتری به امثال Overwatch و PUBG بیابد. نتیجه نهایی یک شوتر صرفاً آنلاین است که شاید کاملاً غیر اصیل باشد، اما به مراتب سرگرم‌کننده‌تر از نسخه‌های قبلی است.

حالت Blackout که پاسخ Call of Duty به شور و اشتیاق برای ژانر بتل رویال است به خوبی از ظرفیت‌های بتل رویال استفاده کرده و با نقشه‌ای عظیم و تمام سلاح‌هایی که ممکن است نیاز داشته باشید از راه می‌رسد. بخش چندنفره حالا تمرکز بیشتری بر بازی گروهی دارد و خبری از پر شدن نوار سلامتی نیست. و حالت زامبی هم با انبوهی از محتوا پر شده که همگی سرگرم‌کننده و به همان اندازه دیوانه‌وار هستند. اگر عاشق بازی‌های آنلاین باشید، این یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 برای شماست.

Assassin’s Creed Odyssey

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Assassin’s Creed Odyssey

دلایل خرید:

+بزرگ‌ترین نقشه در تاریخ سری اساسینز کرید
+کشتی‌رانی جهان‌باز مجدداً به بازی برگشته
+کاساندرا شخصیتی بی‌نظیر است

یوبیسافت بعد از عرضه Assassin’s Creed Syndicate تصمیم گرفت رویکرد عرضه سالانه این فرنچایز را کنار گذاشته و بیشتر روی کنترل کیفیت آن متمرکز باشد. نتیجه این تصمیم، Assassin’s Creed Origins بود و سپس Assassin’s Creed Odyssey که یکی از جاه‌طلبانه‌ترین نسخه‌های این سری به شمار می‌رود. با ارائه یکی از بزرگ‌ترین نقشه‎های سری اساسینز کرید، این ماجراجویی حماسی در یونان باستان تقریباً تمام قابلیت‌ها محبوب نسخه‌های قبلی را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در قالب یک پکیج در اختیارتان قرار می‌دهد.

سیستم مبارزه بهبودیافته Assassin’s Creed Origins بازگشته و همینطور مکانیک‌های بازنگری شده‌ای که بر المان‌های نقش‌آفرینی تمرکز دارند. این المان‌های نقش آفرینی گاهی باعث می‌شود بازی بیش از حد سختگیر به نظر برسد، اما با چند باس فایت هوشمندانه، بازگشت به کشتی‌رانی جهان باز و روایت عالی داستان، Odyssey اثبات می‌کند که هنوز دوران اساسینز کرید به پایان نرسیده است.

Soul Calibur VI

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Soul Calibur VI

دلایل خرید:

+استفاده از موتور آنریل 4 که به مبارزات روان منجر شده
+دو حالت داستانی بزرگ
+حضور گرالت از سری بازی ویچر

از عرضه آخرین نسخه Soul Calibur  شش سال می‌گذشت و این زمان، مشخصاً صرف بهبودهایی شده که باعث می‌شود Soul Calibut VI روی کنسول‌های نسل هشتم، یکی از بهترین نسخه‌های این فرنچایز از زمان عرضه Soul Calibur II باشد. تغییر متور ساخت بازی به ارائه‌ تجربه‌ای روان‌تر از مبارزات منجر شده و در کنار آن، دو حالت داستانی بزرگ داریم که باعث می‌شود بازی به مرور زمان به رخوت نیفتند.

در حالی که عرضه مبارزین محبوب بازیکنان در قالب بسته‌های الحاقی رویکردی تجاری برای جذاب نگه داشتن بازی برای ماه‌های پس از عرضه است، افزودن گرالت اهل ریویا (از سری بازی ویچر) به عنوان یک کاراکتر مهمان، اتفاقی مهم به حساب می‌آید. نت‌کد بازی به خوبی نوشته شده و مشکلی در تجربه آنلاین بازی وجود ندارد و گزینه‌های شخصی‌سازی هم سخت‌گیرترین بازیکنان را راضی خواهند کرد.

Fifa 19

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Fifa 19

دلایل خرید:

+حالت داستانی The Jouney از هر زمان دیگر بهتر است
+دیویژن‌ها سیستم پیشرفت در FUT را بهبود داده‌اند
+حالت‌های بازی جدید، تکرارپذیری را بالاتر برده‌اند

شبیه‌ساز فوتبال محبوب شعبه کانادا الکترونیک آرتز مدت‌هاست دیگر سایه سری بازی Pro Evolution Soccer را بالای سر خود ندارد و گاهی به همین خاطر، دست به کم‌کاری می‌زند، اما این موضوع درباره آخرین نسخه از فیفا مصداق ندارد. FIFA 19 تغییراتی بنیادین در فرمول محبوب خود به وجود آورده، اما لزوماً هیچ چیز را خراب نکرده و اتفاقا با بهبودهای فراوان و حالت‌های بازی بیشتر، کاری کرده که هم طرفداران قدیمی و هم تازه‌کاران از نتیجه کار راضی باشند.

گذشته از حالت‌های رایج، حالت داستانی The Journey یک بار دیگر در FIFA 19 بازگشته و داستان الکس هانتر را روایت می‌کند که می‌خواهد به یکی از بازیکنان برجسته فوتبال تبدیل شود. از طرف دیگر حالت اولتیمیت تیم از دیویژن‌ها پشتیبانی می‌کند که تکرارپذیری‌اش را بالا می‌برد. حالت Kick Off هم مودهایی با قوانین شخصی‌سازی شده دارد که لذت تجربه دونفره فوتبال روی مبل را دوچندان می‌کنند. این را هم باید اضافه کنیم که تغییرات به وجود آمده در فیزیک توپ و سیستم شوت زدن، نوعی حس رضایت خاص به گیم پلی بخشیده است. 

Detroit: Become Human

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Detroit: Become Human

دلایل خرید:

+یکی از زیباترین بازی‌های عرضه شده روی پلتفرم پلی‌استیشن 4
+تجربه سینماتیک و درگیرکننده داستان

درحالی که بازی Beyond: Two Souls در سال ۲۰۱۳ نتوانست انتظاراتی که بعد از شاهکار هوی رین شدیداً بالا رفته بودند را برآورده کنند، بازی Detroit: Become Human با یک داستان کاملا علمی‌تخیلی درباره شورش هوش مصنوعی علیه انسان‌ها، مسیر جدیدی برای ژانر درام تعاملی ترسیم می‌کند و به یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 تبدیل شود.

داستان درباره دورانی است که بشریت از اندرویدهای انسان‌نما به عنوان نیروی کاری استفاده می‌کند. ساخته جدید دیوید کیج، سپس داستان سه ربات را روایت می‌کند که شروع به تفکر و احساس کرده‌اند و مسائلی را درک می‌کنند که فراتر از برنامه‌نویسی ابتدایی‌شان است. در این سناریوها، با چالش‌های متعددی روبرو خواهد شد، از حل یک پرونده قتل گرفته تا حفاظت از یک دختر انسان. بنابراین منتظر داستانی باشید که با انتخاب هر دیالوگ و هر کار، تغییر کرده و مسیر جدیدی پیش رویتان می‌گذارد.

ثبت نظر

*
*