• بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت سوم)

    • 7 تعداد لایک

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 که همین حالا می‌توانید بخرید (قسمت سوم)

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/06/10 یکشنبه 10 شهریور 1398
    • |
    • زمان مطالعه 45 دقیقه
    • |
    • 3889 بار بازدید شده
    • 7 تعداد لایک

به لیست راهنمای خرید بهترین‌ بازی‌های پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۹ خوش آمده‌اید. لیستی که مگ‌زون با دقت هرچه تمام‌تر برای شما جمع‌آوری کرده تا فقط شامل برترین عناوین پلی‌استیشن 4 که هم‌اکنون در بازار قابل دسترس‌اند باشد. تمام بازی‌هایی که در این لیست قرار گرفته‌اند، به نظر ما شدیداً سرگرم‌کننده بوده‌اند و بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که همه آن‌ها، به آرشیو عناوین پلی‌استیشن 4 شما ارزش می‌بخشند.

از زمان عرضه پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۳، سونی به شکلی هوشمندانه روی عرضه مجموعه‌ای گسترده و غنی از بازی‌های کامپیوتری تمرکز کرده که همگی روی سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، پلی‌استینش 4 اسلیم و پلی‌استیشن 4 پرو به اجرا در می‌آیند؛ و آنچه در این لیست مشاهده خواهید کرد، بهترین‌هایی هستند که طی این ۶ سال روانه بازار شده‌اند؛ چه عناوین انحصاری و چه بازی‌های شخص ثالثی که تجربه‌شان برای همه گیمرها ضروری است.

بازی‌هایی مانند دویل می‌کرای 5، مترو اگزدوس، دیز‌گان، مورتال کامبت 11، Sekiro: Shadows Die Twice، فاینال فانتزی 14 و بسیاری عنوان دیگر، باعث شده‌اند پلی‌استیشن 4 هم‌اکنون کنسولی فوق‌العاده برای تجربه بهترین بازی‌هایی باشد که بشریت تا امروز ساخته است.

و وقت آن رسیده تا آرشیو بازی‌های پلی‌استیشن 4 خودتان را با برخی از این عناوین فوق‌العاده غنی کنید. عمدتا به این خاطر که ما اکنون در تابستان به سر می‌بریم و به صورت معمول، بهترین فصل سال خالی از عناوین دندان‌گیر است. اما گیمرها معمولاً هرطور که شده راهی برای پر کردن اوقات فراغت خود می‌یابند و ما هم اینجاییم تا به شما در یافتن بهترین عناوین و سرگرم‌ شدن در بهترین سه ماه سال کمک کنیم.

خب حالا که تمام این مقدمه‌چینی‌ها را کردیم، بیایید بدون اتلاف به سراغ لیست نهایی بهترین عناوینی که همین حالا می‌توانید برای پلی‌استیشن 4 خریداری کنید برویم.

The Crew 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-the crew 2

+مسابقاتی با استایل آرکید
+وجود قایق، هواپیما، اتومبیل و بیشتر

در سال ۲۰۱۴ میلادی، بازی The Crew ورژنی کوچک از ایالات متحده را به عنوان نقشه‌ای ارائه می‌کرد که در آن قادر به برگزاری مسابقات اتومبیل‌رانی و پشت سر گذاشتن چالش‌های مختلف بودید. راستش را بخواهید بازی خیلی خوبی هم نبود زیرا هیچ ویژگی خاصی نداشت که آن را از سایر بازی‌های مسابقه‌ای معمولی متمایز کند.

چند سال جلوتر می‌رویم و حالا نسخه دنباله‌ای برای The Crew داریم که از Forza Horizon 4، انحصاری ایکس باکس وان الهام گرفته و با کنار گذاشتن برخی از المان‌های نسخه قبلی، فعالیت‌هایی دسترسی‌پذیرتر را در نقشه‌ای عظیم در اختیارتان می‌گذارد.

با مسابقات قایق‌سواری، اتومبیل‌رانی، دریفتینگ، موتورهای خاکی و هواپیما، کارهای بسیار زیادی برای انجام دادن در The Crew 2 دارید.

Jurassic World Evolution

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-jurassic world evolution

دلایل خرید:

+رابط کاربری بازی هیچ مشکلی روی کنسول ندارد
+روایت بازی برعهده جف گلدبلوم است

شرکت Frontier شاید بیشترین شهرت‌اش را مدیون جهان غنی بازی Elite: Dangerous باشد، اما در عین حال بازی مدیریت باغ وحش Zoo Tycoon را هم ساخته و همین بازی‌های خانوادگی و دوست‌داشتنی بوده‌اند که حالا دی‌ان‌ای بازی Jurassic World Evolution را به وجود آورده‌اند.

پس‌زمینه داستانی و گیم‌پلی بازی ساده است: پارک تفریحی خودت را روی پنج جزیره مختلف بساز و از تمام دایناسورهایی که در فیلم Jurassic World دیده‌ای محافظت کن. به دنبال فسیل‌های به جا مانده بگرد، دی‌ان‌ای‌هایشان را استخراج کن و گونه‌های جانوری خاص خودت را با مشخصه‌های بهبودیافته بساز. اما حواست باشد که گونه‌های جانوری مختلف ممکن است از منطقه محافظت شده فرار کنند و درست مثل فیلم، یک هرج و مرج اساسی راه بیندازند.

Vampyr

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-vampyr

دلایل خرید:

+جهانی که به تصمیمات شما واکنش نشان می‌دهد
+مجموعه‌ای از توانایی‌های جالب خون‌آشامی

استودیوی Dontnod Entertainment استودیویی پاریسی که احتمالاً بیشترین شهرتش را مدیون سری بازی ماجرایی Life is Strange باشد توجه‌ها را به ژانری کاملاً جدید معطوف کرده و معمولاً بازی‌هایی می‌سازد که در آن‌ها جهان پیرامون شما براساس تصمیمات‌تان شکل می‌گیرد.

در داستانی که در لندن سال ۱۹۱۸ میلادی دنبال می‌شود، شما نقش پزشکی را دارید که می‌خواهد شهر را از شیوع آنفولانزای اسپانیایی نجات دهد. متاسفانه اما شما اخیراً به یک خون‌آشام تبدیل شده‌اید و مجبور به انتخاب بین درمان کردن مردم یا نوشیدن خون آن‌ها برای سلامتی خودتان هستید.

با پشتیبانی از گیم‌پلی مخفی‌کارانه که لزوماً شما را به کشتن دشمنان و به راه انداختن یک حمام خون مجبور نمی‌کند، می‌توان به جرئت گفت که با الماسی پنهان در میان بازی‌های یک سال اخیر طرف هستیم.

Fortnite

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-fortnite

دلایل خرید:

+سرگرم‌کننده و اعتیادآور
+حالت چندنفره پر زد و خورد
+حالت بتل رویال کاملاً رایگان است

درحالی که بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds به دیده شدن ژانر بتل رویال کمک فراوان کرد (ژانری که ۱۰۰ بازیکن را در یک نقشه می‌اندازد تا سلاح‌های خودشان را بیابند و برای تبدیل شدن به آخرین بازمانده با یکدیگر بجنگند)، در واقع این اپیک گیمز بود که با بازی بتل رویال فورتنایت، حجت را بر تمام دوست‌داران این سبک تمام کرد.

هسته اصلی فورتنایت درباره ساخت و ساز یک قلعه و حفاظت کردن از آن در برابر هیولاهایی است که شبانه هجوم می‌آورند، اما حالت بتل رویال بازی (که بازهم قابلیت ساخت و ساز دیوار و سقف و چیزهایی از این دست را شامل می‌شود) اثبات کرده که برنده واقعی پلتفرم‌های استریم بازی توییچ، یوتیوب و فراتر از آن است.

Metal Gear Survive

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-metal gear survive

دلایل خرید:

+نشان می‌دهد که هنوز هم می‌توان در جهان سری بازی Metal Gear سرگرم شد
+تغییرات فراوان در گیم‌پلی مخفی‌کاری متال گیر

بسیاری از طرفداران بعد از جنجالی که پس از عرضه Metal Gear Solid 5:The Phantom Pain راه افتاد و جدایی هیدئو کوجیما از شرکت کونامی، تصور می‌کردند سری بازی متال گیر به تاریخ پیوسته است. با این حال، بازی Metal Gear Survive که بدون حضور کوجیما ساخته شده نشان می‌دهد این بازی هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد و می‌توان در قالب اسپین‌آفی سرگرم‌کننده درآید.

مهم‌ترین نکته درباره این بازی آن است که با یک متال گیر سنتی طرف حساب نیستیم و بازی در عوض دلیلی به گیمرها می‌دهد تا المان‌های گیم‌پلی پیشین که به نوعی امضای این سری بودند را با چند پیچش جالب مجدداً از نو تجربه کند.

به این نسخه از بازی به چشم چیزی شبیه به بسته الحاقی Red Dead Redemption: Undead Nightmare برای سریMetal Gear نگاه کنید. بعد از اینکه یک کرمچاله در جهان بازی باز می‌شود، گیمر مجبور به ساخت و ساز یک پایگاه دفاعی و همینطور ارتقای مهارت‌های خود و به خدمت گرفتن سربازان بیشتر خواهد شد.

المان‌های بقا نقشی کیلیدی در بازی ایفا می‌کنند تا حس استیصال به هنگام مواجهه با دشمنان هیولاوار بازی تشدید شود. مدیریت سلامتی، غذا، آب و هر جراحتی ضروری است و تنها از این طریق قادر به کسب تجربه‌ای تمام و کمال و رضایت‌بخش از گیم‌پلی خواهید بود.

بازی شاید میزبان برخی از شناخته‌شده‌ترین کاراکترهای سری متال گیر نباشد، اما Metal Gear Survive نشان می‌دهد هنوز می‌توان در این جهان شدیداً گیرا سرگرم شد.

Monster Hunter World

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-monster hunter world

دلایل خرید:

+مقدمه بازی تسهیل شده تا برای گیمرهای تازه‌کار آسان باشد
+به راحتی سرگرم‌کننده‌ترین تجربه کوآپ روی کنسول پلی‌استیشن 4 است

Monster Hunter: World موفق شده ساختار سنتی و اعتیادآور این سری بازی را حفظ کند و درعین حال، برخی از موانع را از سر راه بردارد تا گیمرها تازه‌کار هم به آسانی قادر به تجربه این جهان غنی و زیبا و جانوران بی‌نظیرش باشند.

بهترین تجربه Monster Hunter World به صورت کوآپ و گروهی حاصل می‌شود، اما سازندگان تغییراتی در حالت تک نفره هم به وجود آورده‌اند تا اگر به هر دلیلی نخواستید با دوستان‌تان بازی کنید، باز هم تجربه‌ای مفرح به دست آورد. و برخلاف بازی‌های معمول ژاپنی، هر بار که بازی را اجرا می‌کنید انبوهی از اطلاعات اضافه روی سرتان خراب نمی‌شود و در عوض هرچیزی، در جای نیاز به شما آموزش داده خواهد شد.

گذشته از این‌ها، جهان متنوع و بی آلایش بازی به زیبایی و شفافیت هرچه تمام‌تر روی هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 4 پرو اجرا می‌شود. دعوت کردن دوستان به شکار حیوانات، می‌توانست از این که الان هست ساده‌تر باشد، اما به محض اینکه تمام تیم جمع می‌شود، سطحی دیده نشده از زیبایی و همکاری را در بازی تجربه خواهید کرد.

Monster Hunter World به بهترین تعادل ممکن میان راضی نگه داشتن طرفداران سینه‌چاک قدیمی و راضی کردن افرادی که هیچوقت موفق به تجربه این فرنچایز نبوده‌اند شده است و این موفقیت را بدون فدا کردن هیچ یک از المان‌های مهم و دوست‌داشتنی‌اش انجام داده. پس برای صدها ساعت شکار هیولا، ساخت و ساز مواد و گشت و گذار در جهانی باز و عظیم آماده باشید که قرار نیست از خرید یکی از بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4 پشیمان شوید.

Shadow of the Colossus

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-shadow of the colossus

دلایل خرید

+کاملا بازسازی شده از نوع تا شمایل و احساسی بهتر از هر زمان دیگر داشته باشد
+پایان‌بندی احساسی بازی شما را برای مدت‌ها بعد از اتمام بازی درگیر نگه می‌دارد

نسخه بازسازی شده Shadow of the Colossus با موفقیت توانسته حس و حال نسخه ابتدایی بازی را که توسط Team Ico ساخته شد و یکی از بهترین کلاسیک‌های کنسول پلی‌استیشن 2 بود. داستان درباره سفر یک مرد برای نجات زنی جادویی است و در این راه باید ۱۶ هیولایی بی شاخ و دم را شکست دهد که روی پلی‌استیشن 4 بسیار محشر طراحی شده‌اند.

با گذشت دو نسل از دورانی که Shadow of the Colossus برای نخستین بار عرضه شد، قدرت پردازشی بیشتر حسی درگیرکننده‌تر و واقعی‌تر از همیشه به بازی بخشیده و در نبود محدودیت‌های سخت‌افزاری پلی‌استیشن 2، مدل‌های کاراکترها و محیط‌های دوردست به زیبایی به تصویر کشیده شده‌اند.

سیستم کنترل بازی هم به شکل بسیار مشهودی بهبود یافته و و دکمه‌های پرش و گرفتن لبه‌های دیوار تغییر کرده‌اند تا بازی در عین کلاسیک بودن، احساسی مدرن داشته باشد و دیگر کمترین شباهتی به آنچه ۱۲ سال پیش بود حس نشود.

بازی Shadow of the Colossus یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های صنعت گیم را در این نسل در اختیار شما خواهد داشت و در نهایت داستان خود را به گونه‌ای به اتمام می‌رساندن که خیلی ساده می‌توانیم آن را بهترین جمع‌بندی داستان در بازی‌های ویدیویی تمام دوران بنامیم.

Uncharted: The Lost Legacy

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-the lost legacy

دلایل خرید:

+جایگزین کلوئی و نادین به جای نیتن، برخلاف انتظارات فوق‌العاده است
+بازی ترکیبی است از به‌یادماندنی‌ترین لحظات آنچارتدهای شماره‌دار

بازی Uncharted: The Lost Legacy اثبات می‌کند که این سری بدون حضور نیتن دریک هم می‌تواند به حیات خود ادامه دهد و اینطور نیست که بدون نیتن، جذابیت‌هایی را که در بازه‌ای طولانی‌تر از یک دهه به دست آورده را از دست دهید. در این بازی شاهد همراهی کلوئی فریزر و نادین راس با یکدیگر هستیم که به دنبال گنجینه «گانش» می‌گردند.

در استفاده حداکثری از قدرت پردازشی کنسول‌های مختلف، تنها شرکت راکستار است که می‌تواند با ناتی داگ رقابت کند و این ترند با The Lost Legacy هم ادامه یافته. این نسخه از آنچارتد روی نمایش محیط‌ها و اتمسفرهای هندی تمرکز دارد و چنان زیبا روی پلی‌استیشن 4 پرو اجرا می‌شود که باور نمی‌کنید در حال تجربه یک بازی نسل هشتمی باشید.

طبق روال همیشه آنچارتد، The Lost Legacy شما را در موقعیت‌های اسکریپت و کارگردانی‌شده قرار می‌دهد که مثل برترین سکانس‌های برترین‌ فیلم‌های اکشن هالیوودی به نظر می‌رسند. ضمنا در بخش‌هایی از این بازی، برای اولین بار در تاریخ آنچارتد شاهد محیطی جهان باز هستیم که دست گیمر را در پرسه زدن باز می‌گذارد و می‌توانید ضمن پشت سر گذاشتن مراحل جانبی، شاهد رابطه منحصر به فرد میان کلوئی و نادین باشید.

Horizon Zero Dawn

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-horizon zero dawn

دلایل خرید:

+اورجینال‌ترین و یکی از بهترین بازی های پلی‌استیشن 4 از منظر جهان-باز بودن
+یک داستان درگیرکننده با بی‌نهایت فعالیت فرعی

استودیوی Guerilla Games که قبلاً مسئولیت ساخت سری بازی کیلزون را برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 برعهده داشت، با ساخت بازی Horizon Zero Dawn نه‌تنها نشان داد که قادر به ساخت یک نقش‌آفرینی منحصر به فرد و الهام‌بخش است، بلکه این کار را به شکلی شکوهمندانه انجام می‌دهد.

شخصیت اصلی بازی، یک شخصیت دوست‌داشتنی به نام «ایلوی» است اما جهان پویای بازی خیلی زود از نظر جذابیت جایگزین ایلوی می‌شود و با ربات‌های حیوان‌گونه و مناظر چشم‌اندازش، کاری می‌کند که حداقل برای دقایقی چند دست از بازی کردن کشیده و محو تمام این زیبایی‌ها شوید؛ خصوصاً روی کنسول پلی‌استیشن 4 پرو.

سیستم مبارزه برخی از نوآورانه‌ترین ابداعات این نسل را شامل می‌شود و تمام سلاح‌ها در فرم تیر و کمان ظاهر می‎شوند؛ اما هرکدام با ویژگی‌های متفاوت. هر ربات، نقطه ضعف خاص خودش را دارد و لازم است بازیکن تکنیک‌هایش را به گونه‌ای با آن نقاط ضعف هماهنگ کند که پیش از رسیدن سایر دشمنان، قادر به شکست دادنش باشد.

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-crash bandicoot N.sane trilogy

دلایل خرید:

+تغییرات گیم‌پلی، بازی را دسترسی‌پذیرتر از هر زمان دیگر کرده است
+انبوه وحشتناکی از محتوا روی دیسک بازی ریخته شده است

بازی The Crash Bandicoot N. Sane Trilogy صرفاً بازی‌های سری کرش روی پلی‌استیشن را برنداشته و یک لایه بی‌کیفیت از بافت‌های نسل هشتم را روی آن قرار نداده.

در عوض با عنوان روبرو هستیم که نخستین بازی کرش را با افزودن چند مکانیک مدرن بهبود داده و آن را به یک بازی بسیار دسترس‌پذیرتر برای افرادی که هیچوقت قادر به تجربه فرنچایز محبوب ناتی داگ نبوده‌اند تبدیل کرده است.

هنگامی که کرش تریلوژی را تجربه می‌کنید، به درکی مهم درباره تفاوت میان بهبود گرافیک از طریق تکسچرهای HD و ریمستر کردن تمام عیار یک بازی می‌رسید. گرافیک، صداگذاری و محتویات همگی یا دچار تغییر شده‌اند یا به بازی اضافه شده‌اند و همگی به شکلی که هیچ خللی در تجربه کلاسیک فراموش‌نشدنی ناتی داگ به وجود نمی‌آید.

پلتفرمینگ و باس فایت‌های به‌ یاد ماندنی بازی چالشی بزرگ به بازیکنان ارائه می‌کنند و هنگامی که با موفقیت آن‌ها را پشت سر می‌گذارید، به احساسی از رضایت دست پیدا می‌کنید که به ندرت در میان بازی‌های ویدیویی امروزی دیده می‌شود.

Gravity Rush 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-Gravity rush 2

دلایل خرید:

+مکانیک‌های تغییر گرانش بهبودیافته
+استایل هنری شدیداً زیبا

نخستین بازی Gravity Rush هنگامی که در سال ۲۰۱۲ روی کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا عرضه شد شدیداً مورد بی‌مهری گیمرها قرار گرفت. با این همه، استودیوی Japan Studio سونی آنقدر خوش‌شانس بود که شانسی دوباره برای به تصویر کشیدن دنیای بی‌نظیر پیرامون Kat، شخصیت اصلی بازی، بیابد.

این دخترک بلوند و زیباروی، قابلیت منحصر به فردی دارد که تغییر جهت گرانش، بسته به نیازهایش است؛ یعنی او می‌تواند در میان زمین و هوا معلق شده و تقریباً روی هر سطحی قدم بزند.

Gravity Rush 2 استایل هنری بی‌نظیر اولین نسخه را حفظ کرده و در عین حال به کمک سخت‌افزار قدرتمند پلی‌استیشن 4، ویژگی‌های بصری بیشتری به آن افزوده که باعث می‌شود یک تجربه تکرارنشدنی داشته باشید. اگرچه داستان بازی کاملاً فراموش‌شدنس است، کات‌سین‌ها با استایل کتاب‌های کمیک روایت می‌شوند و لحظات خنده‌دار خاص خود را دارند.

اما گیم‌پلی چیزی است که به خاطر آن به تجربه گرویتی راش 2 ادامه می‌دهید و در کنار قابلیت تغییر جهت گرانش، سیستم مبارز، لایه‌ای از عمق را به گشت و گذار در محیط خرق عادت بازی اضافه کرده. شاید هرکسی از گرویتی راش خوشش نیاید، اما اگر با فضای کلی که تعریف کردیم حال می‌کنید، قطعاً از تجربه گیم‌پلی بازی هم لذت می‌برید.

Battlefield 1

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-battlefield 1

دلایل خرید:

+حالت داستانی واقعاً لذت‌بخش
+انبوهی از بسته‌های الحاقی رایگان
+بخش چندنفره بی‌نظیر

سری محبوب Battlefield در این نسخه به دوران جنگ جهانی اول سفر می‌کند و برخلاف آنچه تصور می‌شد، توانسته تجربه‌ای بی‌نظیر از یک شوتر اول شخص درست و حسابی ارائه کند و ضمناً با یک بخش داستانی از راه می‌رسد  که برخلاف نسخه‌های قبلی، واقعاً ارزش بازی کردن را دارد. انبوهی از بسته‌های الحاقی (که هم‌اکنون عمدتاً به صورت رایگان قابل دریافت هستند)، یک حالت «ماموریت‌» که از ۶۴ بازیکن به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند و نقشه‌هایی چند لایه که تنوع وسیعی از وسایل نقلیه را در اختیارتان می‌گذارند، باعث می‌شوند بازی برای صدها ساعت سرگرم‌کننده باقی بماند و خیلی دیرتر از آنچه ممکن است تصور کنید از بازی خسته شوید.

متاسفانه بتلفیلد 1 به صورت خاص برای پلی‌استیشن 4 پرو بهینه شده و دارندگان این کنسول پرچمدار قرار نیست برتری چندانی از نظر ویژگی‌های بصری احساس کنند، اما گرافیک بازی در هر صورت جزو بهترین‌های چند سال اخیر است و در کنار موسیقی‌ها و افکت‌ها آنقدر قدرتمند ظاهر می‌شود که تحت هر شرایطی، تجربه‌ای بسیار درگیرکننده در اختیارتان خواهد گذاشت.

Resident Evil 7

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-resident evil 7

دلایل خرید:

+المان‌های ژانر وحشت با هوشمندی هرچه تمام‌تر پیاده شده‌اند
+تمام بازی با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن قابل تجربه است

رزیدنت اویل 7 یک شروع دوباره برای این سری بازی به حساب می‌آید که برخی از المان‌های غیر ضروری را از فرمول گیم‌پلی حذف کرده و جای آن‌ها را به سکانس‌های شدیداً وحشتناک و درگیرکننده می‌دهد. در این بین گشت و گذار شما در محیط برایتان پاداش به همراه خواهد داشت و اشارات فراوانی هم به نسخه‌های قبلی فرنچایز شده است.

رزیدنت اویل 7 شما را در نقش شخصی مستاصل قرار می‌دهد که باید با هر مشقت ممکن، از دست خانواده دیوانه بیکرها جان سالم به در ببرد. شما به عنوان بازیکن مجبور به یافتن منابع و استفاده صحیح از آنها که به ندرت یافت می‌شوند خواهند بود و بازی با موفقیت می‌تواند نوعی حس آسیب‌پذیری به شما منتقل کند. به عنوان مثال آدرنالینی که هنگام شلیک آخرین گلوله ترشح می‌شود، آن هم زمانی که لازم دارید با این گلوله نهایی کار آن دشمن را تمام کنید، فقط با تجربه بازی قابل درک خواهد بود.

علاوه بر این، رزیدنت اویل 7 یکی از معدود بازی‌هاییست که به صورت تمام و کمال از ظرفیت‌های هدست پلی‌استیشن وی آر استفاده می‌کند. تمام گیم‌پلی رزیدنت اویل 7 در حالت واقعیت مجازی قابل بازیست و نشان می‌دهد این تکنولوژی چه آینده روشنی دارد و تا چه میزان قادر بر تاثیرگذاری بر صنعت بازی است.

Friday the 13Th: The Game

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-friday the 13

دلایل خرید:

+بازی کردن در نقش جیسون شدیداً رضایت‌بخش است
+برای پشت سر گذاشتن یک بازی موفقیت‌آمیز، نیازمند همکاری تیمی و برقراری ارتباط هستید

Friday the 13th: The Game عنوانی عمیق است که برای هواداران فیلم ترسناکی با همین نام ساخته شده. بازی به صورت تمام و کمال چندنفره است و تیمی متشکل از 7 بازیکن که مشاورین شرکت Camp Crystal Lake را کنترل می‌کنند، باید تلاش به فرار از دست قاتلی به نام جیسون کنند.

بهترین تجربه از بازی زمانی به دست می‌آید که مشغول تجربه آن همراه با دوستان باشید و از میکروفون برای هماهنگ‌سازی تصمیمات و چیدن استراتژی استفاده کنید. برای بقا، به صورت معمول به یافتن منابعی نیازمند هستید که در سراسر محیط پراکنده شده‎اند و یک بازیکن به تنهایی قادر به یافتن آنها نیست. بنابراین به سایر بازیکنان نیاز دارید تا در یافتن این منابع به شما یاری برسانند.

اگرچه مشکلات فنی بیشتر از مقداری که باید در بازی اتفاق می‌افتند، حس ترشح آدرنالینی که هنگام فرار از دست جیسون که با فاصله کمی پشت سر شماست تا به حال در هیچ بازی دیگری تجربه نشده و ارزش توجه شما را دارد.

The Evil Within 2

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-the evil within 2

دلایل خرید

+بازیکن را در جهانی غیرمنتظره و پیچیده رها می‌کند
+یک سفر طولانی، ترسناک و هیجان انگیز

The Evil Within 2 یکی از بهترین بازی‌های ژانر وحشت و بقا طی چند سال اخیر است. استودیوی Tango Gameworksمشخصاً درک کرده که چه عواملی به محبوبیت نسخه ابتدایی The Evil Within دامن زده‌اند و همان‌ها را در  نسخه دنباله بست داده تا دائماً هنگام تجربه بازی در لبه صندلی باقی بمانید.

اگرچه روایت دستان در نسخه دوم اندکی از اهمیتش کاسته شده، گیم‎‌پلی و لحظات ترسناکی که به درستی پیاده‌سازی شده‌اند باعث می‌شوند دستان خیس عرق شما برای نزدیک به ۱۵ ساعت، کنترلر را بچسبند و حاضر به جدا شدن از بازی نباشید.

بازی شما را مجبور به هرکاری که برای بقا لازم است می‌کند، یعنی باید به دنبال منابع گوناگون در جهان نیمه باز بازی بگردید تا از مواجهه مرگبار بعدی، جان سالم به در ببرید. The Evil Within 2 درک کرده که بقا به صورتی که همه‌ اتفاقات دائماً از بیخ شما بگذرد، مهم‌ترین عامل یک بازی پیرو این ژانر است و از هیچ نوآوری خاصی برای ایجاد این شرایط و حس دریغ نمی‌کند.

Hitman The Complete First Season

بهترین بازی‌های پلی‌استیشن 4-hitman the complete first season

دلایل خرید:

+راه‌هایی گسترده برای از بین بردن هر هدف
+مراحل بزرگ که بارها و بارها قابل تکرار هستند

وقتی استودیوی IO Interactive اعلام کرد نسخه نسل بعد سری بازی هیتمن به صورت اپیزودی عرضه می‌شود، بسیاری از گیمرها اشتیاق خود را از دست دادند. اما در نهایت مشخص شد ساختار اپیزودی، یکی از معدود دفعاتی بوده که به درستی در صنعت گیم به کار گرفته شده است.

مامور 47 در مجموعه‌ای از مراحل به نقاط مختلف دنیا سفر می‌کند و باید اهدافی را در پاریس، ساپینزا، مراکش و بانکوک و دو لوکیشن دیگر از میان بردارد. با این همه، این در واقع گستره عظیم فعالیت‌ها و راه‌های به اتمام رساندن ماموریت‌هاست که باعث می‌شود بازی واقعاً در پیاده‌سازی هدف خود موفق باشد و بدرخشد.

هیتمن یک بار دیگر به فرمول قدیمی این سری روی آورده که شامل انداختن مامور 47 در یک محیط باز می‌شود و او سپس باید هدفی که برایش مشخص شده را با کمک راه‌های به ظاهر بی‌شمار گیم‌پلی از میان بردارد. و هیتمن توانسته آن فرمول را به سطوح جدیدی برساند و جهان‌های عمیقاً پر جزییات در اختیارتان بگذارد تا بتوانید برای متدهای طولانی در آن‌ها آزمون و خطا کنید. Hitman The First Season اثبات می‌کند دوران هیتمن هیچوقت تمام نخواهد شد و با سخت‌افزارهای امروزی، تکرارپذیرتر از هر زمان دیگر و یکی از بهترین بازی‌ های پلی‌استیشن 4 است.

ثبت نظر

*
*