• بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی سال ۲۰۱۹

    • 11 تعداد لایک

بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی سال ۲۰۱۹

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/31 پنجشنبه 31 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 12 دقیقه
    • |
    • 2399 بار بازدید شده
    • 11 تعداد لایک

ما در مگ‌زون راهنمایی جامع برای خرید بهترین لپ‌تاپ‌‌های دانشجویی سال ۲۰۱۹ برایتان تدارک دیده‌ایم که محصولات برندهایی مانند اپل، دل، مایکروسافت و دیگر تولیدکنندگان برتر را شامل می‌شود تا پیدا کردن بهترین لپ‌تاپ برای مدرسه، کالج یا دانشگاه به سرراست‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر باشد.

به این خاطر می‌گوییم سرراست که گزینه‌های مختلف را بررسی و از میان‌شان ۵ دستگاه برتر را انتخاب کرده‌ایم و اعتقاد داریم این ۵ دستگاه گستره عظیمی از نیازها و بودجه‌های دانشجویان در سال ۲۰۱۹ را در بر می‌گیرد.

و خبر خوب اینکه هیچوقت نسبت به حالا زمان بهتری برای ورود به بازار لپ‌تاپ نبوده و تولیدکنندگان دیوایس‌های پرتابل شدیداً وارد رقابت با یکدیگر شده‌اند تا بهترین نمایشگرها، قدرتمندترین مشخصات سخت‌افزاری، بیشترین عمر باتری و زیباترین طراحی‌های بدنه را به دست مشتریان خود برسانند. گزینه‌هایی که در لیست زیر قرار گرفته از مک‌بوک ایر جدید گرفته تا سرفیس پرو مایکروسافت تمامی این مشخصات و حتی بیشتر را شامل می‌شوند.

تلاش ما بر این بوده که رنج وسیعی از گزینه‌های مختلفی که ممکن است بسته به سلیقه دانشجویان متغیر باشند را در این لیست جای دهیم؛ گزینه‌هایی نظیر سه سیستم عامل مختلف یعنی macOS، ویندوز و Chrome OS و همین‌طور طراحی‌ها، ابعاد نمایشگر و قیمت‌های مختلف.

اگر به صورت خاص به دنبال گزینه‌هایی تخصصی‌تر هستید، اطمینان حاصل کنید که لیست بهترین لپ‌تاپ‌‌های سال ۲۰۱۹ و بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ سال ۲۰۱۹ ما را مطالعه می‌کنید.

 

جستجوی برای بهترین لپ‌تاپ‌های دانشجویی سال ۲۰۱۹

 بهترین لپ‌تاپ‌

MacBook Air (2019)

مشخصات:

پردازنده: اینتل 1.6 GHz Core i5 – دو هسته‌ای
کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 617
حافظه رم: ۸ گیگابایت از نوع LPDDR3
نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی از نوع Retina با رزولوشن 2560x1600
حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت یا ۲۵۶ گیگابایت
اتصالات: دو پورت USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

دلایل خرید:

+اخیراً به‌روزرسانی شده با مشخصات سخت‌افزاری بهتر
+نمایشگر و ترک‌پد محشر
+استفاده از macOS بسیار آسان است

تا همین اواخر، پیشنهاد کردن خرید مک‌بوک ایر به مردم کار چندان هوشمندانه‌ای نبود. این لپ‌تاپ نمایشگری قدیمی، پردازنده‌ای کهنسال و طراحی از مد افتاده‌ای داشت. خوشبختانه اما اپل این انتقادات را شنید و اوایل امسال از نسخه به‌روزرسانی شده آن رونمایی کرد و که جادوی مدل‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر مک‌بوک را با یکدیگر ترکیب نموده و در قالب پکیجی عالی برای دانشجویان ارائه کرده است.

 با این تفاسیر، باید منتظر چه ویژگی‌های تازه‌ای باشیم؟ اصلی‌ترین موضوع به نمایشگر ارتباط دارد که هنوز ۱۳.۳ اینچ است اما این‌بار از نوع Retina بوده و چند ویژگی مهم دیگر با خود به ارمغان می‌آورد. سنسور Touch ID هم به دستگاه اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد تنها با احراز هویت از طریق اثر انگشت، قادر به لاگین در دستگاه یا خرید محصولات مختلف باشد. کیبورد دستگاه هم به‌روزرسانی شده و حالا از آخرین تکنولوژی اپل بهره می‌برد که برخی از مشکلات اتکاپذیری پیشین را رفع می‌کند. و قدرت پردازشی بیشتر هم مشخصه دیگری است که در انتظارتان خواهد بود.

برخلاف سری لپ‌تاپ‌های گران قیمت‌تر مک‌بوک پرو، مدل ایر قیمتی بسیار معقول و مقرون به صرفه دارد. با این همه مدل پایه دستگاه با حافظه داخلی 128 گیگابایتی از راه می‌رسد که کمترین مقدار برای یک لپ‌تاپ در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رود و از این لحاظ ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. اما تردید نکنید که این دستگاه به شایستگی در لیست بهترین لپ‌تاپ دانشجویی سال قرار گرفته.

Dell XPS 13

بهترین لپ‌تاپ-Dell XPS 13

مشخصات:

پردازنده: نسل هشتم اینتل  Core i5-i7
کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620
حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR3
نمایشگر: ۱۳.۳ اینچ با رزولوشن 1920x1080
حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
اتصالات: دو پورت تاندربولت، یک پورت USB-C، جک 3.5 میلی‌متری

دلایل خرید:

+نمایشگر بزرگ و زیبای 4K
+بسیار قدرتمند
+عمر باتری عالی

برای آن دسته از افرادی که سخت‌افزاری در سطح مک‌بوک‌های اپل می‌خواهند اما در عین حال حاضر به تحمل سیستم عامل macOS نیستند که دلیلی کاملاً قانع‌کننده است شرکت دل یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی بازار را ساخته؛ یعنی XPS 13. مدل غیرمجهز به نمایشگر لمسی از این لپ‌تاپ، تمام سخت‌افزارهایی که ممکن است از چنین دستگاهی انتظار داشته باشید را در خود جای داده: تاچ‌پد و کیبورد عالی، نمایشگر بی‌نظیر و عمر باتری محشر.

ما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت خرید این دستگاه، از میان ۴ مدل در دسترس، به سراغ مدل مجهز به نمایشگر غیرلمسی و پردازنده i7 اینتل بروید و چندین دلیل برایش داریم. نخستین دلیل اینکه ارزان‌ قیمت‌ترین مدل است و این احتمالاً مهم‌ترین موضوع برای شما به عنوان یک دانشجو (یا والدین‌تان) باشد. داشتن نمایشگر لمسی خیلی حال می‌دهد، اما در تمام تست‌هایمان متوجه شده‌ایم که بعد از مدتی خسته‌کننده می‌شود؛ خصوصاً در لپ‌تاپ‌هایی که از کیبورد جداشونده و قابلیت تبدیل شدن به تبلت برخوردار نیستند.

ساختن لپ‌تاپی بهتر از آنچه برند دل با مدل XPS 13 ارائه کرده کاری بسیار دشوار است. این لپ‌تاپ ویندوزی تقریباً همه چیز تمام است و در تست‌هایمان مشخص شده که به ترک‌پد و کیبوردی عالی مجهز است. این فاکتورها در کنار قیمت‌گذاری دستگاه باعث می‌شوند که XPS 13 یک لپ‌تاپ دانشجویی ایده‌‌آل برای دانش‌آموزان و دانشجویان باشد.

Microsoft Surface Pro 6

بهترین لپ‌تاپ-Microsoft Surface Pro 6

مشخصات:

پردازنده: نسل هشتم اینتل Core i5-i7
کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620
حافظه رم: ۸ یا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR3
نمایشگر: ۱۲.۳ اینچ از نوع PixelSense – رزولوشن 2736x1824 - لمسی
حافظه داخلی: ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
اتصالات: یک پورت USB 3، پورت سرفیس کانکت، جک ۳.۵ میلی‌متری، مایکرو SD، مینی دیسپلی

دلایل خرید:

+سخت‌افزار فوق‌العاده و طراحی هوشمندانه
+ساختار ۲ در ۱
+عملکرد عالی

بهتر است سرفیس پرو 6 که اکتبر سال گذشته میلادی عرضه شد را به چشم لپ‌تاپی ببینید که علاوه بر مشخصاتی تحسین‌برانگیز، اتفاقاً پایه و نمایشگر لمسی هم دارد. برخلاف آیپد پرو که احتمالاً نزدیک‌ترین رقیب این دستگاه باشند، سرفیس می‌تواند اپلیکیشن‌های دسکتاپ را به لطف ویندوز ۱۰ به صورت تمام و کمال اجرا کند و در عین حال به صورتی آسان و فوری وارد حالت تبلت شود تا در نیمه شب، به راحتی قادر به تماشای فیلم و سریال باشید.

هرکسی که به دنبال سخت‌افزاری با کیفیت مشابه به سخت‌افزارهای اپل باشد، از کاری که مایکروسافت بر سرفیس پرو 6 کرده راضی خواهد بود و این موضوع را از هرکسی که یک دیوایس سرفیس خریده بپرسید، حرف ما را تایید خواهد کرد. نمایشگر دستگاه به صورت خاص فوق‌العاده است و تراکم پیکسلی بالا و تکنولوژی پشت پرده‌اش باعث می‌شود بسیار زیبا و چشم‌نواز ظاهر شود.

در حالی که بسیاری ممکن است لپ‌تاپ‌های سنتی را ترجیح دهند، کاور کیبورد سرفیس و قلمی که همراه دستگاه از راه می‌رسد، باعث می‌شود سرفیس 6 پرو پکیجی تمام عیار باشد. اگر می‌خواهید مستندات طولانی بنویسید یا اسپرید شیتی در اکسل بسازید، به دنبال هیچ چیز دیگر به جز سرفیس 6 پرو مایکروسافت نباشد. تنها نکته منفی درباره این لپ‌تاپ، هزینه اندک بالای تجهیزات جانبی‌اش است.

Acer Chromebook 15

بهترین لپ‌تاپ-Acer Chromebook 15

مشخصات:

پردازنده: اینتل  Celeron 3205U 1.5 GHz – دو هسته‌ای
کارت گرافیک: Intel HD Graphics
حافظه رم: ۴ گیگابایت
نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن 1920x1080
حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت از نوع SSD
اتصالات: وای‌‌فای 802.11ac و بلوتوث 4.0

دلایل خرید:

+بسیار مقرون به صرفه
+زیبا و سبک

کروم‌بوک 15 شرکت ایسر گزینه‌ای جالب در لیست بهترین لپ‌تاپ‌ دانشجویی ما است؛ زیرا در عین حال که قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد، از امکانات سیستم عامل OS به صورت تمام و کمال بهره می‌برد و هر کارایی‌ای که نیاز داشته باشید را بدون هیچ مشکل و با اتکا بر مرورگر کروم گوگل ارائه خواهد کرد.

در تست‌های ما، سیستم عامل کروم مزایا و معایت خاص خودش را داشته است: کار کردن روی مستندات ساده به لطفا اپلیکیشن‌های G Suite گوگل به آسانی هرچه تمام‌تر انجام می‌شود (مثلا اپلیکیشن Docs از نظر کارایی به خوبی وورد مایکروسافت است) و تمام تجربه شکلی مینیمال و ساده دارد. یکی از نواقص اما این‌است که در کارهای پیچیده‌تر احساسی کُند دارند و حتی برخی کار‌ها مانند تجربه بازی‌های ویدیویی و ادیت ویدیو عملاً غیرممکن است.

اما در نهایت همه‌چیز بستگی به انتظارات شما از لپ‌تاپ دارد. اگر از دستگاه برای یادداشت برداشتن در کلاس، نوشتن تز، گشت و گذار در وب یا تماشای فیلم استفاده می‌کنید، گزینه‌ای بهتر از این محصول ایسر و با قیمتی بهتر نخواهید یافت.

Asus ZenBook 13 (UX333FA)

بهترین لپ‌تاپ-Asus ZenBook 13 (UX333FA)

مشخصات:

پردازنده: نسل هشتم اینتل Core i3، Core i5 و Core i7
کارت گرافیک: Intel UHD Graphics 620
حافظه رم: ۸ گیگابایت
نمایشگر: ۱۳.۳ اینچی از نوع LED-backlit با رزولوشن 1920x1080
حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
اتصالات: یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، یک پورت USB 2، اچ‌دی‌ام‌آی، مایکرو SD

دلایل خرید:

+نمایشگر عالی
+عرضه دستگاه با چندین ترکیب سخت‌افزاری مختلف

درست مانند لپ‌تاپ Dell XPS 13، ذن‌بوک 13 ایسوس هرآن چیزی که ممکن است نیاز داشته باشید را در اختیارتان خواهد گذاشت: بیشتر از ۱۰ ساعت عمر باتری، قدرت پردازشی کافی برای اکثر وظایف، نمایشگر دوست‌داشتنی و کیبوردی که احساس خوشایندی هنگام تایپ می‌دهد. اگر در بازار به دنبال یک دستگاه ویندوز قدرتمند و سبک وزن برای کارهای دانشگاهی باشید، چیزی بهتر از این یافت نمی‌شود.

پیشنهاد ما خرید مدل UX333FA از این خانواده لپ‌تاپ است که مشخصات اندک بهتری نسبت به سایرین دارد و همراه با چیپ پردازنده i5 اینتل، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و ۸ گیگابایت حافظه رم از راه می‌رسد که برای اکثر کارها، بیشتر از کافی خواهد بود. در حالی که مدل پایه دستگاه هم کارتان را راه خواهد انداخت، کار بهتر اینست که مدلی را بخرید که در سال‌های آتی هم همراهی‌تان خواهد کرد و حداقل تا دو سال دیگر نیاز به ارتقایش را احساس نخواهید کرد.

بیایید یک بار دیگر به سراغ قابلیتی برویم که مهم‌ترین دلیل خرید ذن بوک 13 ایسوس به حساب می‌آید: عمر باتری. دسترسی به قابلیت استفاده مداوم از دستگاه برای بیش از ۱۰ ساعت واقعاً تحسین‌برانگیز است و باعث می‌شود زمانی که در کتابخانه دانشگاه مجبور به کار روی وظایفی مشخص هستید، هیچوقت احساس نکنید که در شرایطی سخت قرار گرفته‌اید. ضمناً این باتری برای زمانی که می‌خواهید بدون هیچ هدفی در اینترنت بچرخید هم برای مدت‌های طولانی همراهیتان و اوقات فراغت‌تان را پر می‌کند. با تمام این تفاسیر، ذن‌بوک 13 ایسوس را می‌توانیم به راحتی بهترین لپ‌تاپ دانشجویی سال ۲۰۱۹ بنامیم.

ثبت نظر

*
*