• بهترین هدفون‌های بلوتوث سال ۲۰۱۹

    • 16 تعداد لایک

بهترین هدفون‌های بلوتوث سال ۲۰۱۹

    • آریزون آریزون
    • |
    • 1398/05/30 چهارشنبه 30 مرداد 1398
    • |
    • زمان مطالعه 15 دقیقه
    • |
    • 4700 بار بازدید شده
    • 16 تعداد لایک

از زمانی که موبایل‌های هوشمند بدون جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون عرضه می‌شوند، هدفون‌ها و ایربادهای بدون سیم دیگر محصولاتی نه چندان محبوب به حساب نمی‌آیند و به آرامی در حال باز کردن راه خود به قلب مصرف کنندگان هستند. امروز که این مقاله نوشته می‌شود، می‌توان به جرئت گفت که هدست‌های بلوتوث و پرتابل نسبت به هدست‌های سیمی سابق، مقبولیت بیشتری میان مشتریان پیدا کرده‌اند و ضمناً کیفیتی بالاتر از هر زمان دیگر دارند. به تبع این تقاضای بیشتر، کیفیت صوتی هدست‌ها و هدفون‌های بلوتوث به شکل چشمگیری با بهبود همراه بوده و از افتضاح مطلقی که چند سال پیش بود، به کیفیتی بسیار نزدیک به هدست‌های سیمی رسیده است. اتصالات هم بهبود یافته‌اند و این یعنی موسیقی در حال پخش، دائماً قطع و وصل نمی‌شود.

 

هدست‌های بلوتوث و هر آنچه لازم است بدانید

اگر هنوز به دنبال بهترین و بالاترین کیفیت صوتی هستید، همچنان باید به دنبال خرید یک هدفون سیمی باشید، اما هدفون‌های بلوتوثی امروز به مراتب از ایام قدیم بهتر هستند و هنگامی پخش موسیقی یا هر محتوای صوتی دیگر، تجربه‌ای بسیار بهتر در اختیارتان می‌گذارند.

AptX و AAC چه هستند؟

بدون اینکه وارد جزئیات فنی غیر ضروری و پیچیده شویم، این «کُدِک‌ها» به شما اجازه می‌دهند موسیقی را با رزولوشن بالاتری نسبت به بلوتوث استاندارد پخش کنید. محصولات مبتنی بر سیستم عامل iOS اپل از کدک AAC پشتیبانی می‌کنند و دیوایس‌های موبایل اندرویدی در طرف دیگر، پشتیبانی از کدک AptX شرکت کوالکام را هدف قرار داده‌اند.

مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر بسپرید همین است. آیا برای پخش موسیقی از آیفون و آیپد استفاده می‌کنید؟ در این صورت هدفون‌هایی که از کدک AptX استفاده می‌کنند کاملاً برای شما بلا استفاده خواهند بود؛ و مهم نیست نام چه برندی روی جعبه دستگاه حک شده. بدون هیچ تردید، باید دنبال هدفونی باشید که با کدک AAC سازگاری دارد. اما نکته عجیب این است که علی‌رغم اینکه اکثر دارندگان دیوایس‌های اپل طرفدار درجه یک موسیقی هستند و معمولاً هم درآمدشان کفاف خرید محصولات گران قیمت را می‌دهد، اکثر برندهایی که محصولات صوتی با کیفیت تولید می‌کنند، گویی هیچ ایده‌ای ندارند که AAC اصلا چیست!

در طرف دیگر ماجرا، اگر موبایلی اندرویدی دارید، به احتمال قریب به یقین از AptX پشتیبانی می‌کند. به خاطر داشته باشید که هم‌اکنون کدکی به نام AptX HD هم وجود دارد که سازندگانش مدعی شده‌اند کیفیتی بالاتر از قبل ارائه می‌کند، اما از آن به صورت فراگیر پشتیبانی صورت نگرفته است. و در کنار این‌ها هم کدک AptX Low Latency را داریم که برای تماشای فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به صورت وایرلس کاربرد دارد. اگر این تکنولوژی نباشد، تماشای فیلم‌ها از طریق بلوتوث به ناهماهنگی صدا با حرکت لب بازیگران منجر می‌شود و تجربه‌ای جهنمی از تماشای آن‌ها خواهید داشت.

اگرچه به صورت معمول و پیش فرض چنین امکانی وجود ندارد، شما می‌توانید ویندوز و لپتاپ‌های اپل را به پشتیبانی از AptX مجبور کنید. البته این راهکار به شکلی غیر ضروری و غیر منطقی سخت است، اما حرفمان را باور کنیم وقتی می‌گوییم چنین کاری امکان‌پذیر است.

لپتاپ‌های اپل را ضمناً می‌توان به پشتیبانی از AAC محبور کرد، اما باز هم این کار شکلی غیر سر راست‌تر از آن چیزی دارد که ممکن است تصور کنید. برای این کار، باید تظاهر به توسعه‌دهنده بودن کنید و اپلیکیشن Bluetooth Explorer را از وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل دانلود. (یا اینکه تقلب کرده و این اپلیکیشن را از وب‌سایتی دیگر در اینترنت بگیرید).

به صورت کل، در اکثر هدفون‌ها، صدا یا با AptX و یا با AAC فرستاده می‌شوند و این دو کدک، کیفیت صوتی را به سطوح کاملاً متفاوتی می‌برند.

و البته تمام گزینه‌ها فقط محدود به این دو کدک نیست. همین حالا هدفون‌ها و (اسپیکرهای بلوتوثی) در بازار داریم که از فرمت استاندارد SBC Bluetooth پشتیبانی می‌کنند که بسیاری معتقدند کیفیت صوتی بالاتری نسبت به AptX و AAC دارد. این هدفون‌ها فرمولی جادویی ندارند که به خودی خود کیفیت صوتی بالاتری در اختیار شما بگذارند، اما به صورت معمول، صدایی شفاف‌تر ارائه می‌کنند.

هدفون‌های بلوتوث و چیزهای دیگری که باید بدانید؟

تکنولوژی بلوتوث امروزه از منظر اتصال به مراتب با ثبات‌تر از چیزی است که سال‌ها پیش بود و عمر باتری هم به شکلی چشمگیر بهتر شده است. در حال حاضر، استانداردهای عمر باتری این گونه هستند: ۴ الی ۵ ساعت عمر باتری برای وایرلس حقیقی، ۸ الی ۱۰ ساعت برای هدفون‌های داخل گوشی و عمر باتری خیلی ساده بالای ۲۰ ساعته برای هدفون‌های روگوشی. بسیاری از هدفون‌های جدیدتر می‌توانند با سرعتی برق‌آسا شارژ شده و با تنها ۱۵ الی ۳۰ دقیقه شارژ، برای چندین و چند ساعت موسیقی پخش کنند.

اگر معمولاً موبایل‌تان را در جیب شلوار نگه می‌دارید و فعالیت فیزیکی نسبتاً زیادی دارید، همچنانی ممکن است با قطعی گاه و بیگاه سیگنال بلوتوث مواجه شوید، زیرا استخوان‌ها و گوشت بدن شما به راحتی قادر به جلوگیری از عبور سیگنال‌های رادیویی هستند.

با این حال اگر موبایل را به دست می‌گیرید، آن را در جیب پیراهن نگه می‌دارید یا روی میز قرار می‌دهید، به ندرت با اختلالات سیگنال در هدفون خود مواجه خواهید شد. به صورت معمول می‌توانید تا ۲۰ الی ۳۰ متر از منبع صدا فاصله بگیرید و مشکلی پیش نخواهد آمد. اما در اکثر مواقع قادر به ترک ساختمان نیستید و دیوارها، در انتقال سیگنال مشکل ایجاد خواهند کرد. البته معمولاً دلیلی هم برای چنین کاری نخواهید داشت!

اگر به دنبال هدفونی با کیفیت هستید که برای مدت‌های طولانی حتی چندین سال همراهی‌تان کند، پیشنهاد ما این است که بین ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار برای آن هزینه کنید. اما اگر به صورت خاص هدفون‌های داخل گوشی را ترجیح می‌دهید، با هزینه‌ای به مراتب پایین‌تر از این قادر به خرید محصولاتی با کیفیت بسیار قابل قبول خواهید بود.

حالا که با نکات ابتدایی آشنا شدیم، با مگ‌زون همراه باشید تا به سراغ لیست بهترین هدفون‌های بلوتوث سال ۲۰۱۹ برویم.

 

Audio-Technica ATH M50XBT

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Audio-Technica ATH M50XBT

مشخصات:

عمر باتری: ۴۰ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+کیفیت صوتی محشر
+بسیار راحت

دلایل اجتناب:

-مشکلات کوچک در اتصال

اکثر هدفون‌های حاضر در این لیست را می‌توان گزینه‌هایی ایده آل برای استفاده در خیابان یا اتوبوس معرفی کرد و همگی عملکردی بسیار عالی هنگام پخش موسیقی از خود به جای می‌گذارند. در واقع هدفون‌های بلوتوثی در خیابان است که کارایی خود را نمایان می‌کنند. در منزل یا محل کار احتمالاً ترجیح بدهید از یک هدفون سیمی رو گوشی با کیفیت استفاده کنید.

با این همه، این ورژن بلوتوثی از هدفون کلاسیک Audio-Technica ATH M50 صدایی بیشتر «های‌فای» دارد و طراحی شده تا برای اوقاتی طولانی از آن در خانه استفاده کنید؛ اما در بیرون از خانه و مثلا هنگام سفر هم عملکردی عالی از خود به نمایش می‌گذارد. از منظر کیفیت، این محصول آدیو تکنیکا کاملاً شبیه به هدفون‌های وایرلس، نویز کنسلینگ و شدیداً پریمیومی است که معمولاً از برندهای Bos، Bowers & Wilkins و سونی انتظارشان را دارید.

همگام‌سازی این هدفون با دستگاه ممکن است گاهی به شکلی عجیب صورت بگیرد و وقتی بیرون از خانه باشید هم اتصال گاهی قطع می‌شود، اما فراموش کردن این مشکلات تکنولوژیک بسیار آسان است و دلیل آن، کیفیت خارق‌العاده‌ای است که ATH M50 هنگام پخش موسیقی دارد. صدای بیس در هدفون‌های این خانواده اندکی بیش از حد معمول افزایش یافته و نتیجه نهایی واقعاً رضایت‌بخش است. این هدفون‌ها می‌توانند تجربه‌ای دلنشین از موسیقی‌های آرام به ارمغان بیاورند، اما وقتی نوبت به راک و متال برسد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

یک نکته مهم دیگر درباره ATH M50 این است که عمر باتری آن می‌تواند به ۴۰ ساعت برسد؛ که تقریباً برای گوش کردن تمام آهنگ‌های گروه پینک فلوید کافیست. برای چنین مدت زمانی، هدفون باید احساسی بسیار راحت در گوش داشته باشد و خوشبختانه این موضوع درباره ATH M50 صدق می‌کند. کیفیت ساخت شاید برای استفاده چند ساله مناسب به نظر نرسد، اما اینطور هم نیست که اجزای هدفون‌تان به مرور زمان از هم بپاشد.

خیلی ساده اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم، این بهترین هدفون بلوتوث غیر نویز کنسلینگی است که اکنون در بازار یافت می‌شود.

AKG Y50BT

بهترین هدفون‌های بلوتوث-AKG Y50BT

مشخصات:

عمر باتری: ۲۰ ساعت
گزینه سیمی: ندارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی نمی‌کند

دلایل خرید:

+کیفیت صوتی بی‌نظیر
+ابعادی بسیار حمل‌پذیر
+ظاهر استایلیش

دلایل اجتناب:

-می‌تواند در طولانی مدت سردرد آور باشد

هدفون‌های این خانواده، چند وقتی است که در بازار هستند، اما اخیراً آن‌ها را مجدداً تست و از کیفیت صوتی محشرشان تعجب کردیم. ورژن وایرلس از هدفون‌های تحسین شده AKG Y50 از منظر اتکاپذیری اتصال بلوتوث، از زمان خود جلوتر بودند و واقعاً هم کیفیت صوتی محشری ارائه می‌کردند. این هدفون‌ها به اندازه کافی بیس دارند و در عین حال در ارائه آن زیاده‌روی نمی‌کنند تا تناسب اجزای موسیقی به هم نریزد.

با وزنی کم و ظاهری جذاب، این هدفون‌ها اگر عینکی باشید به شکلی اندک آزاردهنده روی سرتان قرار می‌گیرند، اما اگر صادق باشیم، این موضوع درباره تقریباً تمام هدفون‌های رو گوشی صدق می‌کند و نمی‌توان چندان به AKG Y50 خرده گرفت.

از آن جایی که از عمر Y50BT مدتی نسبتاً طولانی می‎گذرد، اکنون قادر به خرید آن با قیمتی بسیار معقولانه‌تر از سایر هدفون‌های خواهید بود. این هدفون‌ها، بهترین گزینه‌های بازار با رنج قیمت کمتر از ۱۰۰ دلار هستند و شدیداً از خریدتان به خود افتخار خواهید کرد.

Optoma NuForce BE Live5

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Optoma NuForce BE Live5

مشخصات:

عمر باتری: ۸ ساعت
گزینه سیمی: ندارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+کیفیت صوتی محشر در قیاس با قیمت

دلایل اجتناب:

-احتمالاً اندکی بدقواره

در حالی که هدفون‎های AKG که بالاتر معرفی شدند، گزینه‌هایی قدیمی اما قابل اتکا هستند و کیفیت صدایی عالی ارائه می‎دهند، هدفون Be Live5 از شرکت Optuma همین ویژگی‌ها را در قالب محصولی کاملاً جدید ارائه می‌کند.

این رقبای جدید برای نمونه‌های AKG، شباهت زیادی به سری Be Sport 4 همین شرکت دارند اما کیفیت صوتی بسیار بهتری ارائه می‌کنند. هدفون Be Sport 4 برای ورزشکاران و افرادی که زیاد به باشگاه می‌روند مناسب است، اما توصیفی که می‌توان برای هدفون Be Live 5 داشت، «موسیقیایی» است.

از جمله بهبودهای صورت گرفته در Be Live5 می‌توان به درایورهای بهتر و تیونینگ بهتر صدا اشاره کرد که تمرکز کمتری بر صدای بیس دارد و بیشتر برای گوش سپردن طولانی مدت به موسیقی ساخته شده است. به بیان دیگر، احتمالاً می‌توانید در تمام عمر ۸ ساعته باتری به موزیک گوش بسپارید و هیچگاه احساس خستگی یا سردرد نکنید.

طراحی کلی هدفون شباهت زیادی به برادرزاده‌ ورزشی‌اش دارد و سری‌های هدفون را نیز می‌توانید از میان چند گزینه به دلخواه انتخاب کنید تا هرکدام که بهتر در گوش قرار می‌گیرد را به کار بگیرید. علاوه بر این، هدفون Be Live5 استاندارد IPX5 را برای مقاومت در برابر آب دریافت کرده، اما حواستان باشد که این هدفون برای استفاده هنگام ورزش چندان مناسب نیست؛ زیرا طراحی آن بیشتر برای راحتی بوده تا امنیت هدفون در گوش و ضمناً ابعاد بزرگ‌تری هم دارد.

با مجموعه‌ای از سری‌های مختلف در ابعاد گوناگون و قیمت‌گذاری مقرون به صرفه، این هدفون‌ها می‌توانند برای گستره وسیعی از محتویات صوتی به کمک شما بیایند؛ از موسیقی کلاسیک گرفته تا راک و موزیک‌های الکترونیک. آنچه Optuma ساخته، لیاقت به فروش رفتن را به محض قرار گرفتن روی قفسه فروشگاه‌ها دارد.

SoundMagic E11BT

بهترین هدفون‌های بلوتوث-SoundMagic E11BT

مشخصات:

عمر باتری: ۲ ساعت
گزینه سیمی: ندارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+مقرون به صرفه
+کیفیت صوتی عالی
+استفاده آسان و راحت

هدفون SoundMagic E11 به راحتی بهترین ایرباد زیر ۶۰ دلاری است که می‌توانید در بازار بیابید و SoundMagic E11BT همین قضیه را در بازار ایربادهای زیر ۸۰ دلار تکرار کرده است. این هدفون خیلی ساده از بادهای بلوتوثی که با قیمتی تا دو برابر بیشتر به فروش می‌رسند بهتر است.

بسیاری از مردم شاید طرفدار استایل «گردنبندی» برخی هدفون‌ها نباشند، با بخشی مرکزی و قطور که دور گردن قرار می‌گیرد و با قطعاتی الکترونیکی که درون دو پاد در دو طرف هدفون قرار گرفته‌اند. با این حال، این هدفون در میان تمام محصولاتی که طراحی مشابه دارند، راحت‌تر و با ثبات‌تر ظاهر می‌شود.

کیفیت صوتی در قیاس با هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بی‌نظیر است، اتصال بدون هیچ مشکل و قطعی صورت می‌گیرد و قرارگیری دستگاه دور گردن و درون گوش هم بسیار راحت است. و همین طراحی ساده، حتی زمانی که مشغول دویدن روی سطوح نه چندان ناهموار هستید هم از باقی ماندن هدفون درون گوش‌هایتان اطمینان حاصل می‌کند. درست مثل بادهای سیمی همین برند، کیفیت ساخت به مراتب بیشتر از آن چیزی است که از قیمت دستگاه انتظارش را دارید. SoundMagic چطور چنین محصولات خارق‌العاده‌ای می‌سازد؟ ما هم مطمئن نیستیم.

Optuma NuForce BE Sport4

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Optuma NuForce BE Sport4

مشخصات:

عمر باتری: ۱۰ ساعت
گزینه سیمی: ندارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+صدای عالی
+بسیار سبک
+ساخته شده برای ورزشکاران و دوندگان

هدفون‌های این خانواده، پکیجی غافلگیرکننده هستند. زیرا از آن جایی که به صورت خاص برای استفاده در باشگاه و هنگام دوندگی ساخته شده‌اند، فکر نمی‌کنید که لزوماً کیفیت صوتی خوبی هم داشته باشند. اما اگر شما هم چنین پیش فرضی دارید، سخت در اشتباه هستید.

و این نه صرفاً به خاطر آن است که BE Sport4 تمام مشخصه‌های یک هدفون ورزشی عالی را دارد یعنی چیزهایی مانند مقاومت در برابر آب و عرق، راحتی هنگام استفاده و قیمت معقولانه بلکه هنگامی که مشغول ورزش نباشید هم با کیفیت صوتی به اندازه کافی خوبش، نیازهای اساسی شما را برطرف می‎کند.

با بالانس صحیح بیس و کاهش نویز بسیار عالی به خاطر جایگیری درست در گوش، این هدست‌ها تجربه موسیقیایی خوشایندی برایتان رقم خواهند زد. و کیفیت صوتی، با پشتیبانی از هر دو کدک AptX (برای اندروید) و AAC (برای iOS) از قبل هم بهتر شده است.

عمر باتری ۱۰ ساعته Be Sport4 قطعاً قادر به رقابت با هدفون‌های رو گوشی عظیم الجثه دیگر حاضر در این لیست نیست، اما به هیچ وجه بد هم نیست. اتصال بلوتوث هم به خوبی انجام می‌شود، اما تنها یک نقطه ضعف دارد: اینکه روند متصل شدن به موبایل شما حدوداً ۱۰ ثانیه طول می‌کشد. این واقعاً تنها مشکلی است که در خانواده Be Sport4 می‌توان یافت و با درنظرگیری قیمت‌گذاری آن‌ها، به راحتی قابل چشم پوشی است. لازم به اشاره است که علی رغم مدت زمان همگام‌سازی بیشتر و کیفیت صوتی اندک ضعیف‌تر، خانواده Optuma BE Sport4 هم هنوز ارزش در نظر گرفتن را دارد؛ زیرا با گذشت یک نسل، قیمت آن خانواده شدیداً کاهش یافته.

Marshall Monitor Bluetooth

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Marshall Monitor Bluetooth

مشخصات:

عمر باتری: ۳۰ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی نمی‌کند

دلایل خرید:

+کیفیت صدای انقلابی
+طراحی جذاب و کیفیت ساخت بالا
+دکمه‌های کنترل رو گوشی کارآمد

دلایل اجتناب:

-مثل تمام هدفون‌های مارشال، به شکلی سفت و سخت روی سر قرار می‌گیرد

به نظر می‌رسد هدفون‌های مارشال همواره تمجیدی نصفه و نیمه از منتقدین دریافت می‌کنند؛ زیرا کیفیت صوتی آن‌ها چیزی نیست که بتوانید «طبیعی» بنامیدش و ضمناً در همان کارخانه‌هایی تولید نمی‌شوند که خروجی‌هایشان، آمپلی‌فایرهای افسانه‌ای مارشال برای گیتارهای الکتریک است؛ حداقل فعلا.

در این هدفون از مارشال، صدا اندکی بیس گونه است و باعث می‌شود هر موزیکی، احساسی هیجان‌انگیزتر و شبه راک داشته باشد. با این همه، میزان بیس به اندازه هدفون‌های قدیمی Beats بد نیست و برای گوش بسیاری از مشتریان که به موزیک‌های تند عادت دارند، بی‌نظیر خواهند بود. هدفون‌های خانواده مانیتور مارشال گزینه‌ای ایده آل برای گوش سپرده به موسیقی‌های راک، هیپ هاپ و الکترونیکا هستند؛ اما منظورمان این نیست که باعث می‌شوند هر موزیکی که آرام‌تر از ساخته‌های متالیکا است، به موزیکی غیرقابل شنیدن تبدیل شود.

سری مانیتور بلوتوث مارشال جزو گران قیمت‌ترین محصولات این شرکت به حساب می‌آید اما در تخفیف‌ها می‌توان آن را با قیمتی کمتر از ۱۶۰ دلار نیز یافت. این هدفون‌ها جذاب هستند، صدایی عالی دارند و به شکلی راحت‌تر از هدفون‌های ارزان قیمت‌تر مارشال روی سر قرار می‌گیرند؛ هرچند که عینکی‌ها کماکان باید خود را برای مشکلاتی از نظر راحتی آماده کنند. یک پوئن مثبت دیگر هم عمر باتری بسیار طولانی هدفون‌ها است و حالا که در مورد نقاط قوت صحبت می‌کنیم، دکمه‌های کنترلی که برای تنظیم صدا و انتخاب موسیقی روی بدنه آن قرار گرفته را نیز نباید از یاد ببریم که به شکلی غیر معمول، کارآمد طراحی شده‌اند.

Flares Audio Flares Pro Earphone

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Flares Audio Flares Pro Earphone

مشخصات:

عمر باتری: ۱۲ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی نمی‌کند

دلایل خرید:

+صدای فوق‌العاده
+می‌توان به صورت سیمی هم از هدفون استفاده کرد

دلایل اجتناب:

-ظاهری که برای همه دلچسب نیست
-از کدک صوتی AAC پتشیبانی نمی‌شود

بسیاری از مشتریان به درستی عقیده دارند که هدفون‌های بلوتوثی علی‌رغم تمام مزایایی که با خود به ارمغان می‌آورند، صدایی به خوبی هدفون‌های سیمی ندارند. با این همه، پیشرفت‌های هدفون‌های بلوتوثی در سال‌های اخیر غیر قابل تصور بوده است.

هدفون‌های Flares Pro در ظاهر شبیه به محصولاتی هستند که یک موسیقی‌دان آمارتور در گاراژ خانه خود ساخته است، اما وقتی با آن به موسیقی گوش می‌سپارید، می‌توانید به راحتی آن را جزو بهترین تجربیات موسیقیایی خود تلقی کنید. این موضوع به صورت خاص زمانی به چشم‌تان می‌آید که از طریق پلیرهای سازگار با AptX و فایل‌هایی با رزولوشن بالا به موسیقی گوش بسپارید، اما حتی وقتی به یک فایل MP3 روی آیفون هم گوش می‌دهید، به نوعی مکاشفه از نظر تجربه صوتی دست خواهید یافت.

این به آن خاطر است که بادهای راحت و مینیمال این هدفون در واقع به یک DAC وایرلس خارجی متصل شده‌اند. این باعث می‌شود که موسیقی دیجیتال شما، با سطوح شنیده نشده‌ای از شفافیت پخش شود. با این همه، به دلایلی که فقط بر Flare پوشیده نیستند، سیم این هدفون شدیداً کوتاه است و بیشتر از اینکه مثل هدفونی معمولی باشد، مثل بیسیم پلیس است! بنابراین اگر قادر به کنار آمدن با چنین مشکل غیرمعقولی باشید، Flares Pro را شدیداً به شما پیشنهاد می‌کنیم.

باید اعتراف کرد که این هدفون‌ها در قیاس با اکثر هدفون‌های بلوتوث داخل گوشی اندکی گران قیمت هستند، اما شفافیت و کیفیت صدایی که از هدفون خارج می‌شود، باعث می‌شود به هیچ وجه از هزینه‌ای که بابتش پرداخته‌اید پشیمان نباشید.

Flares Pro صدای فراگیر واقعی ارائه می‌کند و خبری از تکنیک Channel Blurring که در اکثر هدفون‌های وایرلس به کار گرفته می‌شود نیست و به همین خاطر، بیس در تون‌های میانی و بالایی کاملاً شفاف و درست به گوش می‌رسد. از موسیقی الکتریک گرفته تا کلاسیک، هر موزیکی همان صدایی را می‌دهد که دقیقاً انتظارش را از یک هدفون سیمی با قیمتی بالاتر دارید. به عنوان یک هدفون بلوتوث، خروجی واقعاً دیوانه‌کننده است و اتصال هم به شکلی کاملا با ثبات انجام می‌شود.

جالب اینکه می‌توانید بادها را از بلوتوث جدا کرده و آن‌ها را به کابلی ۳.۵ میلی‌متری متصل کنید و کارکرد هدفون را به یک نمونه سیمی تغییر دهید. اگر دستگاه منبع صدا، یک موبایل باشد، در این فرم کیفیت صوتی کاهش می‌یابد اما اگر از یک موزیک پلیر یا هدفون DAC استفاده کنید، نتیجه نهایی دوباره دیوانه‌کننده می‌شود.

گذشته از طراحی عجیب هدفون، تنها مشکلی که در ساختار دستگاه یافت می‌شود این است که حتی با استفاده از ۹ میلیارد سیلیکون و سری‌هایی از جنس فوم حافظه‌ای، سر جا نگه داشتن هدفون هنگام دویدن یا دوچرخه‌سواری کار دشواری است. بنابراین اگر ورزشکار هستید و نیاز به گوش دادن به موسیقی هنگام ورزش دارید، این هدفون علی‌رغم کیفیت بالایش، برای شما ساخته نشده است.

یک نقطه ضعف برای این هدفون، عدم پشتیبانی از کدک AAC است و به همین خاطر نمی‌توانید به بیشترین و بهترین کارایی روی دیوایس‌های مبتنی بر iOS اپل دست پیدا کنید. وقتی سخت تلاش می‌کنید یک هدف وایرلس تمام عیار بسازید، از منظر تجاری، محدود کردن سازگاری با دیوایس‌های مختلف می‌تواند نکته‌ای بسیار آزاردهنده باشد. با این حال اینطور هم نیست که Flares Pro هنگام پخش موسیقی با آیفون صدایی ضعیف داشته باشد. اما باید این را در نظر داشته باشید که پشتیبانی از AptX به این معناست که هدفون روی دیوایس‌های اندرویدی صدای بسیار بهتری پخش می‌کند.

در نهایت باید افزود که این هدفون‌ها با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در بازار هستند و از آن جایی که مدت نسبتاً زیادی از عرضه آن‌ها می‌گذرد، با کاهش قیمتی همراه شده‌اند که باعث می‎شود حتی از قبل هم ارزشمندتر تلقی شوند.

Sennheiser Momentum Free

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Sennheiser Momentum Free

مشخصات:

عمر باتری: ۶ ساعت
گزینه سیمی: ندارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+صدای عالی
+راحتی به هنگام استفاده

دلایل اجتناب:

-سیمی که به شکلی غیر ضروری طویل است
-عمر باتری کم

سنهایزر بالاخره به توصیه منتقدان گوش داد و بادهای وایرلسی ساخت که از طراحی گردن‌بندی بهره‌مند نیستند. نتیجه نهایی همان چیزی است که از برند معتبری مانند سنهایزر انتظارش را دارید. طراحی نسبتاً خسته‌کننده و عجیب دستگاه به راحتی با صدای محشر هدفون و توجه بی‌نظیر به جزییات بی‌اهمیت می‌شود. صدای هدفون به اندازه هدفون‌هایی سیمی با قیمت مشابه برابری می‌کند و عمر باتری ۶ ساعته اگرچه چندان منحصر به فرد نیست، در کنار اتصال باثبات و پشتیبانی از بلوتوث 4.2 و کدک‌های AAC و AptX باعث می‌شود که زندگی با این هدفون آسان‌تر شود.

هنگام گوش سپردن به موزیک‌های راک، هیپ هاپ و الکترونیک، صدای Momentum که به نوعی امضای سنهایزر به حساب می‌آید زیبایی‌های خود را به رخ می‎کشد. برخلاف برخی از هدفون‌ها که به صورت خاص برای موسیقی پاپ ساخته می‌شوند، رندر صدای آکوستیک و صدای انسانی به شکلی ماهرانه انجام می‌شود.

طراحی دستگاه اندکی عجیب است و این موضوع امروزه درباره اکثر محصولات سنهایزر مصداق دارد. کابل هدفون بیشتر از آن چیزی که لازم به نظر برسد طویل است و باتری و ریموت وزن آن را بیش از آن چیزی که انتظارش را دارید سنگین کرده‌اند، و مسئله ناامیدکننده اینکه علی‌رغم این وزن، عمر باتری تنها ۶ ساعت است. سری‌های قرار گرفته در جعبه دستگاه ظاهری اندک قدیمی دارند، اما از جنس سیلیکون نرم هستند و خبری از نمونه‌های اسفنجی نیست.

Bowers & Wilkins P5 Wireless

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Bowers & Wilkins P5 Wireless

مشخصات:

عمر باتری: ۱۷ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی نمی‌کند

دلایل خرید:

+صدای محشر
+به نسبت هدفون‌های رو گوشی، بسیار راحت است
+حمل‌پذیر و جمع و جور

دلایل اجتناب:

-خبری از AAC نیست
-مشکلات اتصال با دیوایس‌های قدیمی‌تر

هدفون P5 Wireless همواره صدایی عالی داشته، اما به هنگام عرضه، از انتقادات مشخص بود که با مشکل اتصال دائمی به بلوتوث و قطعی گاه و بیگاه مواجه است. اما حالا اگر با موبایلی جدیدتر به سراغ این هدفون بروید، متوجه می‌شوید که مشکل اتصال به شکل قابل توجهی بهبود یافته است. البته امکان به‌روزرسانی فیرمور P5 Wireless وجود ندارد و قطعاً اینطور هم نبوده که هدفون‌ها به شکلی جادویی خودشان را تعمیر کنند، بنابراین فرض را بر این می‌گذاریم که ورژن‌های جدیدتر از تکنولوژی بلوتوث یا بهبودهای سیگنال‌های دیگر در دیوایس‌های جدیدتر باعث شده نقص بزرگ محصول Bowers & Wilkins از بین برود.

این خبر بسیار خوبی است؛ زیرا P5 Wireless هنوز کیفیت صوتی خارق‌العاده‌ای دارد، درست مثل دیگر ساخته‌های شرکت B&W. صدا به شکلی رسا و واضح به گوشتان می‌رسد و می‌توانید قدرت موزیک را به زیبایی احساس کنید.

نکته دیگر اینکه P5 Wireless شدیداً خوش قیافه است و به نسبت دیگر هدفون‌های رو گوشی استاندارد، به شکل راحتی روی سر قرار می‌گیرد. طبق معمول، عینکی‌ها در طولانی مدت احساس ناراحتی خواهند داشت، اما حرفمان را باور کنید وقتی می‌گوییم این هدفون تجربه‌ای به مراتب راحت‌تر از رقبا برای عینکی‌هاست.

Audio-Technica ATH-DSR9BT

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Audio-Technica ATH-DSR9BT

مشخصات:

عمر باتری: ۱۵ ساعت
گزینه سیمی: دارد (به صورت USB-C و نه آنالوگ)
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+کیفیت ساخت پریمیوم
+کیفیت صوتی پریمیوم

دلایل اجتناب:

-سیستم کنترل عجیب و غریب
-صدایی بسیار «دیجیتال» تولید می‌کند

این هدفون‌ها اندکی از سایر گزینه‌های حاضر در لیست ما گران قیمت‌تر هستند، اما در عین حال به شکلی تضمین شده برای دوست‌داران موسیقی با کیفیت ساخته شده‌اند و برای چندین سال همراهی‌تان خواهد کرد؛ علت این موضوع هم پشتیبانی از «کیفیت بهتر از CD» در کدک AptX HD است و در کنار آن، از کدک‎های رایج‌تر AptX و AAC که کیفیتی تقریباً یکسان با CD دارند هم پشتیبانی می‌کند.

DSR9BT یک درایو سیستم کاملاً دیجیتال دارد و خبری از تبدیل دیجیتال به آنالوگ نیست. به همین دلیل، گزینه سیمی آنالوگی وجود ندارد که از طریق آن قادر به اتصال دستگاه به جک هدفون باشید، اما در صورتی که دیوایس‌تان از USB-C پشتیبانی کند، مشکلی در اتصال به وجود نخواهد آمد. در نتیجه با این موضوع، همانطور که می‌توانید انتظارش را داشته باشید، صدا خیلی «دیجیتالی» است.

باید افزود که این هدفون شمایلی بسیار دلربا دارد و احساسی پریمیوم منتقل می‌کند، اما دکمه‌های کنترل صدا و پخش یکی از بدترین نمونه‌های موجود در میان محصولات مشابه هستند. پیدا کردن اسلایدر ولوم کار آسانی نیست و چرخاندنش هم احساسی سنگین دارد.

Nuraphone

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Nuraphone

مشخصات:

عمر باتری: ۲۰ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی می‌کند
AAC: پشتیبانی نمی‌کند

دلایل خرید:

+کاهش نویز عالی
+علی‌رغم ظاهر عجیبش بسیار راحت است
+کیفیت صدایی به جرئت حیرت‌انگیز

دلایل اجتناب:

-ظاهر و احساس عجیب هدفون

نوعی حس مدرن بودن در این هدفون‌ها وجود دارد که بازتابش را می‌توان هم در طراحی عجیب‌شان، هم بازاریابی‌شان و هم کیفیت خارق‌العاده‌ای که در بازتولید بیس در موسیقی‌های تند از خود به نمایش می‌گذارند دید. Nuraphone در واقع هنگام پخش انواع موسیقی‌ها کیفیتی عالی دارد اما مقادیر بیس قطعاً باعث می‌شود که این هدفون بیش از هر کس دیگر، برای افرادی مناسب باشند که می‌خواهند «بترکانند»!

همانطور که اگر طی سال گذشته به فیسبوک یا هر وبسایت دیگری که تبلیغات به نمایش درمی‌آورند سر زده باشید می‌دانید، Nuraphone مدعی شده قادر به تطابق دادن خود با عادات موسیقیایی شماست تا نتایجی «جادویی» در اختیارتان بگذارد که باعث می‌شوند اشک در چشمتان حلقه بزند.

متاسفانه تایید یا تکذیب ادعای Nuraphone غیرممکن است. اما می‌توانیم با قطعیت بگوییم که وقتی تنظیمات Adaptive خاموش می‌شود، کیفیت اصوات شکلی افتضاح به خود می‌گیرد. اما وقتی این تنظیمات روشن می‌شود، شاید اشک در چشمتان حلقه نزند، اما قطعاً از آنچه می‌شنوید لذت فراوان خواهید برد.

ظاهر Nuraphone که گویا ترکیبی از طراحی هدفون‌های تو گوشی و رو گوشی است، قطعا به مذاق همه خوش نخواهد آمد،‌ اما اینطور هم نیست که هدفون باعث حس ناراحتی شما شود و می‌توانید برای ساعاتی طولانی از آن استفاده کنید.

در طرف دیگر ماجرا، Nuraphone گران قیمت است و تنظیمات Immersion که باعث می‌شود هدفون در ولوم‌های بالا دچار ویبره شود، کاملاً پوچ و بی‌معنیست. با این همه، مشاهده اینکه یک نفر تصمیم گرفته دست به کاری جدید و خرق عادت در بازار هدفون‌ها بزند هم باعث دلگرمی است.

Marshall Mid Bluetooth

بهترین هدفون‌های بلوتوث-Marshall Mid Bluetooth

مشخصات:

عمر باتری: ۳۰ ساعت
گزینه سیمی: دارد
AptX: پشتیبانی نمی‌کند
AAC: پشتیبانی می‌کند

دلایل خرید:

+صدای رسا و شفاف
+عمر باتری بسیار طولانی

دلایل اجتناب:

-به شکلی سفت و سخت روی سر قرار می‌گیرد

مارشال در قبال هدفون‌های خود، رویکردی شبیه به برند Beats در پیش گرفته است: ظاهر متمایز، صدای تنظیم شده. و به عقیده بسیاری، در این مسیر موفق‌تر از برند زیرمجموعه اپل بوده است.

این هدفون، صدای رسای هدفون Major II Wireless را برداشته و با افزودن پشتیبانی از AptX، به کیفیت صوتی بهتر دست یافته و در طرف دیگر، سری‌های بهتر هدفون و کیفیت ساخت کمتر جنجال برانگیز را شاهد هستیم. طراحی پر زرق و برق هم جای خود را به دیزاینی ساده‌تر و شکیل‌تر داده، اما استفاده از چرم مصنوعی قطعاً باعث می‌شود هدفون به دل بسیاری از مخاطبان ننشیند.

چیزی که هدفون Mid را به یک برنده تمام عیار در این بازار تبدیل می‌کند، کیفیت صوتی وحشتناک خوب آن است. Mid قدرت صوتی فراوانی دارد و بیس را هم تا حد زیادی تقویت می‌کند، اما نه آنقدر که شکلی آزاردهنده به خود بگیرد. با موسیقی راک، هر موزیک الکترونیک، هیپ هاپ یا R&B می‌توانید منتظر تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. و همین موضوع درباره موسیقی پاپ و کلاسیک‌های سنگین‌تر هم مصداق دارد.

اگر جزو افرادی هستید که جَز سبک یا هرچیز سبک دیگری گوش می‌کنید، Mid لزوماً برای شما ساخته نشده. اما برخلاف Major II، این هدفون می‌تواند تا حد قابل قبولی از پخش چنین موزیک‌هایی نیز برآید.

عمر باتری اندکی کوتاه‌تر از Major Ii است و احتمالاً دلیل آن استفاده از درایورهای بزرگ‌تر و افزودن پشتیبانی از AptX باشد، اما هنوز هم می‌توانید منتظر عمر باتری بیشتر از ۲۰ ساعت باشید که کاملاً تحسین برانگیز است.

یک نکته منفی که اشاره به آن ضروری به نظر می‌رسد، سفت و سخت بودن هدفون روی سر است؛ تا حدی که اگر عینکی باشید عملاً درد خواهید کشید. می‌توان تصور کرد که این ساختار بعد از مدتی استفاده شل خواهد شد، اما افرادی که عینک به چشم می‌زنند یا سری نسبتاً بزرگ دارند، باید برای سلامتی خود هم که شده به دنبال مدلی جایگزین باشند.

در نهایت باید افزود که اکنون یک ورژن از Mid با قابلیت نویز کنسلینگ اکتیو نیز عرضه شده که Marshall Mid ANC نام دارد. این مدل هم به صدایی عالی مثل مدل استاندارد Mid دارد و گرچه قابلیت نویز کنسلینگ‌اش به اندازه همتایان Bos، سونی یا Bowers & Wilkins خوب نیست، اما صدای محیط را به خوبی کاهش می‌دهد تا تجربه‌ای شگفت‌انگیزتر از هر زمان دیگر به دست آورید.

منبع: T3

ثبت نظر

*
*